Zobacz wątek - Yamaha R1 błąd 46
NAS Analytics TAG

Yamaha R1 błąd 46

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

Yamaha R1 błąd 46

Postprzez ahenobarbus85 » 11/2/2010, 09:22

Witam ,

Tak jak w temacie czy ktoÅ› siÄ™ orientuje co oznacza kod 46 i 17 w R1 2004' ???
ahenobarbus85
Świeżak
 
Posty: 15
Dołączył(a): 31/3/2009, 14:24
Lokalizacja: Zduńska Wola


Postprzez nurofen » 11/2/2010, 19:26

Fault code No. 17 Symptom EXUP servo motor potention circuit – open or short circuit detected.
Used diagnostic code 53
Order Inspection operation item and probable
cause
Operation item and countermeasure Reinstatement
method
1 Connected condition of connector
Inspect the coupler for any pins that
may have pulled out.
Check the locking condition of the
coupler.
If there is a malfunction, repair it and connect it
securely.
EXUP servo motor coupler
Main wireharness ECU coupler
Reinstated by
turning the
main switch
ON.
2 Open or short circuit in wire harness. Repair or replace if there is an open or short
circuit.
Between motor coupler and ECU coupler
Blue – Blue
White/Red – White/Red
Black/Blue – Black/Blue
3 Defective EXUP servo motor potention
circuit.
Execute the diagnostic mode (Code No.53).
Replace if defective.
1. Disconnect the EXUP servomotor coupler from
the wire harness.
2. Connect the pocket tester (Ω  1k) to the
EXUP servomotor coupler.
3. While slowly turning the EXUP servomotor
pulley, measure the EXUP servomotor resistance.
4. Is the EXUP servomotor OK?




Fault code No. 46 Symptom Power supply to the FI system relay is not normal.
Used diagnostic code No. – –
Order Inspection operation item and probable
cause
Operation item and countermeasure Reinstatement
method
1 Connected condition of connector
Inspect the coupler for any pins that
may have pulled out.
Check the locking condition of the
coupler.
If there is a malfunction, repair it and connect it
securely.
ECU coupler.
Reinstated by
starting the
engine and
operating it at
idle.
2 Faulty battery Replace or change the battery
Refer to “CHECKING AND CHARGING THE
BATTERY” in chapter 3.
3 The malfunction of the rectifier /regulator.
Replace if defective.
Refer to “CHARGING SYSTEM” in chapter 8.
4 Open or short circuit in wiring harness. Repair or replace if there is an open or short
circuit.
 Between battery and main switch
red – red
 Between main switch and fuse (ignition)
brown/blue – brown/blue
 Between fuse (ignition) and ECU
red/white – red/white

Mam manual do tego modelu waży ok 20 gb ale w sieci jest tego dużo.
Avatar użytkownika
nurofen
Świeżak
 
Posty: 117
Dołączył(a): 13/1/2010, 20:53
Lokalizacja: Wrocław


Postprzez nurofen » 11/2/2010, 19:31

Link do pełnego service manuala :

http://www.ziddu.com/download/2666398/y ... g.pdf.html
Avatar użytkownika
nurofen
Świeżak
 
Posty: 117
Dołączył(a): 13/1/2010, 20:53
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez piotr__21 » 11/2/2010, 22:15

Nie wiem czy to pomorze ale mój kolega miał ten sam błąd i problemy z ładowaniem akum i okazało się że koło zamachowe było poluzowane.
piotr__21
Świeżak
 
Posty: 86
Dołączył(a): 31/12/2009, 20:31
Lokalizacja: Trowbridge

Postprzez ahenobarbus85 » 12/2/2010, 15:25

dzieki za pomoc,
blad nr 17 sie na pewno zgadza bo nie mam exup w ogole, a co do 46 to musze rozebrac i sprawdzic
ahenobarbus85
Świeżak
 
Posty: 15
Dołączył(a): 31/3/2009, 14:24
Lokalizacja: Zduńska Wola



Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 22 gości




na górê