Yamaha R1, jak zamontować TURBO
Posty: 21
• Strona 1 z 2 • 1, 2
Yamaha R1, jak zamontować TURBO
Chciałbym zamontować TURBO do yamahy R1. Mam związku z tym pare pytań:
1)Ile to kosztuje ?
2)Czy można zrobić to samemu (jeśli tak to jak ???)?
3)Jak będzie się zachowywał motocykl po takim zabiegu ?
4)Na jaki przyrost mocy mogę liczyć po zamontowani czegoś takiego
Mile widziane linki np. cena TURBO do R1, samodzielne zamontowanie turbo itp.
Moja Yamaszka jest z 2000r czyli jeszcze gaźniki
1)Ile to kosztuje ?
2)Czy można zrobić to samemu (jeśli tak to jak ???)?
3)Jak będzie się zachowywał motocykl po takim zabiegu ?
4)Na jaki przyrost mocy mogę liczyć po zamontowani czegoś takiego
Mile widziane linki np. cena TURBO do R1, samodzielne zamontowanie turbo itp.

Moja Yamaszka jest z 2000r czyli jeszcze gaźniki

- sanjuro20
- Świeżak
- Posty: 10
- Dołączył(a): 15/11/2009, 18:25
- Lokalizacja: Okup
Zaraz ktoś ci napisze (pewnie Laser): "po co ci TURBO w R1?!?"
Kosztuje sporo i jest z tym mnóstwo roboty, sam tego nie zrobisz. Ile da mocy? Zależy jak wielkie będzie to turbo. Nie przeszkadza ci że moto spali 20l/100km?
Napisał bym że nie masz R1 i chcesz się tym pytaniem trochę polansować, ale zawsze jest ten cień szansy że pytasz na poważnie, więc tak nie napisze
Kosztuje sporo i jest z tym mnóstwo roboty, sam tego nie zrobisz. Ile da mocy? Zależy jak wielkie będzie to turbo. Nie przeszkadza ci że moto spali 20l/100km?
Napisał bym że nie masz R1 i chcesz się tym pytaniem trochę polansować, ale zawsze jest ten cień szansy że pytasz na poważnie, więc tak nie napisze

-
Invi - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 6277
- Dołączył(a): 15/7/2008, 14:12
1) Około 10 000 - 20 000 zł
2) NIE, tylko specjalistyczny zakład
3) Na prostej ok, ale w zakrętach masakrycznie.
Nie za względu na moc tylko sposób jej oddawania, tak na prawdę nie wiesz ile odkręcić.
4) Spokojnie 200KM na kole, ale najważniejszy będzie moment obrotowy i stójki przy 200km/h
5) TYLKO modele na wtrysku od 2002r.
2) NIE, tylko specjalistyczny zakład
3) Na prostej ok, ale w zakrętach masakrycznie.
Nie za względu na moc tylko sposób jej oddawania, tak na prawdę nie wiesz ile odkręcić.
4) Spokojnie 200KM na kole, ale najważniejszy będzie moment obrotowy i stójki przy 200km/h
5) TYLKO modele na wtrysku od 2002r.
Ongoing Success
-
falconiforme - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 2841
- Dołączył(a): 4/6/2007, 13:05
- Lokalizacja: Morze
Miałem gdzieś taki fajny artykulik o turbo w zx12r. Niestety nie mogę tego odnaleźć. Z tego co pamiętam to przy 200km/h odjechał hajce jakby ta stałą w miejscu. Z tym oddawaniem mocy chodzi o to że trzymasz manetkę na tym samym poziomie, a moto zachowuje się jakbyś wciąż odkręcał. Z montażem też było trochę zabawy... np. wydech się rozleciał bo nie wytrzymał ciśnienia spalin.
No i turbodziura... chyba głównie dlatego nie ma turbo w seryjnych maszynach. Bo co to za zabawa kiedy silnik zachowuje się jakby przepustnice były połączone z manetką kawałkiem gumy
No i turbodziura... chyba głównie dlatego nie ma turbo w seryjnych maszynach. Bo co to za zabawa kiedy silnik zachowuje się jakby przepustnice były połączone z manetką kawałkiem gumy

-
Invi - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 6277
- Dołączył(a): 15/7/2008, 14:12
http://www.youtube.com/watch?v=gpQP4v_Z0nQ
Szczerze to ja nie chce takiego motocykla. Ale jak przerobisz R1 i dasz sie przejechac bede wdzieczny
Szczerze to ja nie chce takiego motocykla. Ale jak przerobisz R1 i dasz sie przejechac bede wdzieczny

@wrocław | | http://bikepics.com/members/teoysta/
-
teoysta - Świeżak
- Posty: 141
- Dołączył(a): 6/8/2007, 12:02
Kiedyś były 2 produkcyjne motocykle z turbo (jak nie wiecej) Było jakieś kawasaki 750 i jakaś hania. Z pomysłu zrezygnowano szybko bo ludzie gineli na nich szybciej niż maszyny schodziły z taśmy.
Mam kolege starszego już gościa który miał kiedyś taką hanie i mówił że do 4 tysięcy zwykły motocykl, a jak turbina załapała to naprawde trzeba było się mocno trzymać i stawało się to tak nagle że nie raz był sam zaskoczony nawet po 2 latach jej użytkowania.
Więc życzę Ci naprawde szeroooooookiej i prostej drogi.
Nie mówie, bo sam z chęcią też bym się przejechał
Mam kolege starszego już gościa który miał kiedyś taką hanie i mówił że do 4 tysięcy zwykły motocykl, a jak turbina załapała to naprawde trzeba było się mocno trzymać i stawało się to tak nagle że nie raz był sam zaskoczony nawet po 2 latach jej użytkowania.
Więc życzę Ci naprawde szeroooooookiej i prostej drogi.

Nie mówie, bo sam z chęcią też bym się przejechał

- nismo
- Świeżak
- Posty: 68
- Dołączył(a): 27/4/2009, 21:08
- Lokalizacja: Inowrocław
no nie wydaje mnie sie zeby nie szło założyć turbo na gaźniki skoro w 9-tce jest to pewnie sie da i do er łana
http://www.youtube.com/watch?v=riJyfVo00yI
ależ to pięknie wygląda jak na 5 moto idzie w góre
http://www.youtube.com/watch?v=riJyfVo00yI
ależ to pięknie wygląda jak na 5 moto idzie w góre
s1000rr
-
marek760i - Świeżak
- Posty: 150
- Dołączył(a): 26/4/2009, 21:47
- Lokalizacja: OGL
marek760i napisał(a):no nie wydaje mnie sie zeby nie szło założyć turbo na gaźniki skoro w 9-tce jest to pewnie sie da i do er łana
http://www.youtube.com/watch?v=riJyfVo00yI
ależ to pięknie wygląda jak na 5 moto idzie w góre
Tylko jaki sens pakować się w gaźniki????
Sprzedać i kupić na wtrysku.
Ongoing Success
-
falconiforme - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 2841
- Dołączył(a): 4/6/2007, 13:05
- Lokalizacja: Morze
wszystko można samemu
tylko pytanie czy jesteś na tyle ogarnięty by to złożyć mechanicznie a później wystroić
2) dobrać odpowiednie turbo (musisz zaznajomić się z mapami
każda turbina ma i odpowiedzieć sobie na pytanie co chcesz uzyskać), jak już wiesz co za turbo wkładasz potrzebna będzie flansza pod kolektor, flansza pod turbo później trzeba odpowiednio ułożyć turbo i wyspawać kolektor ... przewody olejowe, poprowadzić orurowanie (tak by te dmuchane powietrze przez turbo znalazło się w dolocie), no i tylko to wystroić
to takie info na sucho
reszta wyjdzie w praniu no i najwygodniej było by mieć coś na wtrysku
3) stanie się bardziej elastyczny, no i wariat który będzie ciężki do ogarnięcia
Jak jeszcze masz zapał i ogarniasz temat to życzę powodzenia
edit
do całej zabawy trzeba by jeszcze pomyśleć o chłodnicy oleju


2) dobrać odpowiednie turbo (musisz zaznajomić się z mapami


to takie info na sucho

3) stanie się bardziej elastyczny, no i wariat który będzie ciężki do ogarnięcia
Jak jeszcze masz zapał i ogarniasz temat to życzę powodzenia

edit
do całej zabawy trzeba by jeszcze pomyśleć o chłodnicy oleju
-
michas_s - Świeżak
- Posty: 115
- Dołączył(a): 24/5/2009, 15:26
- Lokalizacja: Warszawa
Juno napisał(a):A do tego wszystkiego dodajmy świetnie skróconą żywotność podzespołów
Kute tłoki ze stopniem sprężania 8:1 i kute korby, dadzą radę.
Za to łańcuch i opony szybko będą się kończyć.
Ongoing Success
-
falconiforme - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 2841
- Dołączył(a): 4/6/2007, 13:05
- Lokalizacja: Morze
Wielkie THX za wszystkie odpowiedzi, jednak wstrzymam się co do "ładowaniem" do R1 tubro
po 1 nie stać mnie w tej chwili
a po 2 chcę jeszcze trochę pożyć
Ale mam jeszcze inne pytania z całkiem innej beczki:
Mianowicie coś mi się dzieje z moją księżniczką
, chodzi o to że dzisiaj jadąc sobie do domciu ona nagle mi zgasła ZONG???, a jakieś 500m przed tym zdarzeniem dziwnie silnik chodził tak jak by się krztusił, smarkał, a gdy wcisnąłem sprzęgło obroty na tachometrze zaczęły maleć mimo odkręcenia manetki do, no prawie połowy po czym zgasła. Z odgłosów silnika wydaje mi się że ona nie pracowała na wszystkich cylindrach tzn. mogła paść jakaś świeca lub zawilgły przewody (szczerze mówiąc nie wiem czy gościu od którego ją kupiłem wymieniał świece, a ja jak narazie nic przy niej nie robiłem bo chodziła jak marzenie, zaraz któryś z was zacytuje mi Prawa Murphy'ego że jeśli coś chodzi dobrze to za chwile się spieprzy
). Gdy zgasła, próbowałem ją odpalić i udało mi się to, ale silnik chodził naprawde jakoś dziwnie. Dałem na 1 bieg kręce obrotomierz do ok 1000 do 1500 Obr/min ( jakoś tak z tych obrotów startuje ale nie jestem do końca pewien bo chyba jak większość z was startuje na wyczucie ) i tu next ZONG!!?? Yamaha R1 ZGASŁ
. Po jakiś 2min heblowania udało mi się ja odpalić ale ruszyć z 1 udało mi się dopiero na obr. 3000 -3500. Dojechałem do następnego skrzyżowania i ta jak na złość Kaput, niestety nie udało się jej 3x odpalić bo akumulator był już słaby
Wiecie może co mogło być przyczyną tak dziwnego zachowania się mojej Yamaszki, pierwszy raz się z tym spotykam wiec trochę panikuję.
Proszę o pomoc bo boję się że cosik jest z modułem, ale gdy tak heblowałem motor to było słychać i czuć (waliło paliwem) że pompka paliwowa chodzi więc nie wiem co jest grane szczerze może złapał jakiegoś syfa z paliwa a po przepaleni tego bedzie już ok ale i tak jutro albo po jutrze będę ją rozbierał.
Acha i jeszcze coś mógł by mi ktoś opisać jak dostać się do świec R1, pytanie może durne ale ja jeszcze nie zaglądałem jej pod spódnice i nie wiem gdzie co jest, proszę o POMOC!

po 1 nie stać mnie w tej chwili


Ale mam jeszcze inne pytania z całkiem innej beczki:
Mianowicie coś mi się dzieje z moją księżniczką



Wiecie może co mogło być przyczyną tak dziwnego zachowania się mojej Yamaszki, pierwszy raz się z tym spotykam wiec trochę panikuję.
Proszę o pomoc bo boję się że cosik jest z modułem, ale gdy tak heblowałem motor to było słychać i czuć (waliło paliwem) że pompka paliwowa chodzi więc nie wiem co jest grane szczerze może złapał jakiegoś syfa z paliwa a po przepaleni tego bedzie już ok ale i tak jutro albo po jutrze będę ją rozbierał.
Acha i jeszcze coś mógł by mi ktoś opisać jak dostać się do świec R1, pytanie może durne ale ja jeszcze nie zaglądałem jej pod spódnice i nie wiem gdzie co jest, proszę o POMOC!
- sanjuro20
- Świeżak
- Posty: 10
- Dołączył(a): 15/11/2009, 18:25
- Lokalizacja: Okup
ZONK!!!! Jebana właśnie odpaliła przed chwilą????!!!! i nawet nie musiałem jej męczyć co ważne chodzi równo no z małym pominięciem że na niskich waha się od 800 do 1000 ale odpaliła za first razem ! Co jest grane bo już zgłupiałem?? Prosze o pomoc ( Help Dla Życia Bez problemów z Yamaszka) Co mam zrobić by coś takiego się nie działo. Znajomy twierdzi że ją zalałem w co wątpię bo ona pali wszystko jak gimnazjaliści za szkołą 

- sanjuro20
- Świeżak
- Posty: 10
- Dołączył(a): 15/11/2009, 18:25
- Lokalizacja: Okup
-
falconiforme - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 2841
- Dołączył(a): 4/6/2007, 13:05
- Lokalizacja: Morze
Invinciblee napisał(a):Miałem gdzieś taki fajny artykulik o turbo w zx12r. Niestety nie mogę tego odnaleźć.
Kurde, zainteresowało mnie to...


Turbo w moto, w sumie to nie wiem po co, scigi i tak są szybkie i mocne, ale nie ukrywam też, że chciałbym się przejechać takim prototypem




-
Michal_burnout - Świeżak
- Posty: 101
- Dołączył(a): 4/5/2009, 21:04
- Lokalizacja: Mława
Był sobie w USA Mr Turbo.
http://www.mrturbo.com/turbo-sys/kawasaki/zrx/zrx.html
Montował to przede wszystkim w Kawasaki (różnych modelach)
Turbo jest dobre na 1/4 mili.
Polska firma to:
http://www.powerproject.pl/
Z Hayabusy na Soft Turbo spokojnie 265KM na kole wychodzi.
Z tym że koszt przy gaźnikach jest sporo wyższy niż przy wtrysku.
Jeśli jesteś mocno zainteresowany szukaj na stronach maniaków z USA lub UK tam niektórzy dają wodze fantazji
A najlepszy był GSX-R 1100 (olejak) z Turbo ...
Na http://www.youtube.com/ jest sporo filmików z motocyklami z Turbo.
http://www.mrturbo.com/turbo-sys/kawasaki/zrx/zrx.html
Montował to przede wszystkim w Kawasaki (różnych modelach)
Turbo jest dobre na 1/4 mili.
Polska firma to:
http://www.powerproject.pl/
Z Hayabusy na Soft Turbo spokojnie 265KM na kole wychodzi.
Z tym że koszt przy gaźnikach jest sporo wyższy niż przy wtrysku.
Jeśli jesteś mocno zainteresowany szukaj na stronach maniaków z USA lub UK tam niektórzy dają wodze fantazji

A najlepszy był GSX-R 1100 (olejak) z Turbo ...
Na http://www.youtube.com/ jest sporo filmików z motocyklami z Turbo.
Moto Theodor - nieautoryzowany serwis Ducati
- Raczek_6
- VIP Ścigacz.pl
- Posty: 4217
- Dołączył(a): 20/9/2008, 23:23
- Lokalizacja: W-wa
Faktycznie "ZONK" jak nie wiesz gdzie są świece to lepiej daruj sobie to turbo
Widzieliście Ghost Ridera Suzuki Hayabusa turbo 500 KM Fajnie mu to lata ha

Widzieliście Ghost Ridera Suzuki Hayabusa turbo 500 KM Fajnie mu to lata ha
- kotozonzx7r
- Świeżak
- Posty: 11
- Dołączył(a): 30/10/2008, 20:50
http://www.youtube.com/watch?v=PEMPprjbCD0&feature=fvw i tez 1100xx jest 

CBR - CustomBikeRobson
* CBR1200RR * Raptor+ R1 ENGINE(WIP)
* CBR1200RR * Raptor+ R1 ENGINE(WIP)
-
Robson1903 - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 700
- Dołączył(a): 15/5/2009, 11:02
- Lokalizacja: Łódź
Posty: 21
• Strona 1 z 2 • 1, 2
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości