Zobacz wÄ…tek - Najekonomiczniejszy w klasie 60-100KM Naked
NAS Analytics TAG

Najekonomiczniejszy w klasie 60-100KM Naked

Wszelkie dyskusje o motocyklach onroad.
Milośnikow enduro, crossu, skuterów motorowerów oraz motocykli o pojemności do 125 ccm zapraszamy do działów niżej.
_________

Najekonomiczniejszy w klasie 60-100KM Naked

Postprzez soczi666 » 11/10/2009, 20:46

Witam. Planuje w przyszłym sezonie zakupić motocykl kwota jaka chce przeznaczyć to max 9 tys. Na razie obstawiam trzy maszyny Suzuki SV 650 N(2003+) Honde CBF 500 Yamaha Fazer 600. Wim że wszystkie są dość niezawodne ale co do kwestii utrzymania(głownie spalania) nie wiem który góruje. Dodam jeszcze motocykl zamierzam wykorzystać do celów turystycznych. :D
soczi666
Świeżak
 
Posty: 61
Dołączył(a): 5/7/2009, 15:37
Lokalizacja: Kraków


Postprzez JÄ™drekZDW » 11/10/2009, 20:51

wychodziłoby ze w spalaniu bedzie górowała CBF 500 poczytaj artykuły na temat tych motocykli sa dostepne na w zakladce motocykle
sc33 FireBlade
Avatar użytkownika
JędrekZDW
Bywalec
 
Posty: 958
Dołączył(a): 29/5/2008, 11:19
Lokalizacja: Zduńska Wola


Postprzez C-bool » 11/10/2009, 20:53

Z tego co czytam o SV i co mówią znajomi to spala ona ok. 5,2L/100km, najmniej 4,1L (ekstremalnie ekonomiczna jazda), najwięcej to ok. 6,5-7L, chociaż pewnie dałoby się więcej ;) Fazer raczej nie spodziewałbym się żeby palił mniej, w końcu to prawie 100KM i żeby jechał trzeba kręcić... o CBF nic nie wiem.
GS500F --> SV650S --> Bandit 600N --> XV535 Virago
Avatar użytkownika
C-bool
Mieszkaniec forum
 
Posty: 2915
Dołączył(a): 23/8/2007, 21:26
Lokalizacja: Poznań

Postprzez soczi666 » 11/10/2009, 20:53

właściwie znam katalogowe normy spalania ale głownie chodzi mi o opinie Tych którzy jeźdza jednym z wymienionych modeli
soczi666
Świeżak
 
Posty: 61
Dołączył(a): 5/7/2009, 15:37
Lokalizacja: Kraków

Postprzez leff » 11/10/2009, 21:01

CBF500 kole 5 spala ale tak srednio nadaje sie do turystyki ... 58 kucy to troche malo w trasie chociaz dla chcacego ..... ja CBF zrobilem kilkaset kilometrow poza miastem i tragedii nie bylo
Twoj podpis jest za dlugi
Avatar użytkownika
leff
ZlyCzlowiek
 
Posty: 4443
Dołączył(a): 30/9/2008, 09:22
Lokalizacja: sercem WX

Postprzez Kamusial » 11/10/2009, 21:41

Mam podobny problem. Doświadczenia niewiele, ale coś poradzę...

Ogólnie polecałbym SVkę- relacja cena/jakość przebija wszystko. Pytanie jednak ile masz wzrostu i czy odpowiada Ci sportowa pozycja. Jeden kumpel, który ma jakieś 172 cm, twierdzi, że na SV idealnie mu się jeździ, nadgarstki i plecy w ogóle go nie bolą. Trasę Wawa- Kraków pokonał bez problemu. Drugi kumpel cierpi ból już po 15-20 minutach jazdy, a ma 180 cm.

Jeżeli planujesz dwu osobową turystykę, to raczej Fazer (jeżeli nie coś jeszcze większego) chociaż potrafi sobie łyknąć i nie dostaniesz modelu na wtrysku.

CBF jednak za słaba do turystyki, poza tym jak dla mnie, to moto nie ma "zęba".

Jest sporo artykułów na scigaczu, czy motocykl online. Warto je przeczytać.
Avatar użytkownika
Kamusial
Bywalec
 
Posty: 782
Dołączył(a): 26/4/2009, 01:13
Lokalizacja: Wawa - włochy

Postprzez dambandit » 11/10/2009, 22:19

bandit 5.5 średnio minimalnie 5.1 ale pewnie potrafi mniej maks spalił mi 6.5 i przy na prawde napier.... w nocy po mieście .
był suzuki bandit 600n będzie ......
Avatar użytkownika
dambandit
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 1704
Dołączył(a): 9/11/2007, 19:45
Lokalizacja: Opole

Postprzez Artur 666 » 11/10/2009, 22:19

fazer pali na trasie od okolo 5,5 do 7 ale to juz sie trzeba starac tak ma kumpla bandit podobnie

moze i mniej by palily ale kazdy inaczej jezdzi a oni raczej cisnÄ…
Tl 1000r
Pieprze raperów psełdo gangsterów
prawdziwym wyzwaniem jest zakręt
Avatar użytkownika
Artur 666
Bywalec
 
Posty: 551
Dołączył(a): 26/8/2009, 10:22
Lokalizacja: Kozia Wola

Postprzez teges » 12/10/2009, 23:37

ciezko Ci raczej bedzie znalezc sv 650 2003+ do 9 tysiecy.
Avatar użytkownika
teges
Świeżak
 
Posty: 32
Dołączył(a): 27/9/2009, 08:39
Lokalizacja: Bochnia/Kraków

Postprzez kostekw » 13/10/2009, 07:29

Kamusial napisał(a):Mam podobny problem. Doświadczenia niewiele, ale coś poradzę...

Ogólnie polecałbym SVkę- relacja cena/jakość przebija wszystko. Pytanie jednak ile masz wzrostu i czy odpowiada Ci sportowa pozycja. Jeden kumpel, który ma jakieś 172 cm, twierdzi, że na SV idealnie mu się jeździ, nadgarstki i plecy w ogóle go nie bolą. Trasę Wawa- Kraków pokonał bez problemu. Drugi kumpel cierpi ból już po 15-20 minutach jazdy, a ma 180 cm.

Jeżeli planujesz dwu osobową turystykę, to raczej Fazer (jeżeli nie coś jeszcze większego) chociaż potrafi sobie łyknąć i nie dostaniesz modelu na wtrysku.

CBF jednak za słaba do turystyki, poza tym jak dla mnie, to moto nie ma "zęba".

Jest sporo artykułów na scigaczu, czy motocykl online. Warto je przeczytać.


Dobra :D :D :D sportowa pozycja na SV650n :D :D :D

A co do tematu, mam SV650n, jako turystyk średnio polecam, głównie ze względu na brak osłony przed wiatrem.

Natomiast jeżeli masz faktycznie wybierać z tych modeli które podałeś, to SV jest bardzo wysoko, potem dłuuugo nic aż gdzieś w oddali pojawia się fazer i cbf (nie 500 a 600, to taka moja opinia).
kostek
kostekw
Świeżak
 
Posty: 20
Dołączył(a): 20/8/2008, 14:01
Lokalizacja: Poznań / Toruń

Postprzez leff » 13/10/2009, 07:45

kostekw napisał(a):.

Natomiast jeżeli masz faktycznie wybierać z tych modeli które podałeś, to SV jest bardzo wysoko, potem dłuuugo nic aż gdzieś w oddali pojawia się fazer i cbf (nie 500 a 600, to taka moja opinia).


a moze jakies uzasadnienie?
Twoj podpis jest za dlugi
Avatar użytkownika
leff
ZlyCzlowiek
 
Posty: 4443
Dołączył(a): 30/9/2008, 09:22
Lokalizacja: sercem WX

Postprzez Bartman » 13/10/2009, 15:51

Mi SV spalała, od 4.5w trasie do 6,5 litrów w mieście. Wszystko zależy od stylu jazdy, co oczywiste. Jeśli planujesz trasy w dwie osoby to SV N tak średnio wypada. Jest mało miejsca, siedzenia twarde, pasażer się kiwa do przodu i do tyłu, poza tym siedzi wysoko jak diabli i jest mu niewygodnie. Jak będziesz jeździł solo, to pokochasz ten sprzęt i wszystko mu wybaczysz.
Bartman
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 228
Dołączył(a): 30/8/2006, 21:48
Lokalizacja: Krosno

Postprzez soczi666 » 13/10/2009, 19:07

co do turystyki to jedna osoba, obstawiam najbardziej przy Suzuki bo wydaje mi sie ze bedzie najtańsza w utrzymaniu. Znalazłem tez szybkę(owiewkę) do tego modelu wiec w trasę powinien sie nadać. Sv spali pewnie tyle co CBF 500 ale na pewno w utrzymaniu bedzie tańsza od fazera. Co do ceny moze i 9 tyś to mało na ten motocykl przeznaczyłem ale zamierzam kupić coś do delikatnej poprawki(po przewrotce na parkingu badz lekkim szlifie) zawsze sie mozna targować:)
soczi666
Świeżak
 
Posty: 61
Dołączył(a): 5/7/2009, 15:37
Lokalizacja: Kraków

Postprzez piax88 » 14/10/2009, 12:35

Ja tez podlanczam sie do tego tematu ale nie chodzi mi tylko o nakedy.
W tym sezonie jezdze Suzuki GS500E. No i szukam nastepcy. Mysle o paru motorkach jakimi sa;
Honda Hornet
Yamaha Fazer
Yamaha Thundercat
Suzuki Sv 650
Kawasaki zr7
Suzuki Bandit 600
i chcial bym sie od Was uzytkownikow dowiedziec ktory jest najekonomiczniejszy. Bo to jest glowny punkt na ktory patrze przy zakupie nowego moto.
piax88
Świeżak
 
Posty: 3
Dołączył(a): 24/6/2009, 00:54

Postprzez C-bool » 14/10/2009, 12:52

SV 650. Najmniejsza moc (chociaż wysoki moment) i najmniejsze spalanie. Dodatkowo wtrysk po 2003 r. no i 2 cylindry czyli teoretycznie mniejsze koszty serwisu ;)
GS500F --> SV650S --> Bandit 600N --> XV535 Virago
Avatar użytkownika
C-bool
Mieszkaniec forum
 
Posty: 2915
Dołączył(a): 23/8/2007, 21:26
Lokalizacja: Poznań

Postprzez piax88 » 14/10/2009, 12:59

No dzieki dzieki za odpowiedz. Na model po 2003r. mnie nie stac wiec zostaja starsze modele :)
piax88
Świeżak
 
Posty: 3
Dołączył(a): 24/6/2009, 00:54

Postprzez C-bool » 14/10/2009, 13:02

Wersja na gaźnikach też jest dobra, chociaż spali odrobinę więcej, jednak nieznacznie.
Ja właśnie jeżdżę GSem i chciałbym kiedyś zmienić go na SV :)
GS500F --> SV650S --> Bandit 600N --> XV535 Virago
Avatar użytkownika
C-bool
Mieszkaniec forum
 
Posty: 2915
Dołączył(a): 23/8/2007, 21:26
Lokalizacja: Poznań

Postprzez Bartman » 14/10/2009, 15:38

SV na gaźnikach wcale nie pali więcej. To są tylko domysły, a życie różnie pokazuje - wiem bo sprawdzałem. Gaźnikowiec na pewno jest mniej szarpliwy na niskich obrotach, na wtryskach bardziej szarpie. Ale na wtryskach lepiej odpala, i nie trzeba płacić za synchro co 6 tys km. Tylko pamiętaj że SV ma po 48tys ma wymianę łańcuszków i napinaczy, czyli koszt z robocizną ~1500zł.
Bartman
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 228
Dołączył(a): 30/8/2006, 21:48
Lokalizacja: Krosno

Postprzez C-bool » 14/10/2009, 15:46

To jest opinia posiadacza wersji na gaźnikach i na wtrysku, ten na gaźnikach pali więcej, chociaż to może wynikać z tego, że koleś ma inny styl jazdy, albo źle wyregulowane gaźniki...
W każdym razie z tych motocykli wyżej podanych SV pali najmniej:)
GS500F --> SV650S --> Bandit 600N --> XV535 Virago
Avatar użytkownika
C-bool
Mieszkaniec forum
 
Posty: 2915
Dołączył(a): 23/8/2007, 21:26
Lokalizacja: Poznań

Postprzez schwarz » 14/10/2009, 23:17

Uważam, że temat bardzo fajny. Osobiście w przyszłości planuje zakup nakeda 600-750 i ekonomika ma znaczenie. Ale poza spalaniem trzeba by tu wspomnieć o serwisie. Czyli w jakim moto olej, synchro, zawory itp co ile się robi bo to ważne przecież.
Mnie osobiście najbardziej interesowało by SV650N. Ale chciałbym spróbować R4 więc myślę nad cbf600, Z750 oraz Hornet 900 :wink:
schwarz
Świeżak
 
Posty: 210
Dołączył(a): 21/12/2008, 01:26
Lokalizacja: Kielce

Następna strona


Powrót do Motocykle



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 19 gości




na górê