Tylna opona większa niż katalogowa- zmieniać czy zostawić?
Posty: 10
• Strona 1 z 1
Tylna opona większa niż katalogowa- zmieniać czy zostawić?
Witam,
właśnie zacząłem się interesować kwestią rozmiaru opon w mojej XJ. Z tego co wyczytałem, to powinienem mieć : przód 110/80/17, tył 130/70/18. Okazało się, że z tyłu mam gumę 130/80 /18, a więc profil przeliczając jest o 13mm niższy niż zaleca fabryka.
Jeździłem tak już 5 miesięcy i nie wiem jak bardzo wpływa to na trakcję.
Obecnie muszę kupić gumę na przód i być może warto jakoś pokombinować z jej rozmiarem, aby razem z tylną sprawiały, że moto jest na dobrej wysokości? Np. zamiast zalecanej 110/80/17 wziąć 120/80/17?
Czy też może sprzedać gumę z tyłu i kupić takie jak zaleca fabryka?
A może świruję i nie ma co się przejmować?
Pozdro i dzięki za wszelkie wskazówki
właśnie zacząłem się interesować kwestią rozmiaru opon w mojej XJ. Z tego co wyczytałem, to powinienem mieć : przód 110/80/17, tył 130/70/18. Okazało się, że z tyłu mam gumę 130/80 /18, a więc profil przeliczając jest o 13mm niższy niż zaleca fabryka.
Jeździłem tak już 5 miesięcy i nie wiem jak bardzo wpływa to na trakcję.
Obecnie muszę kupić gumę na przód i być może warto jakoś pokombinować z jej rozmiarem, aby razem z tylną sprawiały, że moto jest na dobrej wysokości? Np. zamiast zalecanej 110/80/17 wziąć 120/80/17?
Czy też może sprzedać gumę z tyłu i kupić takie jak zaleca fabryka?
A może świruję i nie ma co się przejmować?
Pozdro i dzięki za wszelkie wskazówki
-
Kamusial - Bywalec
- Posty: 782
- Dołączył(a): 26/4/2009, 01:13
- Lokalizacja: Wawa - włochy
Kolego ,ja na tyle mialem opone wezsza o 10mm i byla masakra!!!! Wchodzilem w łuk a moto albo sie kladł albo ciezko wchodzil w zakret....
Po zmianie na tak jak fabryka każe az chce sie klasc na kolano-moto robi to "sam" chce sie jezdzic !!!! Wiec poprostu zalóż to co fabryka mowi... I to Ci poleci wiekszosc userów!!!!
Po zmianie na tak jak fabryka każe az chce sie klasc na kolano-moto robi to "sam" chce sie jezdzic !!!! Wiec poprostu zalóż to co fabryka mowi... I to Ci poleci wiekszosc userów!!!!
Motorynka Pony
WSK 125 (1983r)
MZ ETZ 251
GSX 600F
ZX 9 R (moje oczko w głowie)
WSK 125 (1983r)
MZ ETZ 251
GSX 600F
ZX 9 R (moje oczko w głowie)
-
hugo2003 - Mieszkaniec forum
- Posty: 1588
- Dołączył(a): 18/9/2006, 10:23
- Lokalizacja: Poznań
hmm, kwestia nie jest w szerokości, tylko w wysokości, choć oczywiście może to mieć znaczenie.
Jestem tylko ciekaw czy ewentualna zmiana wysokości profilu tak znacznie wpłynie na prowadzenie ,że warto kupować znowu nówkę gumę
Jestem tylko ciekaw czy ewentualna zmiana wysokości profilu tak znacznie wpłynie na prowadzenie ,że warto kupować znowu nówkę gumę
-
Kamusial - Bywalec
- Posty: 782
- Dołączył(a): 26/4/2009, 01:13
- Lokalizacja: Wawa - włochy
Hmm, właśnie pod kątem przyszłego sezonu chciałem poszukać jakiejś gumy. Swoją drogą kiedy najlepiej się za to zabrać- pod kątem cen. Będę pewnie musiał jeszcze zmieniać napęd, zmienić gumę z przodu, możliwe że dojdzie regulacja zaworów i gaźników, klocki z przodu- ogólnie trochę się tego uzbiera do robienia, a że pilne to nie jest, to dobrze poczekać na okazje.
Pytanie tylko czy ceny na zimę schodzą w dół jeżeli idzie o akcesoria, czy nie ma to znaczenia?
Pytanie tylko czy ceny na zimę schodzą w dół jeżeli idzie o akcesoria, czy nie ma to znaczenia?
-
Kamusial - Bywalec
- Posty: 782
- Dołączył(a): 26/4/2009, 01:13
- Lokalizacja: Wawa - włochy
rób tak jak fabryka podaje bo oni spedzili długie godziny nad dobraniem odpowiedniej opony
13k.pl/-/sugestia.php
co za idiota wymyslil limit 60 znaków
co za idiota wymyslil limit 60 znaków
- swirus2007
- Stały bywalec
- Posty: 1474
- Dołączył(a): 29/7/2009, 13:35
- Lokalizacja: ~~KN~~
Jak bys sieuwazniej przyjrzał tojest dua zaleznosc medzy szerokoscia a wysokosci opony... z tej zaleznosci powstaje "łuk" czyli czolo opony (styk motocykla z podlozem) moze ono byc bardziej lub mniej "szpiczaste" a to w zestawieniu z przednio fabryczna opona moze dac mizerne mijajace sie z przeyjemna jazda motocyklem.....
Motorynka Pony
WSK 125 (1983r)
MZ ETZ 251
GSX 600F
ZX 9 R (moje oczko w głowie)
WSK 125 (1983r)
MZ ETZ 251
GSX 600F
ZX 9 R (moje oczko w głowie)
-
hugo2003 - Mieszkaniec forum
- Posty: 1588
- Dołączył(a): 18/9/2006, 10:23
- Lokalizacja: Poznań
Coś hugo kręcisz nawet opony o tych samych wymiarach mogą mieć bardzo różne profile.
Istotne jest to, że dupa jest wyżej obwód koła jest większy.
Czyli zmiana geometrii motocykl będzie zwrotniejszy, ale mniej stabilny.
Wydłużone przełożenie pogarsza przyśpieszenie.
Istotne jest to, że dupa jest wyżej obwód koła jest większy.
Czyli zmiana geometrii motocykl będzie zwrotniejszy, ale mniej stabilny.
Wydłużone przełożenie pogarsza przyśpieszenie.
http://www.bikepics.com/members/cichy929/ | SMR450/YZ125
-
cichy - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 1550
- Dołączył(a): 8/9/2005, 16:17
- Lokalizacja: Nowy Dwór Mazowiecki
Posty: 10
• Strona 1 z 1
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 8 gości