Zobacz wÄ…tek - problem z rozrzÄ…dem suzuki gsx600f
NAS Analytics TAG

problem z rozrzÄ…dem suzuki gsx600f

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

problem z rozrzÄ…dem suzuki gsx600f

Postprzez lukaszstg » 8/12/2009, 16:11

Sprawa wygląda tak mój znajomy potrzebuje schematu lub instrukcji jak ustawić rozrząd w swoim motocyklu ja jestem laikiem. wszystkich którzy coś wiedzą na temat tego motocykla to prosze o pomoc:( w tej sprawie
lukaszstg
Świeżak
 
Posty: 2
Dołączył(a): 8/12/2009, 14:59


Postprzez michas_s » 8/12/2009, 16:28

ściągnij serwisówkę, wszystko napisane co i jak :)

www.google.pl ;)
Avatar użytkownika
michas_s
Świeżak
 
Posty: 115
Dołączył(a): 24/5/2009, 15:26
Lokalizacja: Warszawa


Postprzez lukaszstg » 8/12/2009, 16:31

a serwisówka jest po polsku ?? bo mam jedną po angielsku??
lukaszstg
Świeżak
 
Posty: 2
Dołączył(a): 8/12/2009, 14:59

Postprzez miki1406 » 9/12/2009, 08:27

A do oglądania obrazków potrzebna jest znajomość angielskiego?? Bo mój brat ni w ząb angola a serwisówkami macha... Jak to on mówi wystarczy znać "kluczowe hasła" ;-)
Jak fenix z popiołów :)
Avatar użytkownika
miki1406
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2847
Dołączył(a): 16/8/2009, 22:37
Lokalizacja: Skierniewice

Postprzez gsx_750_f » 9/12/2009, 22:02

siadajÄ…c na moto po stronie prawej masz impulsator (chyba tak to sie zwie) i na jednym z jego ramion jest kreseczka.
Ta kreska musi być ustawiona równo z magnesem ( po prawej stronie patrząc na ten impulsator)
Na wałkach rozządu po tej samej stronie znajdują sie wcięcia ( musisz sciagnąc uszczelke żeby je zobaczyc)
i gdy impulsator jest ustawiony znakiem na magnes to znaki na wałkach( te wcięcia) powinny być zwrucone ku sobie , bądz od siebie.
Musisz ustawić albo tak , albo tak i przekręcać kluczem zgodnie z ruchem wskazówek zegara pare razy i zobaczyć czy sie nie stykają tłoki z zaworami. jezeli sie stykają to znaczy ze np zamiast ku sobie , powinny być ustawione od siebie.
Wtedy nie ruszając wałem odkrędasz wałki jeszcze raz , przekrecasz wałem na znak i zakładasz wałki tak jak wcześniej tylko że tym razem powinno być juz dobrze i znowu kręcisz wałem zgodnie z.... tak kilka razy i jak sie zchodzą idelnie znaki i nic o nic nie wadzi to znaczy ze jest oki.
Aha i nie zapomnij po ustawienu rozzadu ustawić luzów na zaworach.
Pozdro
WSK125
JAWA350TS
SUZA750
RYYY6
M10
JAWA 175,63r
gsx_750_f
Świeżak
 
Posty: 317
Dołączył(a): 3/8/2008, 13:49
Lokalizacja: piła

Postprzez Raczek_6 » 10/12/2009, 00:08

gsx_750_f napisał(a):siadając na moto po stronie prawej masz impulsator (chyba tak to sie zwie) i na jednym z jego ramion jest kreseczka.
Ta kreska musi być ustawiona równo z magnesem ( po prawej stronie patrząc na ten impulsator)
Na wałkach rozządu po tej samej stronie znajdują sie wcięcia ( musisz sciagnąc uszczelke żeby je zobaczyc)
i gdy impulsator jest ustawiony znakiem na magnes to znaki na wałkach( te wcięcia) powinny być zwrucone ku sobie , bądz od siebie.
Musisz ustawić albo tak , albo tak i przekręcać kluczem zgodnie z ruchem wskazówek zegara pare razy i zobaczyć czy sie nie stykają tłoki z zaworami. jezeli sie stykają to znaczy ze np zamiast ku sobie , powinny być ustawione od siebie.
Wtedy nie ruszając wałem odkrędasz wałki jeszcze raz , przekrecasz wałem na znak i zakładasz wałki tak jak wcześniej tylko że tym razem powinno być juz dobrze i znowu kręcisz wałem zgodnie z.... tak kilka razy i jak sie zchodzą idelnie znaki i nic o nic nie wadzi to znaczy ze jest oki.
Aha i nie zapomnij po ustawienu rozzadu ustawić luzów na zaworach.
Pozdro


W GSX-F niestety ustawia siÄ™ inaczej.
Na liczbę sworzni od 1 na wałku wydechowym.
W manualu jest to bardzo dobrze pokazane.
Wystarczy przestawić rozrząd o ząb i motocykl nie będzie dobrze jeździł.

Dojdziesz do tego po zdjęciach:
Rozdział: Engine, Camshaft - wałek rozrządu.
Moto Theodor - nieautoryzowany serwis Ducati
Raczek_6
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 4217
Dołączył(a): 20/9/2008, 23:23
Lokalizacja: W-wa

Postprzez gsx_750_f » 10/12/2009, 22:50

raczek a w jakim manualu?
ja mam HAYNES i właśnie tak ustawiałem rozząd jak opisałem z tym ze ja sobie ustawiłem na znaki , zdjełem wałki , wymieniłem łancuszek i ładnie wszystko poustawiałem , i złorzyłem dopiero wtedy jak znaki sie schodziły tak jak powinny. i moto chodzi lux
WSK125
JAWA350TS
SUZA750
RYYY6
M10
JAWA 175,63r
gsx_750_f
Świeżak
 
Posty: 317
Dołączył(a): 3/8/2008, 13:49
Lokalizacja: piła

Postprzez Raczek_6 » 10/12/2009, 23:29

W tym co majÄ… w serwisach.
Masz na kółkach oznaczenia 1,2,3 i strzałki (są to oznaczenia do prawidłowego ustawienia rozrządu).
Jak już wspomniałem odlicza sie liczbę sworzni w łańcuszku - więcej w manualu.


Jak widać miałeś szczęście.
Ostatnio edytowano 12/12/2009, 22:37 przez Raczek_6, łącznie edytowano 1 raz
Moto Theodor - nieautoryzowany serwis Ducati
Raczek_6
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 4217
Dołączył(a): 20/9/2008, 23:23
Lokalizacja: W-wa

Postprzez gsx_750_f » 11/12/2009, 11:03

aha o to ci chodzi , no są tam te cyferki , i jedynka musi być skierowana strzałką równo na krawedz głowicy z tego co pamiętam , a reszty uż nie pamiętam , tym też sie sugerowałem.
Nie wiedziałem o jakie sfożnie ci chodzi.
Z tego co teraz siadłem i sobie przypomniałem , to jak ustawisz wałek wydechowy 1 do czoła silnika , 2 jest strzałką do góry , a 3 zwrucona w stronw wałka od zaworów ssących to te wcięcia zwracają sie ku sobie i znak na impulsatorze kieruje sie równo na magnes kolego.
A do rozbierania rozządu właśnie tak trzeba go ustawic( wcięcia do siebie , jedynka strzałką do czoła silnika , i znak na impulsatorze na magnes)
WSK125
JAWA350TS
SUZA750
RYYY6
M10
JAWA 175,63r
gsx_750_f
Świeżak
 
Posty: 317
Dołączył(a): 3/8/2008, 13:49
Lokalizacja: piła

Postprzez adamRS » 6/2/2010, 17:17

Witam. Przepraszam że odświeżam temat ale nie chcę zakładać nowego. Słuchajcie to czym w końcu sugerować się w ustawieniu tego rozrządu? Ilościami sworzni na łańcuszku czy tymi wcięciami na wałkach? Bo gdy ustawie 24 sworznie na łańcuszku tak jak podaje haynes to znowu te wcięcia nie są do siebie równolegle. Z góry dzięki za odpowiedzi.
Avatar użytkownika
adamRS
Świeżak
 
Posty: 486
Dołączył(a): 6/2/2010, 17:12
Lokalizacja: Wieluń/Poznań

Postprzez adamRS » 7/2/2010, 18:26

Koledzy pomożecie?
Avatar użytkownika
adamRS
Świeżak
 
Posty: 486
Dołączył(a): 6/2/2010, 17:12
Lokalizacja: Wieluń/Poznań

Postprzez macs » 7/2/2010, 18:55

Kolego masz manuala masz tam foty jak ustwic walki rozrdzadu
wiec jesli zgadza sie ilosc stworzni a kreski/wciecia nie sa idealnie rownoleglo tylko minimalnie sie nie zgrywaja to jest ok.
Taka sytuacje stwarza juz wyciagniety lancuszek rozrzadu.

Najlepiej to zrob foty jak to dokladnie wyglada
Avatar użytkownika
macs
Bywalec
 
Posty: 546
Dołączył(a): 29/3/2009, 17:20
Lokalizacja: Pomorskie

Postprzez adamRS » 7/2/2010, 19:15

No właśnie gdy ustawię 24 sworznie na łańcuszku to dosyć mocno się nie zgrywają wcięcia i dlatego nie wiem czym się sugerować.
Avatar użytkownika
adamRS
Świeżak
 
Posty: 486
Dołączył(a): 6/2/2010, 17:12
Lokalizacja: Wieluń/Poznań

Postprzez macs » 7/2/2010, 19:17

wstaw jakas fote,to bedzie mi latwiej Ci wytlumaczyc
Avatar użytkownika
macs
Bywalec
 
Posty: 546
Dołączył(a): 29/3/2009, 17:20
Lokalizacja: Pomorskie

Postprzez gsx_750_f » 7/2/2010, 21:27

Obrazek (otwórz link)

Tak ma być w gsxf600/750 od 1998 w góre
WSK125
JAWA350TS
SUZA750
RYYY6
M10
JAWA 175,63r
gsx_750_f
Świeżak
 
Posty: 317
Dołączył(a): 3/8/2008, 13:49
Lokalizacja: piła

Postprzez lukaszbiernacki » 9/2/2010, 18:20

jak nie umiesz tego zrobić to oddaj do dobrego mechanika i bedzie po sprawie
Suzuki GSX-R 750 (olejak)
Avatar użytkownika
lukaszbiernacki
Świeżak
 
Posty: 141
Dołączył(a): 5/1/2008, 17:03
Lokalizacja: Węgrów

Postprzez adamRS » 10/2/2010, 08:46

Ja wiem jak ma być lecz gdy ustawie na znaki to nie zgadzają się ogniwka na łańcuszku a gdy ustawie żeby zgadzały się ogniwka to nie zgadzają sie znowu znaki.
Avatar użytkownika
adamRS
Świeżak
 
Posty: 486
Dołączył(a): 6/2/2010, 17:12
Lokalizacja: Wieluń/Poznań

Postprzez gsx_750_f » 10/2/2010, 11:04

czy twój łańcuszek jest nowy?
ile twój łańcuszek ma ogniw?
jak nie jest nowy to o wymien bo jest wyciagnięty
WSK125
JAWA350TS
SUZA750
RYYY6
M10
JAWA 175,63r
gsx_750_f
Świeżak
 
Posty: 317
Dołączył(a): 3/8/2008, 13:49
Lokalizacja: piła

Postprzez adamRS » 10/2/2010, 22:54

Nie jest nowy i właśnie dlatego pomyślałem że mogą nie zgadzać się ogniwka więc ustawie patrząc na znaki jeśli się uda.
Avatar użytkownika
adamRS
Świeżak
 
Posty: 486
Dołączył(a): 6/2/2010, 17:12
Lokalizacja: Wieluń/Poznań

Postprzez macs » 11/2/2010, 10:13

Ogniwa musza sie zgadzac!!!
Lancuszek sie wyciaga a ogniw przeciez nie przybywa/ubywa,to chyba logiczne.
Zapewne jesli ogniwa sie w Twoim przypadku zgadzaja to znaki sa przesuniete(jak patrzysz z boku ,gdzie sa kola zebate) w prawo/dol o 2-3mm
Zgadza sie???
Avatar użytkownika
macs
Bywalec
 
Posty: 546
Dołączył(a): 29/3/2009, 17:20
Lokalizacja: Pomorskie

Następna strona


Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości




na górê