Zobacz wątek - Co wybrać - Ogar 205 vs Simson vs Chart
NAS Analytics TAG

Co wybrać - Ogar 205 vs Simson vs Chart

i inne małe pojemności
_________

Co wybrać - Ogar 205 vs Simson vs Chart

Postprzez ufosi » 23/7/2009, 12:16

Witam,

Mam trochę odłożonej kasy (800-1000zł) i zastanawiam się co z nią zrobić. Mam rometa ogara 205 z papierami. Mam 3 opcję do wyboru
- Kupić silnik simsona i wsadzić go do Ogara 205-tki (około 600zł)
- Kupić Charta (1000zł)
- Zbierać ... (i gdzieś około za rok) kupić Simsona

Skończyłem 14 lat w Marcu, posiadam kartę motorowerową i co sądzicie, co zrobić? Ja jestem za 1 opcją, bo szkoda mi pakować 2kzł w Simsona, który pójdzie tyle samo co Ogar+Simson i wygląd praktycznie podobny. Ale tata mówi żebym sobie uzbierał kasę, sprzedał Ogara, kupił Simson i potem jak będę się chciał przesiąść na większe moto to go sprzedam (ale czy to się opłaca? ..). Nie mam czym jeździć, bo w Ogarze posypał mi się już po raz kolejny silnik... Czy może lepiej Charta? (Fajny wygląd, tylko mało części, drogi w moim województwie no i trochę słaby V-max).
Co byście zrobili na moim miejscu? :]


Pozdrawiam,
Ufosi
ufosi
Świeżak
 
Posty: 7
Dołączył(a): 21/4/2008, 19:48


Postprzez Kurt » 23/7/2009, 14:02

Sprzedaj to co zostało z ogara, poproś tatę żeby ci trochę dołożył i kup simka. Za jakieś 1,5tyś kupisz już niezłego. Ja niedawno sprzedałem Simsona za 1500 mechanicznie był sprawny gorzej z estetyką chociaż i tak wyglądał nieźle na 20lat miał jeszcze oryginalny lakier.
Avatar użytkownika
Kurt
Świeżak
 
Posty: 387
Dołączył(a): 21/1/2009, 14:21
Lokalizacja: Pabianice


Postprzez gelo007 » 23/7/2009, 14:04

Nie tan dział. Przenosze do innego.
Avatar użytkownika
gelo007
Administrator
 
Posty: 2731
Dołączył(a): 3/7/2006, 13:28
Lokalizacja: Radom

Postprzez Radel » 23/7/2009, 14:05

Bierz Simsona ! Mój kumpel ma simka, ma coś ok. 20 lat lakier oryginał, a wygląda jak świeżo malowany (o silniku to chyba nie ma co mówić, bo jak wszem i wobec wiadomo Simson ma silnik nie do zdarcia)
Radel
Świeżak
 
Posty: 17
Dołączył(a): 15/6/2009, 15:19

Postprzez ufosi » 23/7/2009, 14:28

No właśnie, sami mówicie, że silniki są nie do zdarcia... To po co pakować 1500zł za całego simka? Nie lepiej za 500-600zł kupić slnik, podprowadzić elektronikę?
Co do mocowania silnika to górne mocowanie podejdzie a na dolnim wystarczą dwa płaskowniki, koło obrócić na drugą stronę i zrobić cięgno żeby przeprowadzić hamulec na prawo. Jednym słowem 1h roboty...

Opłaca się dopłacać 1000zł za ramę i wygląd simsona?
ufosi
Świeżak
 
Posty: 7
Dołączył(a): 21/4/2008, 19:48

Postprzez talta » 23/7/2009, 14:40

opyla sie simson jest duzo wygodniejszy niz ogar, ma miekkie zawieszenie, komfort jazdy jest naprawde duzo wiekszy, potem tego ogara nikt nie kupi z silnikiem od sima
jak masz dac 600zl za silnik a ~1500zl za simsona to chyba lepiej simsona, i nawet jak cos mozesz sprzedac papiery, i wszystkie czesci i napewno nie stracisz na tym interesie ;) osobiscie polecam simsona i nie ma co gadac simson to simson, ewentualnie mozesz kupic charta bo to tez dobre moto ale simson lepszy
talta
Mieszkaniec forum
 
Posty: 2439
Dołączył(a): 26/1/2009, 21:14

Postprzez Kurt » 23/7/2009, 16:04

Bierz simaka w oryginale bo później nie sprzedasz tego w dobrej kasie. Ja jak sprzedawałem to nie wierzyłem na co ludzie mogą narzekać przy zakupie 20letniegi simsona. Ja przy zakupie Kawy tyle nie wydziwiałem.
Co do tematu to jak bardzo chcesz kombinować z przełożeniem silnika to nie baw się w silnik od simsona bo szkoda zachodu, lepiej wsadź tam silnik od WSKi będzie większy zysk mocy i osiągów a koszta i robota ta sama.
Avatar użytkownika
Kurt
Świeżak
 
Posty: 387
Dołączył(a): 21/1/2009, 14:21
Lokalizacja: Pabianice

Postprzez ufosi » 23/7/2009, 16:52

Tyle, że jak wsadzę silnik od WSKi to legalnie już sobie nie pojeżdzę, a gdybym wsadził od simka to mogę nadal śmigać po legalu, nic, sprzedam trochę rupieci z domu na allegro, może uzbieram na simka :).
ufosi
Świeżak
 
Posty: 7
Dołączył(a): 21/4/2008, 19:48

Postprzez talta » 23/7/2009, 17:58

tez nie tak do konca legalnie z tym silnikiem od simsona bo jak trafisz na psa, ktory sie troche zna to moze sie dowalic, ze nie masz przystosowanej ramy, ze silnik nie jest od tego moto itp.
talta
Mieszkaniec forum
 
Posty: 2439
Dołączył(a): 26/1/2009, 21:14

Postprzez ufosi » 23/7/2009, 18:22

Ale to ta sama pojemność i o silnik się nie może przyczepić, może się przyczepić jedynie o konstrukcje mocowania silnika, że było coś przerabiane...
ufosi
Świeżak
 
Posty: 7
Dołączył(a): 21/4/2008, 19:48

Postprzez Szary » 23/7/2009, 18:50

ufosi napisał(a):Ale tata mówi żebym sobie uzbierał kasę, sprzedał Ogara, kupił Simson i potem jak będę się chciał przesiąść na większe moto to go sprzedam (ale czy to się opłaca? ..).


Słuchaj taty, dobrze radzi.

Dozbieraj i kup simsona, jak Ci się znudzi to sprzedasz bez straty. Jak ci się spodoba jeżdżenie, to zrobisz a1, spylisz go, pare groszy dozbierasz i jakieś 125cc będziesz miał. Moim zdaniem pakowanie pieniędzy w ogara jest bez sensu bo i tak są one warte grosze. Jak włożysz do niego silnik od simka to ciężko ci będzie potem takiego składaka za jakieś konkretne pieniądze sprzedać.
Szary
Świeżak
 
Posty: 75
Dołączył(a): 18/5/2009, 17:10

Postprzez Borixon-93 » 9/8/2009, 11:16

Kupuj charta : ) maszyna fajna i ma ten styl :P na simsona to wstyd usiasc :D ale to tylko moje zdanie
Borixon-93
Świeżak
 
Posty: 22
Dołączył(a): 26/2/2009, 15:27

Postprzez Tokash » 9/8/2009, 13:18

Zbieraj na simsona !!
Simson miażdży. Na co dzień jeżdżę MTXem ale jak qmpel dał się przejechać Simkiem to od razu go zapragnąłem... Ale na razie przy Hondzie zostaje ;)
Tokash
Świeżak
 
Posty: 107
Dołączył(a): 1/7/2007, 21:49

Postprzez matysek1992 » 9/8/2009, 13:37

Zdecydowanie bierz sima!!
Jest bardzo fajny i ma dużo możliwości tuningu :P
Polecam go serdecznie ;d
Avatar użytkownika
matysek1992
Świeżak
 
Posty: 10
Dołączył(a): 9/8/2009, 11:44
Lokalizacja: Stare Pole

Postprzez Bystrak » 9/8/2009, 14:43

Simson w 100% dasz wiecej ale nie bedzież załował. Romet to zawsze Romet... a simek juz niemiecka maszyna ;D pozdro
Bystrak
Świeżak
 
Posty: 17
Dołączył(a): 10/5/2008, 09:07

Postprzez talta » 9/8/2009, 17:06

niemiecka, jak na niemieckich czesciach, moze juz byc chinsko-polsko-wegiersko-niemiecka
talta
Mieszkaniec forum
 
Posty: 2439
Dołączył(a): 26/1/2009, 21:14

Postprzez Tokash » 9/8/2009, 22:09

Co nie zmienia faktu że SimSonek miażdży!!
"Komu mam wierzyć? co nazwać zaufaniem?
Czym jest - honor, szacunek, duma, prawda ponad prawem?"
O.S.T.R. - Mówiłaś mi...
Tokash
Świeżak
 
Posty: 107
Dołączył(a): 1/7/2007, 21:49

Postprzez pawcio8rs » 11/8/2009, 19:58

Ja miałem jakieś 4 lata temu Charta;] Takie podrzędne WSKi objeżdzałem....do czasu. W końcu posypał mi się zapłon elektroniczny i musiałem zabulić 150 zeta za nowy. Potem dowiedziałem się,że było to wadą fabryczną Chartów-może nie sam zapłon co moduł zapłonowy(takie małe gówienko przy zapłonie). Myślę,że najlepszym rozwiązaniem będzie to co powiedział Ci Twój ojciec. Dobrze radzi.
pawcio8rs
Świeżak
 
Posty: 50
Dołączył(a): 7/4/2009, 15:32

Postprzez deyna » 12/8/2009, 08:05

Simek bo one są nie do zajechania :). Przejechały już 20lat i następne 20 przejeżdżą :).
Była CBR 600 F2.
Avatar użytkownika
deyna
Bywalec
 
Posty: 924
Dołączył(a): 16/3/2009, 21:40
Lokalizacja: Biała Podlaska

Postprzez iro » 12/8/2009, 17:20

ja bym brał simka
Otoczeni hipokryzją idziemy swą ścieżką ...
Avatar użytkownika
iro
Bywalec
 
Posty: 810
Dołączył(a): 24/3/2009, 17:26
Lokalizacja: z psychiatryka ;)

Następna strona


Powrót do Motorowery do 50 ccm



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości




na górê