przeróbka kierownicy w CBR 1000F - na turystyczną - jak?
Posty: 16
• Strona 1 z 1
przeróbka kierownicy w CBR 1000F - na turystyczną - jak?
Witam, mam taka Hondzinę jak na foto poniżej i chciałem przerobić kierownicę na "turystyczną". Jako iż ostatnio zrobiłem w jedną stronę ok 300km i leżenie całym ciężarem na nadgarstkach mi średnio odpowiada. Czy jest jakiś bezpieczny sposób aby dorobić drugą kierownicę, zamienić od innego modelu lub jakiś inny sposób aby tego dokonać? Standardowo sa dwa uchwyty mocowane na zacisk. Może można to jakoś wygiąć (średni raczej pomysł), cos dospawać, włożyć drugą kierownice pojedynczą czy może cos innego? Robił kiedyś ktoś coś podobnego?
(otwórz link)

Pozdrawiam.
- Tomekjan
- Świeżak
- Posty: 82
- Dołączył(a): 9/4/2009, 03:36
- Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie
Jeśli na turystyku bolą Ciebie ręce to masz nieodpowiednią pozycję. Jeśli chcesz coś poprawić to najlepiej zobacz Gilles Tooling który oferuje w pełni regulowane uchwyty (do zamówienia w TGmotor), z różnymi wysokościami. Niestety zabawka za 2000 zł.
A takie rzeczy o których piszesz robi się nawet w sportowych motocyklach (w sumie to nie wiem po co
).
http://www.zxforums.com/forums/buy-sell ... -bars.html
http://www.streetfightersinc.com/HandleBarRiserKits.htm
http://www.spieglerusa.com/cfm/sbk.cfm
http://cbrforum.com/forum/showthread.php?t=97243
Gilles Tooling w Aprilia SL 1000

A takie rzeczy o których piszesz robi się nawet w sportowych motocyklach (w sumie to nie wiem po co

http://www.zxforums.com/forums/buy-sell ... -bars.html
http://www.streetfightersinc.com/HandleBarRiserKits.htm
http://www.spieglerusa.com/cfm/sbk.cfm
http://cbrforum.com/forum/showthread.php?t=97243


Gilles Tooling w Aprilia SL 1000

Ongoing Success
-
falconiforme - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 2841
- Dołączył(a): 4/6/2007, 13:05
- Lokalizacja: Morze
Dzięki, o to mi chodziło. Pierwsza fotka wyjaśniła mi wszystko. Można dorobić te dwa uchwyty trzymające kierownicę i zamocować je do istniejącego mocowania. Do tego już zwykła kierownica i będzie OK. Sądzę iż u frezera nie będzie to droższe niż z 50-100zł. Przez zimę pomyślę o tym a jeśli sie na coś zdecyduję to dam znać w tym poście co i jak 

Pozdrawiam.
- Tomekjan
- Świeżak
- Posty: 82
- Dołączył(a): 9/4/2009, 03:36
- Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie
niestety z dorobieniem uchwytu do istniejących zamocowań nic z tego nie będzie.... jedynie nowa półka bez mocowania clip-on, a pod kierownice sbk jest słusznym rozwiązaniem, co w przypadku jak masz cnc i oryginalna półkę w ręce nie jest wielkim problemem, adapter LSL powinien być nieco tańszy.
-
zomodj - Świeżak
- Posty: 256
- Dołączył(a): 2/7/2008, 21:33
Zdążyłem przed dwoma stronami śmieci
Jakieś standardy i wzory trzeba wprowadzać. Jak zauważyłem zdjęcia wrzucone w temacie oszczędzają czas na klikanie. No i temat jakoś wygląda
W niektórych półkach da się zdjąć clip-on-y (uchwyty)
i wywiercić cztery otwory w półce na mocowanie pełnej kierownicy:


Jakieś standardy i wzory trzeba wprowadzać. Jak zauważyłem zdjęcia wrzucone w temacie oszczędzają czas na klikanie. No i temat jakoś wygląda

W niektórych półkach da się zdjąć clip-on-y (uchwyty)
i wywiercić cztery otwory w półce na mocowanie pełnej kierownicy:



Ongoing Success
-
falconiforme - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 2841
- Dołączył(a): 4/6/2007, 13:05
- Lokalizacja: Morze
No dokładnie to miałem na myśli - czyli da się
Tak jak napisałem wcześniej, kwestia dorobienia tych dwóch uchwytów, nawiercenia półki i wstawienia nowej kierownicy. Przez zimę pomyślę co i jak z tym fantem zrobić. Dziś mnie wzięło z nudów i zwaliłem wszystkie plastiki w celu ich oczyszczenia/odnowienia i moto zostało już trwale uziemione na zimę
i oto nagusieńka Hondzinka
(otwórz link)


i oto nagusieńka Hondzinka


Pozdrawiam.
- Tomekjan
- Świeżak
- Posty: 82
- Dołączył(a): 9/4/2009, 03:36
- Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie
A po co będziesz się męczył. Znajdź sklep w PL gdzie ci takie mocowanka przyślą. Podzwoń, pogoogluj i będzie profesjonalnie. Te pierdoły nie mogą kosztować wiele. Kierownica kosztuje chyba około 150zł. Za 250zł zamówisz przewód stalowy sprzęgła + hamulca o ile będzie potrzebny.
Ongoing Success
-
falconiforme - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 2841
- Dołączył(a): 4/6/2007, 13:05
- Lokalizacja: Morze
Zobaczymy co tam przez zimę uda sie zrobić. Z drugiej strony jak zobaczyłem te dwa uchwyty to przypomniał mi się użytkownik który sam to dorobił i mnie olśniło iż ja też posiadam cały sprzęt aby tego dokonać
Kawałek aluminium lub innego stopu (o profilu ok 5x7x2cm - pełnego) nawiercić otwór pod kierownicę potem dwa do mocowania a na koniec przeciąć taśmówką przez otwór kierownicy. Podszlifować, wygładzić i będzie jak ze sklepu
i to za przysłowiowe 5zł.


Pozdrawiam.
- Tomekjan
- Świeżak
- Posty: 82
- Dołączył(a): 9/4/2009, 03:36
- Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie
Artur 666 napisał(a):ta twoja kierownica w orginale to za nisko nie jest
może i nie jest, ale śmignij 300km z prędkością ok 150




Pozdrawiam.
- Tomekjan
- Świeżak
- Posty: 82
- Dołączył(a): 9/4/2009, 03:36
- Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie
Wolniejsza jazda tylko spotęguje problem. Nadgarstki odciążają się przy większych prędkościach bo wtedy wiatr odpycha Cię od kierownicy i wtedy nie opierasz się o nią tylko się jej trzymasz.
BTW jeśli masz odpowiednie narzędzia i chęci to nie widzę przeciwwskazań aby takie mocowania wykonać samemu. Koszta ograniczysz do przysłowiowych 5zł a do tego dojdzie satysfakcja, że sam to zrobiłeś.
Jak skończysz swoje dzieło to zapodaj foty.
BTW jeśli masz odpowiednie narzędzia i chęci to nie widzę przeciwwskazań aby takie mocowania wykonać samemu. Koszta ograniczysz do przysłowiowych 5zł a do tego dojdzie satysfakcja, że sam to zrobiłeś.
Jak skończysz swoje dzieło to zapodaj foty.
Wypadki chodzÄ… po ludziach, ludzie po wypadkach nie zawsze.
-
Czester - Administrator
- Posty: 4657
- Dołączył(a): 23/5/2009, 05:14
- Lokalizacja: Suwałki
CzesterTX napisał(a):Wolniejsza jazda tylko spotęguje problem. Nadgarstki odciążają się przy większych prędkościach bo wtedy wiatr odpycha Cię od kierownicy i wtedy nie opierasz się o nią tylko się jej trzymasz.
no ale tak przy 80/100km/h to nie muszę leżeć na baku tylko można siedzieć jak na kozie i nadgarstki nie dostają tak bardzo

Pozdrawiam.
- Tomekjan
- Świeżak
- Posty: 82
- Dołączył(a): 9/4/2009, 03:36
- Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie
Kiera turystyczna
Ja kupiłem rok temu na allegro kierownice do CBR 1000F mocowane jek w orginale na rurach ale odsadzone wyzej jakie 7-8cm .Koszt 100zł 0 pierdologii.Poszukaj na necie ktos moze rozsprzedaje na czesci i ma taka kierownicę.Pozdr
Carpe diem
- kargulvmax
- Świeżak
- Posty: 275
- Dołączył(a): 17/1/2006, 12:00
- Lokalizacja: Gostyń Wlkp.
Ja bym też radził poszukać CBR na sprzedaż z takimi kierami -> mój kolega ostatnio zamienił się ze sprzedającym i troche dopłacił (oddał oryginał a wziął LSLa) do X-a.
Czasem ludzie chcą zarobić na każdej części, a kupujący i tak nie zauważy czy była tam akcesoryjna kiera czy nie. Często robią tak z kominami.
Czasem ludzie chcą zarobić na każdej części, a kupujący i tak nie zauważy czy była tam akcesoryjna kiera czy nie. Często robią tak z kominami.
http://bikepics.com/members/kbiadun/ | CBR 600 RR4
-
limak14 - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 3798
- Dołączył(a): 16/5/2007, 10:30
- Lokalizacja: LBN/Puławy
odnośnie kierownicy CBR 1000 F
cześć i witam wszystkich na forum
odnośnie kierownicy dlaczego ma się wydawać soro kasy na coś w sensie wymiany półki górnej -po co
jest i produkowana była wersja CBR 1000 F z wózkiem bocznym i od tej własnie wersji posiadam kierownice
Kilka słów odnośnie pozycji jak i samej jazdy z taką zamocowaną kierownicą -jest rewelacyjnie wygodniejsza porównywalna z FJR1300 czyli można z czegoś zrobić coś komfortowego do tego wyższa turystyczna szyba stelaż z kuframi i nie widze sensu wydawać kasy na FJR1300 który jest motocyklem o wiele paliwożerny niż CBR 1000F nie bym zachwalał ,nie to mam na myśli,wiadomo nowsze nie oznacza zawsze lepsze ale cóż to kwestia gustu ,a o gustach głośno się nie mówi.
Z mojego skromnego punktu odniesienia ale to moje -mam to co chciałem mieć od sporego czasu i wystarcza w zupełności na moje wojaże dalsze bąć bliższe-a takie zmiany motocykla dobre są dla nadzianych kasą.
Tylko jak można się wypowiadać o motocyklu którego ma się przelotnie i za moment jest inny.
W każdym bąć razie CBR1000F zadomowi się na lata w moim posiadanu,o dziwo gdzie kolwiek jade -przejade wzrokiem jestem śledzony -nie wiem czy z zachwytu czy z zazdrości ale cóż to kwestia każdy ma swoje zdanie na ten temat
odnośnie kierownicy dlaczego ma się wydawać soro kasy na coś w sensie wymiany półki górnej -po co
jest i produkowana była wersja CBR 1000 F z wózkiem bocznym i od tej własnie wersji posiadam kierownice
Kilka słów odnośnie pozycji jak i samej jazdy z taką zamocowaną kierownicą -jest rewelacyjnie wygodniejsza porównywalna z FJR1300 czyli można z czegoś zrobić coś komfortowego do tego wyższa turystyczna szyba stelaż z kuframi i nie widze sensu wydawać kasy na FJR1300 który jest motocyklem o wiele paliwożerny niż CBR 1000F nie bym zachwalał ,nie to mam na myśli,wiadomo nowsze nie oznacza zawsze lepsze ale cóż to kwestia gustu ,a o gustach głośno się nie mówi.
Z mojego skromnego punktu odniesienia ale to moje -mam to co chciałem mieć od sporego czasu i wystarcza w zupełności na moje wojaże dalsze bąć bliższe-a takie zmiany motocykla dobre są dla nadzianych kasą.
Tylko jak można się wypowiadać o motocyklu którego ma się przelotnie i za moment jest inny.
W każdym bąć razie CBR1000F zadomowi się na lata w moim posiadanu,o dziwo gdzie kolwiek jade -przejade wzrokiem jestem śledzony -nie wiem czy z zachwytu czy z zazdrości ale cóż to kwestia każdy ma swoje zdanie na ten temat
- OLEK21GUTEK21
- Świeżak
- Posty: 1
- Dołączył(a): 7/1/2015, 11:32
Posty: 16
• Strona 1 z 1
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 20 gości