FOTORELACJA przeróbka tłumika na przelotowy
Posty: 74
• Strona 1 z 4 • 1, 2, 3, 4
FOTORELACJA przeróbka tłumika na przelotowy
Siema
Oddałem przed świętami swoje dwa kominy od zygzaka do przerobienia na przelotowe z zastosowaniem komory rozprężającej na początku każdej z puszek.
Całą operację przeprowadził facet ksywą "Edzio" z innego znanego i dużego forum motocyklistów
Efekty jego pracy można przejrzeć w wrzucie wpisując "edhaust"
Na przeróbkę zdecydowałem się gdyż zmienianie kominów na nowe wyniesie mnie ponad 1000zł a dwóch używek w dobrym stanie identycznych nie dostanę.
Na wytłumienie dostajemy dożywotnią gwarancję gdyż wytłumia rurę przelotu watą metalową a później kocykami wełny mineralnej (tak jak scorpion czy yoshimura)
Do przeróbki zastosowano 2 komory rozprężające długość 9cm, po jednej na każdy tłumik, rury przelotu z blachy perforowanej od średnicy wewnętrznej 48mm a zewnętrznej 50mm.
Całość pospawana lub ponapawana oraz zanitowana nitami z nierdzewki.
Rura przelotu oraz komora wykonane z nierdzewki, a nie jak w oryginale ze zwykłej blachy (co z resztą widać na zdjęciach)
Filmiki dopiero na wiosnę ale efekt widać - ładnie i czysto A poprzez zastosowanie komory rozprężającej będzie cichszy niż standardowy przelot ale nadal mocno basowy *patrz średnica przelotu*
(otwórz link) (otwórz link) (otwórz link) (otwórz link) (otwórz link) (otwórz link) (otwórz link) (otwórz link) (otwórz link) (otwórz link)
(otwórz link) (otwórz link) (otwórz link) (otwórz link)
namiar na kolesia:
http://edzio35.wrzuta.pl/katalog/filmy/ ... gNF/glowny
myślę, że się nie obrazi jak podam jego GG: 7415448
Oddałem przed świętami swoje dwa kominy od zygzaka do przerobienia na przelotowe z zastosowaniem komory rozprężającej na początku każdej z puszek.
Całą operację przeprowadził facet ksywą "Edzio" z innego znanego i dużego forum motocyklistów
Efekty jego pracy można przejrzeć w wrzucie wpisując "edhaust"
Na przeróbkę zdecydowałem się gdyż zmienianie kominów na nowe wyniesie mnie ponad 1000zł a dwóch używek w dobrym stanie identycznych nie dostanę.
Na wytłumienie dostajemy dożywotnią gwarancję gdyż wytłumia rurę przelotu watą metalową a później kocykami wełny mineralnej (tak jak scorpion czy yoshimura)
Do przeróbki zastosowano 2 komory rozprężające długość 9cm, po jednej na każdy tłumik, rury przelotu z blachy perforowanej od średnicy wewnętrznej 48mm a zewnętrznej 50mm.
Całość pospawana lub ponapawana oraz zanitowana nitami z nierdzewki.
Rura przelotu oraz komora wykonane z nierdzewki, a nie jak w oryginale ze zwykłej blachy (co z resztą widać na zdjęciach)
Filmiki dopiero na wiosnę ale efekt widać - ładnie i czysto A poprzez zastosowanie komory rozprężającej będzie cichszy niż standardowy przelot ale nadal mocno basowy *patrz średnica przelotu*
(otwórz link) (otwórz link) (otwórz link) (otwórz link) (otwórz link) (otwórz link) (otwórz link) (otwórz link) (otwórz link) (otwórz link)
(otwórz link) (otwórz link) (otwórz link) (otwórz link)
namiar na kolesia:
http://edzio35.wrzuta.pl/katalog/filmy/ ... gNF/glowny
myślę, że się nie obrazi jak podam jego GG: 7415448
http://www.tinyurl.pl?PlJBVNPo Przegląd Twojego moto w P-N!
-
Przemo_rene - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 2982
- Dołączył(a): 11/3/2009, 13:27
- Lokalizacja: Poznań / TL1000R
melvin - super - ale kształtu oryginałów nie zachowasz, a poza tym powiedz mi za ile do zygzaka dostanę w super wizualnym stanie (2 kominy) 700zł? i to nadal będą po prostu ciche oryginały...
a co do cen - to robione pod indywidualne gusta (mówisz czy ma być głośno, bardzo głośno, cicho, basowo, czy metalicznie czy mix)
tłumiki przez tego kolesia co opisałem - to 220zł za sztukę lub 250zł gdy potrzeba więcej materiałów (jak u mnie)
a co do cen - to robione pod indywidualne gusta (mówisz czy ma być głośno, bardzo głośno, cicho, basowo, czy metalicznie czy mix)
tłumiki przez tego kolesia co opisałem - to 220zł za sztukę lub 250zł gdy potrzeba więcej materiałów (jak u mnie)
http://www.tinyurl.pl?PlJBVNPo Przegląd Twojego moto w P-N!
-
Przemo_rene - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 2982
- Dołączył(a): 11/3/2009, 13:27
- Lokalizacja: Poznań / TL1000R
ja mam takie cuś:
http://www.allegro.pl/item870115663_tlu ... i_cbr.html
wszelkie przeróbki, i spawanie aluminium też robią...
http://www.allegro.pl/item870115663_tlu ... i_cbr.html
wszelkie przeróbki, i spawanie aluminium też robią...
DUŻO GAZU I SPRZĘGŁO OD RAZU!
-
melvin - PierwszyOkrutny
- Posty: 8393
- Dołączył(a): 17/9/2007, 21:09
- Lokalizacja: Piotrków Trybunalski
A masz jakieś linki z efektami ich przeróbek? Chwalił ich ktoś na sieci? Wiesz, kupić rurę kwasówkę i wpakować tam przelot owinięty w coś to nie problem...pytanie jak efekty.
Też jest to alternatywa, tyle, że drożej w moim przypadku o ponad 200zł a i tak nie mam gwarancji co tam w środku siedzi no i nie mam wyglądu oryginałów. Ale co jeśli ktoś chce zachować swój kształt tłumików oryginalnych ale mieć przeloty i za małą kasę? Np takie jak w z1000?
ci z aukcji zrobią takie na wzór ale przelot? Chyba nie.
Też jest to alternatywa, tyle, że drożej w moim przypadku o ponad 200zł a i tak nie mam gwarancji co tam w środku siedzi no i nie mam wyglądu oryginałów. Ale co jeśli ktoś chce zachować swój kształt tłumików oryginalnych ale mieć przeloty i za małą kasę? Np takie jak w z1000?
ci z aukcji zrobią takie na wzór ale przelot? Chyba nie.
Ostatnio edytowano 5/1/2010, 11:53 przez Przemo_rene, łącznie edytowano 1 raz
http://www.tinyurl.pl?PlJBVNPo Przegląd Twojego moto w P-N!
-
Przemo_rene - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 2982
- Dołączył(a): 11/3/2009, 13:27
- Lokalizacja: Poznań / TL1000R
wybebeszyć mogę sobie sam i takie właśnie miałem zanim oddałem do przeróbki - bez gwizdka i ostatniej przegrody.. Żadnego dźwięku rasowego w porównaniu do przelotów to nie daje poza hałasem.
zerknij tutaj:
http://edzio35.wrzuta.pl/katalog/wszyst ... ot-edhaust
zerknij tutaj:
http://edzio35.wrzuta.pl/katalog/wszyst ... ot-edhaust
http://www.tinyurl.pl?PlJBVNPo Przegląd Twojego moto w P-N!
-
Przemo_rene - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 2982
- Dołączył(a): 11/3/2009, 13:27
- Lokalizacja: Poznań / TL1000R
No ja też u Edzia robiłem przelot w jajku. Do tego miałem przygięty tłumik, co wiązało się z jego wyprostowaniem. Ogólnie jestem zajebiście zadowolony.
Dźwięk jest przekozacki, nie męczący podczas jazdy ale widać różnicę jak samochody zjeżdżają jak się między nimi przeciskasz Nie trzeba nawet przegazowywać
Koleś wie co robi i nie jeden już komin rozebrał a więc ma doświadczenie. Oprócz tego jest zajebiście przyjaznym człowiekiem, zakochanym w ducatach. A więc zdecydowanie polecam.
Dźwięk jest przekozacki, nie męczący podczas jazdy ale widać różnicę jak samochody zjeżdżają jak się między nimi przeciskasz Nie trzeba nawet przegazowywać
Koleś wie co robi i nie jeden już komin rozebrał a więc ma doświadczenie. Oprócz tego jest zajebiście przyjaznym człowiekiem, zakochanym w ducatach. A więc zdecydowanie polecam.
VFR 02'
-
navi - Świeżak
- Posty: 459
- Dołączył(a): 17/4/2007, 12:24
- Lokalizacja: Wawa
Dokładnie ja niedawno odebrałem komin od Edzia i powiem szczerze bardzo dobre wykonanie i dźwięk bajka nie tam jakieś pierdzenie piękny basowy dźwięk
Komar - WSK 125,175 - Jawa 350 - Yamaha FZ 750 - Suzuki GSXR 1100W - Yamaha R1
-
jarek20 - Świeżak
- Posty: 105
- Dołączył(a): 27/2/2007, 10:27
- Lokalizacja: Podkarpackie - Lubaczów
Ciekawa opcja. Mam kilka pytań:
- czy wydechy w skutek tej przeróbki stały się lżejsze, czy ważą podobnie?
- mam przyjarany od jakiegoś plastiku prawy wydech w tedzi (widać na focie w podpisie). Zastanawiam się, czy podczas przeróbki można by było go jakoś wyszlifować.
- czy na ostatniej focie pokazany jest wydech już w końcowym stanie? Ślady po spawach zostają, czy da się ten tłumik jakoś "wypieścić" na błysk?
- często przerabiane wydechy po jakimś czasie się "wypalają" i efekt basu zanika- jak długo użytkowaliście edhausty? Czy spotkaliście się z czymś takim?
Dzięki za wskazówki i gratuluję przeróbki.
- czy wydechy w skutek tej przeróbki stały się lżejsze, czy ważą podobnie?
- mam przyjarany od jakiegoś plastiku prawy wydech w tedzi (widać na focie w podpisie). Zastanawiam się, czy podczas przeróbki można by było go jakoś wyszlifować.
- czy na ostatniej focie pokazany jest wydech już w końcowym stanie? Ślady po spawach zostają, czy da się ten tłumik jakoś "wypieścić" na błysk?
- często przerabiane wydechy po jakimś czasie się "wypalają" i efekt basu zanika- jak długo użytkowaliście edhausty? Czy spotkaliście się z czymś takim?
Dzięki za wskazówki i gratuluję przeróbki.
Yamaha XJ600 -> TDM 900 -> DRZ 400e
-
Kamusial - Bywalec
- Posty: 782
- Dołączył(a): 26/4/2009, 01:13
- Lokalizacja: Wawa - włochy
wyczyścić się to na pewno da Wypolerować także. Ja foty gdzie prezentują się oba tłumik skończone w 100% nie wkleiłem bo dopiero jutro je do moto montuje. Co do wygłuszenia to edzio daje dożywotnią gwarancję.
Od siebie dodam, że nowe spawy które zrobił u mnie są wyszlifowane i wypolerowane więc szczerze to wyglądają lepiej niż oryginały:) Do tego całość rur przelotu czy komór jest z kwasówki więc nie ma tam co korodować (oryginały były z jakiejś zwykłej blachy i widać na foto co tam było )
Co do wagi - na rękę ważą tyle samo. (obwijka i kolanka ważą najwięcej - a tego nie zmieniałem)
Od siebie dodam, że nowe spawy które zrobił u mnie są wyszlifowane i wypolerowane więc szczerze to wyglądają lepiej niż oryginały:) Do tego całość rur przelotu czy komór jest z kwasówki więc nie ma tam co korodować (oryginały były z jakiejś zwykłej blachy i widać na foto co tam było )
Co do wagi - na rękę ważą tyle samo. (obwijka i kolanka ważą najwięcej - a tego nie zmieniałem)
http://www.tinyurl.pl?PlJBVNPo Przegląd Twojego moto w P-N!
-
Przemo_rene - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 2982
- Dołączył(a): 11/3/2009, 13:27
- Lokalizacja: Poznań / TL1000R
Przemo rene ja tez mam kilka pytan bo to co pokazales spodobalo mi sie. Mialem wymieniac koncowke na jakas firmowa ale teraz wlasnie sie zastanawiam nad przerobieniem.
Do tej koncowki bd dostrajal silnik czy nie trezba tego robic??
Ten gosc przerabia wydechy orginalne czy robi na ich wzor nowe wydechy bo niemoge zabardzo zrozumiec tego co napisales?? Pzdr
Do tej koncowki bd dostrajal silnik czy nie trezba tego robic??
Ten gosc przerabia wydechy orginalne czy robi na ich wzor nowe wydechy bo niemoge zabardzo zrozumiec tego co napisales?? Pzdr
- Grzesiek-88
- Świeżak
- Posty: 182
- Dołączył(a): 27/3/2009, 12:44
- Lokalizacja: Krakow
To ja zamiast Przemo się wypowiem. Gość przerabia oryginalne wydechy. Wywala środek, wkłada specjalną rurkę perforowaną oraz jakąś tam watę i wszystko owija specjalną siatką. Może cały opis skróciłem, bo już nie pamiętam... A więc rozcina oryginał, wywala całość lub część tego co jest (żeby nie był za głośny) i wkłada swoje graty. Plus jest taki, że tłumik z zewnątrz wygląda jak oryginał (widać różnicę jak się zajrzy przez wylot). Jeżeli ma ktoś tłumik np pod siedzeniem lub jakiś skomplikowany to jest super bajer bo wszystko pasuje jak oryginał, tylko dźwięk o niebo lepszy. Jak masz jakiekolwiek pytania to dzwoń do Edzia. Na pewno wszystko Ci wytłumaczy, co wyjmuje i co wkłada. Jak będziesz chciał nr to pisz na priv Ci prześlę.
Jeśli chodzi o strojenie silnika to słyszałem kilka szkół... Jedni mówią, że trzeba, inni że nie. Troszkę inaczej wychodzą spaliny, a więc moim zdaniem nie zaszkodzi zrobić synchro gaźników. Ale podkreślam, że nie jestem mechanikiem i mówię co mi się wydaje. Ja wyregulowałem gaźniki bo i tak miałem to zrobić. Koszt całego zabiegu nie jest duży, a efekt naprawdę piorunujący.
Kilka osób na forum ma od niego tłumiki, m.in. na ZX10 oraz Monsterze 600 i chyba koleś miał robić w SV ale nie wiem czy zrobił.
Jeśli chodzi o strojenie silnika to słyszałem kilka szkół... Jedni mówią, że trzeba, inni że nie. Troszkę inaczej wychodzą spaliny, a więc moim zdaniem nie zaszkodzi zrobić synchro gaźników. Ale podkreślam, że nie jestem mechanikiem i mówię co mi się wydaje. Ja wyregulowałem gaźniki bo i tak miałem to zrobić. Koszt całego zabiegu nie jest duży, a efekt naprawdę piorunujący.
Kilka osób na forum ma od niego tłumiki, m.in. na ZX10 oraz Monsterze 600 i chyba koleś miał robić w SV ale nie wiem czy zrobił.
VFR 02'
-
navi - Świeżak
- Posty: 459
- Dołączył(a): 17/4/2007, 12:24
- Lokalizacja: Wawa
No wlasnie tez slysze rozne opinie na ten temat. A czy przy wtrysku taki jak ma gsxr k1 tez trzeba robic synchronizacje??
Navi wyslij mi namiar na tego goscia i z kad on jest. Aha i bylbys wstanie wlepic jakies foto jak wyglada twoj wydech po przerobce??
Navi wyslij mi namiar na tego goscia i z kad on jest. Aha i bylbys wstanie wlepic jakies foto jak wyglada twoj wydech po przerobce??
- Grzesiek-88
- Świeżak
- Posty: 182
- Dołączył(a): 27/3/2009, 12:44
- Lokalizacja: Krakow
Puściłem już info na priv.
Jakby co to tu jest jeszcze temat założony przez Edzia na innym forum
http://forum.motocyklistow.pl/TUNING-UK ... 06189.html
Tak wygląda mój tłumik, może zdjęcie nie najlepsze, ale coś tam widać.
[img=http://img503.imageshack.us/img503/7263/dsc00289qe.th.jpg] (otwórz link)
Jakby co to tu jest jeszcze temat założony przez Edzia na innym forum
http://forum.motocyklistow.pl/TUNING-UK ... 06189.html
Tak wygląda mój tłumik, może zdjęcie nie najlepsze, ale coś tam widać.
[img=http://img503.imageshack.us/img503/7263/dsc00289qe.th.jpg] (otwórz link)
VFR 02'
-
navi - Świeżak
- Posty: 459
- Dołączył(a): 17/4/2007, 12:24
- Lokalizacja: Wawa
- Grzesiek-88
- Świeżak
- Posty: 182
- Dołączył(a): 27/3/2009, 12:44
- Lokalizacja: Krakow
jak zmieniasz tylko samą końcówkę tłumika w sprzęcie który ma wtrysk to powinien się dostosować i nic nie musisz robić (tłumiki z tzw exhup'em tak by nadal był też pewnie uda mu się przerobić bo to kumaty facet)
Jakbyś zmieniał kolektory, do tego sportowy filtr powietrza i końcówka tłumika to wtedy już wypadałoby prawdzić czy aby nie jeździsz na zbyt ubiogiej mieszankce (patrzysz na świece). Jak nie to spoko i nic nie robisz. Jak nie to Power Commander i strojenie na hamowni.
Co do gaźnikowców (jak mój) to wszystko jest kwestią indywidualną motocykla. Pamiętaj, że każdy jest wyregulowany trochę inaczej, a do tego niektóre modele są po prostu bardzo podatne na zmiany w układzie wydechowym.
Może być, że nic nie będziesz robił bo świece kolor prawidłowy a jałowe obroty równo. Może się także zdarzyć, że będzie trzeba ustawić mieszankę śrubami, a może także być, że tylko zmiana dysz na dynojety pomoże
W większości przypadków jednak (na szczeście) zamontowanie przelotowego tłumika zamiast oryginału skutkuje tylko drobnymi poprawkami śrubami od mieszanki albo niczym
Jakbyś zmieniał kolektory, do tego sportowy filtr powietrza i końcówka tłumika to wtedy już wypadałoby prawdzić czy aby nie jeździsz na zbyt ubiogiej mieszankce (patrzysz na świece). Jak nie to spoko i nic nie robisz. Jak nie to Power Commander i strojenie na hamowni.
Co do gaźnikowców (jak mój) to wszystko jest kwestią indywidualną motocykla. Pamiętaj, że każdy jest wyregulowany trochę inaczej, a do tego niektóre modele są po prostu bardzo podatne na zmiany w układzie wydechowym.
Może być, że nic nie będziesz robił bo świece kolor prawidłowy a jałowe obroty równo. Może się także zdarzyć, że będzie trzeba ustawić mieszankę śrubami, a może także być, że tylko zmiana dysz na dynojety pomoże
W większości przypadków jednak (na szczeście) zamontowanie przelotowego tłumika zamiast oryginału skutkuje tylko drobnymi poprawkami śrubami od mieszanki albo niczym
http://www.tinyurl.pl?PlJBVNPo Przegląd Twojego moto w P-N!
-
Przemo_rene - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 2982
- Dołączył(a): 11/3/2009, 13:27
- Lokalizacja: Poznań / TL1000R
Posty: 74
• Strona 1 z 4 • 1, 2, 3, 4
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości