Odma olejowa czy cuś tam - Scarabeo... ale inne pewnie też
Posty: 8
• Strona 1 z 1
Odma olejowa czy cuś tam - Scarabeo... ale inne pewnie też
Hej,
Mam mały problem z moim Scarabeo. Z obudowy/głowicy silnika wychodzi gumowa rura o średnicy 3/3,5 cm, który przechodzi na drugą stronę silnika zmniejszając sukcesywnie swoją średnicę, po czym kończy się, leżąc swobodnie na obudowie paska napędowego w postaci nie zatkanej rurki przez, którą dmucha powietrze i co jakiś czas kapie olej. Nie wiem za Chiny gdzie powinna ta rura być wetknięta. Prawdopodobnie ten olej powinien trafić przefiltrowany znowu do obiegu ale nie mogę nigdzie znaleźć odpowiedniego miejsca. Czy moglibyście pomoc i nakierować mnie gdzie można szukać wtyczki na to ustrojstwo?
Dodam jeszcze, że z airboxa od dołu mam wyjście ale jest to wyjście na taki cienki gumowy wężyk (na końcu zatkany) w którym zbiera się woda (po myciu/deszczu) lub inny syf, który regularnie opróżnia się. Czytałem trochę, że ta odma powinna trafić właśnie do airboxa ale nie mam tam na nią żadnego wejścia.
Dzięki,
Pozdro
Mam mały problem z moim Scarabeo. Z obudowy/głowicy silnika wychodzi gumowa rura o średnicy 3/3,5 cm, który przechodzi na drugą stronę silnika zmniejszając sukcesywnie swoją średnicę, po czym kończy się, leżąc swobodnie na obudowie paska napędowego w postaci nie zatkanej rurki przez, którą dmucha powietrze i co jakiś czas kapie olej. Nie wiem za Chiny gdzie powinna ta rura być wetknięta. Prawdopodobnie ten olej powinien trafić przefiltrowany znowu do obiegu ale nie mogę nigdzie znaleźć odpowiedniego miejsca. Czy moglibyście pomoc i nakierować mnie gdzie można szukać wtyczki na to ustrojstwo?
Dodam jeszcze, że z airboxa od dołu mam wyjście ale jest to wyjście na taki cienki gumowy wężyk (na końcu zatkany) w którym zbiera się woda (po myciu/deszczu) lub inny syf, który regularnie opróżnia się. Czytałem trochę, że ta odma powinna trafić właśnie do airboxa ale nie mam tam na nią żadnego wejścia.
Dzięki,
Pozdro
- poison
- Świeżak
- Posty: 10
- Dołączył(a): 15/6/2008, 22:04
wiem że ten temat był poruszany rok temu, ale dla mnie jest bardzo aktualny
mam dokładnie taki sam problem jak poison. w serwisie powiedzieli że powinienem załatwić u dilera "apki" nową część. oprócz tego dziwne rzeczy zaczęły mi się wyrabiać ze skuterem. podczas jazdy skubaniec potrafi zgasnąć w najmniej odpowiednim momencie, mam problemy z odpaleniem.
pytanie; czy może to mieć jakiś związek z niepodłączoną/źle pracującą odmą czy problem może leży gdzie indziej? z góry dziękuję za sugestie.

mam dokładnie taki sam problem jak poison. w serwisie powiedzieli że powinienem załatwić u dilera "apki" nową część. oprócz tego dziwne rzeczy zaczęły mi się wyrabiać ze skuterem. podczas jazdy skubaniec potrafi zgasnąć w najmniej odpowiednim momencie, mam problemy z odpaleniem.
pytanie; czy może to mieć jakiś związek z niepodłączoną/źle pracującą odmą czy problem może leży gdzie indziej? z góry dziękuję za sugestie.
- ruddie77
- Świeżak
- Posty: 6
- Dołączył(a): 23/9/2009, 12:27
- Lokalizacja: Warszawa
odma u mnie wlatuje do Airboxa na 100% Tylko jej nie zatykaj broń boże
Jedyne co możesz zrobić to jej przeróbka - kupujesz zbiorniczek jak do płynu hamulcowego - tylko taki wyższy, wywiercasz dziurkę w jego boku, montujesz tam na wścisk lub silikon ten wąż i montujesz zaraz za ujściem tego węża siateczke (jak od sitka na mąkę-można wykorzystać) na wymiar.
Dalej wkładasz na dno tego pojemniczka gąbkę - o drobnych porach - też na wymiar przyciętą) po czym cały zbiorniczek mocujesz gdzieś PIONOWO we wnętrzu sprzęta. Denko zanim przykręcisz ponawiercaj w paru miejscach wiertełkiem jak najcięńszym.
Tak zrobiony wynalazek spełnia funkcę ujścia odpowietrzenia silnika, a jeżeli olej się dostanie do niego to spływa na gąbkę a nie na drogę czy inne części motocykla. Do tego przez otworki w wieczku proces odpowietrzenia zachodzi prawidłowo.
A jak gÄ…bka siÄ™ zabrudzi to jÄ… wyczyszczasz lub wymieniasz .
Koszt całego zabiego zakładając, że masz jakiś silikonto max 50zł za zbirniczek i parę piw

Jedyne co możesz zrobić to jej przeróbka - kupujesz zbiorniczek jak do płynu hamulcowego - tylko taki wyższy, wywiercasz dziurkę w jego boku, montujesz tam na wścisk lub silikon ten wąż i montujesz zaraz za ujściem tego węża siateczke (jak od sitka na mąkę-można wykorzystać) na wymiar.
Dalej wkładasz na dno tego pojemniczka gąbkę - o drobnych porach - też na wymiar przyciętą) po czym cały zbiorniczek mocujesz gdzieś PIONOWO we wnętrzu sprzęta. Denko zanim przykręcisz ponawiercaj w paru miejscach wiertełkiem jak najcięńszym.
Tak zrobiony wynalazek spełnia funkcę ujścia odpowietrzenia silnika, a jeżeli olej się dostanie do niego to spływa na gąbkę a nie na drogę czy inne części motocykla. Do tego przez otworki w wieczku proces odpowietrzenia zachodzi prawidłowo.
A jak gÄ…bka siÄ™ zabrudzi to jÄ… wyczyszczasz lub wymieniasz .
Koszt całego zabiego zakładając, że masz jakiś silikonto max 50zł za zbirniczek i parę piw

http://www.tinyurl.pl?PlJBVNPo PrzeglÄ…d Twojego moto w P-N!
-
Przemo_rene - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 2982
- Dołączył(a): 11/3/2009, 13:27
- Lokalizacja: Poznań / TL1000R
Przemo to była wyczerpująca odpowiedź, dzięki. Poison mi poradził że doraźnym rozwiązaniem na gaśnięcie silnika, jest spuszczenie niewielkiej ilości oleju z silnika. Tak też uczyniłem i jest trochę lepiej.
Cały zabieg przeróbki zaproponowany przez Ciebie interesujący, ale nowa część u dilera kosztuje podobno 80 zł, więc chyba poprzestanę na zamówieniu jej.
Cały zabieg przeróbki zaproponowany przez Ciebie interesujący, ale nowa część u dilera kosztuje podobno 80 zł, więc chyba poprzestanę na zamówieniu jej.
- ruddie77
- Świeżak
- Posty: 6
- Dołączył(a): 23/9/2009, 12:27
- Lokalizacja: Warszawa
moja przeróbka dotyczy wszystkich w sumie sprzętów, które mają problemy z odmą w stylu - "syfi mi filtr powietrza" , cieknie w różne miejsca itd
Problemu "gasnÄ…cego slinika: to nie rozwiÄ…zuje
to jest bardziej remedium na "syf" i ew. brak podłączeń oryginalnych ze strony wyjścia. (przynajmniej części)

Problemu "gasnÄ…cego slinika: to nie rozwiÄ…zuje

to jest bardziej remedium na "syf" i ew. brak podłączeń oryginalnych ze strony wyjścia. (przynajmniej części)
http://www.tinyurl.pl?PlJBVNPo PrzeglÄ…d Twojego moto w P-N!
-
Przemo_rene - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 2982
- Dołączył(a): 11/3/2009, 13:27
- Lokalizacja: Poznań / TL1000R
Z jednej strony odma jest podłączona z airboxem, ale z drugiej dochodzi do silnika, z tego co się orientuję do skrzyni korbowej przynajmniej w samochodach. Jeżeli jest uszkodzona odma, nie poprawnie usuwa nadmiar powietrza, to na pewno wpłynie na pracę jednostki. Tak mi się przynajmniej wydaje.
- ruddie77
- Świeżak
- Posty: 6
- Dołączył(a): 23/9/2009, 12:27
- Lokalizacja: Warszawa
oczywiście - jak jest zapchany wylot to daleko nie pojeździesz
Nie wiem tylko co rozumiesz przez "uszkodzona" - tam wielkiej filozofii nie ma

Nie wiem tylko co rozumiesz przez "uszkodzona" - tam wielkiej filozofii nie ma

http://www.tinyurl.pl?PlJBVNPo PrzeglÄ…d Twojego moto w P-N!
-
Przemo_rene - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 2982
- Dołączył(a): 11/3/2009, 13:27
- Lokalizacja: Poznań / TL1000R
Odma jest gumowa, w moim wypadku jest już nagryziona zębem czasu, czyli po prostu sparciała.
Przed odmą jest również coś podobnego do zaworu (kulka + sprężyna). Pisząc uszkodzona mam na myśli nie szczelna odma oraz zwalony zawór.
Przed odmą jest również coś podobnego do zaworu (kulka + sprężyna). Pisząc uszkodzona mam na myśli nie szczelna odma oraz zwalony zawór.
- ruddie77
- Świeżak
- Posty: 6
- Dołączył(a): 23/9/2009, 12:27
- Lokalizacja: Warszawa
Posty: 8
• Strona 1 z 1
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość