Zobacz wątek - Tylna opona większa niż katalogowa- zmieniać czy zostawić?
NAS Analytics TAG

Tylna opona większa niż katalogowa- zmieniać czy zostawić?

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

Tylna opona większa niż katalogowa- zmieniać czy zostawić?

Postprzez Kamusial » 18/9/2009, 16:29

Witam,

właśnie zacząłem się interesować kwestią rozmiaru opon w mojej XJ. Z tego co wyczytałem, to powinienem mieć : przód 110/80/17, tył 130/70/18. Okazało się, że z tyłu mam gumę 130/80 /18, a więc profil przeliczając jest o 13mm niższy niż zaleca fabryka.
Jeździłem tak już 5 miesięcy i nie wiem jak bardzo wpływa to na trakcję.

Obecnie muszę kupić gumę na przód i być może warto jakoś pokombinować z jej rozmiarem, aby razem z tylną sprawiały, że moto jest na dobrej wysokości? Np. zamiast zalecanej 110/80/17 wziąć 120/80/17?

Czy też może sprzedać gumę z tyłu i kupić takie jak zaleca fabryka?

A może świruję i nie ma co się przejmować?

Pozdro i dzięki za wszelkie wskazówki
Avatar użytkownika
Kamusial
Bywalec
 
Posty: 782
Dołączył(a): 26/4/2009, 01:13
Lokalizacja: Wawa - włochy


Postprzez hugo2003 » 18/9/2009, 17:55

Kolego ,ja na tyle mialem opone wezsza o 10mm i byla masakra!!!! Wchodzilem w łuk a moto albo sie kladł albo ciezko wchodzil w zakret....
Po zmianie na tak jak fabryka każe az chce sie klasc na kolano-moto robi to "sam" chce sie jezdzic !!!! Wiec poprostu zalóż to co fabryka mowi... I to Ci poleci wiekszosc userów!!!!
Motorynka Pony

WSK 125 (1983r)

MZ ETZ 251

GSX 600F

ZX 9 R (moje oczko w głowie)
Avatar użytkownika
hugo2003
Mieszkaniec forum
 
Posty: 1588
Dołączył(a): 18/9/2006, 10:23
Lokalizacja: Poznań


Postprzez Kamusial » 18/9/2009, 17:58

hmm, kwestia nie jest w szerokości, tylko w wysokości, choć oczywiście może to mieć znaczenie.
Jestem tylko ciekaw czy ewentualna zmiana wysokości profilu tak znacznie wpłynie na prowadzenie ,że warto kupować znowu nówkę gumę
Avatar użytkownika
Kamusial
Bywalec
 
Posty: 782
Dołączył(a): 26/4/2009, 01:13
Lokalizacja: Wawa - włochy

Postprzez elco » 18/9/2009, 19:04

Sezon juz ima sie ku koncowi. Mysle, ze sobie na tej oponie krzywdy nie zrobisz, poczekasz i na przyszly sezon zalozysz sobie jakas konkretna gume.
Honda VFR 800 FI
Avatar użytkownika
elco
Moderator
 
Posty: 3014
Dołączył(a): 10/3/2007, 01:18
Lokalizacja: Wałbrzych/Wrocław

Postprzez Kamusial » 18/9/2009, 19:19

Hmm, właśnie pod kątem przyszłego sezonu chciałem poszukać jakiejś gumy. Swoją drogą kiedy najlepiej się za to zabrać- pod kątem cen. Będę pewnie musiał jeszcze zmieniać napęd, zmienić gumę z przodu, możliwe że dojdzie regulacja zaworów i gaźników, klocki z przodu- ogólnie trochę się tego uzbiera do robienia, a że pilne to nie jest, to dobrze poczekać na okazje.
Pytanie tylko czy ceny na zimę schodzą w dół jeżeli idzie o akcesoria, czy nie ma to znaczenia?
Avatar użytkownika
Kamusial
Bywalec
 
Posty: 782
Dołączył(a): 26/4/2009, 01:13
Lokalizacja: Wawa - włochy

Postprzez swirus2007 » 18/9/2009, 20:12

rób tak jak fabryka podaje bo oni spedzili długie godziny nad dobraniem odpowiedniej opony
13k.pl/-/sugestia.php
co za idiota wymyslil limit 60 znaków
swirus2007
Stały bywalec
 
Posty: 1474
Dołączył(a): 29/7/2009, 13:35
Lokalizacja: ~~KN~~

Postprzez hugo2003 » 18/9/2009, 20:40

Jak bys sieuwazniej przyjrzał tojest dua zaleznosc medzy szerokoscia a wysokosci opony... z tej zaleznosci powstaje "łuk" czyli czolo opony (styk motocykla z podlozem) moze ono byc bardziej lub mniej "szpiczaste" a to w zestawieniu z przednio fabryczna opona moze dac mizerne mijajace sie z przeyjemna jazda motocyklem.....
Motorynka Pony

WSK 125 (1983r)

MZ ETZ 251

GSX 600F

ZX 9 R (moje oczko w głowie)
Avatar użytkownika
hugo2003
Mieszkaniec forum
 
Posty: 1588
Dołączył(a): 18/9/2006, 10:23
Lokalizacja: Poznań

Postprzez cichy » 21/9/2009, 13:02

Coś hugo kręcisz nawet opony o tych samych wymiarach mogą mieć bardzo różne profile.

Istotne jest to, że dupa jest wyżej obwód koła jest większy.
Czyli zmiana geometrii motocykl będzie zwrotniejszy, ale mniej stabilny.
Wydłużone przełożenie pogarsza przyśpieszenie.
Avatar użytkownika
cichy
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 1550
Dołączył(a): 8/9/2005, 16:17
Lokalizacja: Nowy Dwór Mazowiecki

Postprzez Artur 666 » 21/9/2009, 23:01

jak dla mnie to bym nie zmienial do puki jej nie zużyje
Tl 1000r
Pieprze raperów psełdo gangsterów
prawdziwym wyzwaniem jest zakręt
Avatar użytkownika
Artur 666
Bywalec
 
Posty: 551
Dołączył(a): 26/8/2009, 10:22
Lokalizacja: Kozia Wola



Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 8 gości




na górê