Zobacz wÄ…tek - Problem techniczny
NAS Analytics TAG

Problem techniczny

Enduro, Cross
_________

Problem techniczny

Postprzez ddit » 11/1/2010, 14:19

Witam. ostatnio zauwazylem, ze moja cr125-tka nie wkreca sie jak trzeba na obroty. gdy chodzi na niskich obrotach i odkrece manetke, to sie przydusza i dopiero po chwili sie wkreca na obroty. jak jest jeszcze zimna to gasnie i wogle sie nie chce wjesc na wyzsze. Nie byloby w tym nic niepokojacego, ale jakis czas temu wymienialem tlok i uczszelke pod cylkiem. od strony wydechu uszczelka jest wilgotna. w sumie to nie tylko uszczelaka. nie wiem, czy jest tam nieszczelnosc, czy z racji, ze ostatnio ja troszke zamulalem (=>wrunki pogodowe;]) niespalone paliwo zalewa cylinder. I teraz 2 hipotezy:
1. gaznik jest przypchany (nigdy jeszcze go nie czyscilem. przejechalem ok 130 l pb)
2. silnik łapie "lewe powietrze.
Osobiscie sklanialbym sie ku nieczystemu gaznikowi, ale wolalbym sie Was, koledzy doradzic;D
ddit
Świeżak
 
Posty: 101
Dołączył(a): 22/7/2008, 20:52
Lokalizacja: FrÄ…czki, okolice Olsztyna


Postprzez henio12323 » 11/1/2010, 14:27

sam sobie odpowiedziałes :D ja stawiam na tłok lub zapchany gaźnik moze tez i lewe powietrze ale raczej mozna zerknąc czy opaski na gaźniku są poskręcane raczej w obudowie filtra dziura sama z siebie by się nie zrobiła ;D wyczysc gaźnik filtr i zobacz czy się odmuli
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN


Postprzez ddit » 11/1/2010, 14:32

henio12323 napisał(a): ja stawiam na tłok


nie wiem o co chodzi;]. filtr czyscilem czesto tzn co 3-4 wyjazd
ddit
Świeżak
 
Posty: 101
Dołączył(a): 22/7/2008, 20:52
Lokalizacja: FrÄ…czki, okolice Olsztyna

Postprzez Hamulec » 11/1/2010, 15:04

Oczywiście może być wiele przyczyn, ale z uwagi na niskie temperatury może być bardziej uczulona na gażnik. Jak wspomniałeś nie czyściłeś gażnika. Przy wyczyszczonym gażniku przecież silnik inaczej się zachowuje w niskich i wyższych temperaturach. Wiem, że przy niższej temp. otoczenia niż +6 C są inne kategorie dysz i powyżej +6 też inne dysze, ale wiadomo to stosują zawodnicy jednak należy o tym pamiętać przy ewentualnych niedomaganiach. Na Twoim miejscu jak sam potrafisz lub przy pomocy osób tzw. trzecich zrobił bym na początek tak;
1. Przeczyszczenie filtra powietrza.
2. Przeczyszczenie gażnika ze zwróceniem szczególnej uwagi na dyszę.
3. Po tym wszystkim próba wpierw na "starej" , a póżniej na innej świecy.
Jeżeli to nie zagra można myśleć dalej.
Tylko na torze. | Honda CR 125 - Osobniku! Do Ciebie piszę! Narzekasz, że bez przerwy Ci mocy brakuje? Jeśli tak, ta czerwona diablica pokaże Ci , gdzie jest Twoje miejsce! Normalnie Cię sponiewiera! | http://www.youtube.com/watch?v=6FQG7Eqwtow
Avatar użytkownika
Hamulec
Bywalec
 
Posty: 773
Dołączył(a): 4/1/2009, 21:14
Lokalizacja: okolice Leszna

Postprzez ddit » 11/1/2010, 15:53

henio12323 napisał(a): ja stawiam na tłok


tlok?? nie wiem o co chodzi;]. filtr czyscilem czesto tzn co 3-4 wyjazd. obecnie jest zalozony nowy filtr. tylko raz na nim jezdzilem po sniegu, wiec jest czysciutki jak z fabryki:D. bedzie trzeba z gaznikiem powalczyc na poczatku;]
ddit
Świeżak
 
Posty: 101
Dołączył(a): 22/7/2008, 20:52
Lokalizacja: FrÄ…czki, okolice Olsztyna

Postprzez henio12323 » 11/1/2010, 16:52

moze juz zatarłes pisałes że nie dawno go wymieniłes mogłes źle dotrzec np go przegrzac przytarł się i teraz moze się źle zachowywac. nie mówie że to jest przyczyna tylko możliwosc. u mnie np miałem długo nie czyszczony filtr powietrza bo stał i nie jeździłem płyn bardzo zasechł troche kurzu naleciało i nie miał wysokich obrotów wyczysciłem filtr i gaźnik i od razu odżył. więc moze u ciebie tez filtr niby czysty ale płyn jak stary moze skutecznie blokuje dopływ powietrza. filtr powinno się czyscic a przynajmniej nasączac w dzien smigania ;d i co kazdy wyjazd :P nie mówie że wyjazd na 15 min i czyszczenie :d ale 5 litrów i wyżej wylatanej benzyny i filtr kwalifikuje sie do czyszczenia. w zimie troche inaczej mozna dłuzej nie czyscic bo nie ma kurzu chyba że ostre zaspy to moze się woda dostac ;D i mozna przeczyscic żeby nigdzie wody nie ciągnęło
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez ddit » 11/1/2010, 16:59

filtr napewno caly czas mialem utrzymany w odpowiedniej kulturze. Docieranie tez przebieglo jak nalezy, wiec wina tloka odpada. moze ta nieszczesna uszczelaka, ale to sie okaże po wyczyszczeniu gaznika. napisze na forum o efektakch za jakis czas, ale nie szybko. Sesja przede mna:/. dzieki z podpowiedzi
ddit
Świeżak
 
Posty: 101
Dołączył(a): 22/7/2008, 20:52
Lokalizacja: FrÄ…czki, okolice Olsztyna

Postprzez wawzon » 11/1/2010, 16:59

Heniu jezeli piszesz ze zle dotarl mogl tez go jeszcze nie dotrzec ;] zamalo jezdzil np i dlatego sie tak dzieje
KX250F
Avatar użytkownika
wawzon
Bywalec
 
Posty: 578
Dołączył(a): 4/8/2009, 10:36

Postprzez ddit » 11/1/2010, 17:01

jest swierzo co dotarta. 5l z bogatsza mieszanka spalone + na normalnie rozrobionej niecale 5l.
ddit
Świeżak
 
Posty: 101
Dołączył(a): 22/7/2008, 20:52
Lokalizacja: FrÄ…czki, okolice Olsztyna

Postprzez Bostorn » 11/1/2010, 17:08

ddit napisał(a):
henio12323 napisał(a): ja stawiam na tłok


tlok?? nie wiem o co chodzi;]. filtr czyscilem czesto tzn co 3-4 wyjazd. obecnie jest zalozony nowy filtr. tylko raz na nim jezdzilem po sniegu, wiec jest czysciutki jak z fabryki:D. bedzie trzeba z gaznikiem powalczyc na poczatku;]


panie kolego , częsta zmiana filtra to co 1h w sezonie letnim

przy sezonie zimowym nie trzeba zbytnio czyścic, bo nie kurzy się i tak dalej

ale normalnie jak się jeździ i nie za mocno się kurzy to co jazdę się go zmienia, czyści, nasącza płynem

wawzon napisał(a):Heniu jezeli piszesz ze zle dotarl mogl tez go jeszcze nie dotrzec ;] zamalo jezdzil np i dlatego sie tak dzieje


tłok w typowym krosie dociera się ok 15min+10min jazdy spokojniej, a później kręcisz ile matka natura dała mocy

co do gaźnika, przeczyśc i mógl się aby syf nie dotarł do cylindra

a co do uszczelki, nie ma prawa byc mokra, byc moze cos źle lub za słabo podokręcałeś i są przedmuchy?? czy jak to tam się nazywa??

kompresja ucieka?
Oleje motocyklowe,samochodowe,smary,chemia, części,naprawy
Avatar użytkownika
Bostorn
Moderator
 
Posty: 5511
Dołączył(a): 12/4/2007, 17:45
Lokalizacja: Henrykowo/Białystok/Lublin

Postprzez ddit » 11/1/2010, 17:15

wiedzialem, ze ktos sie przyczepi do ktoregos uproszczonego modelu. wiadomo, ze jesli jedzisz w kurzu to trzeba czesciej. nie wiam jak Wy, ale ja lubie jezdzic jednak jak jest jakies blotko, a przynajmniej nie jak jest skwar 30'C, kurzy sie i niewiadomo gdzie jest tor, bo przed Toba jechal kumpel;]
ddit
Świeżak
 
Posty: 101
Dołączył(a): 22/7/2008, 20:52
Lokalizacja: FrÄ…czki, okolice Olsztyna

Postprzez henio12323 » 11/1/2010, 17:27

a wczesniej lepiej sie zachowywała ? czy od początku tak było źle i sie nie wkręcała ? błoto tym bardziej ;D ja mam tor suchy jest jedno obniżenie gdzie na początku i pod koniec sezonu stoi woda gruntowa i własnie raz pojechałem dosłownie 1.5 litra wylatałem tam wiec kilka kółek tylko strzeliłem w domu filtr był caluutki czarny przez 2 -3 metry takiej wody z błotem i nie jechałęm przeprawowo tylko ze 40-60 km h wbijałem się w tą wode bo za nią spora hopa i sie fajnie skacze :DD także tez byłem zdziwiony że dostało tam się błoto :P
co do docierania nic nie zaszkodzi docierac nieco dłużej. moze zawodowcy i tak docierają gdzies czytałem że jak sie dociera trzeba ostro manetką kręcic żeby ciągle były zmienne obroty chwila aby sie nie przegrzał potem znowu i dotarty i wtedy osiąga sporą moc większą niz po innym docieraniu. ( tak czytałem więc nie wiem czy to prawda) jednak zawodnika stac a raczej jego sponsorów stac na tłok co kilka wypadów. ja tam wolałbym docierac dłużej niech straci nieco mocy bo i tak jest pod dostatkiem i raczej zwykły śmiertelnik spadku nie poczuje a jak ma mi kilka motogodzin dłużej pojeździc to wole stracic tą moc ;D więc nic tylko zabierz się do czyszczenia filtra gaźnika wymien swiece moze i powiedz jak efekty ;D
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez Landryss25 » 11/1/2010, 20:43

Kolego przyklejone tematy się kłaniają.
,,De gustibus non est disputandum"(łac.)-O gustach się nie dyskutuje.
Avatar użytkownika
Landryss25
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 6269
Dołączył(a): 2/10/2007, 17:28
Lokalizacja: Liw



Powrót do Offroad



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości




na górê