Gaźniki - opróżnianie komór pływakowych - gdzie one są?
Posty: 5
• Strona 1 z 1
Gaźniki - opróżnianie komór pływakowych - gdzie one są?
Witajcie
Niedawno kupiłem swój pierwszy motor - Honde CB 500 (`98) i rozpoczął się czas nauki nowych rzeczy. Przeczytałem że zimując motocykl m.in. warto spuścić paliwo z komór pływakowych gaźnika za pomocą specjalnej śruby.
Ok, super - tylko gdzie znajdę tą śrubę? Francusko-niemiecka instrukcja obługi motocykla nic o niej nie słyszała, również manual Hayesa nie wyróżnia takiej czynności. Dlatego pomyślałem, że zanim zaczę odkręcać wszystko jak leci i patrzeć co wycieknie zapytam tutaj.
Żeby było prościej wklejam fotki Cebuli - fajnie byłoby gdyby ktoś był tak miły i po prostu strzelił na fotce jakąś czerwoną kropkę "o, tu jest ta śruba".

Niedawno kupiłem swój pierwszy motor - Honde CB 500 (`98) i rozpoczął się czas nauki nowych rzeczy. Przeczytałem że zimując motocykl m.in. warto spuścić paliwo z komór pływakowych gaźnika za pomocą specjalnej śruby.
Ok, super - tylko gdzie znajdę tą śrubę? Francusko-niemiecka instrukcja obługi motocykla nic o niej nie słyszała, również manual Hayesa nie wyróżnia takiej czynności. Dlatego pomyślałem, że zanim zaczę odkręcać wszystko jak leci i patrzeć co wycieknie zapytam tutaj.
Żeby było prościej wklejam fotki Cebuli - fajnie byłoby gdyby ktoś był tak miły i po prostu strzelił na fotce jakąś czerwoną kropkę "o, tu jest ta śruba".


- Archarius
- Świeżak
- Posty: 4
- Dołączył(a): 21/10/2009, 08:40
wiesz co? Łatwiej zrób tak:
Odpal sprzęta przed finalnym zimowaniem - niech pochodzi do temperatury roboczej (lub gdy się wiatrak załączy) i jak już osiągnie tę temp. to przekręć kranik na OFF. Sprzet dalej bedzie chodził ale już na paliwie tylko z gaźników. Poczekaj aż sam wypali paliwo z gaźników. Tzn. zdechnie i nie będzie chciał zapalić jak będziesz kręcił rozrusznikiem niezależnie czy ze ssaniem czy bez.
ot tyle - masz gaźniki suche
Pozdro!
Odpal sprzęta przed finalnym zimowaniem - niech pochodzi do temperatury roboczej (lub gdy się wiatrak załączy) i jak już osiągnie tę temp. to przekręć kranik na OFF. Sprzet dalej bedzie chodził ale już na paliwie tylko z gaźników. Poczekaj aż sam wypali paliwo z gaźników. Tzn. zdechnie i nie będzie chciał zapalić jak będziesz kręcił rozrusznikiem niezależnie czy ze ssaniem czy bez.
ot tyle - masz gaźniki suche

Pozdro!
http://www.tinyurl.pl?PlJBVNPo Przegląd Twojego moto w P-N!
-
Przemo_rene - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 2982
- Dołączył(a): 11/3/2009, 13:27
- Lokalizacja: Poznań / TL1000R
mirek65s napisał(a):Warto częściowo odkręcić tą śrubę, aby spływała woda
z gaźnika powstająca z wilgoci.
Śruba znajduje się w tylnej części gaźnika u dołu, przed wężykiem gumowym skierowanym w dół.
Kolego tam tej wody nie znajdziesz bo:
- w gaznikach paliwo sie przelewa non-stop
- woda jest ciezsza niz paliwo i jesli by sie tam znalazla to by zostala zassana i "spalona"
- jesli by nawet tam byla to w takich ilosciach ze w sumie bys nie widzial czy to reszta paliwa czy woda czy jeszcze co....
Motorynka Pony
WSK 125 (1983r)
MZ ETZ 251
GSX 600F
ZX 9 R (moje oczko w głowie)
WSK 125 (1983r)
MZ ETZ 251
GSX 600F
ZX 9 R (moje oczko w głowie)
-
hugo2003 - Mieszkaniec forum
- Posty: 1588
- Dołączył(a): 18/9/2006, 10:23
- Lokalizacja: Poznań
Posty: 5
• Strona 1 z 1
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości