Zobacz wÄ…tek - Peugeot Trekker 50ccm problem z inst. ele.
NAS Analytics TAG

Peugeot Trekker 50ccm problem z inst. ele.

i inne małe pojemności
_________

Peugeot Trekker 50ccm problem z inst. ele.

Postprzez mastero06 » 27/8/2009, 09:33

Witam

Pewien znajomy dał mi ten oto skuter do naprawy. Powiedział ze trzeba naładować akumulator i coś jest ze świecą. Świece dałem nową, iskra jest dobra. Akumulator do wymiany... Wczoraj kumpel podrzucił mi nowy akumulator, podpinam i działa jedynie klakson... ;/ sprawdziłem przewody, kostki, itp. ale wygląda mi że jest wszystko ok. Czy ktoś z Was mógł by mi wskazać jakieś miejsce w tej instalacji gdzie mógł by powstać problem, jeśli działa tylko klakson? Kierunki, światła, rozruch, nic nie reaguje. I jeszcze jedno pytanie: czy skuter może odpalić bez akumulatora?

Pozdrawiam
mastero06
Świeżak
 
Posty: 10
Dołączył(a): 27/8/2009, 09:15
Lokalizacja: Nowy SÄ…cz


Postprzez talta » 27/8/2009, 10:07

z kopki, moze, moze ci walna jakis bezpiecznik
talta
Mieszkaniec forum
 
Posty: 2439
Dołączył(a): 26/1/2009, 21:14


Postprzez mastero06 » 27/8/2009, 11:25

No ta z kopki, próbowałem kopać ale jakoś nic nawet nie warkną... Bo nie jestem pewien ale chyba potrzebny jest akumulator żeby odpalić, nawet z kopka. Może mi ktoś powiedzieć czy tak jest czy akumulator nie jest konieczny. I gdzie umiejscowione są jakieś bezpieczniki, jeden znalazłem obok akumulatora, jest dobry.
mastero06
Świeżak
 
Posty: 10
Dołączył(a): 27/8/2009, 09:15
Lokalizacja: Nowy SÄ…cz

Postprzez szybki90 » 28/8/2009, 08:47

spawdź czy jest iskra na świecy podczas kopania.
jeżeli jest to sprawdź czy paliwo doch0odzi itp.
jeżeli nie ma to sprawdź czy jest masa na ramie.
jak jest to miernik w łapę i trzeba szukać po przewodach gdzie jest a gdzie nie ma prądu.
peugeot zenith -> yamaha dt 125-> ktm sx 125-> suzuki rm 250 -> Malagutii f12-> Yamaha aerox -> Aprilia sr -> Yamaha yz 125 -> KTM sx 250 -> KTM sx 400 -> Husqvarna te 250
szybki90
Świeżak
 
Posty: 205
Dołączył(a): 28/5/2009, 16:41
Lokalizacja: Grudziadz

Postprzez mastero06 » 28/8/2009, 09:40

Iskra jest, nie przyglądałem się jej walorom ale dziś to zrobię!
Paliwo dochodzi.
Masa na ramie musi być gdyż jest iskra :D
Co do może bym i tak zrobił ale wszelkie przewody są tak zaizolowane że...

Mam jeszcze jedno pytanie: czy ten model ma zapłon cdi? czy normalny przerywacz, bo iem ze nowsze są wyposażone w cdi a to jest rocznik około 97'

No i nadal aktualne pytanie czy powinien on normalnie odpalić bez akumulatora? :twisted:
mastero06
Świeżak
 
Posty: 10
Dołączył(a): 27/8/2009, 09:15
Lokalizacja: Nowy SÄ…cz

Postprzez szybki90 » 28/8/2009, 10:35

tak
peugeot zenith -> yamaha dt 125-> ktm sx 125-> suzuki rm 250 -> Malagutii f12-> Yamaha aerox -> Aprilia sr -> Yamaha yz 125 -> KTM sx 250 -> KTM sx 400 -> Husqvarna te 250
szybki90
Świeżak
 
Posty: 205
Dołączył(a): 28/5/2009, 16:41
Lokalizacja: Grudziadz

Postprzez mastero06 » 28/8/2009, 11:43

jak tak to sprawdzę dziś zapłon, gaźnik i będę kopał aż odpali :twisted:
mastero06
Świeżak
 
Posty: 10
Dołączył(a): 27/8/2009, 09:15
Lokalizacja: Nowy SÄ…cz

Postprzez Dandi93 » 28/8/2009, 12:27

Bez aku nie odpalisz skuterka, bo nie ma co zasilić modułu
nsr>zzr>zx6r>r6>cbr f4i?
Avatar użytkownika
Dandi93
Bywalec
 
Posty: 910
Dołączył(a): 24/5/2008, 11:43
Lokalizacja: Biała Podlaska

Postprzez szybki90 » 28/8/2009, 12:51

zasilanie idzie z magneta!!
Przecież jak kopie bez aku ma istkrę!!
Jak po dłuższym kopaniu nie odpali, nalej troszkę benzyny bezpośrednio do cylindra.
peugeot zenith -> yamaha dt 125-> ktm sx 125-> suzuki rm 250 -> Malagutii f12-> Yamaha aerox -> Aprilia sr -> Yamaha yz 125 -> KTM sx 250 -> KTM sx 400 -> Husqvarna te 250
szybki90
Świeżak
 
Posty: 205
Dołączył(a): 28/5/2009, 16:41
Lokalizacja: Grudziadz

Postprzez Dandi93 » 28/8/2009, 12:52

Mój skuter bez aku nie odpala
nsr>zzr>zx6r>r6>cbr f4i?
Avatar użytkownika
Dandi93
Bywalec
 
Posty: 910
Dołączył(a): 24/5/2008, 11:43
Lokalizacja: Biała Podlaska

Postprzez talta » 28/8/2009, 13:32

moj zipp odpalal tylko, ze ja mialem otisa
talta
Mieszkaniec forum
 
Posty: 2439
Dołączył(a): 26/1/2009, 21:14

Postprzez swirus2007 » 28/8/2009, 13:35

ale bez akusie instalacja niszczy jak juz ci odpali
jesli masz stary akumlatow to wez go włuz isprubuj z komniaka
13k.pl/-/sugestia.php
co za idiota wymyslil limit 60 znaków
swirus2007
Stały bywalec
 
Posty: 1474
Dołączył(a): 29/7/2009, 13:35
Lokalizacja: ~~KN~~

Postprzez mastero06 » 28/8/2009, 18:34

Skuter po wielogodzinnym kopaniu odpalił :twisted: stwierdziłem iż benzyna nie dochodziła i silnik zalał się olejem... bo świeca cały czas była zalana olejem. Dawałęm mu około 5 bezpośrednich dawek benzyny do celka, odpalał i przez chwile chodził. Myślałem że się rozchodzi ale nic. Odkręciłem gaźnik przedmuchałem i zaczęła cieknąc benzyna, szybko zakręciłem i próbuje z kopa, nic. Dałem jeszcze jedną dawkę bezpośrednio do celka i odpalił. Przy dodawaniu gazu gasł, pochodził chwile na wolnych obrotach bez ruszania manetką, po 10min wsiadłem i zaczęłam jeździć. Na początku trochę mulił ale pomału się rozchodził. I teraz kolejny problem, myślę że to wina regulacji gaźnika: Gdy ruszę po chwilowej przerwie(silnik pracuje na najniższych obrotach) i zacznę jeździć to przez około minute ładnie się wkręca na obory i jest dynamiczny a po tej minucie traci obory tzn do połowy manetki się wkręca a druga połówka mogę ruszać w te i wewte i obory pozostają niewzruszone, obory dochodzą do połowy swoich możliwości. Gdy stanę poczekam chwile i znowu zacznę jechać to jest elegancko i za chwile to samo. Czy to wina rozregulowanego gaźnika? i gdzie mogę znaleźć śrubkę do regulacji mieszanki benzyna-powietrze? Bo przepatrzyłem dookoła gaźnik i nic nie znalazłem interesującego :?

Poza tym Silnik odpala bez akumulatora bez problemu, po odpaleniu działają kierunki, światła, klakson.
mastero06
Świeżak
 
Posty: 10
Dołączył(a): 27/8/2009, 09:15
Lokalizacja: Nowy SÄ…cz

Postprzez mastero06 » 28/8/2009, 18:43

a co do zasilania modułu to tak jak ktoś powiedział idzie z magneta, tylko myślałem że bez akumulatora instalacja odetnie mi dopływ paliwa tak jak to jest w samochodach ale tu się okazało że nie. Sorry za szczerość ale teoria o psuciu się instalacji bez akumulatora przy odpalonym silniku jest trochę przesadzona... Dzięki wszystkim za pomoc :D Powiedzcie mi jeszcze wasze opinie na temat tych obrotów i regulacji gaźnika bo to mój pierwszy skuter na warsztacie :twisted:
mastero06
Świeżak
 
Posty: 10
Dołączył(a): 27/8/2009, 09:15
Lokalizacja: Nowy SÄ…cz

Postprzez talta » 28/8/2009, 18:45

najprawdopodobniej sie zalewa, masz za duzo powietrza
edit: tak masz racje moj blad, pomylilo mi sie, sorry :oops:
Ostatnio edytowano 28/8/2009, 20:26 przez talta, łącznie edytowano 1 raz
talta
Mieszkaniec forum
 
Posty: 2439
Dołączył(a): 26/1/2009, 21:14

Postprzez mastero06 » 28/8/2009, 18:54

jak się zalewa to chyba za mało powietrza?
on się właśnie nie zalewa, świeca jest suchutka i jak dla mnie za jasna, myślę że za dużo powietrza i za mało benzyny, tylko gdzie znajde śróbke do regulacji przy gaźniku?

heh spoko :D Tylko gdzie znajdę śrubki do regulacji? Wie ktoś może?
mastero06
Świeżak
 
Posty: 10
Dołączył(a): 27/8/2009, 09:15
Lokalizacja: Nowy SÄ…cz

Postprzez szybki90 » 29/8/2009, 09:39

w gaźniku powinny byc dwie śrubki. jedna z sprężynką. ta jest od regulacji obrotów. i powinna być druga która jest od regulacji składu mieszanki. trzecia śrubka jest od spuszczania paliwa z pływaka. znajduje się przy komorze pływakowej i tej śrubki nie ruszasz.
Gaźnik reguluje się tylko dwoma pierwszymi śrubkami.
Zawsze rób to na rozgrzanym silniku.
postaraj się przed regulacją opisać na kartce jakie masz obecne ustawienie gaźnika np. 360 stopni obrotu w lewo. Zrób to po to by w razie problemu z ustawieniem gaźnika móc powrócić to początkowych ustawień.
Podczas regulacji staraj się regulować tak by skuter ci nie zgasł. ustaw najpierw wyższe obroty, a potem kombinuj z regulacją mieszanki.
Powodzenia
peugeot zenith -> yamaha dt 125-> ktm sx 125-> suzuki rm 250 -> Malagutii f12-> Yamaha aerox -> Aprilia sr -> Yamaha yz 125 -> KTM sx 250 -> KTM sx 400 -> Husqvarna te 250
szybki90
Świeżak
 
Posty: 205
Dołączył(a): 28/5/2009, 16:41
Lokalizacja: Grudziadz

Postprzez mastero06 » 29/8/2009, 11:23

Pierwszą śrubkę znalazłem i 3, ale nie wiem gdzie jest 2... Co do regulacji to już sobie poradzę bo robiłem to kilka razy w innych motach ;)

Ok wszystko już mam. Dzięki wszystkim ;)
mastero06
Świeżak
 
Posty: 10
Dołączył(a): 27/8/2009, 09:15
Lokalizacja: Nowy SÄ…cz

Postprzez tyszek50 » 5/6/2010, 12:22

śrubka od regulacji mieszanki jest pod tą od obrotów i wcale nie wyglada jak śrubka, musisz sobie wyciać rowek na śrubokręt.

nie komentujcie już tego że archeolog...
tyszek50
Świeżak
 
Posty: 1
Dołączył(a): 5/6/2010, 12:07
Lokalizacja: Białystok



Powrót do Motorowery do 50 ccm



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości




na górê