jak dobrać twardość sprężyny amora dr-z400.
Posty: 39
• Strona 2 z 2 • 1, 2
Skoro fabryka robi takie super konstrukcje to wystarczy spojrzec na popularnosc firmy renthal...
A fachowa trasa SM sklada sie w 70%asfalt i 30%bloto+hopy..
Radzil bym sie dobrze zapoznac jak to wogule i po co wymyslono pierwsze supermoto a wtedy nazywalo sie to superbiker czyli "ultimate all-around motorcycle racer" i zamyslem bylo stworzyc taki motor, ktory dawal by rade w kazdej z dyscyplin off-road, flat-track and road-racing..
Ale dla niektorych SM kojarzy sie tylko z torami dla go-cartow... hmmm...
CO DO TWARDOSCI SPRĘŻYNY TO ZWRACAM HONOR... MÓJ BŁĄD!!!
A fachowa trasa SM sklada sie w 70%asfalt i 30%bloto+hopy..
Radzil bym sie dobrze zapoznac jak to wogule i po co wymyslono pierwsze supermoto a wtedy nazywalo sie to superbiker czyli "ultimate all-around motorcycle racer" i zamyslem bylo stworzyc taki motor, ktory dawal by rade w kazdej z dyscyplin off-road, flat-track and road-racing..
Ale dla niektorych SM kojarzy sie tylko z torami dla go-cartow... hmmm...
CO DO TWARDOSCI SPRĘŻYNY TO ZWRACAM HONOR... MÓJ BŁĄD!!!

...Life is the lesson - LEARN AND NEVER DIE!!!...
-
gh_joker - Świeżak
- Posty: 111
- Dołączył(a): 7/8/2008, 23:00
- Lokalizacja: cambridge
natknąłem się dzisiaj na cos takiego
http://moto.allegro.pl/item912523381_sp ... rmoto.html
http://moto.allegro.pl/item902602226_sp ... 0_e_s.html
http://moto.allegro.pl/item909263775_pr ... ml#gallery
tak więc widzę że tego coraz więcej się pojawia ;d
może coś się przyda ;d
http://moto.allegro.pl/item912523381_sp ... rmoto.html
http://moto.allegro.pl/item902602226_sp ... 0_e_s.html
http://moto.allegro.pl/item909263775_pr ... ml#gallery
tak więc widzę że tego coraz więcej się pojawia ;d
może coś się przyda ;d
Oleje motocyklowe,samochodowe,smary,chemia, części,naprawy
-
Bostorn - Moderator
- Posty: 5511
- Dołączył(a): 12/4/2007, 17:45
- Lokalizacja: Henrykowo/Białystok/Lublin
"Jak coś jest do wszystkiego, to jest do niczego"
Zamiary być może były takie jakie piszesz, jednak w gruncie rzeczy tego typu połączenia nigdy w 100% nie zdawały egzaminu. Owszem, zakładając na 17" fele opony dedykowane na asfalt i trasy szutrowe (all-road), można uzyskać jakąś tam alternatywę, ale wtedy uzyskasz jedynie minimum. Nie twierdzę, że nie da się nim wjechać w teren - owszem, da się i przy odrobinie umiejętności można się w nim jako tako poruszać, jednak tylko poruszać. Żadnych większych szaleństw nie odnotujesz.
Co do przydatności SMek - osobiście przymierzam się do EXC-R 530 na kołach supermoto do miasta, bo to najlepszy typ motocykli do walki z korkami i dostarczania zajebistego fun'u. W terenie nadal pozostaję przy crossówce
Zeszliśmy z głównego wątku, więc myślę, że możemy zakończyć temat.
Pzdr.
Zamiary być może były takie jakie piszesz, jednak w gruncie rzeczy tego typu połączenia nigdy w 100% nie zdawały egzaminu. Owszem, zakładając na 17" fele opony dedykowane na asfalt i trasy szutrowe (all-road), można uzyskać jakąś tam alternatywę, ale wtedy uzyskasz jedynie minimum. Nie twierdzę, że nie da się nim wjechać w teren - owszem, da się i przy odrobinie umiejętności można się w nim jako tako poruszać, jednak tylko poruszać. Żadnych większych szaleństw nie odnotujesz.
Co do przydatności SMek - osobiście przymierzam się do EXC-R 530 na kołach supermoto do miasta, bo to najlepszy typ motocykli do walki z korkami i dostarczania zajebistego fun'u. W terenie nadal pozostaję przy crossówce

Zeszliśmy z głównego wątku, więc myślę, że możemy zakończyć temat.
Pzdr.
"Hope is when we feel the pain that makes us try again"
-
Manhatan - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 2173
- Dołączył(a): 29/5/2006, 12:56
- Lokalizacja: Death ZONE
tak jak maniek napisał;d
supermotki nadają się na miasto, lekki teren typu lasy, bezdroża itp ;d lekkie nie wysokie skoki, ew łagodne;d
pod czas jazdy po torze bd dobijał zawieszenie, przez co możesz je popsuc, pogiąc, ew uszczelniacze co chwile bd Ci strzelac;d
ja po ktmie planuje zakupic sobie exc 400 bądź 450 z możliwością rejestraci i przerobieniem na sm;d abym i po mieście latał i po torze ;d lesie itp
supermotki nadają się na miasto, lekki teren typu lasy, bezdroża itp ;d lekkie nie wysokie skoki, ew łagodne;d
pod czas jazdy po torze bd dobijał zawieszenie, przez co możesz je popsuc, pogiąc, ew uszczelniacze co chwile bd Ci strzelac;d
ja po ktmie planuje zakupic sobie exc 400 bądź 450 z możliwością rejestraci i przerobieniem na sm;d abym i po mieście latał i po torze ;d lesie itp
Oleje motocyklowe,samochodowe,smary,chemia, części,naprawy
-
Bostorn - Moderator
- Posty: 5511
- Dołączył(a): 12/4/2007, 17:45
- Lokalizacja: Henrykowo/Białystok/Lublin
haha ja tak samo mam zamiar kupic 525
plus koła SM i ulica i na weekendy teren
a co do SM tam w terenie da rade
raczej nic sie nie pognie ani nie zepsuje tylko to bedzie to popyrkania zawieszenie nie jest przystosowane do skoków kilkumetrowych ;P to samo przy większych prędkosciach na kazdym dołku moto bedzie wariowało ;P zawieszenie w teren kazdy dołek bedzie skuteczniej tłumiło 


a co do SM tam w terenie da rade


KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
haha podobno 450 to szatan
a 515stka silnik to juz arcyszatan ;P mnie zapalił troche ten kumpel do tego kiedys opowiadał że nie słyszał w sumie złej opinii na temat tych ktmów (mowa o 525 i 530 bo o 520 mówił że to jednak starszy sprzęt i nie tak dopracowany jak 525 i wyżej ) i generalnie sam widze jak KTM od kilku lat sie stara w produkcji. np widze ktm lc2 z 99 roku - wygląda jak zabytek jeździ sie tym tak o, żadna rewelacja. to samo stare 4T mówią ze legendarne ale nigdy o nich nie słyszałem
z kolei widze np ktm sx 125 z 2004 roku wygląda juz nieźle i widze że sie nieźle spisuje ;D a całkiem te 4T nowe to po prostu wyższa technologia
kumpel miał lc4 nowszą i tez silnik jak w zegareczku. wiadomo co sie trafi ale ktm akurat niezłę sprzęty robi. no i ciekawa pojemnosc około 515 ccm moto idealny w jakąś średnią traske bez piłowania silnika a w terenie ma ogromną moc ;P innych tak uniwersalnych sprzętów nie ma. no i jeszcze co przemawia dla mnie za exc to waga bo moto to po prostu piórko jak na tą poj
chyba 110 kg na sucho 





KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
ogólnie mówiąc o tego typu nasz rynek niestety jest zdany tylko na ktmy które są popularne, przez co drogie
u nas nie można rejestrowac fulli ew zrobisz to ale koszmarną ilośc kasy musisz wybulić;//
w anglii tak nie ma ;/ dla tego tam mają crfki 450 zarejestrowane rmzty kxfy itp
u nas jedyne rozwiązanie z enduro, sm o wadze full krosa to tylko exc ;d
ale jako użytkownik tej że pomarańczowej marki jestem bardzo zadowolony ;d
u nas nie można rejestrowac fulli ew zrobisz to ale koszmarną ilośc kasy musisz wybulić;//
w anglii tak nie ma ;/ dla tego tam mają crfki 450 zarejestrowane rmzty kxfy itp
u nas jedyne rozwiązanie z enduro, sm o wadze full krosa to tylko exc ;d
ale jako użytkownik tej że pomarańczowej marki jestem bardzo zadowolony ;d
Oleje motocyklowe,samochodowe,smary,chemia, części,naprawy
-
Bostorn - Moderator
- Posty: 5511
- Dołączył(a): 12/4/2007, 17:45
- Lokalizacja: Henrykowo/Białystok/Lublin
hehe wlasnie
tez taka prawda że kto chce enduraka z dobrymi osiągami w terenie to tylko EXC WR CRF X tylko że exc ma z tych wszystkich sprzętów najlepsze własciwosci na ulice. moze to nie bedzie jazda jak motocyklem turystycznym ale przemiescic sie kilka km od domu np na tor to problemu nie ma
mi by było szkoda wylatywac cenne motogodziny taką CRFką po ulicy
w Anglii to jest jak dla mnie cos pięknego że mozna fulla zarejestrowac i sie nie bac niczego
kumpel ma SX własnie w Anglii i na luzaka śmiga sobie na tor 





KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
[quote="Bostorn"]Serwis nigdy nie ustawi Ci amorków tak jak byś chciał
mają tylko katalogi, w których jest zapewne podana waga, ilosc obrotów i tak dalej
no właśnie ..tak pomyślałem że oni ustawiają według książki a nie we dług kierowcy..
mają tylko katalogi, w których jest zapewne podana waga, ilosc obrotów i tak dalej
no właśnie ..tak pomyślałem że oni ustawiają według książki a nie we dług kierowcy..
- krzychun73
- Świeżak
- Posty: 18
- Dołączył(a): 15/6/2009, 19:03
[quote="Manhatan"]Na ustawienie Moto SAGu i Rider SAGu składa się napięcie wstępne sprężyny i odpowiednie ustawienie dobicia.
nie wiem czy to dobrze ale siedziałem cały dzień przy tym zaj...ym.amorku i poustawiałem-- przód jest ok...a tył - jak siadam to motor siada 8,5cm w duł przy czym ten opad uzyskuje bez żadnego uciskania albo skakania tak jak by położyć 100kg ziemniaków na piłce plażowej....że tak powiem,i w tej pozycji do opony mam jakieś 15cm-i z daleka motor wygląda jak by z tyłu siedziała jaka gruba baba ,a kolana mam zgięte,,to tak wygląda że amor jest za niski czy co..? kumpel ma ktm lc4620 waży te 86kg jak siadzie na moto to mu ugnie się 3-4cm i do opony ma ze 30cm chyba...a w moim dupa...wiem że to inny moto i inny skok amora !ale sam mi mówi że coś mam nie tak,,,,a rozkręciłem amor na max..i pytanie czy jak dam twardszą sprężynę to coś pomoże, utwardzi te opady!! .albo podnieść trochę amora na tych mocowaniach?czymś takim--http://www.allegro.pl/item930860654_przedluzka_amortyzatora_tuning_tanio.html.... w sumie to do skuterków ale może jest też do dr-z....-nie wiem!-trochę się napisałem ale już nie wiem jak to opisać..ku...wa mać...a mogłem kupić ktm...to mi kumpel polecił drz400s na początek...a w skucie chodzi o to żeby utwardzić i podnieść tylne zawieszenie ,,,jeżdżę po terenie jak i do kościoła..he he..dr-z400s z migaczami...piszcie może kto co wymyśli...
nie wiem czy to dobrze ale siedziałem cały dzień przy tym zaj...ym.amorku i poustawiałem-- przód jest ok...a tył - jak siadam to motor siada 8,5cm w duł przy czym ten opad uzyskuje bez żadnego uciskania albo skakania tak jak by położyć 100kg ziemniaków na piłce plażowej....że tak powiem,i w tej pozycji do opony mam jakieś 15cm-i z daleka motor wygląda jak by z tyłu siedziała jaka gruba baba ,a kolana mam zgięte,,to tak wygląda że amor jest za niski czy co..? kumpel ma ktm lc4620 waży te 86kg jak siadzie na moto to mu ugnie się 3-4cm i do opony ma ze 30cm chyba...a w moim dupa...wiem że to inny moto i inny skok amora !ale sam mi mówi że coś mam nie tak,,,,a rozkręciłem amor na max..i pytanie czy jak dam twardszą sprężynę to coś pomoże, utwardzi te opady!! .albo podnieść trochę amora na tych mocowaniach?czymś takim--http://www.allegro.pl/item930860654_przedluzka_amortyzatora_tuning_tanio.html.... w sumie to do skuterków ale może jest też do dr-z....-nie wiem!-trochę się napisałem ale już nie wiem jak to opisać..ku...wa mać...a mogłem kupić ktm...to mi kumpel polecił drz400s na początek...a w skucie chodzi o to żeby utwardzić i podnieść tylne zawieszenie ,,,jeżdżę po terenie jak i do kościoła..he he..dr-z400s z migaczami...piszcie może kto co wymyśli...
- krzychun73
- Świeżak
- Posty: 18
- Dołączył(a): 15/6/2009, 19:03
krzychu masz za twarde zawieszenie
typowo krosowe powinno miec ok 10.5 cm ugięcia
to prawidłożo gdy siadasz to motor idzie te cmry w dół
tak byc musi i już ;d
typowo krosowe powinno miec ok 10.5 cm ugięcia
to prawidłożo gdy siadasz to motor idzie te cmry w dół
tak byc musi i już ;d
Oleje motocyklowe,samochodowe,smary,chemia, części,naprawy
-
Bostorn - Moderator
- Posty: 5511
- Dołączył(a): 12/4/2007, 17:45
- Lokalizacja: Henrykowo/Białystok/Lublin
Poniżej podrzucam Ci obrazek z serwisówki do Suzuki RM 125. Tam masz pokazane dokładnie gdzie mierzyć różnicę Rider SAGu.
Jeśli chodzi o technikę, to dobrze mierzysz, ale:
Siadając na moto masz być w pełnym rynsztunku, z zalanym moto, gotowym do jazdy, bez podpierania się nogami. Najlepiej jakby Ci ktoś z boku sam zmierzył dokładnie w podobnych miejscach jak jest to zawarte na poniższym rysunku. Podobnie ustawiasz MotoSAG, z tym, że ten ustawiasz stojąc obok, a amor ugina się jedynie pod ciężarem samego motocykla. Ty masz w to nie ingerować. Dokładne różnice masz podane zapewne w serwisówce i od razu zachęcam do bliższego zapoznania się z nią. Z reguły MotoSAG wynosi ~3cm, a RiderSAG ~10cm. Jeśli tak ustawisz, będzie wporzo.
W zasadzie żeby na darmo się nie bawić w kręcenie i podkręcanie, po prostu zadzwoń do najbliższego salonu Suzuki, powiedz ile ważysz i żeby Ci podali z katalogu optymalne wartości dla sprężyny, lub po prostu kolor (każda twardość ma swój własny kolor). Wtedy Twoje prace nie pójdą na marne i będziesz mógł przysiąść i ustawić to nieszczęsne zawiecho tak jak należy.
I nie przejmuj się, DRZ to zajebisty sprzęt. Miałem przyjemność dosiadać kilka sztuk i szczerze przyznam, że dla osób szukających zwinnego, lekkiego i w miarę dynamicznego sprzętu do miasta, a przy tym zważając na niskie koszty eksploatacji i bezobsługowość, to jest to jeden z najlepszych szpejów.
Pzdr.
(otwórz link)
Jeśli chodzi o technikę, to dobrze mierzysz, ale:
Siadając na moto masz być w pełnym rynsztunku, z zalanym moto, gotowym do jazdy, bez podpierania się nogami. Najlepiej jakby Ci ktoś z boku sam zmierzył dokładnie w podobnych miejscach jak jest to zawarte na poniższym rysunku. Podobnie ustawiasz MotoSAG, z tym, że ten ustawiasz stojąc obok, a amor ugina się jedynie pod ciężarem samego motocykla. Ty masz w to nie ingerować. Dokładne różnice masz podane zapewne w serwisówce i od razu zachęcam do bliższego zapoznania się z nią. Z reguły MotoSAG wynosi ~3cm, a RiderSAG ~10cm. Jeśli tak ustawisz, będzie wporzo.
W zasadzie żeby na darmo się nie bawić w kręcenie i podkręcanie, po prostu zadzwoń do najbliższego salonu Suzuki, powiedz ile ważysz i żeby Ci podali z katalogu optymalne wartości dla sprężyny, lub po prostu kolor (każda twardość ma swój własny kolor). Wtedy Twoje prace nie pójdą na marne i będziesz mógł przysiąść i ustawić to nieszczęsne zawiecho tak jak należy.
I nie przejmuj się, DRZ to zajebisty sprzęt. Miałem przyjemność dosiadać kilka sztuk i szczerze przyznam, że dla osób szukających zwinnego, lekkiego i w miarę dynamicznego sprzętu do miasta, a przy tym zważając na niskie koszty eksploatacji i bezobsługowość, to jest to jeden z najlepszych szpejów.
Pzdr.

"Hope is when we feel the pain that makes us try again"
-
Manhatan - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 2173
- Dołączył(a): 29/5/2006, 12:56
- Lokalizacja: Death ZONE
Jeśli chodzi o technikę, to dobrze mierzysz, ale:
Siadając na moto masz być w pełnym rynsztunku, z zalanym moto, gotowym do jazdy, bez podpierania się nogami. Najlepiej jakby Ci ktoś z boku sam
no .dzięki ...wychodzi na to że muszę wsadzić twardszą sprężynę-niby tą czerwoną hard ,, i w tedy ustawić te różnice ..jak dobrze zrozumiałem ten rysunek-a tak w ogóle to masz racje z tą de-e-rą..he.he ale ktm-y też są spoko..nima to jak siedzieć cały dzień przy moto w piżdziawie i tam cosik dłubać..
Siadając na moto masz być w pełnym rynsztunku, z zalanym moto, gotowym do jazdy, bez podpierania się nogami. Najlepiej jakby Ci ktoś z boku sam
no .dzięki ...wychodzi na to że muszę wsadzić twardszą sprężynę-niby tą czerwoną hard ,, i w tedy ustawić te różnice ..jak dobrze zrozumiałem ten rysunek-a tak w ogóle to masz racje z tą de-e-rą..he.he ale ktm-y też są spoko..nima to jak siedzieć cały dzień przy moto w piżdziawie i tam cosik dłubać..

- krzychun73
- Świeżak
- Posty: 18
- Dołączył(a): 15/6/2009, 19:03
nic nie mow... chcialem w niedziele pojeździc.. mialem tylko 30min.. aby sie przejechac.. zakłądanie koła przedniego ponad 10min bo mi klocki hamulcowe zawadzały.. przeszkadzały i są już zjechane to i mało miejsca jest....
moto odpalilo po xnym kopie, na ssaniu pochodzilo 3sec i zgasło.... kopalem kolejne 10min pchalem, nic , zmeczylem sie. kopalem kolejne 10min, pchalem i jak prowadzilem to mi łancuch rozerwało.. spinke urwało itp itd... 40min sie przy niem pierdoliłem i juz mi psycha z nerwów siadała...
4 stopnie na plusie i te booskie słonce, pełno błota i nowa opona na tyle ;d i tyle sie najeździlem co go popchalem...
moto odpalilo po xnym kopie, na ssaniu pochodzilo 3sec i zgasło.... kopalem kolejne 10min pchalem, nic , zmeczylem sie. kopalem kolejne 10min, pchalem i jak prowadzilem to mi łancuch rozerwało.. spinke urwało itp itd... 40min sie przy niem pierdoliłem i juz mi psycha z nerwów siadała...
4 stopnie na plusie i te booskie słonce, pełno błota i nowa opona na tyle ;d i tyle sie najeździlem co go popchalem...
Oleje motocyklowe,samochodowe,smary,chemia, części,naprawy
-
Bostorn - Moderator
- Posty: 5511
- Dołączył(a): 12/4/2007, 17:45
- Lokalizacja: Henrykowo/Białystok/Lublin
wydaje mi sie że filtr powietrza do mycia i wymiany, przez zime całą na nim jeździlem ;d
a wstawie starą irydową ;d mam nadzieje że zadziała i bd jeździc jak szaaatan ;d
a wstawie starą irydową ;d mam nadzieje że zadziała i bd jeździc jak szaaatan ;d
Oleje motocyklowe,samochodowe,smary,chemia, części,naprawy
-
Bostorn - Moderator
- Posty: 5511
- Dołączył(a): 12/4/2007, 17:45
- Lokalizacja: Henrykowo/Białystok/Lublin
chłopaki troche juz nie na temat gadacie 

KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Posty: 39
• Strona 2 z 2 • 1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości