Zobacz wÄ…tek - co wybrac yzf250 czy ktm sx144
NAS Analytics TAG

co wybrac yzf250 czy ktm sx144

Enduro, Cross
_________

co wybrac yzf250 czy ktm sx144

Postprzez mario77p » 28/11/2009, 11:40

Witam jedzilem na 125 juz 2 lata i chce sprubowac czegos innego a mianowicie zastanawiam sie na kupnem yzf 250 lub ktm 144 co do ktm to nie wiem jak on "jezdzi" czy jest duzo mocniejszy od 125 z dolu i ogolnie na innych zakresach obrotow prosze o odpoweidz pozdr
mario77p
Świeżak
 
Posty: 2
Dołączył(a): 28/11/2009, 11:31


Postprzez Bostorn » 28/11/2009, 12:06

jeżeli jeździsz na 2t i dobrze je ogarniasz polecam ktma sx150

144 to seta z lepszym dołem i nieco większą mocą, ale wiele części do niej pasuje od 125

niestety 150 to juz kompletnie inny motor :)

znajomy w klubie w zeszłą niedziele kupił 150 tak więc jak tylko bd coś wiedział więcej, przejade się to powiem :)
Oleje motocyklowe,samochodowe,smary,chemia, części,naprawy
Avatar użytkownika
Bostorn
Moderator
 
Posty: 5511
Dołączył(a): 12/4/2007, 17:45
Lokalizacja: Henrykowo/Białystok/Lublin


Postprzez Hamulec » 28/11/2009, 12:19

Tak się składa, że ostatnio jezdzę z zawodnikiem na treningi, który jeżdzi na ktm 144 sam też trochę na nim jezdziłem więc mogę tylko raczej teoretycznie się wypowiedzież, a mianowicie;
bardzo solidne zawieszenie, bardzo czuły na gaz, o wiele mocniejszy z dołu, bo sam w sobie spokojnie ma więcej o 8 km od 125, konkurencyjny do 250 4t, bo lzejszy, a moc swoją ma. Wiem, żeby go ogarnąć, to ho, ho. Myślę, żeby wykorzystać to co w tej piekielnej maszynie drzemie to trzeba naprawdę mieć spore doświadczenie. To takie moje spostrzeżenia, bo sam jeżdzę na czym innym.
Tylko na torze. | Honda CR 125 - Osobniku! Do Ciebie piszę! Narzekasz, że bez przerwy Ci mocy brakuje? Jeśli tak, ta czerwona diablica pokaże Ci , gdzie jest Twoje miejsce! Normalnie Cię sponiewiera! | http://www.youtube.com/watch?v=6FQG7Eqwtow
Avatar użytkownika
Hamulec
Bywalec
 
Posty: 773
Dołączył(a): 4/1/2009, 21:14
Lokalizacja: okolice Leszna

Postprzez henio12323 » 28/11/2009, 14:51

a ja mysle że 144 to mocniejsza wersja 125 ccm. zresztą nie tylko mysle tylko tak jest :P napewno lepiej sie zbiera z dołu jak zostało powiedziane ale nowy ktm sx 150 to tylko nowa wersja 144 :P te 6 cm pojemnosci róznicy to jest nic. własciwie to i tak to tylko nazwa tak samo jak żadna 250 ccm na nicasilu nie widziała pojemnosci 250 :P tylko 248 (żeliwo jest nadwymiarowe i ma pewnie ponad 250 ccm :P ) i róznice miedzy 144 a 150 jest taka że pewnie zmieniono kanały dolotowe. i wsadzili mocniejszą korbe mocniejszy wał bo pewnie w 144 był za słaby jak na swą pojemnosc (bo przecież by nie poprawiali tego co i tak jest dobre :P ) to jest chyba tak samo jak z KTM 525 i 530 niby tez nazwa nowa o 5 ccm więcej :P a tak naprawde to i 525 i 530 mają pojemnosc 515 ccm (jakos tak) i 530 rózni sie tylko wlasnie zawartoscią silnika jest po prostu nowszy i lepszy, więcej wytrzyma i ma większą moc
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez Hamulec » 28/11/2009, 16:42

Rozmawiamy o różnicy 125, a 144, a nie o jakich tam 6 cm :P
Tym tokiem rozumowania to tak; 400 to mocniejsza wersja 250, 450 to mocniejsza wersja 400 i tak wkółko Macieju :wink: :P
Tylko na torze. | Honda CR 125 - Osobniku! Do Ciebie piszę! Narzekasz, że bez przerwy Ci mocy brakuje? Jeśli tak, ta czerwona diablica pokaże Ci , gdzie jest Twoje miejsce! Normalnie Cię sponiewiera! | http://www.youtube.com/watch?v=6FQG7Eqwtow
Avatar użytkownika
Hamulec
Bywalec
 
Posty: 773
Dołączył(a): 4/1/2009, 21:14
Lokalizacja: okolice Leszna

Postprzez henio12323 » 28/11/2009, 17:46

nie nie chodzi o to :P bo to tez wiadomo ale w KTM 144 i 150 to te same moto tylko 150 to nowszy model i exc 530 jest nowszą wersją 525 :P jeszcze co do czego wybrac yzf 250 czy ktm 144. to z tego co wiem to 125 w 2T konkuruje z 250 w 4T moc 4t jest nieco mniejsza ale ma większy moment. i praktycznie na jedno wychodzi. i jak komus sie znudziłą juz 125 w 2T to 250 w 4T bedzie praktycznmie to samo tylko że z inną charakterystyką jazdy. a KTM jak ktos juz opanował 125 to 144 po kilku jazdach mu sie znudzi :P bo róznicy powalającej nie ma. zwłaszcza że nawet 125 i 250 w 2T nie odstają aż tak bardzo. nie wiem jak twoje mario doswiadczenia czy dasz rade ale na twoim miejscu po 2 latach na 125 w 2T próbowałbym 4504t albo 2502T :P oczywiscie moja sugestia nie kazdy na takie potwory powinien siadac :P ale jak sie czujesz na siłach że 125 ci za mało to szukaj większego jak 125 ci starczy to 144 mozna kupic żeby miec lepszy dolny zakres obrotów :d a yzf 250 jak chcesz podobną moc ale ze specyfikacją 4T czyli tylko dolny zakres obrotów; d
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez Hamulec » 28/11/2009, 20:01

No my tu gadu gadu, a niech autor tematu napisze gdzie jezdził przez te dwa lata i gdzie zamierza jeżdzić nowym nabytkiem; czy teren czy tor, bo to ważna sprawa przy doborze moto. Chyba się zgodzicie ze mną :P
Tylko na torze. | Honda CR 125 - Osobniku! Do Ciebie piszę! Narzekasz, że bez przerwy Ci mocy brakuje? Jeśli tak, ta czerwona diablica pokaże Ci , gdzie jest Twoje miejsce! Normalnie Cię sponiewiera! | http://www.youtube.com/watch?v=6FQG7Eqwtow
Avatar użytkownika
Hamulec
Bywalec
 
Posty: 773
Dołączył(a): 4/1/2009, 21:14
Lokalizacja: okolice Leszna

Postprzez henio12323 » 29/11/2009, 12:05

nie do konca :P bo czy 250 4T czy 125 2T to idealne sprzęty na tor. zresztą 450 4T i 250 2T tez są na tor jak najbardziej tyle że juz dla bardziej doswiadczonych ;d ale wszystko jest dla ludzi i jak ktos ma troche oleju w głowie (najlepiej syntetyka :D ) to da rade nawet na takiej 450 nauczyc sie jeździc :D a jak juz ma jakies doswiadczenie to zawsze to lątwiej ;D ale wląsnie czekamy na wypowiedz autora gdzie co i jak:d
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez Hamulec » 29/11/2009, 14:22

henio, co nie do końca, coo nieee do końcaaa :P Chyba mi nie powiesz, że np. jazda po ściernisku, łące, a po torze to, to samo. Przerabiałem to na własnej skórze i wiem. Można śmigać po tym przykładowym ściernisku i kozaczyć i mocy i w 400 może zabraknąć. Tor to inna bajka, chciałbym widzieć co, niektórych kozaków co im ciągle mocy brakuje na torze na jakiejś secie...ha,ha,ha :shock: :P
Dlatego jest ważne, gdzie kto jeżdził i gdzie będzie śmigał, stąd moje pytanie :P
Tylko na torze. | Honda CR 125 - Osobniku! Do Ciebie piszę! Narzekasz, że bez przerwy Ci mocy brakuje? Jeśli tak, ta czerwona diablica pokaże Ci , gdzie jest Twoje miejsce! Normalnie Cię sponiewiera! | http://www.youtube.com/watch?v=6FQG7Eqwtow
Avatar użytkownika
Hamulec
Bywalec
 
Posty: 773
Dołączył(a): 4/1/2009, 21:14
Lokalizacja: okolice Leszna

Postprzez henio12323 » 29/11/2009, 14:53

no tak z tym sie zgodze :P tylko jak chce kupic yzf 250 czy ktm 125 czy 144 czy 150 to na tory to są najlepsze sprzęty najbardziej zwinne i szybkie. wiadomo niektórzy nawet na nich nie dają rady pomykac jak nalezy :P bo tor to nie tak jak sciernisko czy cos racja. ale jak nie 125 no czy 150 ( róznica nie jest ogromna) to co innego ? przecież nie bedziemy sie bujac na 85tkach jak nie dajemy wyciskac w 100% 125 tki :P także czy smiga po torze po lasach po pustyni ;D to czy kupi yzf ktm czy co innego to da rade ;d
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez Hamulec » 29/11/2009, 15:06

No to doszliśmy do porozumienia :P
Co do tematu obstawiam na ktm.
Tylko na torze. | Honda CR 125 - Osobniku! Do Ciebie piszę! Narzekasz, że bez przerwy Ci mocy brakuje? Jeśli tak, ta czerwona diablica pokaże Ci , gdzie jest Twoje miejsce! Normalnie Cię sponiewiera! | http://www.youtube.com/watch?v=6FQG7Eqwtow
Avatar użytkownika
Hamulec
Bywalec
 
Posty: 773
Dołączył(a): 4/1/2009, 21:14
Lokalizacja: okolice Leszna

Postprzez henio12323 » 29/11/2009, 15:23

a ja uważam że powinien kupic to podczym mu sie lepiej smiga :P oba moto mają podobne osiągi tylko 2T trzeba piłowac a 4T na wysokich obrotach nie jedzie :P wiec niech juz sam zadecyduje co bedzie mu wygodniejsze
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez Hamulec » 29/11/2009, 15:37

W sumie się zgadzam z Tobą, ale za ktm moim skromnym zdaniem przeważylo to, że autor tematu śmigał na secie.
Tylko na torze. | Honda CR 125 - Osobniku! Do Ciebie piszę! Narzekasz, że bez przerwy Ci mocy brakuje? Jeśli tak, ta czerwona diablica pokaże Ci , gdzie jest Twoje miejsce! Normalnie Cię sponiewiera! | http://www.youtube.com/watch?v=6FQG7Eqwtow
Avatar użytkownika
Hamulec
Bywalec
 
Posty: 773
Dołączył(a): 4/1/2009, 21:14
Lokalizacja: okolice Leszna

Postprzez henio12323 » 29/11/2009, 16:17

ja smigalem na 250 w 2T :P wiec teraz albo nowsza 250 albo 500 tka ;d (tyle że 500 na tor to juz nie bardzo xd :P ) a 250 na torze była tez momentami za mocna. ale mi tez trzeba był moto na scieżki ;D i teraz sie przerzucam na 4T bo niby moto słabsze na osiągi ale da sie jechac w dalszą trase jeżeli mowa o enduro :D a w terenie chętniej wolałbym miec taką sete. nawet miałem plan kupic np DRke ( juz nie wspomne np o DR-Z czy innym nowszym sprzęcie) na ulice i sete w teren tylko problem by był z wykarmieniem sprzętów ;/ no i zakupem. dobra seta minimum 5 tysięcy. to samo naet taka DR sie kupi za 3500 juz do jazdy ale albo bez plastików :P albo jakas dobita i tez z 5 trzeba dac na ładną ;/
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez mario77p » 29/11/2009, 17:36

raczej jezdzil bym po torach motocross ale takze brac udzial w zawodach typu cross cantry no i jaza po lasach:D
mario77p
Świeżak
 
Posty: 2
Dołączył(a): 28/11/2009, 11:31

Postprzez Hamulec » 29/11/2009, 17:49

No na tor to ten ktm ale jak cross country :shock: Cross country to wyścig 2 godziny bez możliwości przerwania go przez sędziego. Ni z tąd i tamtąd wyszedł mi motocykl enduro. Tyle z mojej strony w tym temacie . Amen :P
Tylko na torze. | Honda CR 125 - Osobniku! Do Ciebie piszę! Narzekasz, że bez przerwy Ci mocy brakuje? Jeśli tak, ta czerwona diablica pokaże Ci , gdzie jest Twoje miejsce! Normalnie Cię sponiewiera! | http://www.youtube.com/watch?v=6FQG7Eqwtow
Avatar użytkownika
Hamulec
Bywalec
 
Posty: 773
Dołączył(a): 4/1/2009, 21:14
Lokalizacja: okolice Leszna

Postprzez henio12323 » 29/11/2009, 20:09

na tor idealnie pasuje ktm jak i yzf. jednak na cross country nie bardzo to sie nadaje ponieważ jest to wyscig długodystansowy i napewno 2T strasznie na tym ucierpi między innymi dlatego że ma krótkie przelozenia słaby v max i silnik nie znosi jednostajnych obrotów nie mówiąc o długich prostych. co do yzf na trase to jest lepszy sprzęt ponieważ jako że jest to 4T mozna jednostajnie trzymac gazu a silnik nie ucierpi wogule. dla silnika obojętne czy sie manetką kręci czy nie. tyle że pojemnosc jest dosyc mała jak na tego typu zawody i prędkosci przelotowe oscylujące w granicach v maxu na odcinku kilku km nie bardzo tez jest dobre dla silnika. chyba że bedzie specjalna klasa dla tych pojemnosci i odcinki bedą krótsze to czemu nie ;D
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez Manhatan » 30/11/2009, 20:22

Proponuję zapoznać się z lekturą - http://www.scigacz.pl/KTM,144,SX,vs,Hon ... ,5763.html

Pzdr.
"Hope is when we feel the pain that makes us try again"
Avatar użytkownika
Manhatan
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2173
Dołączył(a): 29/5/2006, 12:56
Lokalizacja: Death ZONE

Postprzez KTM144 » 23/5/2010, 18:28

A Ja wam powiem tak znawcy KTM 144 i KTM 150 to to samo oczywiście nie ma tam żadnej różnicy 6cm czy co tam piszecie hehehehe :) od 2009 nazwali to SX 150 ale jest tam silnik 144 taki sam 0d 2007 do 2010 to ten sam MOTO :) tam na chwile dali mapy zapłonu i zaraz je wycofali bo jak sie okazało mapy były do bani :) a jeszcze jedno 144 ma POWERA na maxa dół ma zajebisty ale dopiero właśnie od 7 tyśiecy to jest koniec jak rwie BESTIA!!!!
KTM144
Świeżak
 
Posty: 14
Dołączył(a): 18/5/2010, 20:26
Lokalizacja: Bielsko

Postprzez henio12323 » 23/5/2010, 18:39

wszystko super tylko zobacz na date :DD
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN



Powrót do Offroad



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 30 gości




na górê