Generalny Remont Silnika. Kilka Pytań. Wkrótce FOTO Relacja.
Posty: 30
• Strona 2 z 2 • 1, 2
Jak jeszcze ci się nie wyjaśniło to wałek wyrównoważający ustawia si się w poziomie bo to nieosiowo ustawiony ciężarek... Pełni on rolę "kawałka" koła zamachowego...
Plastikowe zembatki od dozownika i pompy wody... Standard
Silnik składaj bez uszczelek na Drirko (kupisz i w InterCars'ie)
Lepsze jak uszczelki... Uwaga schnie 24h... Sprawdź wytyranie garbików bębenka prowadzącego wodziki, same wodziki, zazębienia zembatek... Sprawdz łożyska... Zanim walniesz młotkiem pomyśl dwa razy...
Przed nakładaniem Dirko obmyj ranty naftą, a najlepiej umyj kartery przed złożeniem... Wstrzymaj się z odpaleniem do czasu przede wszystkim zalania olejem, a nappewno do czasu zaschnięcia uszczelnienia... Zwróć uwagę na rant łączący komore wału z komorą skrzyni biegów... MUSI być super uszczelnione, bo będzie podsysał oleju i nie wyregulujesz wolnych obrotów...
Plastikowe zembatki od dozownika i pompy wody... Standard
Silnik składaj bez uszczelek na Drirko (kupisz i w InterCars'ie)

Lepsze jak uszczelki... Uwaga schnie 24h... Sprawdź wytyranie garbików bębenka prowadzącego wodziki, same wodziki, zazębienia zembatek... Sprawdz łożyska... Zanim walniesz młotkiem pomyśl dwa razy...
Przed nakładaniem Dirko obmyj ranty naftą, a najlepiej umyj kartery przed złożeniem... Wstrzymaj się z odpaleniem do czasu przede wszystkim zalania olejem, a nappewno do czasu zaschnięcia uszczelnienia... Zwróć uwagę na rant łączący komore wału z komorą skrzyni biegów... MUSI być super uszczelnione, bo będzie podsysał oleju i nie wyregulujesz wolnych obrotów...
Jak fenix z popiołów 

-
miki1406 - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 2847
- Dołączył(a): 16/8/2009, 22:37
- Lokalizacja: Skierniewice
Z ustawieniem wałków nie bedzie problemu, ponieważ są znaczniki, po złozeniu każdy ze znaczników na kazdym wałki musi ze sobą współgrać. Wiec bede robil po znacznikach i nie bedzie problemu, a ten klej co pokazałes nakłada sie na uszczelkę czy odrazu na karter ??
Yamaha DT 125R [SPRZEDANA] >> Aprilia RS 125 [SPRZEDANA] >> Yamaha YZF 250
22.10.08 ====> Zdałem Prawko
22.10.08 ====> Zdałem Prawko

-
zdzichu123 - Bywalec
- Posty: 869
- Dołączył(a): 11/7/2007, 21:37
- Lokalizacja: Chodzież
miki1406 napisał(a):Jak jeszcze ci się nie wyjaśniło to wałek wyrównoważający ustawia si się w poziomie bo to nieosiowo ustawiony ciężarek... Pełni on rolę "kawałka" koła zamachowego...
Plastikowe zembatki od dozownika i pompy wody... Standard
Silnik składaj bez uszczelek na Drirko (kupisz i w InterCars'ie)
Lepsze jak uszczelki... Uwaga schnie 24h... Sprawdź wytyranie garbików bębenka prowadzącego wodziki, same wodziki, zazębienia zembatek... Sprawdz łożyska... Zanim walniesz młotkiem pomyśl dwa razy...
Przed nakładaniem Dirko obmyj ranty naftą, a najlepiej umyj kartery przed złożeniem... Wstrzymaj się z odpaleniem do czasu przede wszystkim zalania olejem, a nappewno do czasu zaschnięcia uszczelnienia... Zwróć uwagę na rant łączący komore wału z komorą skrzyni biegów... MUSI być super uszczelnione, bo będzie podsysał oleju i nie wyregulujesz wolnych obrotów...
13k.pl/-/sugestia.php
co za idiota wymyslil limit 60 znaków
co za idiota wymyslil limit 60 znaków
- swirus2007
- Stały bywalec
- Posty: 1474
- Dołączył(a): 29/7/2009, 13:35
- Lokalizacja: ~~KN~~
Podziękował świrus
Składamy na to i 600 i 900 i nigdy nie było problemu... Uwaga na karter od rozruchu na przykład w 900RR jest tak obliczony, że złożenie bez uszczelki skutkuje stawaniem wałka rozrusznika... Tutaj musi być uszczelka... Tak japonia liczy szczelinki 


Jak fenix z popiołów 

-
miki1406 - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 2847
- Dołączył(a): 16/8/2009, 22:37
- Lokalizacja: Skierniewice
Witam
Przepraszam ze tak duzo czasu nic nie pisałem, ale swieta i są rożne obowiązki
A wiec tak, korbowód wymieniony ( jupi ) wał wyważonu i wycentrowany wiec jest dobrze
Łozyska zamowione, zdziwilo mi ze z tym luzem nie idzie kupic, tylko są robione na zamówienie ( łozysk z luzem c4 orginalnie, przy wymianie zakladamy luz c3). Zamówiłem Włoskie łozyska firmy SKF, jest to górna półka jesli chodzi o łozyska. Do tego komplet uszczelniaczy (równiez Made In Italy). Jutro jadę odebrać łozyska i uszczelniacze. Niżej cennik jaki wyszedł do tej pory, oraz kilka zdjęc.
Cennik:
Procedura rozkładania silnika - 100zł
Nowy korbowód ParmaKit (promocyjna cena) - 320zł
Łozyska - 120zł
simeringi - 85zł
Komplet uszczelek - 90zł
Olej przekładniowy Motul - 45zł
Irydowa świeca NGK - 68zł
Wyżej wymienione częsci mam juz kupione/zamówione. Wiec na dzien dzisiejszy koszta zwiazane z moją operacją wynoszą około 830zł. Do tej ceny przy składaniu silnika bedzie napewno jesczze coś doliczyc (oby nie).
Chciałbym podkreslic, ze ja jako pierwszy wyciągam wał z tego silniczka. Firma, która regenerowała mi wał (poprzez wlozenie korbowodu) Powiedziała ze wał nigdy nie byl centrowany (jest fabryka) Oraz na korbowodzie napsiane jest RS (również fabryka), wiec jest to moj pierwszy remont od czasów wypusszczenia motorka z fabryki
Co daje podwójną satysfakcje z pracy
Chciałbym zapytac, do czego jest ta cieniutka podkładka, która lezy na zdjęciu obok wału korbowergo? W servisówce jest pokazane ze muszą być takie dwie (jedna 0.1mm i jedna 0.3mm) a mi wypadła tylko jedna... Moze mam jedną ale 0.4mm ? Albo poprosrttu w servisowce są pokazane dwie ale tylko jedna z nich jest (w zaleznosci od silnika) ?
A wiec kilka fotek oraz WESOŁYCH ŚWIĄT i SZCZĘSLIWEGO NOWEGO ROKU !!!!
I do usłyszenia przy składaniu po nowym roku juz
Pozdrawiam Serdecznie
(otwórz link)
(otwórz link)
(otwórz link)
(otwórz link)
(otwórz link)
(otwórz link)
(otwórz link)
(otwórz link)
(otwórz link)
(otwórz link)


A wiec tak, korbowód wymieniony ( jupi ) wał wyważonu i wycentrowany wiec jest dobrze

Łozyska zamowione, zdziwilo mi ze z tym luzem nie idzie kupic, tylko są robione na zamówienie ( łozysk z luzem c4 orginalnie, przy wymianie zakladamy luz c3). Zamówiłem Włoskie łozyska firmy SKF, jest to górna półka jesli chodzi o łozyska. Do tego komplet uszczelniaczy (równiez Made In Italy). Jutro jadę odebrać łozyska i uszczelniacze. Niżej cennik jaki wyszedł do tej pory, oraz kilka zdjęc.
Cennik:
Procedura rozkładania silnika - 100zł
Nowy korbowód ParmaKit (promocyjna cena) - 320zł
Łozyska - 120zł
simeringi - 85zł
Komplet uszczelek - 90zł
Olej przekładniowy Motul - 45zł
Irydowa świeca NGK - 68zł
Wyżej wymienione częsci mam juz kupione/zamówione. Wiec na dzien dzisiejszy koszta zwiazane z moją operacją wynoszą około 830zł. Do tej ceny przy składaniu silnika bedzie napewno jesczze coś doliczyc (oby nie).
Chciałbym podkreslic, ze ja jako pierwszy wyciągam wał z tego silniczka. Firma, która regenerowała mi wał (poprzez wlozenie korbowodu) Powiedziała ze wał nigdy nie byl centrowany (jest fabryka) Oraz na korbowodzie napsiane jest RS (również fabryka), wiec jest to moj pierwszy remont od czasów wypusszczenia motorka z fabryki


Chciałbym zapytac, do czego jest ta cieniutka podkładka, która lezy na zdjęciu obok wału korbowergo? W servisówce jest pokazane ze muszą być takie dwie (jedna 0.1mm i jedna 0.3mm) a mi wypadła tylko jedna... Moze mam jedną ale 0.4mm ? Albo poprosrttu w servisowce są pokazane dwie ale tylko jedna z nich jest (w zaleznosci od silnika) ?
A wiec kilka fotek oraz WESOŁYCH ŚWIĄT i SZCZĘSLIWEGO NOWEGO ROKU !!!!
I do usłyszenia przy składaniu po nowym roku juz












Yamaha DT 125R [SPRZEDANA] >> Aprilia RS 125 [SPRZEDANA] >> Yamaha YZF 250
22.10.08 ====> Zdałem Prawko
22.10.08 ====> Zdałem Prawko

-
zdzichu123 - Bywalec
- Posty: 869
- Dołączył(a): 11/7/2007, 21:37
- Lokalizacja: Chodzież
Witam, przepraszam ze pisze z aż tak dużym opuźnieniem, ale święta, nowy rok i zleciało. A więc tak, silnik złożony
Części które zostały zamontowane do tej pory:
* Korbowód ParmaKit
* Łozyska wału SKF
* Simeringi wału
* Irydowa Świeca NGK
* Fajka z przewodem NGK
* Halogeny przednie Xenonowe (w trakcje montarzu w czache)
* Komplet Bezpieczników
* Komplet Pozostałych żarówek
* Olej przekładniowy Motul
* Płyn Hamulcowy
* Płyn Chłodniczy
* Klocki Hamulcowe Przód
Dopatrzyłem się niedociągnięcia małego, a konkretniej 2 kabelki nie były odpowiednio zmasowane i powodem tego była niewłasciwa praca zaworka wydechowego i dół w obrotach między 6-8 tys.
Wszystko zostało starannie wyczyszczone, zaizolowane co trzeba. Węzyki oraz filterek olejowy od dozownika dokładnie wyczysciłem (na filtrze było jakby masło tak było wszystko zaje**ne), dawka oleju ustawiona przezemnie od początku według siebie.
Gaźnik został wyczyszczony i iglica została przestawiona na sam dół
Ale muszę podregulowac dobrze gaźnik jeszcze bo ciezko mu na wolnych obrotach (no ale to już pikuś), zresztą teraz jest strasznie zimno więc zostawie sobie to na lato, jak będzie cieplej na pewno nagrzany będzie chodzil lepiej na wolnych
Do zrobienia mam jeszcze wymianę tylnej opony oraz na wiosnę może tłoczek ale to jak będzie świeży zastrzyk gotówki
Spolerowałem ramę oraz tylni wachacz, myśle ze da się to zauważyć, polerke zrobię jeszcze raz latem i powinno być dobrze.
Sprzęt uważam ostatecznie za przygotowany do nowego sezonu, zakładam jeszcze czachę z xenonami i to będzie chyba wszystko.
Jeśli macie jakiś pomysł na to co można w niej jeszcze zrobic to bardzo proszę pisać niżej, rozwarze wszystko i mozliwe ze z ciekawego pomysłu skorzystam
Niżej wklejam kilka zdjęc jak to wszystko się ma oraz 2 Filmiki z pracą silnika.
http://www.youtube.com/watch?v=WlqKJx_85qo
http://www.youtube.com/watch?v=oMATwp9M4jY
Ps. Myśle ze na razie będę latał tak do 5 tys. obr. Bo chyba lepiej dotrzec na spokojnie nowe elementy. Czy ktoś może mysli inaczej i nie ma znaczenia ile obr bo to nie tłok ?
Pozdrawiam wszystkich oraz Wszystkiego Dobrego w Nowym Roku



Części które zostały zamontowane do tej pory:
* Korbowód ParmaKit
* Łozyska wału SKF
* Simeringi wału
* Irydowa Świeca NGK
* Fajka z przewodem NGK
* Halogeny przednie Xenonowe (w trakcje montarzu w czache)
* Komplet Bezpieczników
* Komplet Pozostałych żarówek
* Olej przekładniowy Motul
* Płyn Hamulcowy
* Płyn Chłodniczy
* Klocki Hamulcowe Przód
Dopatrzyłem się niedociągnięcia małego, a konkretniej 2 kabelki nie były odpowiednio zmasowane i powodem tego była niewłasciwa praca zaworka wydechowego i dół w obrotach między 6-8 tys.
Wszystko zostało starannie wyczyszczone, zaizolowane co trzeba. Węzyki oraz filterek olejowy od dozownika dokładnie wyczysciłem (na filtrze było jakby masło tak było wszystko zaje**ne), dawka oleju ustawiona przezemnie od początku według siebie.
Gaźnik został wyczyszczony i iglica została przestawiona na sam dół


Do zrobienia mam jeszcze wymianę tylnej opony oraz na wiosnę może tłoczek ale to jak będzie świeży zastrzyk gotówki

Spolerowałem ramę oraz tylni wachacz, myśle ze da się to zauważyć, polerke zrobię jeszcze raz latem i powinno być dobrze.
Sprzęt uważam ostatecznie za przygotowany do nowego sezonu, zakładam jeszcze czachę z xenonami i to będzie chyba wszystko.
Jeśli macie jakiś pomysł na to co można w niej jeszcze zrobic to bardzo proszę pisać niżej, rozwarze wszystko i mozliwe ze z ciekawego pomysłu skorzystam

Niżej wklejam kilka zdjęc jak to wszystko się ma oraz 2 Filmiki z pracą silnika.
http://www.youtube.com/watch?v=WlqKJx_85qo
http://www.youtube.com/watch?v=oMATwp9M4jY
Ps. Myśle ze na razie będę latał tak do 5 tys. obr. Bo chyba lepiej dotrzec na spokojnie nowe elementy. Czy ktoś może mysli inaczej i nie ma znaczenia ile obr bo to nie tłok ?
Pozdrawiam wszystkich oraz Wszystkiego Dobrego w Nowym Roku

Yamaha DT 125R [SPRZEDANA] >> Aprilia RS 125 [SPRZEDANA] >> Yamaha YZF 250
22.10.08 ====> Zdałem Prawko
22.10.08 ====> Zdałem Prawko

-
zdzichu123 - Bywalec
- Posty: 869
- Dołączył(a): 11/7/2007, 21:37
- Lokalizacja: Chodzież
Tak to nie tłok, ale jakieś 100km do ułożenia się częsci nie zaszkodzi jak nie będziesz naturalnie pałował zimnego i przekraczał ok. 7000 obr/min.
Tak btw, nie boisz się kontroli policyjnej i ksenonów?
Tak btw, nie boisz się kontroli policyjnej i ksenonów?
......::::Tuning::::......
- Arek-R
- Świeżak
- Posty: 96
- Dołączył(a): 9/11/2007, 16:23
- Lokalizacja: okolice Kielc
Bez ryzyka nie ma życia, pewnie ze mam jakies obawy
Ale myślę ze jakos bedzie dobrze, ustawie je trochę nizej niz standart i nie bedzie tak biło mocno. Wrazie co bede mówił ze taka była jak kupiłem i nie mam pieniedzy na wymiane na normalne światła
heh.


Yamaha DT 125R [SPRZEDANA] >> Aprilia RS 125 [SPRZEDANA] >> Yamaha YZF 250
22.10.08 ====> Zdałem Prawko
22.10.08 ====> Zdałem Prawko

-
zdzichu123 - Bywalec
- Posty: 869
- Dołączył(a): 11/7/2007, 21:37
- Lokalizacja: Chodzież
Czasami przeciągnij go na biegach do tych 10tyś obr. pilnując temperatury. To jazda do 5tyś też nie jest zdrowa.
,,De gustibus non est disputandum"(łac.)-O gustach się nie dyskutuje.
-
Landryss25 - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 6269
- Dołączył(a): 2/10/2007, 17:28
- Lokalizacja: Liw
Posty: 30
• Strona 2 z 2 • 1, 2
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 13 gości