Zobacz wątek - Synchronizacja wtrysków GSXR 600 K3
NAS Analytics TAG

Synchronizacja wtrysków GSXR 600 K3

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

Synchronizacja wtrysków GSXR 600 K3

Postprzez crunch » 4/2/2010, 16:07

Witam. Słuchajcie, mam taki problem. Czy ktoś mi powie jak zsynchronizować wtryski w GSXR 600 2003 rok. Mam wakuometr, synchronizowałem gaźniki w paru motocyklach, ale co do wtrysku to nie wiem jak się do tego zabrać. Najlepiej jakby ktoś wstawił zdjęcia gdzie się podłącza przewody, i gdzie są śruby którymi się reguluje. Dzięki za wszelką pomoc.
Avatar użytkownika
crunch
Świeżak
 
Posty: 17
Dołączył(a): 8/3/2008, 21:27
Lokalizacja: Pomorskie


Postprzez hugo2003 » 4/2/2010, 19:16

Z tego co mi wiadomo to wtryskow sie nie synchronizuje ani nie reguluje bo za to wszystko odpowiedzialny jest komputer tym sterujacy!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Motorynka Pony

WSK 125 (1983r)

MZ ETZ 251

GSX 600F

ZX 9 R (moje oczko w głowie)
Avatar użytkownika
hugo2003
Mieszkaniec forum
 
Posty: 1588
Dołączył(a): 18/9/2006, 10:23
Lokalizacja: Poznań


Postprzez crunch » 4/2/2010, 22:09

Czyli nie grzebać tam?
Avatar użytkownika
crunch
Świeżak
 
Posty: 17
Dołączył(a): 8/3/2008, 21:27
Lokalizacja: Pomorskie

Postprzez Grzesiek-88 » 4/2/2010, 23:25

Wtryski tez sie synchronizuje...
Grzesiek-88
Świeżak
 
Posty: 182
Dołączył(a): 27/3/2009, 12:44
Lokalizacja: Krakow

Postprzez gsx_750_f » 4/2/2010, 23:32

jak już to we wtryskach sie grzebie za pomocą kompa.
ale z tego co wiem to sie ich nie synchronizuje jak gazniorów bo od tego jest ECU
WSK125
JAWA350TS
SUZA750
RYYY6
M10
JAWA 175,63r
gsx_750_f
Świeżak
 
Posty: 317
Dołączył(a): 3/8/2008, 13:49
Lokalizacja: piła

Postprzez arcadioo997 » 5/2/2010, 08:09

Wtrysków się nie reguluje ani nie synchronizuje :)
Reguluje się podciśnienie w gardzielach...i generalnie na takich samych zasadach jak w gaźnikach.
arcadioo997
Świeżak
 
Posty: 178
Dołączył(a): 23/10/2008, 21:43
Lokalizacja: Poznań

Postprzez limak14 » 5/2/2010, 11:21

arcadioo997 napisał(a):Wtrysków się nie reguluje ani nie synchronizuje :)
Reguluje się podciśnienie w gardzielach...i generalnie na takich samych zasadach jak w gaźnikach.

No właśnie kolego zasadan jest trochę inna, ponieważ w gaźniku ustawiasz najpierw 1-2 gaźnik, później 3-4 a nastepnie te 2 pary ustawiasz względem siebie.
We wtrysku masz jedną śrubę od tzw.przepustnicy wzorcowej, której nie ruszasz. Pozostałymi śrubami "kręcisz" aż do uzyskania pożądanego efektu (czyli aż się wyrówna z "cylindrem bazowym").

W serwisówce będziesz miał podany numer przepustnicy bazowej (wiem, że dla Yamahy jest to cylinder 3, a Honda chyba ma 1szy)
Avatar użytkownika
limak14
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 3798
Dołączył(a): 16/5/2007, 10:30
Lokalizacja: LBN/Puławy

Postprzez arcadioo997 » 5/2/2010, 18:26

limak14 napisał(a):No właśnie kolego zasadan jest trochę inna...


hehe, zasada, to miałem na myśli, że trzeba równe podciśnienie ustawić na każdym dolocie.
A reszta jak piszesz - w gaźnikowcach parami, a potem pary do siebie (przy czym jeden jest wzór...w sc28 to chyba baza służy jako podciśnienie do otwierania paliwa i nie jest "zapychana" śróbką).
W szprycy jest mniej zamieszania, bo i układ jest prostszy mechanicznie...
arcadioo997
Świeżak
 
Posty: 178
Dołączył(a): 23/10/2008, 21:43
Lokalizacja: Poznań

Postprzez gieno13 » 5/2/2010, 18:33

Witam,posiadam GSXR 750 k1 i zrobiłem synchro przepustnic według serwisówki,tzn. 1z2 2z3 i środkową śrubą te 2 pary razem (są 3 śrubki jak w gażniku). Pozdrawiam
gieno13
Świeżak
 
Posty: 11
Dołączył(a): 2/4/2007, 14:39

Postprzez limak14 » 5/2/2010, 22:01

gieno13 napisał(a):Witam,posiadam GSXR 750 k1 i zrobiłem synchro przepustnic według serwisówki,tzn. 1z2 2z3 i środkową śrubą te 2 pary razem (są 3 śrubki jak w gażniku). Pozdrawiam

To nie chodzi o pary. We wtrysku synchronizujesz każdy cylinder kolejno a nie parami jak w gaźniku. Także kolego są 3 śruby bo pewnie "bazowy"cylinder nie ma śruby.
Avatar użytkownika
limak14
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 3798
Dołączył(a): 16/5/2007, 10:30
Lokalizacja: LBN/Puławy

Postprzez gieno13 » 5/2/2010, 22:29

Wybaczcie nie jestem fachowcem... U mnie 3 pierwsze konektory do których podączamy waku sa zaslepione "gumowymi kapturkami" natomiast do 4 podłaczony jest wężyk. Serwisówka podaje koniecznosc kalibracji wakuometru dla każdej z przepustnic z osobna,moj carbtune nie ma takiej możliwosci. Czy to istotne?
gieno13
Świeżak
 
Posty: 11
Dołączył(a): 2/4/2007, 14:39

Postprzez crunch » 6/2/2010, 17:24

Czyli ustawiamy podciśnienie według czwartej przepustnicy?
Avatar użytkownika
crunch
Świeżak
 
Posty: 17
Dołączył(a): 8/3/2008, 21:27
Lokalizacja: Pomorskie

Postprzez falconiforme » 6/2/2010, 21:24

Słuchajcie serwisówka karze synchronizować przepustnice by podciśnienie w nich było identyczne. Czy ma być wyższe czy niższe zależy od silnika. Zazwyczaj reguluje się lewe powietrze przechodzące obok przepustnic.

Ważne jest by zsynchronizować tak by po spadaniu z obrotów silnik nie zgasł. Na pierwszy rzut może się nie udać, gdyż zależnie od konstrukcji czy producenta trzeba rozgrzać silnik i trzymać go na obrotach. Na trasie i przy marnej pogodzie silnik będzie miał niższą temperaturę i wtedy przy wolnej zmianie biegu zgaśnie.

Z finezją stosuje się szerokopasmową sondę i jeśli producent przewidział określony skład spalin, tak trzeba przeprowadzić synchronizację.

Zastanówcie się na jednym. Skoro mamy wzorcową przepustnicę to ona powinna trzymać stałe podciśnienie. A skoro jedna może to czemu nie wszystkie?
Na moje każda wzorcowa przepustnica się rozjedzie.
Lepiej zapamiętać nastawione podciśnienie przy ostatniej synchronizacji i tyle.
Ongoing Success
Avatar użytkownika
falconiforme
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2841
Dołączył(a): 4/6/2007, 13:05
Lokalizacja: Morze

Postprzez Raczek_6 » 9/2/2010, 19:15

W manualu jest to dobrze opisane (wymagana znajomość angielskiego), ustawiasz obroty i podciśnienia na równym poziomie do 1-wszego cylindra (tak podaje manual).
Wymagana jest synchronizacja co 12kkm, ważne aby obroty były prawidłowo ustawione i podciśnienia jak w manualu.

Po za tym chodzi o zmianę ciśnienia sprężania w trakcie eksploatacji.
Moto Theodor - nieautoryzowany serwis Ducati
Raczek_6
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 4217
Dołączył(a): 20/9/2008, 23:23
Lokalizacja: W-wa

Postprzez crunch » 9/2/2010, 23:37

Dzięki za wszystkie podpowiedzi.
Avatar użytkownika
crunch
Świeżak
 
Posty: 17
Dołączył(a): 8/3/2008, 21:27
Lokalizacja: Pomorskie

Postprzez crunch » 20/2/2010, 00:32

Znalazłem o synchronizacji przepustnic: http://gsxr.cba.pl/Synchronizacja%20przepustnic.html
Avatar użytkownika
crunch
Świeżak
 
Posty: 17
Dołączył(a): 8/3/2008, 21:27
Lokalizacja: Pomorskie



Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości




na górê
cron