Zobacz wÄ…tek - zx-10 kontra r1
NAS Analytics TAG

zx-10 kontra r1

Wszelkie dyskusje o motocyklach onroad.
Milośnikow enduro, crossu, skuterów motorowerów oraz motocykli o pojemności do 125 ccm zapraszamy do działów niżej.
_________

zx-10 kontra r1

Postprzez rolka » 30/12/2006, 04:33

witam czy ktos moglby podzielic sie ze mna wrazeniami z jazdy ktoryms z tych dwoch motocykli chodzi mi o informacje ktore moglyby przewazyc decyzje o zakupie jednego z nich planuje zakup nowej maszyny tak wiec prosilbym o opinie uzytkownikow posiadajacych maszyny bliskie obecnym modelom z gory dziekuje.
rolka
Świeżak
 
Posty: 13
Dołączył(a): 30/12/2006, 03:10
Lokalizacja: radom


Postprzez gixxer » 30/12/2006, 05:16

o jakie roczniki ci chodzi ja mialem 06 zx10r i wiele razy jezdzilem 06 r1. Jezeli chodzi o moc nie ma duzej roznicy(zx10r troszke mocniejszy) a w jezdzie wogole sie tego nie odczowa, poza tym mi najbardziej ergonomia odpowiada zx10 ze wszystkich 1000 ksztalt baku jest bardzo dobrze wyprofilowany na nogi r1 tego nie ma co jeszcze jest wazna rzecza jest ze zx10 wibruje duzo wiecej przy ok 4000 obr. niz r1 co moze cie denerwowac. Obojetnie co kupisz bedziesz zadowolony.
gixxer
Świeżak
 
Posty: 234
Dołączył(a): 19/3/2006, 08:30
Lokalizacja: chicago


Postprzez barteckstreet » 30/12/2006, 09:29

evil napisał(a): ja osobiście (takie małe zboczenie), stawiam na Zielone.

taaa małe
Avatar użytkownika
barteckstreet
Świeżak
 
Posty: 213
Dołączył(a): 20/11/2006, 21:16
Lokalizacja: Rawicz

Postprzez Thrillco » 30/12/2006, 10:14

A ja powiem tylko tyle...jezeli nie wybierasz się na start w klasie pretendent, rookie, ss600,ss1000,sbk na Posen czy gdziekolwiek to...róznica jest raczej w cenie i wyglądzie...trzeba naprawde wiele umieć by korzystać z potencjału fabrycznego litra...dla mnie to dosyć oczywiste.
brak opisu...
Avatar użytkownika
Thrillco
Mieszkaniec forum
 
Posty: 2598
Dołączył(a): 22/2/2006, 20:57
Lokalizacja: Białystok

Postprzez Thrillco » 30/12/2006, 10:23

to tez wiem...dlatego już dawno postanowiłem ze swoją ewolucję zakończę na klasie 600-650...normalnemu ludziowi na drogę wiecej nie potrzeba...i tak przeganiasz wszystko co ma 4 i więcej kół:)
brak opisu...
Avatar użytkownika
Thrillco
Mieszkaniec forum
 
Posty: 2598
Dołączył(a): 22/2/2006, 20:57
Lokalizacja: Białystok

Postprzez barteckstreet » 30/12/2006, 12:58

Tu macie coÅ› na temat wykorzystywania mocy motocykla w ruchu ulicznym:

Typowo sportowe motocykle z roku na rok oferują coraz większą moc, nieuchronnie zbliżając się do magicznej bariery 200 KM dla seryjnego motocykla. Jeśli przeliczymy stosunek mocy seryjnych potworów do ich wagi to wyjdzie nam średni wynik na poziomie 1KM na 2 kg wagi. Wymaga to nie tylko niebagatelnych umiejętności od kierowcy, ale również warunków stricte torowych, aby chociażby zbliżyć się do maksymalnych możliwości takiego motocykla. Jaka jest więc realna szansa, aby kupując nowe RSV czy nawet GSXR600 przeciętny kierowca z kilkuletnim doświadczeniem wykorzystał pełny potencjał możliwości drzemiących w motocyklu?
Odpowiedzi na to pytanie szukali również redaktorzy angielskiego magazynu motocyklowego „Ride”. Jako motocykl testowy przyjÄ™li nowÄ… wersjÄ™ GSXR600, dysponujÄ…cego mocÄ… „zaledwie” 110 KM na tylnim kole. Jako kierowców testowych wybrano grupÄ™ 4 motocyklistów różniÄ…cych zarówno profesjÄ… jak i doÅ›wiadczeniem w jeździe motocyklami:
Steve Rose: redaktor gazety
Tim Skilton: instruktor nauki jazdy
Emma Franklin: poczÄ…tkujÄ…ca motocyklistka
Kev Smith: zawodnik moto GP
Testowy GSXR został wyposażony w profesjonalny instrument mierzący czas przejazdu wybranej trasy, prędkość, obroty RPM oraz poziom otwarcia przepustnicy. Następnie zapisane wyniki zostały przeliczone przez komputer pod kątem ilości KM używanych podczas testowego przejazdu.
Tylko jeden kierowca – Kev Smith – mógÅ‚ pochwalić siÄ™ wykorzystaniem w 100% możliwoÅ›ci testowego motocykla. PeÅ‚na moc motocykla użyta byÅ‚a przez zaledwie 22 sekundy testowej jazdy trwajÄ…cej aż 37 minut. MajÄ…c do dyspozycji 110 KM tak doÅ›wiadczony kierowca w czasie przejazdu używaÅ‚ Å›rednio zaledwie 36,3 KM. PozostaÅ‚a trójka również wypadÅ‚a blado w stosunku do możliwoÅ›ci drzemiÄ…cych w seryjnym motocyklu. Na drugim miejscu uplasowaÅ‚ siÄ™ instruktor nauki jazdy uzyskujÄ…c Å›redniÄ… moc aż o 10 KM mniejszÄ…. Amatorzy – a wiÄ™c Steve Rose i Emma Franklin używali Å›rednio odpowiednio 13,5 KM oraz 11,1 KM podczas testowego przejazdu.
Drugim ważnym czynnikiem badanym podczas testu byÅ‚ poziom otwarcia przepustnicy. Najlepszy z kierowców testowych posÅ‚ugiwaÅ‚ siÄ™ roll-gazem otwartym Å›rednio w 20%, a najsÅ‚abszy – zaledwie w 10,42%. Zawodowi kierowcy (Kev i Tim) pokonali testowy dystans ze Å›redniÄ… obrotów nieco powyżej 7.000 RPM, podczas gdy amatorzy nie byli w stanie osiÄ…gnąć Å›redniej na poziomie 5.000 RPM.
Przedstawiony Wam eksperyment ma przede wszystkim uzmysÅ‚owić, że nawet w warunkach torowych przeciÄ™tny kierowca sportowego motocykla nie jest w stanie użyć poÅ‚owy jego możliwoÅ›ci. Nie oznacza to bynajmniej sÅ‚aboÅ›ci przeciÄ™tnego kierowcy, ale szalony wyÅ›cig mocy jaki rozpoczÄ™li producenci. Superbike’i dajÄ… coraz wiÄ™cej przyjemnoÅ›ci z jazdy wystawiajÄ…c prawÄ… rÄ™kÄ™ motocyklisty na nie lada pokuszenie. Wszyscy wÅ‚aÅ›ciciele 600-tek czy nawet pięćsetek, którym pewnego dnia przyjdzie na myÅ›l, że ich motocykl staÅ‚ siÄ™ za sÅ‚aby, za wolny i za muÅ‚owaty powinni przeanalizować jeszcze raz powyższe wyniki. Skoro Å›rednia moc na poziomie 40KM wystarczyÅ‚a nawet zawodowemu kierowcy to zamiast zmieniać motocykl na mocniejszy może lepiej popracować nad wÅ‚asnymi umiejÄ™tnoÅ›ciami. A jeÅ›li mimo wszystko zdecydujecie siÄ™ na zakup nowego SuperSporta, to zanim odkrÄ™cicie do oporu gaz w ruchu ulicznym pamiÄ™tajcie, że rozpÄ™dzić siÄ™ to nie żadna sztuka. Dużo trudniej jest przy takiej mocy wyhamować bezpiecznie.
Obrazek
Avatar użytkownika
barteckstreet
Świeżak
 
Posty: 213
Dołączył(a): 20/11/2006, 21:16
Lokalizacja: Rawicz

Postprzez Kris2k » 30/12/2006, 14:43

Fajny artykul... aczkolwiek domyslam sie ze jest juz lekko stary bo teraz to jest 1KM na 1kg a nawet mniej ;)

wniosek dla mnie:
...i wlasnie dlatego wystarcza mi GS500E w wersji zdlawionej na 28KM :D
GS 500E '93 --> VFR 800 '00
Avatar użytkownika
Kris2k
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 1617
Dołączył(a): 22/6/2006, 12:06
Lokalizacja: Tarnowskie Góry

Postprzez gixxer » 30/12/2006, 16:46

powiem Ci evil ze duzym mankamentem w kawie jest nisko polozona przednia szybka co przy ok 200 musisz sie niezle klasc a to ogranicza widocznosc i raz przez to bym sie niezle rozj......... poza tym jak mowisz skrzynia w r1 bardziej precyzyjna.
gixxer
Świeżak
 
Posty: 234
Dołączył(a): 19/3/2006, 08:30
Lokalizacja: chicago

Postprzez gixxer » 31/12/2006, 15:24

tu nie chodzi co kto ma sobie zakladac i o cene tylko mowimy o zaletach i wadach seryjnego modelu.
gixxer
Świeżak
 
Posty: 234
Dołączył(a): 19/3/2006, 08:30
Lokalizacja: chicago

Postprzez xxsliwaxx » 31/12/2006, 16:20

tak sobie poczytalem i dziwi mnie ze ktos chce kupic moto na dotatek nowe i nie wiem jakie - hmm bo jesli to ma byc twoje pierwsze moto to zapomnij o tych potworach dobrze ci zycze.
Sprawa ktorą wybrać - ja jeżdziłęm na obydwu i powiem ze wziąłbym R1 (nie wnikajac w liczbe mocy,niezawodnosc itd poprostu bardziej mi leży)- mysle ze ktos inny zx ci poleci - rada jest prosta wsiadaj na sprzeta jak sie zakochasz to kupuj a jak cie zbytnio nie podnieci to szukaj innej maszyny ! podro i powodzenia
xxsliwaxx
Świeżak
 
Posty: 32
Dołączył(a): 4/12/2006, 20:40

Postprzez xxsliwaxx » 31/12/2006, 16:22

tak sobie poczytalem i dziwi mnie ze ktos chce kupic moto na dotatek nowe i nie wiem jakie - hmm bo jesli to ma byc twoje pierwsze moto to zapomnij o tych potworach dobrze ci zycze.
Sprawa ktorą wybrać - ja jeżdziłęm na obydwu i powiem ze wziąłbym R1 (nie wnikajac w liczbe mocy,niezawodnosc itd poprostu bardziej mi leży)- mysle ze ktos inny zx ci poleci - rada jest prosta wsiadaj na sprzeta jak sie zakochasz to kupuj a jak cie zbytnio nie podnieci to szukaj innej maszyny ! podro i powodzenia
xxsliwaxx
Świeżak
 
Posty: 32
Dołączył(a): 4/12/2006, 20:40

Postprzez xxsliwaxx » 31/12/2006, 16:30

do barteckstreet - spoko artykul ale co z tego - to dla mnie glupie gadanie ze sie nie wykorzysta w 100% i właśnie o to chodzi! To co mam kupić coś 40konnego i wykorzystywać to w 100% zbdurraaaa po 1 sprzet by sie zbyt szybko zniszczył a 2 sprawa to trzeba sie uczyć i doszkalac mozliwosci a 3 sprawa dla wlasnej przujemnosci rusz spobie spod swiatel 130konnym moto a 40 to domyslisz sie o czym mowie :)
xxsliwaxx
Świeżak
 
Posty: 32
Dołączył(a): 4/12/2006, 20:40

Postprzez Thrillco » 31/12/2006, 18:46

i jak to mówia na zdolnymśląsku...sranie w banie...jak drajwer jest zamulony to chocby miał 500koni to nie ruszy szybciej niż ten obcykany na GS500 lub innym padle..o czym ty qrna gadasz??!!
Ja wielokrotnie odstawiałem na swaitłach Gixery 750 i podobne..nie dlatego że mój GS500 miał milion koni...dlatego że go znałem, że potrafiłem sensownie wykorzystać jego potencjał...co mi po 100 koniach skoro korzystam tylko z 30???ha...
brak opisu...
Avatar użytkownika
Thrillco
Mieszkaniec forum
 
Posty: 2598
Dołączył(a): 22/2/2006, 20:57
Lokalizacja: Białystok

Postprzez Przemo1000 » 31/12/2006, 21:12

mam podobny dylemat i coraz bardziej sklaniam sie do zx10r wyglada bosko reszta to i tak top podobnie jak u konkurencji w tej klasie
Przemo1000
Świeżak
 
Posty: 23
Dołączył(a): 6/11/2006, 15:42
Lokalizacja: Praga / Czechy

Postprzez barteckstreet » 31/12/2006, 22:31

Thrillco napisał(a):i jak to mówia na zdolnymśląsku...sranie w banie...jak drajwer jest zamulony to chocby miał 500koni to nie ruszy szybciej niż ten obcykany na GS500 lub innym padle..o czym ty qrna gadasz??!!
Ja wielokrotnie odstawiałem na swaitłach Gixery 750 i podobne..nie dlatego że mój GS500 miał milion koni...dlatego że go znałem, że potrafiłem sensownie wykorzystać jego potencjał...co mi po 100 koniach skoro korzystam tylko z 30???ha...

dokładnie
Obrazek
Avatar użytkownika
barteckstreet
Świeżak
 
Posty: 213
Dołączył(a): 20/11/2006, 21:16
Lokalizacja: Rawicz

Postprzez SzpiceR » 1/1/2007, 13:08

barteckstreet napisał(a):
Thrillco napisał(a):i jak to mówia na zdolnymśląsku...sranie w banie...jak drajwer jest zamulony to chocby miał 500koni to nie ruszy szybciej niż ten obcykany na GS500 lub innym padle..o czym ty qrna gadasz??!!
Ja wielokrotnie odstawiałem na swaitłach Gixery 750 i podobne..nie dlatego że mój GS500 miał milion koni...dlatego że go znałem, że potrafiłem sensownie wykorzystać jego potencjał...co mi po 100 koniach skoro korzystam tylko z 30???ha...

dokładnie


ziomek po co to było?? :lol:
ten co sobie nie żałuje
Avatar użytkownika
SzpiceR
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 3773
Dołączył(a): 8/8/2006, 18:46
Lokalizacja: Słupsk

Postprzez xxsliwaxx » 1/1/2007, 19:29

do Thrillco - to tak jak na starcie połknąłeś swoja 500 Gixa 750 to zeczywiscie kierowca byl cipką - więc z czego się cieszyć, że wygrałeś z mamlą jakąś.
Sranie w banie - ja ma 130 koników nawt jesli wykorzystuje 40 znich to i tak był nigdy w zyciu nie chciał mniej mnieć - zasadniczo jak masz okazje to przejedz się dławioną maszyną z niemiec i pozniej wsiądz na nią po odblokowaniu to ten artykułem podetrzesz sobie ...
xxsliwaxx
Świeżak
 
Posty: 32
Dołączył(a): 4/12/2006, 20:40

Postprzez tomekd » 2/1/2007, 04:59

Trudno wykorzystac potencjal litrowego moto na ulicy,roznica 5-10 koni jest w tym przypadku bez znaczenia.

Nie jezdzilem zx 10, ale to moto praktycznie nie wystepuje tutaj w Stanach na torach,w wyscigach klubowych czyli tam gdzie jezdza prywaciaze wydaja glownie kase za swojej kieszeni.

W 1000 suspersport ( mozna zmienic zawieszenie,wydech,sciac glowice,orginalne walki rozrzadu) dominuja r1 i gsxr 1000,honda i kawa sa zwykle w ogonie,,,,,,,,,,,nawet Tommy Hayden ( brat Nicky Haydena,wiele ludzi twierdzi ze jest szybszy ,,)nic nie byl w stanie zdzialac na zielonej maszynie,,,,,,,,



Ale to na marginesie.Tak naprawde to wybiez moto ktore bardziej ci sie podoba,w koncu to ty bedziesz tym jezdzil a nie ja cz jakis inny koles,,,,,,,,,,
tomekd
Świeżak
 
Posty: 131
Dołączył(a): 18/6/2006, 16:24
Lokalizacja: chicago

Następna strona


Powrót do Motocykle



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 28 gości




na górê