problem z rozrzÄ…dem suzuki gsx600f
Posty: 23
• Strona 1 z 2 • 1, 2
problem z rozrzÄ…dem suzuki gsx600f
Sprawa wygląda tak mój znajomy potrzebuje schematu lub instrukcji jak ustawić rozrząd w swoim motocyklu ja jestem laikiem. wszystkich którzy coś wiedzą na temat tego motocykla to prosze o pomoc:( w tej sprawie
- lukaszstg
- Świeżak
- Posty: 2
- Dołączył(a): 8/12/2009, 14:59
-
michas_s - Świeżak
- Posty: 115
- Dołączył(a): 24/5/2009, 15:26
- Lokalizacja: Warszawa
siadajÄ…c na moto po stronie prawej masz impulsator (chyba tak to sie zwie) i na jednym z jego ramion jest kreseczka.
Ta kreska musi być ustawiona równo z magnesem ( po prawej stronie patrząc na ten impulsator)
Na wałkach rozządu po tej samej stronie znajdują sie wcięcia ( musisz sciagnąc uszczelke żeby je zobaczyc)
i gdy impulsator jest ustawiony znakiem na magnes to znaki na wałkach( te wcięcia) powinny być zwrucone ku sobie , bądz od siebie.
Musisz ustawić albo tak , albo tak i przekręcać kluczem zgodnie z ruchem wskazówek zegara pare razy i zobaczyć czy sie nie stykają tłoki z zaworami. jezeli sie stykają to znaczy ze np zamiast ku sobie , powinny być ustawione od siebie.
Wtedy nie ruszając wałem odkrędasz wałki jeszcze raz , przekrecasz wałem na znak i zakładasz wałki tak jak wcześniej tylko że tym razem powinno być juz dobrze i znowu kręcisz wałem zgodnie z.... tak kilka razy i jak sie zchodzą idelnie znaki i nic o nic nie wadzi to znaczy ze jest oki.
Aha i nie zapomnij po ustawienu rozzadu ustawić luzów na zaworach.
Pozdro
Ta kreska musi być ustawiona równo z magnesem ( po prawej stronie patrząc na ten impulsator)
Na wałkach rozządu po tej samej stronie znajdują sie wcięcia ( musisz sciagnąc uszczelke żeby je zobaczyc)
i gdy impulsator jest ustawiony znakiem na magnes to znaki na wałkach( te wcięcia) powinny być zwrucone ku sobie , bądz od siebie.
Musisz ustawić albo tak , albo tak i przekręcać kluczem zgodnie z ruchem wskazówek zegara pare razy i zobaczyć czy sie nie stykają tłoki z zaworami. jezeli sie stykają to znaczy ze np zamiast ku sobie , powinny być ustawione od siebie.
Wtedy nie ruszając wałem odkrędasz wałki jeszcze raz , przekrecasz wałem na znak i zakładasz wałki tak jak wcześniej tylko że tym razem powinno być juz dobrze i znowu kręcisz wałem zgodnie z.... tak kilka razy i jak sie zchodzą idelnie znaki i nic o nic nie wadzi to znaczy ze jest oki.
Aha i nie zapomnij po ustawienu rozzadu ustawić luzów na zaworach.
Pozdro
WSK125
JAWA350TS
SUZA750
RYYY6
M10
JAWA 175,63r
JAWA350TS
SUZA750
RYYY6
M10
JAWA 175,63r
- gsx_750_f
- Świeżak
- Posty: 317
- Dołączył(a): 3/8/2008, 13:49
- Lokalizacja: piła
gsx_750_f napisał(a):siadając na moto po stronie prawej masz impulsator (chyba tak to sie zwie) i na jednym z jego ramion jest kreseczka.
Ta kreska musi być ustawiona równo z magnesem ( po prawej stronie patrząc na ten impulsator)
Na wałkach rozządu po tej samej stronie znajdują sie wcięcia ( musisz sciagnąc uszczelke żeby je zobaczyc)
i gdy impulsator jest ustawiony znakiem na magnes to znaki na wałkach( te wcięcia) powinny być zwrucone ku sobie , bądz od siebie.
Musisz ustawić albo tak , albo tak i przekręcać kluczem zgodnie z ruchem wskazówek zegara pare razy i zobaczyć czy sie nie stykają tłoki z zaworami. jezeli sie stykają to znaczy ze np zamiast ku sobie , powinny być ustawione od siebie.
Wtedy nie ruszając wałem odkrędasz wałki jeszcze raz , przekrecasz wałem na znak i zakładasz wałki tak jak wcześniej tylko że tym razem powinno być juz dobrze i znowu kręcisz wałem zgodnie z.... tak kilka razy i jak sie zchodzą idelnie znaki i nic o nic nie wadzi to znaczy ze jest oki.
Aha i nie zapomnij po ustawienu rozzadu ustawić luzów na zaworach.
Pozdro
W GSX-F niestety ustawia siÄ™ inaczej.
Na liczbę sworzni od 1 na wałku wydechowym.
W manualu jest to bardzo dobrze pokazane.
Wystarczy przestawić rozrząd o ząb i motocykl nie będzie dobrze jeździł.
Dojdziesz do tego po zdjęciach:
Rozdział: Engine, Camshaft - wałek rozrządu.
Moto Theodor - nieautoryzowany serwis Ducati
- Raczek_6
- VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 4217
- Dołączył(a): 20/9/2008, 23:23
- Lokalizacja: W-wa
raczek a w jakim manualu?
ja mam HAYNES i właśnie tak ustawiałem rozząd jak opisałem z tym ze ja sobie ustawiłem na znaki , zdjełem wałki , wymieniłem łancuszek i ładnie wszystko poustawiałem , i złorzyłem dopiero wtedy jak znaki sie schodziły tak jak powinny. i moto chodzi lux
ja mam HAYNES i właśnie tak ustawiałem rozząd jak opisałem z tym ze ja sobie ustawiłem na znaki , zdjełem wałki , wymieniłem łancuszek i ładnie wszystko poustawiałem , i złorzyłem dopiero wtedy jak znaki sie schodziły tak jak powinny. i moto chodzi lux
WSK125
JAWA350TS
SUZA750
RYYY6
M10
JAWA 175,63r
JAWA350TS
SUZA750
RYYY6
M10
JAWA 175,63r
- gsx_750_f
- Świeżak
- Posty: 317
- Dołączył(a): 3/8/2008, 13:49
- Lokalizacja: piła
W tym co majÄ… w serwisach.
Masz na kółkach oznaczenia 1,2,3 i strzałki (są to oznaczenia do prawidłowego ustawienia rozrządu).
Jak już wspomniałem odlicza sie liczbę sworzni w łańcuszku - więcej w manualu.
Jak widać miałeś szczęście.
Masz na kółkach oznaczenia 1,2,3 i strzałki (są to oznaczenia do prawidłowego ustawienia rozrządu).
Jak już wspomniałem odlicza sie liczbę sworzni w łańcuszku - więcej w manualu.
Jak widać miałeś szczęście.
Ostatnio edytowano 12/12/2009, 22:37 przez Raczek_6, łącznie edytowano 1 raz
Moto Theodor - nieautoryzowany serwis Ducati
- Raczek_6
- VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 4217
- Dołączył(a): 20/9/2008, 23:23
- Lokalizacja: W-wa
aha o to ci chodzi , no są tam te cyferki , i jedynka musi być skierowana strzałką równo na krawedz głowicy z tego co pamiętam , a reszty uż nie pamiętam , tym też sie sugerowałem.
Nie wiedziałem o jakie sfożnie ci chodzi.
Z tego co teraz siadłem i sobie przypomniałem , to jak ustawisz wałek wydechowy 1 do czoła silnika , 2 jest strzałką do góry , a 3 zwrucona w stronw wałka od zaworów ssących to te wcięcia zwracają sie ku sobie i znak na impulsatorze kieruje sie równo na magnes kolego.
A do rozbierania rozządu właśnie tak trzeba go ustawic( wcięcia do siebie , jedynka strzałką do czoła silnika , i znak na impulsatorze na magnes)
Nie wiedziałem o jakie sfożnie ci chodzi.
Z tego co teraz siadłem i sobie przypomniałem , to jak ustawisz wałek wydechowy 1 do czoła silnika , 2 jest strzałką do góry , a 3 zwrucona w stronw wałka od zaworów ssących to te wcięcia zwracają sie ku sobie i znak na impulsatorze kieruje sie równo na magnes kolego.
A do rozbierania rozządu właśnie tak trzeba go ustawic( wcięcia do siebie , jedynka strzałką do czoła silnika , i znak na impulsatorze na magnes)
WSK125
JAWA350TS
SUZA750
RYYY6
M10
JAWA 175,63r
JAWA350TS
SUZA750
RYYY6
M10
JAWA 175,63r
- gsx_750_f
- Świeżak
- Posty: 317
- Dołączył(a): 3/8/2008, 13:49
- Lokalizacja: piła
Witam. Przepraszam że odświeżam temat ale nie chcę zakładać nowego. Słuchajcie to czym w końcu sugerować się w ustawieniu tego rozrządu? Ilościami sworzni na łańcuszku czy tymi wcięciami na wałkach? Bo gdy ustawie 24 sworznie na łańcuszku tak jak podaje haynes to znowu te wcięcia nie są do siebie równolegle. Z góry dzięki za odpowiedzi.
-
adamRS - Świeżak
- Posty: 486
- Dołączył(a): 6/2/2010, 17:12
- Lokalizacja: Wieluń/Poznań
Kolego masz manuala masz tam foty jak ustwic walki rozrdzadu
wiec jesli zgadza sie ilosc stworzni a kreski/wciecia nie sa idealnie rownoleglo tylko minimalnie sie nie zgrywaja to jest ok.
Taka sytuacje stwarza juz wyciagniety lancuszek rozrzadu.
Najlepiej to zrob foty jak to dokladnie wyglada
wiec jesli zgadza sie ilosc stworzni a kreski/wciecia nie sa idealnie rownoleglo tylko minimalnie sie nie zgrywaja to jest ok.
Taka sytuacje stwarza juz wyciagniety lancuszek rozrzadu.
Najlepiej to zrob foty jak to dokladnie wyglada
-
macs - Bywalec
- Posty: 546
- Dołączył(a): 29/3/2009, 17:20
- Lokalizacja: Pomorskie
- gsx_750_f
- Świeżak
- Posty: 317
- Dołączył(a): 3/8/2008, 13:49
- Lokalizacja: piła
jak nie umiesz tego zrobić to oddaj do dobrego mechanika i bedzie po sprawie
Suzuki GSX-R 750 (olejak)
-
lukaszbiernacki - Świeżak
- Posty: 141
- Dołączył(a): 5/1/2008, 17:03
- Lokalizacja: Węgrów
Ogniwa musza sie zgadzac!!!
Lancuszek sie wyciaga a ogniw przeciez nie przybywa/ubywa,to chyba logiczne.
Zapewne jesli ogniwa sie w Twoim przypadku zgadzaja to znaki sa przesuniete(jak patrzysz z boku ,gdzie sa kola zebate) w prawo/dol o 2-3mm
Zgadza sie???
Lancuszek sie wyciaga a ogniw przeciez nie przybywa/ubywa,to chyba logiczne.
Zapewne jesli ogniwa sie w Twoim przypadku zgadzaja to znaki sa przesuniete(jak patrzysz z boku ,gdzie sa kola zebate) w prawo/dol o 2-3mm
Zgadza sie???
-
macs - Bywalec
- Posty: 546
- Dołączył(a): 29/3/2009, 17:20
- Lokalizacja: Pomorskie
Posty: 23
• Strona 1 z 2 • 1, 2
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości