Czy ktoś wie jak skasować błąd w R1 2004r
Posty: 13
• Strona 1 z 1
Czy ktoś wie jak skasować błąd w R1 2004r
Witam.Mama problem z moją R1 2004r.Miałem uszkodzony czujnik luzu.Na zegarach zapaliła sie kontrolka awarii i błąd o numerze 42 a kontolka biegu neutralnego nie paliła się.Czujnik został wymieniony,zielona kontrolka się zapaliła,lecz błąd nie zniknął.Czy istnieje możliwość skasoania tego błędy czy pozostaje servis? 

- Cryspino
- Świeżak
- Posty: 4
- Dołączył(a): 26/1/2009, 17:15
- Lokalizacja: Poznań
Do niektórych motocykli jest nie potrzebne.
Kody błędów można sprawdzić za pomocą złącza serwisowego.
W zasadzie w kilku motocyklach potrzebny jest sprzęt Ducati - komputer kosztował około 20000PLN, Aprilla - bez komputera nie sprawdzimy, Triumph - podobnie jak Aprilla. Do Kawasaki - komputer kosztował 8000PLN.
Z tego co się orientuję są jakieś uniwersalne komputery ale nie wiem jak to się sprawdza w praktyce - koszt z tego co pamiętam około 15000PLN + dodatkowo aktualizacja oprogramowania.
Kody błędów można sprawdzić za pomocą złącza serwisowego.
W zasadzie w kilku motocyklach potrzebny jest sprzęt Ducati - komputer kosztował około 20000PLN, Aprilla - bez komputera nie sprawdzimy, Triumph - podobnie jak Aprilla. Do Kawasaki - komputer kosztował 8000PLN.
Z tego co się orientuję są jakieś uniwersalne komputery ale nie wiem jak to się sprawdza w praktyce - koszt z tego co pamiętam około 15000PLN + dodatkowo aktualizacja oprogramowania.
Moto Theodor - nieautoryzowany serwis Ducati
- Raczek_6
- VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 4217
- Dołączył(a): 20/9/2008, 23:23
- Lokalizacja: W-wa
Do kasowania błędów w R1 nie potrzeba żadnego złącza diagnostycznego. Wystarczy wykonać kilka prostych czynności opisanych jasno w serwisówce. Podpowiem:
1. Trzymając SELECT i RESET jednocześnie, włącz zapłon kluczykiem.Po ok 8 sekundach pojawi się napis DIAG lub CO. Można między nimi przełączać przyciskając jeden z guzików.
2. Gdy wyświetla się DIAG, wciśnij znowu oba jednocześnie, a po 2 sekundach wejdziesz w następne menu.
3. Naciskając jeden z guzików, dojdź do numeru 62 ( nawiasem mówiąc wartość przy cyfrze 62 to jest liczba aktualnych kodów błędów)
4. Przestaw guzik STOP (ten duży czerwony przy prawej manetce) w pozycję OFF, a następnie zpowrotem w pozycję ON.
5. Błędy już są wykasowane.
Jeszcze podpowiedź jakby błąd znowu powrócił:
Pod pozycją 61 w menu diag masz wyświetlane aktualnie obecne w pamięci kody błędów. Wystarczy, że ustawisz wyświetlacz na ten numer, a po kolei w odstępach 2 sekund wyświetlą się wszystkie aktualne kody błędów.
A tak wogóle to kocham Yamahę za takie rozwiązanie. Można zdiagnozować ewentualną usterkę stojąc w szczerym polu, a nie dzwonić do serwisu i zdawać się na ich łaskę lub niełaskę.
1. Trzymając SELECT i RESET jednocześnie, włącz zapłon kluczykiem.Po ok 8 sekundach pojawi się napis DIAG lub CO. Można między nimi przełączać przyciskając jeden z guzików.
2. Gdy wyświetla się DIAG, wciśnij znowu oba jednocześnie, a po 2 sekundach wejdziesz w następne menu.
3. Naciskając jeden z guzików, dojdź do numeru 62 ( nawiasem mówiąc wartość przy cyfrze 62 to jest liczba aktualnych kodów błędów)
4. Przestaw guzik STOP (ten duży czerwony przy prawej manetce) w pozycję OFF, a następnie zpowrotem w pozycję ON.
5. Błędy już są wykasowane.
Jeszcze podpowiedź jakby błąd znowu powrócił:
Pod pozycją 61 w menu diag masz wyświetlane aktualnie obecne w pamięci kody błędów. Wystarczy, że ustawisz wyświetlacz na ten numer, a po kolei w odstępach 2 sekund wyświetlą się wszystkie aktualne kody błędów.
A tak wogóle to kocham Yamahę za takie rozwiązanie. Można zdiagnozować ewentualną usterkę stojąc w szczerym polu, a nie dzwonić do serwisu i zdawać się na ich łaskę lub niełaskę.
http://bikepics.com/members/numberuno/ | | www.diety-treningi.pl Jakby ktoś potrzebował, zapraszam.
- numberuno
- Świeżak
- Posty: 306
- Dołączył(a): 25/1/2007, 09:49
Posty: 13
• Strona 1 z 1
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 22 gości