Słabo świecą światła ZZR 600
Posty: 7
• Strona 1 z 1
Słabo świecą światła ZZR 600
Siema, tak dzisiaj spojrzałem na filmik, który nakręciłem z prezentacją przerobionych tłumików w swoim moto i widzę, że mi światła słabiej świecą na obrotach jałowych 1050-1100-1150 -takie mam.
Jak tylko je przekroczy wchodzi na obroty i jest spoko i równo i mocno. Z resztą wszystko widać na wideo:
moment gdy stoje obok sprzęta to widać tylną lampę.
http://www.youtube.com/watch?v=sAmQvRZjbZU
Pytanie:
Co to może być? Dodam, że akumulator nigdy mnie nie zawiódł. Ma 4 lata ale traktowany zawsze w zimę ładnie prostownikiem by nie zdechł. Nie zdażyło mi się by siękiedyś rozładował.

Jak tylko je przekroczy wchodzi na obroty i jest spoko i równo i mocno. Z resztą wszystko widać na wideo:
moment gdy stoje obok sprzęta to widać tylną lampę.
http://www.youtube.com/watch?v=sAmQvRZjbZU
Pytanie:
Co to może być? Dodam, że akumulator nigdy mnie nie zawiódł. Ma 4 lata ale traktowany zawsze w zimę ładnie prostownikiem by nie zdechł. Nie zdażyło mi się by siękiedyś rozładował.

http://www.tinyurl.pl?PlJBVNPo PrzeglÄ…d Twojego moto w P-N!
-
Przemo_rene - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 2982
- Dołączył(a): 11/3/2009, 13:27
- Lokalizacja: Poznań / TL1000R
Znowu
1. Jakie masz napięcie ładowania ?
Powinno być w przedziale 13,5 - 14,5V
2. Jak wiadomo alternator ma pełną wydajność przy 5000rpm, na niskich obrotach często napięcie jest niższe, wzrasta w momencie wzrostu obrotów.

1. Jakie masz napięcie ładowania ?
Powinno być w przedziale 13,5 - 14,5V
2. Jak wiadomo alternator ma pełną wydajność przy 5000rpm, na niskich obrotach często napięcie jest niższe, wzrasta w momencie wzrostu obrotów.
Moto Theodor - nieautoryzowany serwis Ducati
- Raczek_6
- VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 4217
- Dołączył(a): 20/9/2008, 23:23
- Lokalizacja: W-wa
niby znowu - ale mój temat nie tyczy się braku ładowania
a jedynie słabszej wydajności na obrotach jałowych
Z racji godzniy nie sprawdzę tego już dzisiaj ale w tygodniu po pracy na pewno. Wcześniej wstawię aku pod prostownik by mieć pewność, że jest pełny i zrobie test przy 5k obrotów.
Rozumiem, że miernik na klemy dawać przy tych obrotach tak?
ps. jeżeli "2. Jak wiadomo alternator ma pełną wydajność przy 5000rpm, na niskich obrotach często napięcie jest niższe, wzrasta w momencie wzrostu obrotów.
" jak napisałeś, to co może byc przyczyną tego, że na niskich obrotach jest jak jest?


Z racji godzniy nie sprawdzę tego już dzisiaj ale w tygodniu po pracy na pewno. Wcześniej wstawię aku pod prostownik by mieć pewność, że jest pełny i zrobie test przy 5k obrotów.
Rozumiem, że miernik na klemy dawać przy tych obrotach tak?
ps. jeżeli "2. Jak wiadomo alternator ma pełną wydajność przy 5000rpm, na niskich obrotach często napięcie jest niższe, wzrasta w momencie wzrostu obrotów.
" jak napisałeś, to co może byc przyczyną tego, że na niskich obrotach jest jak jest?
http://www.tinyurl.pl?PlJBVNPo PrzeglÄ…d Twojego moto w P-N!
-
Przemo_rene - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 2982
- Dołączył(a): 11/3/2009, 13:27
- Lokalizacja: Poznań / TL1000R
(Wszelkie napięcia sprawdzamy na klemach - miernik powinien być podłączony cały czas)
1. Sprawny akumulator w pełni naładowany powinien mieć napięcie 12,7 V.
2. W momencie rozruchu napięcie nie powinno spadać poniżej 10,5V, jeśli spada (przy napięciu w spoczynku 12,7V) oznacza akumulator do wymiany na nowy sezon.
Jeśli w momencie pracy silnika na wolnych obrotach napięcie na akumulatorze jest poniżej 13V może oznaczać:
- uszkodzony regulator napięcia
- brak jakiegoÅ› styku w instalacji elektrycznej
- ewentualnie zwarcie na stojanie
W każdym bądź razie znalezienie przyczyny wymaga wiedzy i doświadczenia.
Można sprawdzić jakie napięcie jest przy zaciskach regulatora (+ i -) i porównać z napięciem na akumulatorze
- przy zgaszonym silniku
- przy pracującym silniku na wolnych obrotach (tzw obroty biegu jałowego)
- przy pracujÄ…cym silniku przy 5000rpm.
1. Sprawny akumulator w pełni naładowany powinien mieć napięcie 12,7 V.
2. W momencie rozruchu napięcie nie powinno spadać poniżej 10,5V, jeśli spada (przy napięciu w spoczynku 12,7V) oznacza akumulator do wymiany na nowy sezon.
Jeśli w momencie pracy silnika na wolnych obrotach napięcie na akumulatorze jest poniżej 13V może oznaczać:
- uszkodzony regulator napięcia
- brak jakiegoÅ› styku w instalacji elektrycznej
- ewentualnie zwarcie na stojanie
W każdym bądź razie znalezienie przyczyny wymaga wiedzy i doświadczenia.
Można sprawdzić jakie napięcie jest przy zaciskach regulatora (+ i -) i porównać z napięciem na akumulatorze
- przy zgaszonym silniku
- przy pracującym silniku na wolnych obrotach (tzw obroty biegu jałowego)
- przy pracujÄ…cym silniku przy 5000rpm.
Moto Theodor - nieautoryzowany serwis Ducati
- Raczek_6
- VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 4217
- Dołączył(a): 20/9/2008, 23:23
- Lokalizacja: W-wa
chyba temat rozwiał mi się w teorii:
przeczytałem w serwisówce, że akumulator mam mieć 12ah a mam 10ah w moto.
Do tego naładowany powinien mieć 12,6 lub trochę wiecej.
A mój przypominam sobie miał jak podłączałem zimą zeszłą do voltomierza przed podłaczeniem do prostownika 11V a to wg. serwisówki "time for new battery" ... choć nigdy mi nie padł..
No cóz. Tyle w temacie chyba (chociaż testy porobie i tak)
przeczytałem w serwisówce, że akumulator mam mieć 12ah a mam 10ah w moto.
Do tego naładowany powinien mieć 12,6 lub trochę wiecej.
A mój przypominam sobie miał jak podłączałem zimą zeszłą do voltomierza przed podłaczeniem do prostownika 11V a to wg. serwisówki "time for new battery" ... choć nigdy mi nie padł..
No cóz. Tyle w temacie chyba (chociaż testy porobie i tak)
http://www.tinyurl.pl?PlJBVNPo PrzeglÄ…d Twojego moto w P-N!
-
Przemo_rene - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 2982
- Dołączył(a): 11/3/2009, 13:27
- Lokalizacja: Poznań / TL1000R
jak ci zgasną albo motocykl stanie w 2 metrowych płomieniach to wtedy sprawdzaj, według mnie niema czym sie przejmować i ja leje na takie rzeczy
- maciekmoto
- Świeżak
- Posty: 29
- Dołączył(a): 26/11/2009, 22:40
maciekmoto napisał(a):jak ci zgasną albo motocykl stanie w 2 metrowych płomieniach to wtedy sprawdzaj, według mnie niema czym sie przejmować i ja leje na takie rzeczy
prowokacja albo jezeli faktycznie tak masz to nie ma co się później dziwić, że niektóre sprzety w stanie idealnym, np R1 z 2000 roku chodzą już po 8tyś zł.... bo dla takich jak ty stan idealny to jest to co dla innych średni conajwyżej.
Z resztą jak tak dalej pójdzie z Twoimi postami to długo tu nie zabawisz.
http://www.tinyurl.pl?PlJBVNPo PrzeglÄ…d Twojego moto w P-N!
-
Przemo_rene - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 2982
- Dołączył(a): 11/3/2009, 13:27
- Lokalizacja: Poznań / TL1000R
Posty: 7
• Strona 1 z 1
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości