Zobacz wątek - ocena tłoków różnych firm
NAS Analytics TAG

ocena tłoków różnych firm

Enduro, Cross
_________

Jakiej firmy posiadacie tłoki??

Vertex
7
37%
Wossner
8
42%
Wiseco
0
Brak głosów
Prox
4
21%
Japoński TKRJ
0
Brak głosów
Namura
0
Brak głosów
inny
0
Brak głosów
 
Liczba głosów : 19

ocena tłoków różnych firm

Postprzez Bostorn » 3/11/2009, 17:50

Więc tak :) przeszukałem wujka googla, nasze forum i nic nie mogłem znaleśc
a wydaje mi się że przyda się to nam w razie jakichs problemów, zapytan co do tłoków.

Otóz interesuje mnie opinia, ocena każdej z firm które robią tłoki do 2t, 4t
o pojemnościach różnych i wszelakich. Chociaż nie znam się za dobrze na tym ale może zaczne wątek o 125 bo sam posiadam i jest mi łatwiej co nieco napisac :)

mam nadzieję że reszta przyłączy się do rozwijania tego byc może ważnego tematu

tłoki Vertexa 1 pierścieniowe koszt ok 350-360zł
tłoki vertertexa 2 pierscieniowe ta sama cena, dedykowane do enduro, mocniej ździerają nicasil, na dłużej starczają ale nie mają takich obrotów, nie wkręcają się tak dobrze jak 1no pierścieniowe

tłoki Wisecco od 360-420zł w zależnosci gdzie i u kogo tak smao jak z vertexem są 1 i 2 pierścieniowe
chodziły plotki że są cięższe od vertexów

Wossner cena od 350 w górę
Meteor od 360zł
prox znalazlem tylko 1 za 315zł

czy to prawda że te nowe wypusty vertexów lubią pękac??
jak to jest??

jest jeszcze wiele firm, ale podałem te które mozna na allegro dostac :0
jaka jest wasza opinia o tych że tłokach?? jaka jest jakosc w stosunku do ceny?
Ostatnio edytowano 5/11/2009, 21:20 przez Bostorn, łącznie edytowano 1 raz
Oleje motocyklowe,samochodowe,smary,chemia, części,naprawy
Avatar użytkownika
Bostorn
Moderator
 
Posty: 5511
Dołączył(a): 12/4/2007, 17:45
Lokalizacja: Henrykowo/Białystok/Lublin


Postprzez henio12323 » 3/11/2009, 19:02

ja słyszałem u kilku bardziej znawców ( np były pracownik serwisu hondy w pl. albo w serwisie moto gP) że wossnery najlepsze. słyszałem że prox robi lepsze korby. meteor to tylko piłki do pingponga dobre :P co do vertexów i vortexów nie wiem. słyszałem jedynie że to amerykanska firma vertex robi niezłe. ale mało popularne tłoczki. widzisz ja miałem inny dylemat :P bo na allegro tłoki do mojej CR wossnera mozna było kupic za 450 zł max. a innych firm juz od 250 zł. w serwisie moto gp mówią że 500 zł (498 dokadnie) wiec cena 50 zł wieksza mimo to nie cena wzięta z kosmosu tylko pokazali mi olek motocykle katalog i po tyle tam są tłoki. i jestem ciekaw czy z allegro ceny sątakie bo są sciągane zza granicy bez vatów i tak dalej czy po prostu to podróby :P
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN


Postprzez Bostorn » 3/11/2009, 20:33

ahaaa no moj vertex jest ze sklepu od znajomego z klubu :) tak wiec ja za swojego dałem 320zł :0
Oleje motocyklowe,samochodowe,smary,chemia, części,naprawy
Avatar użytkownika
Bostorn
Moderator
 
Posty: 5511
Dołączył(a): 12/4/2007, 17:45
Lokalizacja: Henrykowo/Białystok/Lublin

Postprzez Hamulec » 3/11/2009, 21:17

Dziś właśnie byłem u zawodnika- mechanika, u którego stoi moja CeRka-ogólny remont. Powiedział mi, że zamawia dla mnie tłok vertexa z katalogu. Widziałem nawet cenę coś ok. 350 zł,-
Tylko na torze. | Honda CR 125 - Osobniku! Do Ciebie piszę! Narzekasz, że bez przerwy Ci mocy brakuje? Jeśli tak, ta czerwona diablica pokaże Ci , gdzie jest Twoje miejsce! Normalnie Cię sponiewiera! | http://www.youtube.com/watch?v=6FQG7Eqwtow
Avatar użytkownika
Hamulec
Bywalec
 
Posty: 773
Dołączył(a): 4/1/2009, 21:14
Lokalizacja: okolice Leszna

Postprzez Bostorn » 4/11/2009, 20:49

to ogólnie przyjęta cena tylko ze zawodowcy i ludzie zamawiający spore ilości tego mają zniżki :0
Oleje motocyklowe,samochodowe,smary,chemia, części,naprawy
Avatar użytkownika
Bostorn
Moderator
 
Posty: 5511
Dołączył(a): 12/4/2007, 17:45
Lokalizacja: Henrykowo/Białystok/Lublin

Postprzez Hamulec » 5/11/2009, 14:08

...no i bardzo sie ciesze, ze mam w poblizu zawodnika, który na dodatek ma warsztat. Co do tematu to tak sobie myslę, że jak on zamawia vertexa to chyba coś to znaczy.
Koledzy dalej za tematem Bostorna piszcie na jakich w jezdzicie tłokach i co onich myślicie zobaczymy jak to się ułozy w kolejności popularnych.
P.s. , a co do tego mojego tłoka to się dopiero okaże w praniu...
Tylko na torze. | Honda CR 125 - Osobniku! Do Ciebie piszę! Narzekasz, że bez przerwy Ci mocy brakuje? Jeśli tak, ta czerwona diablica pokaże Ci , gdzie jest Twoje miejsce! Normalnie Cię sponiewiera! | http://www.youtube.com/watch?v=6FQG7Eqwtow
Avatar użytkownika
Hamulec
Bywalec
 
Posty: 773
Dołączył(a): 4/1/2009, 21:14
Lokalizacja: okolice Leszna

Postprzez henio12323 » 5/11/2009, 15:06

ja mam wossnera i w byłem RM tez wossnera załozyłem. tłoczek w wykonaiu super wygląda. nie widziałem dokładnie innych tłoków (albo nie wiedzialem jakiej firmy są ) ale miałem w RM proxa i widac że był juz staaary ale sie jeszcze sporo trzymał :P
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez Bostorn » 5/11/2009, 21:21

postanowiłem założyc ankietę aby było ciekawiej i żebymożna było widac co kto posiada ;d i wywnioskowac w pewnym % które tłoki są bardziej popularne przez cenę, jakośc itp;d

a za i przeciw piszemy w postach :0
Oleje motocyklowe,samochodowe,smary,chemia, części,naprawy
Avatar użytkownika
Bostorn
Moderator
 
Posty: 5511
Dołączył(a): 12/4/2007, 17:45
Lokalizacja: Henrykowo/Białystok/Lublin

Postprzez JefreYek » 19/11/2009, 19:39

KTM 200 sx - korba Prox i tłok odlewany Prox - I moja teoria (tylko KUTE!!!) została obalona;D Spisuje sie swietnie, kolejny tlok tez bedzie Prox, grunt to dobrze dotrzec;D
Kawasaki KX 125 - 2004!!!
Avatar użytkownika
JefreYek
Świeżak
 
Posty: 39
Dołączył(a): 30/7/2008, 22:45
Lokalizacja: Szczecin - Dobra Szczecinska

Postprzez henio12323 » 19/11/2009, 19:58

jefreyek tylko wsadz kutego :P zobaczymy ile wtedy polata. ja robiłęm remont w jednym z lepszych serwisów. tam kazdy z nich ma swoją crossówke bo zakład głownie crossy robi :P i mówią ze tylko kute. w sumie nie za to sie płaci więcej żeby były gorsze lub takie same:P pozatym kazdy zawodnik uzywa kutych tłoków.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez Bostorn » 19/11/2009, 20:35

a jaka jest roznica między kutym a nie kutym?


i czy kazdy tłok vertexa, wosnera i tak dalej nie są kute??

czy to tylko głuipia reklama aby kupowac tlok z allegro?
Oleje motocyklowe,samochodowe,smary,chemia, części,naprawy
Avatar użytkownika
Bostorn
Moderator
 
Posty: 5511
Dołączył(a): 12/4/2007, 17:45
Lokalizacja: Henrykowo/Białystok/Lublin

Postprzez henio12323 » 19/11/2009, 21:03

kuty a nie kuty :P zwykły to jest roztopione alu czy tam jakies stopy wlewane do formy i juz ;d a kute to jest chyba jakas mniej więcej forma. potem prasa kuje to żeby było twardsze i bardziej wytrzymałe. potem widac frezarka jakas wyrównuje karawędzie. i naprawde jest róznica między kutym a zwykłym.... zresztą to samo do aut podstawowy tuning to kute tłoki ;D i inne pierdoły. zresztą sprawa tłoków jest jeszcze głębsza bo kute tłoki mają bardzo niskąwage w płaszczu tłoka i są dosyc cięzkie na górze. to tez jakies tam znaczenie ma. lane są raczej równo rozłozone. nie znam sie aż tak na fizyce żeby rozgryźć czemu tak a nie inaczej jest robione :D pozatym jeszcze jest kwestia pierscieni którymi mozna regulowac niskie/wysokie obroty tak jakby. 1 pierscieniowe tłoki wyzej wkręcają :D ale są słabsze
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez Bostorn » 19/11/2009, 23:35

2 pierscieniowe mają większe tarcie i jest lepszy dół obrotowy

1 pierscieniowe tłoki- takie jak w krosach mają lepsze obroty, mniejsze tarcie i wyższą górę obrotową :0

tak chyba powinno to brzmieć

czyli wsio juz jasne mędzy kutym a nie kutym ;d
Oleje motocyklowe,samochodowe,smary,chemia, części,naprawy
Avatar użytkownika
Bostorn
Moderator
 
Posty: 5511
Dołączył(a): 12/4/2007, 17:45
Lokalizacja: Henrykowo/Białystok/Lublin

Postprzez JefreYek » 19/11/2009, 23:35

Odlewane tłoki jak sama nazwa wskazuje... Jest to rozgrzany do postaci płynnej stop metalu wlewany do formy o wyzszej temperatuze topnienia, nastenie jest bodajże (moge sie mylic) hartowany, obrabiany na frezarce (z pewnoscia numerycznej) etc. etc, natomiast tlok kuty, to tez jak sama nazwa wskazuje... rycerze tez kuli miecze bo odlewy po pierwszym ciosie sie łamały;) Kucie to zmiana temeperatury (hartowanie stopu) oraz obrabianie na odpowiednich maszynach, czyli np młot kowalski...w przypadku mieczy, rzecz jasna, nie tlokow;D Nastepnie na tloki np: wossnera nanosi se warstwe teflonowa zmniejszajaca tarcie, jednak nie ma co sie nia jarac poniewaz sluzy lepszemu dotarciu, zaraz potem znika. Kute tłoki podwyższają trochę kompresje! Co do wagi to jest różnica. W swoim starym LC2 mialem stary tlok odlewany (forYamaha bodajże;D), jednak po zatarciu kupilem wossnera kutego z teflonem itp, i roznica w wadze nie byla wielka ale odczuwalna. Sie rozpisalem;D Jak Filozof profesor magister;D Prosze o poprawinie jesli popisalem jakies glupoty - bo to jest moja wiedza z glowy nie z googli;D
Kawasaki KX 125 - 2004!!!
Avatar użytkownika
JefreYek
Świeżak
 
Posty: 39
Dołączył(a): 30/7/2008, 22:45
Lokalizacja: Szczecin - Dobra Szczecinska

Postprzez henio12323 » 20/11/2009, 14:20

wiadomo że telflon jest tylko na dotarcie u mnie w RM na dosyc ciasnym szlifie po godzince jazdy nie było sladu :P ale moto mało sie grzało co mnie ździwiło :d kute tłoki pewnie mają mniejszą odpornosc na stukanie w nie... to sie zgodze ale w cylindrze tłoki w nic nie stukają :P wiec nie muszą miec takiej wytrzymałosci :P na moje oko to jednak nie dopłaca sie około 200 zl więcej za kuty po to żeby miec słabszy tłok :p
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez Bostorn » 20/11/2009, 22:24

najwidoczniej coÅ› dajÄ… skoro sÄ… takie drogie, i same zrobienie ich jest bardziej kosztowne

ale Heniuś jak to różnica 200zł??

podaj mi jakis tłok do sety kuty i nie kuty ;d

bo przejrzałem sporo tego i do set większość to kute..
Oleje motocyklowe,samochodowe,smary,chemia, części,naprawy
Avatar użytkownika
Bostorn
Moderator
 
Posty: 5511
Dołączył(a): 12/4/2007, 17:45
Lokalizacja: Henrykowo/Białystok/Lublin

Postprzez henio12323 » 20/11/2009, 23:00

http://allegro.pl/item823758294_nowy_tl ... _road.html to raczej lany

http://allegro.pl/item792271614_wossner ... 2_99r.html to kuty :P

ale rzeczywiscie teraz więcej jest kutych. kiedys kute były najlepsze najdroższe teraz kazda firma ma kute. bo widze same vertexy np i kazdy kuty ;P czyli kute wypierają lane.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez Bostorn » 21/11/2009, 15:33

to dla czego lany droższy od kutego jest??

i to nie jest raczej kwestia firmy, bo firma to kilka zl a tutaj prawie 100....
Oleje motocyklowe,samochodowe,smary,chemia, części,naprawy
Avatar użytkownika
Bostorn
Moderator
 
Posty: 5511
Dołączył(a): 12/4/2007, 17:45
Lokalizacja: Henrykowo/Białystok/Lublin

Postprzez JefreYek » 21/11/2009, 19:47

W KTM'ie na którym latam jest właśnie taki proxa i na prawde jest zaje...sty, wiec nie wiem dlaczego tak sie upieracie na te kute - gadałem z kilkoma mechanikami i jedni mowili ze tylko kute, bo reszta to gowno, ale raz trafilem na bardzo dobrego fachowca starszego Pana który powiedzial: Jezli będziesz dbał o motocykl i wymieniał tłok na czas to każdy będzie dobry. Myślę, ze to stwierdzenie można zapisać i niech każdy oprawi to sobie i powiesi w garażu, na ścianie kolo motorka;D
Kawasaki KX 125 - 2004!!!
Avatar użytkownika
JefreYek
Świeżak
 
Posty: 39
Dołączył(a): 30/7/2008, 22:45
Lokalizacja: Szczecin - Dobra Szczecinska

Postprzez Bostorn » 21/11/2009, 20:12

dbając o motor to i na tłoku z puszek pojedziesz ;d

ale kto w dzisiejszych czasach dba tak jak powinien?? albo nie ma czasu albo siÄ™ nie chce :)
albo ma sie tyle kasy ze majÄ… to w d.. i mechanik wie lepiej

a jeszcze inni o tym nie wiedzą dokladnie co i jak więc wiesz....
Oleje motocyklowe,samochodowe,smary,chemia, części,naprawy
Avatar użytkownika
Bostorn
Moderator
 
Posty: 5511
Dołączył(a): 12/4/2007, 17:45
Lokalizacja: Henrykowo/Białystok/Lublin

Następna strona


Powrót do Offroad



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości




na górê