gpz 500-woda w oleju
Posty: 3
• Strona 1 z 1
gpz 500-woda w oleju
witam
Postanowilem tu napisac gdyz spotkal mnie klopot.
Niedawno zakupiłem gpz 500 s z 1991 roku,nie znam sie za bardzo ale wydał mi sie w porządku.
Po kupnie zrobiłem nim około 30 km i ok ,postanowilem zmienic olej...zmienilem na 10w40 semi motula i zaczely sie problemy,silnik zaczal glosniej cjhodzic rzęzic itd.
Dzis byłem w serwisie i dowiedziałem się że olej ktory wlałem po 19 km wyglada jak kawa z mlekiem....mechanik stwierdzil ze do silnika dostal sie plyn chlodniczy,lub ewentualnie wyplukalo silnik tym motulem stąd ta biała maż.
Zrobili mi dokladne plukanie silnika,zalali nowy 20w50,oraz..plyn do zbiorniczka od chlodzenia.
Mechanik nakazał bym zrobil 20-30 km i jesli płyn ubędzie a w silniku bedzie woda to....albo uszczelka pod głowicą albo blok ,albo cylinderr albo głowica przepuszcza.
Przejechałem sie i niestety tak sie stało plyn ,,wysechł,, a w silniku breja....
Teraz pytanie;
Czy da rade stwierdzic jaka jmest przsyczyna na 100 % ,i jak wyglada taka naprawa...czy np.samodzielna naprawa wchodzi w gre czy raczej nie dam rady?
Niestety koszty tych 2 rzeczy w serwisie przewyzszajÄ… wartosc motocykla.
Dodam że motocykl nie zdradzał ani nadal nie ookazuje zadnych objawów,tzn. pali na dotyk,trzyma obroty na mur beton,wkreca sie pieknie i ma moc,nie dymi ani zimny ani cieply,kompresja elegancko....
Prosiłbym o sugestie bo to moje pierwsze moto ...
poZdrwawiam
Postanowilem tu napisac gdyz spotkal mnie klopot.
Niedawno zakupiłem gpz 500 s z 1991 roku,nie znam sie za bardzo ale wydał mi sie w porządku.
Po kupnie zrobiłem nim około 30 km i ok ,postanowilem zmienic olej...zmienilem na 10w40 semi motula i zaczely sie problemy,silnik zaczal glosniej cjhodzic rzęzic itd.
Dzis byłem w serwisie i dowiedziałem się że olej ktory wlałem po 19 km wyglada jak kawa z mlekiem....mechanik stwierdzil ze do silnika dostal sie plyn chlodniczy,lub ewentualnie wyplukalo silnik tym motulem stąd ta biała maż.
Zrobili mi dokladne plukanie silnika,zalali nowy 20w50,oraz..plyn do zbiorniczka od chlodzenia.
Mechanik nakazał bym zrobil 20-30 km i jesli płyn ubędzie a w silniku bedzie woda to....albo uszczelka pod głowicą albo blok ,albo cylinderr albo głowica przepuszcza.
Przejechałem sie i niestety tak sie stało plyn ,,wysechł,, a w silniku breja....
Teraz pytanie;
Czy da rade stwierdzic jaka jmest przsyczyna na 100 % ,i jak wyglada taka naprawa...czy np.samodzielna naprawa wchodzi w gre czy raczej nie dam rady?
Niestety koszty tych 2 rzeczy w serwisie przewyzszajÄ… wartosc motocykla.
Dodam że motocykl nie zdradzał ani nadal nie ookazuje zadnych objawów,tzn. pali na dotyk,trzyma obroty na mur beton,wkreca sie pieknie i ma moc,nie dymi ani zimny ani cieply,kompresja elegancko....
Prosiłbym o sugestie bo to moje pierwsze moto ...
poZdrwawiam
-
front247 - Świeżak
- Posty: 298
- Dołączył(a): 10/4/2008, 21:59
- Lokalizacja: zielona góra
Tak to jest jak się jeździ i kupuje bez znawcy.
Wszyscy myślą że kupienie motocykla to pikuś.
Niestety nie.
Sam tego doświadczyłeś.
Teraz Cie zaboli portfel.
Sam?Jeśli nie masz pojęcia to tylko większych strat narobisz.
Zostaje porzÄ…dny warsztat lub serwis.
Wszyscy myślą że kupienie motocykla to pikuś.
Niestety nie.
Sam tego doświadczyłeś.
Teraz Cie zaboli portfel.
Sam?Jeśli nie masz pojęcia to tylko większych strat narobisz.
Zostaje porzÄ…dny warsztat lub serwis.
-
skwy - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 1540
- Dołączył(a): 7/10/2007, 08:21
- Lokalizacja: Gołdap
Powiem tobie tylko że nie takie było pytanie moje to raz,a dwa że wykwalifikowany mechanik nie jest w stanie stwierdzic tej usterki nawet podczas jazdy czy oględzin,poniewaz ,motocyklem byłem w wykwalifikowanym serwisie i dowiedziałem się ze niestety nie dało by sie tego przewidziec i tyle...wiec po co głupoty piszesz?
Poza tym w serwisie stwierdzili ze motocykl jest w idealnym stanie technicznym,łacznie z kompresją,obroty,gazniki.....itd jedynym mankementem jest ta własnie prawdopodobnie uszczelka pod głowicą.
Zresztą dziwię się bo widocznie tez z ciebie taki mechanik że takie wnioski wyciągasz....powiedz czy ty stwierdziłbys podczas jazdy próbnej,i ogledzin motocykla że głowica,posiada mikropekniecia,i tamtedy przedostaje się płyn?
bez komentarza
Poza tym w serwisie stwierdzili ze motocykl jest w idealnym stanie technicznym,łacznie z kompresją,obroty,gazniki.....itd jedynym mankementem jest ta własnie prawdopodobnie uszczelka pod głowicą.
Zresztą dziwię się bo widocznie tez z ciebie taki mechanik że takie wnioski wyciągasz....powiedz czy ty stwierdziłbys podczas jazdy próbnej,i ogledzin motocykla że głowica,posiada mikropekniecia,i tamtedy przedostaje się płyn?
bez komentarza
-
front247 - Świeżak
- Posty: 298
- Dołączył(a): 10/4/2008, 21:59
- Lokalizacja: zielona góra
Posty: 3
• Strona 1 z 1
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 3 gości