Czy ABS wyklucza przewody w stalowym oplocie?
Posty: 39
• Strona 2 z 2 • 1, 2
falconiforme napisał(a):Zmień sobie oponę na lepszą.
Polecam Pilot Power 2CT.
Nie mam pytań odnośnie opon, tylko hamulców. Mam teraz klamkę gumiastą bo takie mam przewody ( no i płyn do wymiany, ale jego chciałem wymienić z przewodami ), a chcę klamkę "twardą" i precyzyjną. Do opon nie mam zastrzeżeń.
Jeszcze raz proszę o zabieranie głosu przez osoby które mają doświadczenie z ABS + przewody w oplocie.
-
t_racer_ - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 427
- Dołączył(a): 9/1/2007, 23:11
- Lokalizacja: Warmia
sory ale czego oczedkujesz po tym forum ?? to tak jak bys od katolikow oczekiwal przestrzegania 10 przykazan zreszta kazda firma ma inny abs na jednego to wplynie na innego nie zaloz i sie przekonaj
Tl 1000r
Pieprze raperów psełdo gangsterów
prawdziwym wyzwaniem jest zakręt
Pieprze raperów psełdo gangsterów
prawdziwym wyzwaniem jest zakręt
-
Artur 666 - Bywalec
- Posty: 551
- Dołączył(a): 26/8/2009, 10:22
- Lokalizacja: Kozia Wola
t_racer_ napisał(a):falconiforme napisał(a):Zmień sobie oponę na lepszą.
Polecam Pilot Power 2CT.
Nie mam pytań odnośnie opon, tylko hamulców. Mam teraz klamkę gumiastą bo takie mam przewody ( no i płyn do wymiany, ale jego chciałem wymienić z przewodami ), a chcę klamkę "twardą" i precyzyjną. Do opon nie mam zastrzeżeń.
Jeszcze raz proszę o zabieranie głosu przez osoby które mają doświadczenie z ABS + przewody w oplocie.
Oponę masz do bani skoro ślizga Ci się na suchym asfalcie.
Ja bez ABS-u z pompą radialną PT Performance + stalowy oplot + zaciski Brembo + 320mm dwie tarcze ciężko doprowadzić do poślizgu i chyba prędzej przelecę przez motocykl z taka oponą.
Wcześniejsza opona niestety nie była taka wspaniała.
Bez oplotu stalowego zawsze będziesz miał klamkę gumiastą.
Zakładasz temat na scigacz.pl gdzie tylko jeden model i to najnowszy "ścigacza" Honda Fireblade ma ABS godny sporta.
I pewnie nie znajdziesz odpowiedzi bo albo ludziom szkoda kasy i przewodów nie wymieniają wcale, albo boją tak jak Ty przesądów jak np. zabójczych jak czarna wdowa olejóf syntetycznych, za to gotowanie łańcuchów w smalcu jest ok. I jak mechanik mówi że gaźnik jest lepszy niż wtrysk to znaczy że to prawda.
Ongoing Success
-
falconiforme - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 2841
- Dołączył(a): 4/6/2007, 13:05
- Lokalizacja: Morze
Jak ktoś ma doświadczenie z ABS i oplotem to proszę o wypowiedź, jak nie to niech nie pisze. Proszę...
-
t_racer_ - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 427
- Dołączył(a): 9/1/2007, 23:11
- Lokalizacja: Warmia
Podłączam się pod temat, ja chce zmienic ale w fz1 i tu dla odmiany sprzedawca Hel, powiedział że montowali w FZ6 i nie było problemu, należy tylko poprawnie odpowietrzyc.
Jak nabyłeś jakiejś nowej wiedzy to daj znac
Jak nabyłeś jakiejś nowej wiedzy to daj znac
-
maniekaga - Świeżak
- Posty: 26
- Dołączył(a): 19/5/2007, 07:37
- Lokalizacja: Gdynia
Fabrycznie w nowszych BMW jest abs i przewody w oplocie.
Jedyne co może zasmucić to koszt zakupu zestawu na przód i tył.
Kiedyś do XX bez ABS tylko z Dual CBS kpl przewodów w oplocie to był wydatek 3500PLN
Ciekawe ile do o2o z ABS kosztuje zestaw ???
w CBF 1000 jest oprócz przewodów gumowych kilka przewodów w oplocie (gumowe są pod pułką, długość około 10-15cm).
Pomimo oplotu przy ABS klamka będzie się inaczej zachowywała niż bez tego systemu.
Ktoś musi być królikiem doświadczalnym
Moim zdaniem nie ma to większego znaczenia a skuteczność hamowania powinna być większa.
Jedyne co może zasmucić to koszt zakupu zestawu na przód i tył.
Kiedyś do XX bez ABS tylko z Dual CBS kpl przewodów w oplocie to był wydatek 3500PLN

Ciekawe ile do o2o z ABS kosztuje zestaw ???
w CBF 1000 jest oprócz przewodów gumowych kilka przewodów w oplocie (gumowe są pod pułką, długość około 10-15cm).
Pomimo oplotu przy ABS klamka będzie się inaczej zachowywała niż bez tego systemu.
Ktoś musi być królikiem doświadczalnym

Moim zdaniem nie ma to większego znaczenia a skuteczność hamowania powinna być większa.
Moto Theodor - nieautoryzowany serwis Ducati
- Raczek_6
- VIP Ścigacz.pl
- Posty: 4217
- Dołączył(a): 20/9/2008, 23:23
- Lokalizacja: W-wa
Najpierw zadzwoniłem do sprzedającego przewody hel na allegro, zdecydowanie mi odradził, stwierdził, że układ ma wkalkulowaną kompensację rozszerzania się przewodów zwykłych stąd może zbyt gwałtownie zwiększać ciśnienie i blokować koło, następnie korygować swój błąd odpuszczając i następnie znowu zwiększać ciśnienie blokując koło... i tak w koło
Później było jak cytuję :
Taką odpowiedź dostałem telefonicznie, a następnie mailowo od firmy "WUKA" Jakub Wrutniak, oficjalnego importera przewodów Hel. Więc na razie odpóściłem sobie wymianę przewodów. Mogę poczekać z tym aż moje się zestarzeją, a do tego czasu napewno się wyjaśni, czy można założyć przewody w oplocie, czy nie. Poprawne odpowietrzenie może mieć znaczenie, bo jak zacząłem czytać o procedurze wymiany płynu i odpowietrzenia w FZ6 z ABS, to nie jest takie tam sobie przepompowanie płynu klamką
trzeba jeszcze popstrykać trochę przełącznikami i zmostkować przewody we właściwej kostce. Jak ktoś nie wiedział jak się do tego zabrać w konkretnym motocyklu to faktycznie mógł coś skopać i zwala wszystko na przewody.

Później było jak cytuję :
Znalazłem komplet przewodów do mojego moto na ebayu, więc zwróciłem się do dystrybutora tych przewodów w Polsce i w rozmowie telefonicznej otrzymałem podobną odpowiedź, że lepiej nie bo np. kontrolka ABS potrafi ciągle się świecić. Poprosiłem o sprawdzenie u producenta, czy mają takie przewody... i okazało się, że tak naprawdę to nie, ale mogą mi zrobić na zamówienie.
Taką odpowiedź dostałem telefonicznie, a następnie mailowo od firmy "WUKA" Jakub Wrutniak, oficjalnego importera przewodów Hel. Więc na razie odpóściłem sobie wymianę przewodów. Mogę poczekać z tym aż moje się zestarzeją, a do tego czasu napewno się wyjaśni, czy można założyć przewody w oplocie, czy nie. Poprawne odpowietrzenie może mieć znaczenie, bo jak zacząłem czytać o procedurze wymiany płynu i odpowietrzenia w FZ6 z ABS, to nie jest takie tam sobie przepompowanie płynu klamką

-
t_racer_ - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 427
- Dołączył(a): 9/1/2007, 23:11
- Lokalizacja: Warmia
Ciekawe że HEL ma oploty dla motocykli z ABS.
https://helperformance.com/shop/uk/honda/honda-2.htm
A inni też do Yamahy mają. I ku*** im ABS nie przeszkadza.
http://www.kneedraggers.com/details/Gal ... 32055.html
https://helperformance.com/shop/uk/honda/honda-2.htm
A inni też do Yamahy mają. I ku*** im ABS nie przeszkadza.
http://www.kneedraggers.com/details/Gal ... 32055.html
Ongoing Success
-
falconiforme - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 2841
- Dołączył(a): 4/6/2007, 13:05
- Lokalizacja: Morze
falconiforme, Twoja pomoc, zaangażowanie i dociekliwość są nieocenione, dziękuję, że włożyłeś tyle wysiłku by rozwiać moje wątpliwości.
Jak wejść na stronę hel, to też mają przewody do FZ6 S2 ABS (otwórz link), ale oferują tylko ich dorobienie na podstawie przysłanych przewodów oryginalnych, podobnie jak ich polski dystrybutor.
Moje obawy wywołały dwie niezależne i negatywnw opinie, od sprzedawców przewodów hel, bo jak wiadomo sprzedający raczej takie fakty zatajają, niż ujawniają. Pewnie mieli do czynienia z klientami, którzy niewłaściwie odpowietrzyli układ hamulcowy.
Osobiście byłem zaskoczony tym, że stalowy oplot może coś zakłócać w pracy ABS, ale... wolałem nie badać tego na swojej d... i kieszeni
maniekaga podaj jakieś namiary na sprzedawcę hel, o którym wspomniałeś pogadałbym z nim.
Jak wejść na stronę hel, to też mają przewody do FZ6 S2 ABS (otwórz link), ale oferują tylko ich dorobienie na podstawie przysłanych przewodów oryginalnych, podobnie jak ich polski dystrybutor.
Moje obawy wywołały dwie niezależne i negatywnw opinie, od sprzedawców przewodów hel, bo jak wiadomo sprzedający raczej takie fakty zatajają, niż ujawniają. Pewnie mieli do czynienia z klientami, którzy niewłaściwie odpowietrzyli układ hamulcowy.
Osobiście byłem zaskoczony tym, że stalowy oplot może coś zakłócać w pracy ABS, ale... wolałem nie badać tego na swojej d... i kieszeni

maniekaga podaj jakieś namiary na sprzedawcę hel, o którym wspomniałeś pogadałbym z nim.
Ostatnio edytowano 7/11/2009, 21:43 przez t_racer_, łącznie edytowano 1 raz
-
t_racer_ - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 427
- Dołączył(a): 9/1/2007, 23:11
- Lokalizacja: Warmia
Stalowe oploty zwiekszaja cisnienie w ukladzie redukujac pecznienie. Hipotetycznie taki sam efekt ,jezeli chodzi o cisnienie , uzyskal bys jadac z wiekszym obciazeniem (np pasazer) poniewaz majac wieksza mase musial bys nacisnac mocniej hamulec aby uzyskac takie samo przyspieszenie ujemne. Wiec powinno dzialac. System Abs nie "wykrywa" "zbyt duzego cisnienia", reaguje za to na zbyt slabe co jest sygnalem uszkodzenia przewodu, wyswietla wtedy bład i wylacza abs. reasumujac bledy po zalozeniu przewodow wg mnie biora sie ze zlego odpowietrzenia ukladu.
Sory ze odpowiadam na twojego posta nie majac motoru z ABS'em.
PS. : Ciąć metal i krzesać iskry!!! nie ma sie co bac jak nie zadziała bedziesz mial zajebisty przewod prysznicowy
Sory ze odpowiadam na twojego posta nie majac motoru z ABS'em.
PS. : Ciąć metal i krzesać iskry!!! nie ma sie co bac jak nie zadziała bedziesz mial zajebisty przewod prysznicowy

-
Nurekwmg - Świeżak
- Posty: 36
- Dołączył(a): 3/11/2009, 12:06
- Lokalizacja: Łuków
maniekaga podaj jakieś namiary na sprzedawcę hel, o którym wspomniałeś pogadałbym z nim.[/quote]
Proszę 606 454 479
Ja już zamówiłem, niestety cena wyszła kosmos, bo jest 6 przewodów i jakiś rozdzielnik potrzebny, mam nadzieje że będzie ok.
Proszę 606 454 479
Ja już zamówiłem, niestety cena wyszła kosmos, bo jest 6 przewodów i jakiś rozdzielnik potrzebny, mam nadzieje że będzie ok.
-
maniekaga - Świeżak
- Posty: 26
- Dołączył(a): 19/5/2007, 07:37
- Lokalizacja: Gdynia
Witam.
Nie wiem czy coś pomogę w temacie ale napiszę dwa zdania.
Jak chciałem zmienić przewody hamulcowe w Suzuki GSR z ABS to powiedziano mi w serwisie Suzuki w Piasecznie, że w motocyklach z układem ABS nie można zakładać przewodów w stalowym oplocie.
Dlaczego nie można - nie powiedzieli ale żeby było ciekawiej to wymienili łącznik między zaciskami na stalowy.
Pozdrawiam.
Nie wiem czy coś pomogę w temacie ale napiszę dwa zdania.
Jak chciałem zmienić przewody hamulcowe w Suzuki GSR z ABS to powiedziano mi w serwisie Suzuki w Piasecznie, że w motocyklach z układem ABS nie można zakładać przewodów w stalowym oplocie.
Dlaczego nie można - nie powiedzieli ale żeby było ciekawiej to wymienili łącznik między zaciskami na stalowy.
Pozdrawiam.
Było Suzuki GSR600A
Będzie Triumph Speed Triple
Będzie Triumph Speed Triple
-
sebastian9 - Świeżak
- Posty: 13
- Dołączył(a): 26/10/2008, 15:22
- Lokalizacja: Warszawa
Prawdopodobnie nie chciało im się bawić w wymianę, bo jest to czasochłonne i później jest problem z dobrym odpowietrzeniem.
To ciekawe dlaczego niektóre motocykle z ABS fabrycznie mają przewody w oplocie ?
M.in. BMW
To ciekawe dlaczego niektóre motocykle z ABS fabrycznie mają przewody w oplocie ?
M.in. BMW
Moto Theodor - nieautoryzowany serwis Ducati
- Raczek_6
- VIP Ścigacz.pl
- Posty: 4217
- Dołączył(a): 20/9/2008, 23:23
- Lokalizacja: W-wa
-
Artur 666 - Bywalec
- Posty: 551
- Dołączył(a): 26/8/2009, 10:22
- Lokalizacja: Kozia Wola
Chciałbym wszystki przekazac z pełną odpowiedzialnością, po sprawdzeniu na swoim motągu, że stalowy oplot nie ma wpływu na działanie ABS-u, a wdajnośc i dozowalnośc hamólców wyrażnie wzrosła, także polecam.
-
maniekaga - Świeżak
- Posty: 26
- Dołączył(a): 19/5/2007, 07:37
- Lokalizacja: Gdynia
Sporo Włoskich motocykli ma fabrycznie stalowy oplot.
Prawdopodobnie przewody gumowe są stosowane ze względów ekonomicznych (za 3-4 lata, lub wcześniej i tak klient wymieni na nowe) Zostawi parę PLN - producenci, sprzedawcy motocykli oraz przewodów hamulcowych też muszą z czegoś żyć ...
Prawdopodobnie przewody gumowe są stosowane ze względów ekonomicznych (za 3-4 lata, lub wcześniej i tak klient wymieni na nowe) Zostawi parę PLN - producenci, sprzedawcy motocykli oraz przewodów hamulcowych też muszą z czegoś żyć ...
Moto Theodor - nieautoryzowany serwis Ducati
- Raczek_6
- VIP Ścigacz.pl
- Posty: 4217
- Dołączył(a): 20/9/2008, 23:23
- Lokalizacja: W-wa
Posty: 39
• Strona 2 z 2 • 1, 2
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości