Synchronizacja wtrysków GSXR 600 K3
Posty: 16
• Strona 1 z 1
Synchronizacja wtrysków GSXR 600 K3
Witam. Słuchajcie, mam taki problem. Czy ktoś mi powie jak zsynchronizować wtryski w GSXR 600 2003 rok. Mam wakuometr, synchronizowałem gaźniki w paru motocyklach, ale co do wtrysku to nie wiem jak się do tego zabrać. Najlepiej jakby ktoś wstawił zdjęcia gdzie się podłącza przewody, i gdzie są śruby którymi się reguluje. Dzięki za wszelką pomoc.
-
crunch - Świeżak
- Posty: 17
- Dołączył(a): 8/3/2008, 21:27
- Lokalizacja: Pomorskie
Z tego co mi wiadomo to wtryskow sie nie synchronizuje ani nie reguluje bo za to wszystko odpowiedzialny jest komputer tym sterujacy!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Motorynka Pony
WSK 125 (1983r)
MZ ETZ 251
GSX 600F
ZX 9 R (moje oczko w głowie)
WSK 125 (1983r)
MZ ETZ 251
GSX 600F
ZX 9 R (moje oczko w głowie)
-
hugo2003 - Mieszkaniec forum
- Posty: 1588
- Dołączył(a): 18/9/2006, 10:23
- Lokalizacja: Poznań
- Grzesiek-88
- Świeżak
- Posty: 182
- Dołączył(a): 27/3/2009, 12:44
- Lokalizacja: Krakow
Wtrysków się nie reguluje ani nie synchronizuje
Reguluje się podciśnienie w gardzielach...i generalnie na takich samych zasadach jak w gaźnikach.

Reguluje się podciśnienie w gardzielach...i generalnie na takich samych zasadach jak w gaźnikach.
- arcadioo997
- Świeżak
- Posty: 178
- Dołączył(a): 23/10/2008, 21:43
- Lokalizacja: Poznań
arcadioo997 napisał(a):Wtrysków się nie reguluje ani nie synchronizuje
Reguluje się podciśnienie w gardzielach...i generalnie na takich samych zasadach jak w gaźnikach.
No właśnie kolego zasadan jest trochę inna, ponieważ w gaźniku ustawiasz najpierw 1-2 gaźnik, później 3-4 a nastepnie te 2 pary ustawiasz względem siebie.
We wtrysku masz jedną śrubę od tzw.przepustnicy wzorcowej, której nie ruszasz. Pozostałymi śrubami "kręcisz" aż do uzyskania pożądanego efektu (czyli aż się wyrówna z "cylindrem bazowym").
W serwisówce będziesz miał podany numer przepustnicy bazowej (wiem, że dla Yamahy jest to cylinder 3, a Honda chyba ma 1szy)
http://bikepics.com/members/kbiadun/ | CBR 600 RR4
-
limak14 - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 3798
- Dołączył(a): 16/5/2007, 10:30
- Lokalizacja: LBN/Puławy
limak14 napisał(a):No właśnie kolego zasadan jest trochę inna...
hehe, zasada, to miałem na myśli, że trzeba równe podciśnienie ustawić na każdym dolocie.
A reszta jak piszesz - w gaźnikowcach parami, a potem pary do siebie (przy czym jeden jest wzór...w sc28 to chyba baza służy jako podciśnienie do otwierania paliwa i nie jest "zapychana" śróbką).
W szprycy jest mniej zamieszania, bo i układ jest prostszy mechanicznie...
- arcadioo997
- Świeżak
- Posty: 178
- Dołączył(a): 23/10/2008, 21:43
- Lokalizacja: Poznań
gieno13 napisał(a):Witam,posiadam GSXR 750 k1 i zrobiłem synchro przepustnic według serwisówki,tzn. 1z2 2z3 i środkową śrubą te 2 pary razem (są 3 śrubki jak w gażniku). Pozdrawiam
To nie chodzi o pary. We wtrysku synchronizujesz każdy cylinder kolejno a nie parami jak w gaźniku. Także kolego są 3 śruby bo pewnie "bazowy"cylinder nie ma śruby.
http://bikepics.com/members/kbiadun/ | CBR 600 RR4
-
limak14 - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 3798
- Dołączył(a): 16/5/2007, 10:30
- Lokalizacja: LBN/Puławy
Wybaczcie nie jestem fachowcem... U mnie 3 pierwsze konektory do których podączamy waku sa zaslepione "gumowymi kapturkami" natomiast do 4 podłaczony jest wężyk. Serwisówka podaje koniecznosc kalibracji wakuometru dla każdej z przepustnic z osobna,moj carbtune nie ma takiej możliwosci. Czy to istotne?
- gieno13
- Świeżak
- Posty: 11
- Dołączył(a): 2/4/2007, 14:39
Słuchajcie serwisówka karze synchronizować przepustnice by podciśnienie w nich było identyczne. Czy ma być wyższe czy niższe zależy od silnika. Zazwyczaj reguluje się lewe powietrze przechodzące obok przepustnic.
Ważne jest by zsynchronizować tak by po spadaniu z obrotów silnik nie zgasł. Na pierwszy rzut może się nie udać, gdyż zależnie od konstrukcji czy producenta trzeba rozgrzać silnik i trzymać go na obrotach. Na trasie i przy marnej pogodzie silnik będzie miał niższą temperaturę i wtedy przy wolnej zmianie biegu zgaśnie.
Z finezją stosuje się szerokopasmową sondę i jeśli producent przewidział określony skład spalin, tak trzeba przeprowadzić synchronizację.
Zastanówcie się na jednym. Skoro mamy wzorcową przepustnicę to ona powinna trzymać stałe podciśnienie. A skoro jedna może to czemu nie wszystkie?
Na moje każda wzorcowa przepustnica się rozjedzie.
Lepiej zapamiętać nastawione podciśnienie przy ostatniej synchronizacji i tyle.
Ważne jest by zsynchronizować tak by po spadaniu z obrotów silnik nie zgasł. Na pierwszy rzut może się nie udać, gdyż zależnie od konstrukcji czy producenta trzeba rozgrzać silnik i trzymać go na obrotach. Na trasie i przy marnej pogodzie silnik będzie miał niższą temperaturę i wtedy przy wolnej zmianie biegu zgaśnie.
Z finezją stosuje się szerokopasmową sondę i jeśli producent przewidział określony skład spalin, tak trzeba przeprowadzić synchronizację.
Zastanówcie się na jednym. Skoro mamy wzorcową przepustnicę to ona powinna trzymać stałe podciśnienie. A skoro jedna może to czemu nie wszystkie?
Na moje każda wzorcowa przepustnica się rozjedzie.
Lepiej zapamiętać nastawione podciśnienie przy ostatniej synchronizacji i tyle.
Ongoing Success
-
falconiforme - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 2841
- Dołączył(a): 4/6/2007, 13:05
- Lokalizacja: Morze
W manualu jest to dobrze opisane (wymagana znajomość angielskiego), ustawiasz obroty i podciśnienia na równym poziomie do 1-wszego cylindra (tak podaje manual).
Wymagana jest synchronizacja co 12kkm, ważne aby obroty były prawidłowo ustawione i podciśnienia jak w manualu.
Po za tym chodzi o zmianę ciśnienia sprężania w trakcie eksploatacji.
Wymagana jest synchronizacja co 12kkm, ważne aby obroty były prawidłowo ustawione i podciśnienia jak w manualu.
Po za tym chodzi o zmianę ciśnienia sprężania w trakcie eksploatacji.
Moto Theodor - nieautoryzowany serwis Ducati
- Raczek_6
- VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 4217
- Dołączył(a): 20/9/2008, 23:23
- Lokalizacja: W-wa
Znalazłem o synchronizacji przepustnic: http://gsxr.cba.pl/Synchronizacja%20przepustnic.html
-
crunch - Świeżak
- Posty: 17
- Dołączył(a): 8/3/2008, 21:27
- Lokalizacja: Pomorskie
Posty: 16
• Strona 1 z 1
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości