Zobacz wątek - Płyn chłodniczy - zagadka miesiąca
NAS Analytics TAG

Płyn chłodniczy - zagadka miesiąca

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

Płyn chłodniczy - zagadka miesiąca

Postprzez dominik528 » 29/8/2009, 20:18

Cześć.
Mam pytanie: jak nalać płyn chłodniczy do całego układu jeżeli nie mam korka wlewowego w chłodnicy.
W całym układzie mieści się 2 litry, jak chciałem wlać przez zbiorniczek wyrównawczy to zmieściło się ok. 0,5 litra i tyle.
Mam motocykl Triumph Speed triple.
Ostatnio edytowano 29/8/2009, 21:24 przez dominik528, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
dominik528
Świeżak
 
Posty: 229
Dołączył(a): 29/8/2009, 20:02
Lokalizacja: Lipinki


Postprzez zomodj » 29/8/2009, 20:28

w starym ST korek sterczy jak latarnia na górze chłodnicy po lewej stronie, w nowym zapewne jest pod osłoną, nie ma innej możliwości, płyn pod górkę nie leci.
Avatar użytkownika
zomodj
Świeżak
 
Posty: 256
Dołączył(a): 2/7/2008, 21:33


Postprzez dominik528 » 29/8/2009, 20:40

To jest rocznik 2000, ale chłodnica była kiedyś wymieniana i nie ma w niej korka wlewowego.
To by było zbyt proste!
Speed Triple 955i
KTM 450 EXC
Avatar użytkownika
dominik528
Świeżak
 
Posty: 229
Dołączył(a): 29/8/2009, 20:02
Lokalizacja: Lipinki

Postprzez zomodj » 29/8/2009, 20:45

i z chłodnicy wychodzą tylko dwa przewody? wpływ i wypływ?
Avatar użytkownika
zomodj
Świeżak
 
Posty: 256
Dołączył(a): 2/7/2008, 21:33

Postprzez dominik528 » 29/8/2009, 20:49

Tak mi się zdaje, jeden jest u góry a ten drugi zdjąłem i spuściłem stary płyn.
Speed Triple 955i
KTM 450 EXC
Avatar użytkownika
dominik528
Świeżak
 
Posty: 229
Dołączył(a): 29/8/2009, 20:02
Lokalizacja: Lipinki

Postprzez zomodj » 30/8/2009, 00:33

to i tak spuściłeś płyn tylko z samej chłodnicy....coś tu nie gra :) może masz nieoryginalna chłodnice i ktoś jakąś tajemniczo zakamuflował wlew? więc powędruj za górnym przewodem on winien cię doprowadzić do wlewu
Avatar użytkownika
zomodj
Świeżak
 
Posty: 256
Dołączył(a): 2/7/2008, 21:33

Postprzez mirek65s » 30/8/2009, 07:20

zomodj napisał(a): więc powędruj za górnym przewodem on winien cię doprowadzić do wlewu


I tak jest.
U mnie zbiorniczek z korkiem wlewu jest pod bakiem w przedniej części, połączony wężem z chłodnicą. Szukajcie, a znajdziecie.

Czy w czasie spuszczania płynu odkręciłeś nakrętkę ze zbiorniczka wyrównawczego ?. W czasie wlewania nowego płynu też musi być odkręcona
żeby wypchnąć powietrze z układu.
Po zalaniu nowego uruchom silnik [ nakrętka zb. wyrównawczego odkręcona],
układ się wtedy sam odpowietrza. Obserwuj poziom płynu w zbiorniczku i ewentualnie dolej aby był pod górną kreskę, po ustabilizowaniu się poziomu
wyłączyć silnik. Niedobór i nadmiar płynu prowadzi do poważnych uszkodzeń
silnika.
mirek65s
Świeżak
 
Posty: 112
Dołączył(a): 14/7/2009, 17:45
Lokalizacja: łódzkie

Postprzez TomaszL » 30/8/2009, 08:56

mirek65s napisał(a): nadmiar płynu prowadzi do poważnych uszkodzeń
silnika.

a co ci nadmiar płynu ma uszkodzić ?
chyba że kostke na podjeździe jak go bedzie wyrzucało z układu :wink:
cza być tfardym nie mientkim
TomaszL
Świeżak
 
Posty: 115
Dołączył(a): 7/8/2006, 19:49
Lokalizacja: Krosno/okol

Postprzez mirek65s » 30/8/2009, 12:02

TomaszL napisał(a):a co ci nadmiar płynu ma uszkodzić ?
chyba że kostke na podjeździe jak go bedzie wyrzucało z układu :wink:


Jeśli ustalisz po co jest kreska max poziomu płynu na zbiorniczku wyrównawczym, to będziesz miał odpowiedź. Ja ją znam.
mirek65s
Świeżak
 
Posty: 112
Dołączył(a): 14/7/2009, 17:45
Lokalizacja: łódzkie

Postprzez dominik528 » 30/8/2009, 16:01

Sukces!
Odkręciłem górny dekiel z przodu baku i znalazłem ten upragniony wlew, jest połączony wężem z chłodnicą.
Wielkie DZIĘKI za poradę.


Płyn spuściłem przez ten wąż który idzie od pompki do chłodnicy i jest on najniżej położony, zbiorniczek wyrównawczy miałem otwarty i wydaje mi się że cały płyn się wylał bo było go niecałe 2 litry.
A jeżeli nie to jak się spuszcza całkiem płyn z układu?
Avatar użytkownika
dominik528
Świeżak
 
Posty: 229
Dołączył(a): 29/8/2009, 20:02
Lokalizacja: Lipinki

Postprzez mirek65s » 30/8/2009, 16:53

Dla pewności najedź tylnym kołem na grubszą deskę [tył wyżej od przodu], przechyl moto w prawo, w lewo.
To samo powtórzyć przednim kołem.
Powoli nie spieszyć się, dać czas na wyciek reszty płynu.
mirek65s
Świeżak
 
Posty: 112
Dołączył(a): 14/7/2009, 17:45
Lokalizacja: łódzkie



Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Majestic-12 [Bot] i 10 gości




na górê