Zobacz wątek - CBR 125 JAKA OPONA ?
NAS Analytics TAG

CBR 125 JAKA OPONA ?

Jakie rękawice, kask, gmole?
_________

CBR 125 JAKA OPONA ?

Postprzez krzysiek2808 » 14/12/2009, 15:54

witam !
chcę wiedzieć jaką opone z tyłu mogę założyć na oryginalną felgę. Chodzi mi o to żeby była jak najszersza. Teraz mam 100/80/17.

proszę następnym razem zakładać temat we właściwym temacie i używać opcji szukaj.
elco
krzysiek2808
Świeżak
 
Posty: 8
Dołączył(a): 29/8/2009, 11:28
Lokalizacja: Dębica


Postprzez Janek94 » 14/12/2009, 15:59

po ci szersza opona?
z tego co mi wiadomo w motocyklu najlepiej sprawują się opony o seryjnych rozmiarach, w końcu dobierali je specjaliści
jeżeli się mylę to proszę mnie poprawić
Ostatnio edytowano 14/12/2009, 17:01 przez Janek94, łącznie edytowano 1 raz
Yamaha Tzr50 '06 ---> Aprilia Rs125 '08 ---> R6 '03
Avatar użytkownika
Janek94
Świeżak
 
Posty: 295
Dołączył(a): 29/9/2009, 18:01
Lokalizacja: Pionki


Postprzez Robson1903 » 14/12/2009, 16:13

Jak założysz szersza będzie wolniejsza, czyli wtedy będzie jak skuter :)
Oprócz tego nie ten dział :)
A opone max 120 na tył w takim bolidku :)
CBR - CustomBikeRobson
* CBR1200RR * Raptor+ R1 ENGINE(WIP)
Avatar użytkownika
Robson1903
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 700
Dołączył(a): 15/5/2009, 11:02
Lokalizacja: Łódź

Postprzez maciekmoto » 14/12/2009, 16:58

Janek94 napisał(a):po ci szersza opona?
w motocyklu najlepiej sprawują się opony o seryjnych rozmiarach, w końcu dobierali je specjaliści


To co powiesz na to jak ja swoją CBR bym sie znalazł na tirze w zakręcie przez opony dobrane przez specjalistów? Roczna opona nie zużyta leciałem w zakręcie i tak mi sie gwałtownie uślizgneła że mi cały motocykl zaczął wężykować na boki. Wogóle na seryjnych masz wrażenie i raczej nie mylne że się wywalisz w zakręcie i ci nie raz możesz nieświadomie kupke w majtki upuścić.

Wyobraź sobie że leicsz kolażówką 130 w zakręt i co się dzieje?

Teraz mam opone 130/70 i jest miodzio W zakręty lata tak że buty sobie poprzycierałem Nawet sie nie zastanawiaj tylko pakuj ten kapeć tam. Nie ma mowy o żadnym uślizgu, poprostu czuć że jak wchodzisz w zakręt i pochylasz moto to coś cie za dupe trzyma i nie daje się ślizgać tyłowi.

Łącznie z tyłem polecam wymienić przód na o 10 lub 20 większą bo hamowanie ze 130 w tragicznej sytuacji w porównaniu do dwa razy cięższej hayabusy to tragedia na seryjnej oponce .
Cbr wcale nie traci tak na mocy, praktycznie wcale, na koło idzie tak samo jak i z paleniem gumy niema problemu Lata w kólko jak trzeba i nie widze różnicy. Większej jak 130 nie założysz bo będzi przycierać no i moto fatalnie się poprowadzi na wysokiej 140 Wtedy jest coś takiego że jak przechylasz moto to ono ci się nagle kładzie bo tył jest wyżej jak przód i wrażenie jest takie jak przy robieniu stoppie 180 że zaraz będzie gleba. i w zakręty trzeba lecieć szybciej aby tył korygował wysokość siłą odśrodkową i nie dopuścił do wyglebienia się na bok
maciekmoto
Świeżak
 
Posty: 29
Dołączył(a): 26/11/2009, 22:40

Postprzez Robson1903 » 14/12/2009, 17:07

Maciekmoto, sorry jak Cie uraziłem :)

Moim zdaniem nie ma aż tak szerokiej pchać.
Choć sam latam na 190 xD ale nie w 125cc :)
Najfajniejsze są sportowe opony :D
Ja mam torówki i lata się miodzio a jak się rozgrzeje mMm :)
CBR - CustomBikeRobson
* CBR1200RR * Raptor+ R1 ENGINE(WIP)
Avatar użytkownika
Robson1903
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 700
Dołączył(a): 15/5/2009, 11:02
Lokalizacja: Łódź

Postprzez Janek94 » 14/12/2009, 17:15

zapytałem się po co mu szersza, bo ludzie często dla wyglądu pakują do motocykli i motorowerów jak najszerszą gume, byle sie tylko w wahacz zmieściła i o bezpieczeństwie nie myślą, często seryjna opona ma dobre właściwości jezdne. Dla nich ważne jest aby poprawić wygląd szpeja.
Ostatnio edytowano 14/12/2009, 19:47 przez Janek94, łącznie edytowano 1 raz
Yamaha Tzr50 '06 ---> Aprilia Rs125 '08 ---> R6 '03
Avatar użytkownika
Janek94
Świeżak
 
Posty: 295
Dołączył(a): 29/9/2009, 18:01
Lokalizacja: Pionki

Postprzez MadboY » 14/12/2009, 19:36

maciekmoto napisał(a): [...]


Zanim zaczniesz doradzac innym ogarnij sie i naucz sie jezdzic. Skoro jestes taki zajebisty ze przycierasz buty na szerokich gumach.

Ja nie zartuje. Zakladaj gumy w seryjnym rozmiarze i ucz sie jezdzic. Bo inaczej wpadniesz pod tego TIRa..
Jazda na moto to najprzyjemniejsza rzecz jaką można robić w ubraniu ;)
Avatar użytkownika
MadboY
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 1277
Dołączył(a): 21/5/2007, 22:09
Lokalizacja: Wawa

Postprzez Leg1oN » 14/12/2009, 20:50

jakos chlopaki na takich oponach daja rade szybko i skladnie latac w CBR 125 Cup i nie narzekaja...
Avatar użytkownika
Leg1oN
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2533
Dołączył(a): 16/6/2006, 14:02
Lokalizacja: Kłodawa/Poznań

Postprzez leff » 14/12/2009, 22:10

ja bym zalozyl tak z cruisera, jakies 230, zajebiscie sie wtedy by jezdzilo na wprost .....
Twoj podpis jest za dlugi
Avatar użytkownika
leff
ZlyCzlowiek
 
Posty: 4443
Dołączył(a): 30/9/2008, 09:22
Lokalizacja: sercem WX

Postprzez Raczek_6 » 14/12/2009, 22:34

Kolejny temat o oponach ...
Było już ich wiele, jedna rozsądna odpowiedź - Zakładaj to co inżynierowie policzyli.
Jedyne o co możesz się pokusić to opona z miększą mieszanką.


Jeździłem pewnym motocyklem (nie istotne jakim) na seryjnych oponach, raz miałem możliwość jazdy takim samym na szerszej oponie - normalnie masakra, mój składał się po zakrętach rewelacyjnie, a tamten rewelacyjnie jechał prosto, na zakrętach nie było mowy o położeniu motocykla i wejściu po właściwym torze jazdy.

Oryginał to oryginał.
Moto Theodor - nieautoryzowany serwis Ducati
Raczek_6
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 4217
Dołączył(a): 20/9/2008, 23:23
Lokalizacja: W-wa

Postprzez Kuraq78 » 14/12/2009, 22:37

Nie wiem czy moje zdanie będzie się liczyło pośród tylu specjalistów i "specjalistów" ale osobiście zmieniłem seryjne opony na takie co latają chłopaki w CBR 125 Cup czyli Pirelli mt 75. Komplecik kosztuje jakieś 350zł a na motorku jeździ się o wiele wiele pewniej.
PZDR
Avatar użytkownika
Kuraq78
Świeżak
 
Posty: 17
Dołączył(a): 13/6/2009, 19:39
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki

Postprzez maciekmoto » 15/12/2009, 18:25

Robson1903 to po co się wypowiadasz sokor mowa o 125?

niwy No to źle przeczytałeś, i to jest dowód że to ty nie potrafisz czytać ze zrozumieniem. Jak wiesz gówno w temacie to siedź cicho! I wskaż mi gdzie nie potrafie czytać ze zrozumieniem? Poza tym ze mną sie zgodzi mama tata babcia i dziadek i co z tego?????

MadboY Posadź dupe na CBR lecz 125 a nie 600 bo na 125 nigdy nie siedziałeś podejżewam bo byś takich głupot nie pisał. Najpierw złóz się w rzczy pospolitej w zakręt gdzie gówna końskie piasek i dziury mieszają sie ze sobą i powieżchnia styku na oponce jest malusieńka a potem pohamuj tą CBR na seryjnej oponce a ja pohamuje na swojej i zobaczymy. Nie wmawiaj mi głupot jak nie widziałeś a tylko ci się "zdaje" Robie nawet po 100 stoppie dziennie na dystanse po 30m. i wiem jak hamuje i znam ten motocykl doskonale - przeciwnym razie rył bym mordą asfalt gdybym go nie czuł. Jak chcesz się w polsce złożyć w zakręt taką CBR + kierowca 220 kilo łącznie na takich oponkach z przechyłem znacznym to flaga w tyłek i powodzonka. Weź siebie i swojego kolege 100 kilo wsadź na rame kolażówki zjedździe gdzieś 100 metrów w dół z wzniesienia a potem ładujcie sie w ciasny zakręt. Jak przeżyjesz to zrozumiesz o czym mowa.
W dodatku kręce kółka na CBR dość często, na trawie aby oszczędzać opony i poprawiać technike i odkąd mam większą opone łatwiej sterować przechył i wywwalam się rzadziej na bok. Znakiem tego jest lepiej.
Leg1oN Właśnie bym ci pokazał jak dawali rade ale usuneli filmik z youtube. CBR zbierali z ziemi. BTW co ma tor do rzeczywistości? Na torze jest idealna powieższchnia. Poza tym przynajmniej moja opona 130/70 ma większą powieżchnię styku na zakręcie i samo to ucina wasze teorie za łby. Opona o większej powieżchni styku oczywiście zawsze będzie lepiej zbierać więc gadacie koledzy głupoty. Akurat w CBR wszystko się nakłada idealnie na rant że niema tam żadnych niechcianych kształtów.

Nie siedzieliście nie widzieliście nie wypowiadajcie sie. I dodam jeszcze że w zakręt pakuje sie na przeciw skręcie tak jak należy lecz dupa wariuje. CBR t o motor sportowy i producent przewidział że będzie latany tak jak w niemczech i francji na gładkich drogach itd. a nie na polskim kamieniołomie. To samo można przytoczyć do moich butów najka, są skórzane sportowe takie do koszykówki mniej więcej a chodze w nich po chodniku i efektem tego jest to że po roku mam przetartą dziurę w podeszwie, rozklejają się od wody itd a mam na nie 2 lata czy rok gwarancji... Nikt ich nie uzna do gwarancji bo to obiektywnie buty do halowych sportów a nie na chodnik, tak samo z oponkami w CBR
maciekmoto
Świeżak
 
Posty: 29
Dołączył(a): 26/11/2009, 22:40

Postprzez Leg1oN » 15/12/2009, 18:44

maciekmoto napisał(a):Leg1oN Właśnie bym ci pokazał jak dawali rade ale usuneli filmik z youtube. CBR zbierali z ziemi. BTW co ma tor do rzeczywistości? Na torze jest idealna powieższchnia. Poza tym przynajmniej moja opona 130/70 ma większą powieżchnię styku na zakręcie i samo to ucina wasze teorie za łby.


no jak sie ma tor do rzeczywistosci.. tak sie ma ze po torze sie lata agresywniej.. w wiekszym pochyle, złozeniu.. wiec przydala by sie wieksza opona.. nie zakladaja jej z jakiegos powodu.. nie prawdaz?
jasne szersza opona wiesza powieszchnia styku.. ale opona za duza bedzie tracic przekruj podczas winklowania a co bedzie negatywnie wplywac na sterownosc..
z ziemi zbieraja rozne sprzety nawet te co maja po 190->mm szer.. wiec to nie jest argument...
ogolnie to jak czytam twoj ost post to odechciewa mi sie odpowiadac.. prosty przyklad madboya.. czepiasz sie czlowieczku kolesia ktory pewnie nie jednego na tym forum moglby uczyc latania w winklach.. i o lataniu po torze wie sporo..
Avatar użytkownika
Leg1oN
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2533
Dołączył(a): 16/6/2006, 14:02
Lokalizacja: Kłodawa/Poznań

Postprzez maciekmoto » 15/12/2009, 18:54

A skąd wiesz że będzie? Akurat przy 130/70 jeśli chodzi o rant CBR 125 to nie będzie! Dlaczego ? Bo sam mam i wiem a ty nie masz i nie wiesz!

Owszem po torze się lata agresywniej ale nie jedziemy po torze tylko po ulicach miasta i szosie Tor jest gładziutki Ulice nie więc o czym my gadamy? Na seryjnych oponkach zjwaisko kolażówkowania ;) było najbardziej porażające i przez 2 lata CBR nie raz mi dostarczyła zimnego potu... Mito 125 2000 razy bardziej stabilna! Kapeć przód 120 tył 160 sport i nie do opisania jakie zakręty sie zbierało z kolanem.

Jest argument ponieważ cbr nie poleci wiecej jak 130 seryjna i zakręty które się zbiera tam CBR są pod małym pochyłem zatem CBRki się nie uślizgują ale autor akurat tego filmiku zaszalał i wyprzedzał wewnątrz winkla gdzie trzeba było motor położyć bardziej no i poleciał...

Irytują mnie wypowiedzi osób które miały mało do czynienia z czymś a wydają tak zdecydowane opinnie... Bajkopisarstwo to się zwie zią.
maciekmoto
Świeżak
 
Posty: 29
Dołączył(a): 26/11/2009, 22:40

Postprzez Leg1oN » 15/12/2009, 19:07

akurat nawinalem pare km na cbr 125.. i zastrzezen do opon nie mialem (jedynie wizualnie to wyglada tragicznie).. winklowalo sie dobrze.. jak dla mnie wydawaly sie wystarczjace dla tego moto.. dla mnie jak i calego grona inzynierow hondy ktorzy w takie a nie inne moto wyposazyli.. nie bede dyskutowal.. bo nie ma o czym..
Avatar użytkownika
Leg1oN
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2533
Dołączył(a): 16/6/2006, 14:02
Lokalizacja: Kłodawa/Poznań

Postprzez Dandi93 » 15/12/2009, 21:07

Legion dobrze mówi. Po to ktoś do ch*** wafla został inżynierem, po to zaprojektował i rozwiązał to tak aby było dobrze. Jak ktoś zaczyna kombinować, poprawiać fabrykę to co nie zrobi a i tak będzie gówno.
nsr>zzr>zx6r>r6>cbr f4i?
Avatar użytkownika
Dandi93
Bywalec
 
Posty: 910
Dołączył(a): 24/5/2008, 11:43
Lokalizacja: Biała Podlaska

Postprzez Konio » 15/12/2009, 23:44

[quote="maciekmoto"][/quote]

IĆ STONT :evil: Na SP bedziesz mial szacun :roll:
Produkcja, dystrybucja, masturbacja
Blady 900 puk puk puk
Avatar użytkownika
Konio
Mieszkaniec forum
 
Posty: 2925
Dołączył(a): 6/11/2008, 21:47
Lokalizacja: Nadejdzie Chuck? Tego nikt nie wie;/ Kielce/Krk

Postprzez Robson1903 » 16/12/2009, 13:47

MaciekMoto.
Ale miałem nsr wiec wiem co jest 5 :)
Tak jak mówie 120 max a odpowiednia to tak 100-110 po co przesadzać.

Konio od kiedy ty masz SC33 :P ?
CBR - CustomBikeRobson
* CBR1200RR * Raptor+ R1 ENGINE(WIP)
Avatar użytkownika
Robson1903
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 700
Dołączył(a): 15/5/2009, 11:02
Lokalizacja: Łódź

Postprzez miki1406 » 16/12/2009, 13:56

Wczoraj się przejechałem na NSRce.... Ale miałem pompe... Powiem wam, że jak się zsiądzie z GSXFa na takie coś to odczucie jest masakra... Gadam do młodego... "Ty to na szerokość to jest jak Jawka Mustang Szport 50"... A on do mnie, że CBR połowę węższa...

Ale ma to też swoje zalety... Jak mam tachać GSXFa z garażu żeby po bułki jechać to wole się przejść ;-)
Jak fenix z popiołów :)
Avatar użytkownika
miki1406
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2847
Dołączył(a): 16/8/2009, 22:37
Lokalizacja: Skierniewice

Postprzez Leg1oN » 16/12/2009, 14:01

http://www.youtube.com/watch?v=GRUWSRrG4xk

http://www.youtube.com/watch?v=6uAD44VsEzM

dwa pierwsze lepsze filmy z yt.. i widac jak sobie chlopaki poczynaja na cbr..
Avatar użytkownika
Leg1oN
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2533
Dołączył(a): 16/6/2006, 14:02
Lokalizacja: Kłodawa/Poznań

Następna strona


Powrót do Akcesoria motocyklowe



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości




na gr