Optymalny rozmiar opony
Posty: 33
• Strona 1 z 2 • 1, 2
Optymalny rozmiar opony
Cześć. Chciałbym się Was zapytac o optymalny rozmiar opony do GSXR 1000 rocznik 2003. Wiadomo, ze seryjnie wychodził z oponą 190, jednakże słyszałem już od kilku ludzi, że lepszą oponą jest 180tka, gdyż 190 jest zwyczajnie za szeroka i podczas pochyłu tył może uciekać. Jakie jest Wasze zdanie na ten temat ?
- Drifte
- Świeżak
- Posty: 216
- Dołączył(a): 13/9/2009, 13:21
Konstruktorzy mieli powody dlaczego załozyli 190 i nie proboj byc od nich madrzejszy. Sztab ludzi pracował nad tym aby było jak najlepiej
r6 99r
cmentarze są pełne zajebistych kierowców...
cmentarze są pełne zajebistych kierowców...
- kłosiakR6
- Świeżak
- Posty: 114
- Dołączył(a): 16/6/2008, 09:03
- Lokalizacja: warszawa
-
wasil1993p - Bywalec
- Posty: 765
- Dołączył(a): 23/3/2009, 21:02
- Lokalizacja: Suwałki
180-190 niewielka różnica. Szukaj dobrej opony, w dobrej cenie.
@wrocław | | http://bikepics.com/members/teoysta/
-
teoysta - Świeżak
- Posty: 141
- Dołączył(a): 6/8/2007, 12:02
niwy napisał(a):A jak to jest z Indeksami opon?
Do mojego motocykla ( FZS 600 ) zalecane są opony o indeksie W ( do 270 km/h ) .. motocykl tyle nie pojedzie a szybka jazda też nie jest moją domeną. Czym różnią się opony tego samego rozmiaru i firmy jeżeli mają indeks np: H ( do 210km/h ).
Czy to ich jedyna różnica? Bo cenowa na pewno.
Jeżeli nie przekraczasz prędkości 210km/h to śmiało możesz założyć o indeksie H
SPRZEDAM r1 rn04 8500zł
-
wasil1993p - Bywalec
- Posty: 765
- Dołączył(a): 23/3/2009, 21:02
- Lokalizacja: Suwałki
Niezłe herezje piszeszInvinciblee napisał(a):Tym bardziej że szersza opona na pewno nie sprawi że tył zacznie uciekać

-
icid - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 2798
- Dołączył(a): 18/8/2007, 14:57
- Lokalizacja: Rotterdam
Nikt nigdy nie dodaje, że przednia guma musi być dopasowana do tylnej (to oczywiste, ale nie dla każdego), a to jest przecież mega istotne. Teoretycznie można założyć szerszą gumę do każdego motocykla pod warunkiem, że zamieni się też przednią na szerszą - odpowiednią. Dochodzi do tego fakt, że szersza guma może się inaczej układać na feldze niedostosowanej do tego i z takich manewrów nic nie wyjdzie, pomimo, że teoretycznie można.
Lepiej nie kombinować bo po co? Najlepiej trzyma na dedykowanych rozmiarach opon. Nie rozumiem ludzi którzy tak kombinują, jakiś kompleks? Weź sobie człowieku kup mięciutkie gumy i wymieniaj co 5000km, będzie tak dobrze że nie postawisz motocykla na koło bo się gumy przylepią do asfaltu
:D:D
Lepiej nie kombinować bo po co? Najlepiej trzyma na dedykowanych rozmiarach opon. Nie rozumiem ludzi którzy tak kombinują, jakiś kompleks? Weź sobie człowieku kup mięciutkie gumy i wymieniaj co 5000km, będzie tak dobrze że nie postawisz motocykla na koło bo się gumy przylepią do asfaltu

Kawasaki ER5 2005
-
Traperoso - Mieszkaniec forum
- Posty: 1645
- Dołączył(a): 29/7/2006, 19:47
- Lokalizacja: Szczecin
icid napisał(a):Niezłe herezje piszeszInvinciblee napisał(a):Tym bardziej że szersza opona na pewno nie sprawi że tył zacznie uciekaćProponuje ci założyć szerszą gumę na tył i zobaczysz co się będzie działo. Ja kiedyś dałem się w to wmanewrować to mi klocka w d...... ściskało przed każdym zakrętem bo tył moto sobie żył własnym życiem.
Nie wiem. Na zdrowy rozum szersza guma powinna trzymać lepiej (większa powierzchnia styku z asfaltem), ale nigdy nie miałem takich głupich pomysłów żeby to empirycznie sprawdzić

-
Invi - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 6277
- Dołączył(a): 15/7/2008, 14:12
chłopaki nie kombinujcie, motocykl ma fabryczne rozmiary opon które były testowane przez konstruktorów i takich rozmiarów trzeba się trzymać. To nie było jakieś widzi-mi-się i ktoś nie powiedział że takie ma być bo tak. To seria testów i obliczeń sprawiła że taki rozmiar jest najodpowiedniejszy
- Ernesto
- Świeżak
- Posty: 65
- Dołączył(a): 5/12/2009, 13:08
- Lokalizacja: Wożuczyn
-
icid - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 2798
- Dołączył(a): 18/8/2007, 14:57
- Lokalizacja: Rotterdam
Wieta, w sumie chodziło w pytaniu o to, czy to prawda, z tego co pisze wynika że nie. Takim prostym zabiegiem, zmiany opony na SZERSZE ( nie sliki, ani semi sliki ) w Corvettach diametralnie poprawia się przyspieszenie, bodajże w granicach 1 sekundy na 402.5m Oczywiscie po motorze się nie spodziewałem jakiegoś sprintu, bardziej chodziło mi o łatwiejsze przerzucanie motoru w zakrętach na którejś z tych opon.
- Drifte
- Świeżak
- Posty: 216
- Dołączył(a): 13/9/2009, 13:21
Drifte napisał(a):Wieta, w sumie chodziło w pytaniu o to, czy to prawda, z tego co pisze wynika że nie. Takim prostym zabiegiem, zmiany opony na SZERSZE ( nie sliki, ani semi sliki ) w Corvettach diametralnie poprawia się przyspieszenie, bodajże w granicach 1 sekundy na 402.5m Oczywiscie po motorze się nie spodziewałem jakiegoś sprintu, bardziej chodziło mi o łatwiejsze przerzucanie motoru w zakrętach na którejś z tych opon.
Odpowiedź brzmi - bzdury Ci wkręcają.
Szersza opona nie "zarzuca na zakrętach" - jest jednak bardziej wymagająca szczególnie na nierównościach takich jak koleiny. Zasada jest taka: im szerzej tym mniej poręcznie w kwestii manewrów.
W sporcie szersza opona to większa pow. styku z nawierzchnią a tym samym lepsza przyczepność, pewniejsze prowadzenie. Tyle.
Aprilia RSV 1000R Tuono 2007
Play it safe or play it cool!
Play it safe or play it cool!
-
Genji - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 508
- Dołączył(a): 17/1/2007, 14:10
- Lokalizacja: Wrocek
Piet_er możesz założyć 120/70 jest to bardziej sportowy rozmiar wyższy profil pomoże zmieniać kierunki, oczywiście wyższa opona trochę zmienia geometrię na niekorzyść zwrotności, ale możesz to wyrównać podnosząc lagi w pułkach.
Co tyłu kapcie 180 na feldze od 190 nie poprawią zwrotności guma 190/50 ma rzeczywiście bardziej płaski profil ale 180/55 na za szerokiej feldze też się rozpłaszczy.
190 większą powierzchnią przylega do podłoża w zakręcie, ale jest cięższa dlatego stosuje się ją w dużych silnikach o dużym momencie.
Jeżeli zależy ci na poprawie zwrotności załóż 190/55 zamiast 190/50 będzie miała profil jak 180 i przyczepność 190-tki, tylko musisz pamiętać, że to wydłuży przełożenia. Będziesz musiał to zniwelować innym rozmiarem zębatek.
W tym przypadku 190 na pewno ma lepszą przyczepność niż 180, każdy kto twierdzi inaczej powinien powtórzyć fizykę szkoły podstawowej.
Co tyłu kapcie 180 na feldze od 190 nie poprawią zwrotności guma 190/50 ma rzeczywiście bardziej płaski profil ale 180/55 na za szerokiej feldze też się rozpłaszczy.
190 większą powierzchnią przylega do podłoża w zakręcie, ale jest cięższa dlatego stosuje się ją w dużych silnikach o dużym momencie.
Jeżeli zależy ci na poprawie zwrotności załóż 190/55 zamiast 190/50 będzie miała profil jak 180 i przyczepność 190-tki, tylko musisz pamiętać, że to wydłuży przełożenia. Będziesz musiał to zniwelować innym rozmiarem zębatek.
W tym przypadku 190 na pewno ma lepszą przyczepność niż 180, każdy kto twierdzi inaczej powinien powtórzyć fizykę szkoły podstawowej.
http://www.bikepics.com/members/cichy929/ | SMR450/YZ125
-
cichy - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 1550
- Dołączył(a): 8/9/2005, 16:17
- Lokalizacja: Nowy Dwór Mazowiecki
Fajnie, że "przerzucanie" będzie łatwiejsze... Jak w pochyleniu motor Ci odleci to się nie zdziw. Konstruktorzy dokładnie obliczyli jakie opony są optymalne z przodu i z tyłu dla danego motocykla. Tak więc należy stosować rozmiar podany w manualu.
Kawasaki ER5 2005
-
Traperoso - Mieszkaniec forum
- Posty: 1645
- Dołączył(a): 29/7/2006, 19:47
- Lokalizacja: Szczecin
Drifte napisał(a):Przyczepność to logiczne, że lepsza, ale chodzi o łatwiejsze przerzucanie motocykla w zakrętach na oponie 180, aniżeli na 190.
No więc jak założysz tą 180 na felgę po 190-tce, to nie będzie łatwiejsze.
http://www.bikepics.com/members/cichy929/ | SMR450/YZ125
-
cichy - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 1550
- Dołączył(a): 8/9/2005, 16:17
- Lokalizacja: Nowy Dwór Mazowiecki
Posty: 33
• Strona 1 z 2 • 1, 2
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości