Zobacz wÄ…tek - <i>[AktualnoÅ›ci]</i> WMMP – diament do oszlifowania
NAS Analytics TAG

[AktualnoÅ›ci] WMMP – diament do oszlifowania

Komentarze użytkowników
_________

Postprzez Komentatorzy » 7/8/2009, 15:24

Komentatorzy napisał(a):... niepokój ?

Rozumiem zaniepokojenie Autora artykułów "WMMP - diament do oszlifowania", "Po czeskich rundach mamy półmetek sezonu wyścigowego w Polsce" - o przyszłość toru w Poznaniu i wyścigów motocyklowych. Jednak podejście Autora do rozwiązania sprawy jest jeszcze dość ogólne ? Wizjonerskie ? Oderwane od rzeczywistości ?
Autor artykułów podaje przyczyny dlaczego wyścigi się nie rozwijają i jednocześnie podaje gotowe rozwiązania typu: odbywanie zawodów na torach kartingowych - konkluzja w artykule Autora; odbywanie zawodów na lotniskach - konkluzja w artykule Autora; likwidacja monopolu AW na organizację rund w Poznaniu...
Do tych rozwiązań dodaje takie oto uwagi jak na przykład organizacja zawodów na torach kartingowych: "Da się średnio, niestety jest za ciasno. Znając ułańską fantazję naszych mistrzów do trzeciego zakrętu dotarłaby połowa, a przecież nie o to chodzi." To rozwiązanie nie wymaga odrębnego komentarza. Podał go sam Autor.
Druga propozycja to imprezy na lotniskach „... poÅ‚ożenie nowej nitki asfaltu na pasie startowym i wysypanie żwirowych poboczy, by wyrównać różnicÄ™ poziomów to koszt miliona zÅ‚otych". Już widzÄ™ jak radni gmin gdzie znajdujÄ… siÄ™ lotniska bÄ™dÄ… garÅ›ciami ze skromnych budżetów sypać pieniÄ™dzmi na budowÄ™ torów do wyÅ›cigów motocyklowych.
Automobilklub Wielkopolski gospodaruje jedynym w Polsce profesjonalnym torem nie z własnej woli lub w wyniku blokowania działań światłych naprawiaczy sportu motocyklowego, którzy wszystko wiedzą lepiej, lecz dlatego, że nikt inny nie wybudował profesjonalnego toru. Raz ze względu na koszty samej budowy, dwa z powodów kosztów utrzymania takiego toru. I jeszcze jedno: zlecenie organizacji wyścigów prywatnej firmie. Wydaje się, że właśnie taki fakt może dopiero stworzyć monopol; i tu dalszy komentarz jest tu zbyteczny.
Propozycje zgłoszenia do Głównej Komisji Sportu Motocyklowego PZM dużej liczby motocyklistów, którzy także mają uzdrowić sytuację w sporcie motocyklowym jest bardzo dobra. Szczególnie ucieszą się z niej przyszli organizatorzy wyścigów motocyklowych. Jestem pewny, że pierwszą decyzją nowej Głównej Komisji będzie obniżenie wpisowego lub jego całkowita likwidacja i zwiększenie wysokości wypłacanych nagród. Oczywiście w celu zwiększenia liczby uczestników a tym samym popularyzacji wyścigów motocyklowych.
Propozycja wydłużenia czasu wyścigów na czwartek jest jak najbardziej słuszna. Spodziewam się, że jej pomysłodawca wystąpi oficjalnie z takim wnioskiem, skonsultowanym oczywiście z zawodnikami, gestorami pucharów markowych i ich zgodą na zwiększenie wpisowego. Bo nawet dziecko wie, a zatem i Autor artykułów także, że każdy dzień zawodów kosztuje ( m.in. sędziowie, obsługa medyczna, wynajem toru, straż pożarna, służby porządkowe itp.) i ktoś musi za to zapłacić. Po obniżeniu wpisowego i zwiększeniu wysokości wypłacanych nagród na pewno znajdzie się wielu chętnych do organizacji wyścigów.
Informacja o tym, że promotorzy marek mają utrudniony dostęp do Toru Poznań bo AW organizuje "Dzień Motocyklisty" jest co najmniej kuriozalna. Dlaczego AW jako podmiot dysponujący torem nie może sam nim dysponować? Właściciel obiektu może w wolnym kraju dysponować nim wedle własnego uznania jeżeli nie łamie przepisów prawa. Wynajem obiektu jest sprawą AW i podejrzewam, że jeżeli promotorzy marek zechcą zapłacić odpowiednią cenę za wynajem to w granicach zdrowego rozsądku tor będzie im wynajmowany. Przez granice zdrowego rozsądku rozumiem między innymi możliwość organizowania na Torze Poznań działalności statutowej klubu, ochronę mieszkańców okolic toru przed nadmiernym hałasem. Pamiętajmy o tym, że my jesteśmy miłośnikami motoryzacji i wyścigów. Nie wszyscy jednak muszą nimi być. Jeżeli ktoś myśli, że wygra z protestującymi mieszkańcami nie szukając kompromisu to się grubo myli. Kto posiadający zdrowy rozsądek i poczucie ogólnej odpowiedzialności stanie przeciwko tysiącom mieszkańców broniąc grupy 200, 1000 lub nawet jeszcze większej liczby motocyklistów ?
Z posiadanych informacji: AW nie jest organizatorem Mistrzostw Polski i nigdy nie był przeciwny przekazaniu organizacji wyścigów prywatnej firmie. Tylko jak dotąd żadna taka firma się jeszcze chyba nie zgłosiła. Nawiasem mówiąc jaka prywatna firma ma odpowiednie zasoby kadrowe do organizacji wyścigów (choćby sędziowie !). Bo chyba nikt nie liczy na to że kluby które finansują koszty szkoleń osób funkcyjnych zezwolą im na zatrudnienie w innej firmie, a jeżeli ktoś liczy na to, że sędziowie sami sobie sfinansują koszty szkoleń licząc na niepewne wpływy z sędziowania to gratuluję optymizmu.
I ostatnia sprawa, którą porusza autor artykułu, to "lecące głowy w AW". Sprawdziłem na oficjalnej stronie AW - Pan Szymon Kałuża jest w składzie Władz Zawodów jako Komisarz ds. Ochrony Środowiska . Nie rozumiem dlaczego autorowi artykułu nie odpowiada Pan Jacek Molik jako Dyrektor Zawodów ? Może autor winien natychmiast zgłosić to Zarządowi Głównemu PZM ?
Na koniec jeszcze jedna uwaga. W naszej Kochanej Ojczyźnie zawsze było wielu uzdrowicieli, którzy mieli pomysły na wszystko, szczególnie jeżeli nie musieli ich realizować. Rzucanie ogólnych koncepcji zawsze nam wychodziło, a diabeł tkwił i tkwi w szczegółach. Mam nadzieję, że autor artykułów przedstawi wszystkim bardzo dokładny plan zmian w wyścigach motocyklowych, bo jeżeli nie to, można te artykuły można uznać za: autopromocję autora ? ukrytą reklamę promotorów marek ? próbę skłócenia środowiska ?...



<br><hr>Andrzej<br>
Komentatorzy napisał(a):Drogi czytelniku.
Bardzo mnie cieszy, że z takim zapaÅ‚em skomentowaÅ‚eÅ› naszÄ… publikacjÄ™ i cieszÄ™ siÄ™, że akurat przy tym tekÅ›cie pojawiajÄ… siÄ™ głównie merytoryczne wypowiedzi. Jednak interpretacja w twoim wykonaniu jest albo specjalnie przekrÄ™cona lub wynika z niezrozumienia tekstu. Nasza redakcja zadaÅ‚a sobie trud sprawdzenia możliwoÅ›ci Å›cigania siÄ™ na innych torach niż PoznaÅ„ kierowana głównie obawÄ… o przyszÅ‚ość tego obiektu. Wszyscy wiemy, jaka jest jego sytuacja (gruntowa, mieszkaÅ„cy). Najbardziej rozwijajÄ…cy siÄ™ sport motocyklowy w tym kraju nie może pozwolić sobie na obudzenie siÄ™ z rÄ™kÄ… w nocniku, gdy ktoÅ› nagle zamknie nam obiekt w Przeźmierowie. Åšciganie siÄ™ tylko na jednym torze jest też nierozwojowe sportowo i z tym zgodzi siÄ™ nawet piÄ™cioletnie dziecko. SprawdziliÅ›my, że tor kartingowy jest za maÅ‚y dla dużych motocykli. Powtarzam! SprawdziliÅ›my, a nie powiedzieliÅ›my nie, bo nie! Co do lotnisk w swoim wywodzie przekrÄ™casz fakty drogi czytelniku. Cytat o poÅ‚ożeniu nitki asfaltu dotyczy przerobienia niszczÄ…cego siÄ™ lotniska na profesjonalny tor wyÅ›cigowy i nie ma w artykule sÅ‚owa o tym, że ma za to pÅ‚acić gmina. To jest propozycja na współpracÄ™ gminy z prywatnym inwestorem. Takie dziaÅ‚ania powoli majÄ… już miejsce, wiÄ™c nie straszmy mieszkaÅ„ców gmin, że to za ich podatki ktoÅ› urzÄ…dzi sobie imprezÄ™. WrÄ™cz przeciwnie, taki projekt da pracÄ™ okolicznym mieszkaÅ„com. Budowa na lotniskach torów okazjonalnych to zupeÅ‚nie inny temat i po każdym weekendzie tor znikaÅ‚by z pasa startowego. Jak napisaÅ‚em istniejÄ… homologowane przez FIM krawężniki, za pomocom których można budować tory okazjonalne. Co do oddania wyÅ›cigów prywatnej firmie to drogi czytelniku jest to jedyne rozsÄ…dne rozwiÄ…zanie na wypromowanie tych zawodów. Widać, że krótko interesujesz siÄ™ historiÄ… polskiego Å›cigania, wiÄ™c przypomnÄ™, że pod koniec lat dziewięćdziesiÄ…tych wyÅ›cigi stanęły z kolan (na które rzuciÅ‚y je pomysÅ‚y i dziaÅ‚ania dziaÅ‚aczy) za sprawÄ… PRYWATNEJ firmy Polonia Cup. To ona zajmowaÅ‚a siÄ™ promocjÄ…, organizacjÄ… sponsorów. Wtedy relacja z wyÅ›cigów leciaÅ‚a w TVP2 w niedzielne popoÅ‚udnie prawie na żywo! PamiÄ™tasz? Prywatne firmy organizujÄ… MotoGP, Mistrzostwa Åšwiata Superbike, AMA Superbike i wiele innych. WidziaÅ‚eÅ› jak wyglÄ…dajÄ… te zawody, jakÄ… majÄ… oprawÄ™, sponsorów, publiczność itp? Nikt też nie mówiÅ‚ o likwidacji wpisowego, to jakaÅ› bzdura, którÄ… nie mogÄ™ pojąć jak wymyÅ›liÅ‚eÅ›. Widocznie przez nie uwagÄ™, lub celowo pominÄ…Å‚eÅ› punkt o „sprzedaniu” nazw klas sponsorom. To z tych pieniÄ™dzy utrzymywaÅ‚by siÄ™ wyÅ›cigi i wypÅ‚acane wyższe nagrody! Zdanie, że importerzy majÄ… utrudnienia z powodu „Dnia Motocyklisty” też jest nieuczciwym przekrÄ™ceniem z twojej strony. W artykule jest wyraźnie napisane, że motocykliÅ›ci majÄ… ograniczony dostÄ™p do toru, a wspomniane dni sÄ… bardzo potrzebne i ważne! Temat wynajÄ™cia toru dla importerów to inna sprawa, nie wiem czy widziaÅ‚eÅ› korespondencjÄ™ miÄ™dzy zainteresowanymi stronami. Raczej nie, bo wtedy miaÅ‚byÅ› inny poglÄ…d na ten temat i pieniÄ…dze sÄ… tam rzeczÄ… trzecio rzÄ™dnÄ…. Zgadzam siÄ™, tor w Poznaniu jest AW i może sobie tam klub nawet buraki posadzić, jeÅ›li ma ochotÄ™, ale nam chodzi dobro sportu i tak bÄ™dziemy formuÅ‚ować nasze oczekiwania. Co do mieszkaÅ„ców, to każdy rozsÄ…dny wie, że nie protestujÄ… tysiÄ…ce tylko kilku niezadowolonych (interesownych?) ludzi. Dlatego na ten temat szkoda siÄ™ rozpÅ‚ywać. Co do sprzeciwowi AW do przekazania organizacji/promocji WMMP prywatnej firmie to wyszÅ‚o to na jaw publicznie na spotkaniu z zawodnikami na pierwszej rundzie, taka firma siÄ™ zgÅ‚osiÅ‚a w zimie do PZM, wiÄ™c komentarz zbÄ™dny. Co do zasobów kadrowych, to tak samo jak wspomniani już promotorzy MotoGP i WSBK sÄ… wÅ‚aÅ›cicielami praw do tych zawodów i organizujÄ… to we współpracy z torami/klubami/federacjami. Nikt nie mówi, że trzeba zabrać tor z rÄ…k AW. Przy organizacji zawodów w Modlinie klubem gospodarzem byÅ‚ AMK RzemieÅ›lnik. W takiej współpracy strona sportowo-sÄ™dziowska leży po stronie jednostki statutowej. JeÅ›li ktoÅ› zorganizuje tor, który bÄ™dzie homologowany bÄ™dzie musiaÅ‚ oczywiÅ›cie pokryć koszta szkolenia swoich ludzi. Niestety u nas jest jeden tor i nie ma takiej tradycji sÄ™dziowania, jak np. we Francji, gdzie tor jako taki nie ma peÅ‚nej obsady na „wÅ‚asność”, a sÄ™dziowie pasjonaci jeżdżą za Mistrzostwami Francji po różnych torach i co tydzieÅ„ sÄ… gdzie indziej. Co do głów w AW i do sugerowanej mojej rzekomej awersji do Jacka Molika. Tu akurat sytuacja jest prosta. Pan Szymon KaÅ‚uża ma uprawnienia UEM do prowadzenia zawodów miÄ™dzynarodowych, a Jacek nie. Koniec kropka, z faktami siÄ™ nie dyskutuje! WiÄ™c jeÅ›li ktoÅ› z uprawnieniami wypisuje mandaty za maty Å›rodowiskowe, a nie chociażby pomaga w prowadzeniu zawodów to chyba każdy by siÄ™ zdziwiÅ‚. Na koniec chciaÅ‚bym powiedzieć, że dziennikarze sÄ… od pokazywania i wskazywania możliwoÅ›ci. JeÅ›li ktoÅ› podjÄ…Å‚ siÄ™ już pracy organizacyjnej to nie ma prawa na każdÄ… krytykÄ™ odpowiadać agresjÄ… i zbywajÄ…cym stwierdzeniem „to se zrób”. Nie chodzi o mojÄ… auto promocjÄ™, bo wiele pomysłów, czy spostrzeżeÅ„ z obserwacji wyÅ›cigów na Å›wiecie przekazywaÅ‚em i przekazujÄ™ bezpoÅ›rednio zainteresowanym. Wszystko, co robiÅ‚em i robiÄ™ jest z myÅ›lÄ… o dodrze mojego ukochanego sportu. KtoÅ› na jednym z forów internetowych spytaÅ‚ o moje przesÅ‚anki i mój interes. WiÄ™c odpowiadam. Moim interesem jest to, żeby WMMP rozwijaÅ‚o siÄ™ jak najlepiej, żeby byÅ‚a to impreza dobrze zorganizowana i wypromowana. Dlaczego? Bo jestem jednym z niewielu ludzi w tym kraju, którzy żyjÄ… tylko i wyłącznie z wyÅ›cigów. Dla mnie to nie dodatkowa nitka dochodu, to nie weekendowe hobby. WyÅ›cigi to caÅ‚e moje życie i dlatego zawsze bÄ™dÄ™ o nie walczyÅ‚. JeÅ›li wyÅ›cigi padnÄ… nie bÄ™dÄ™ miaÅ‚ o czym pisać, czego fotografować, za co nakarmić dzieci. Mam szczęście, że łączÄ™ pasjÄ™ z pracÄ….
<br><hr>Åšwiderek<br>
P.S. sędziowie nie sa własnością klubów! Mają licencje PZM i mogą sedziować wszelkie zawody pod egidą tej instytucji.<br><hr>Świderek
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35


Postprzez Komentatorzy » 8/8/2009, 20:22

Komentatorzy napisał(a):... niepokój ?

Rozumiem zaniepokojenie Autora artykułów "WMMP - diament do oszlifowania", "Po czeskich rundach mamy półmetek sezonu wyścigowego w Polsce" - o przyszłość toru w Poznaniu i wyścigów motocyklowych. Jednak podejście Autora do rozwiązania sprawy jest jeszcze dość ogólne ? Wizjonerskie ? Oderwane od rzeczywistości ?
Autor artykułów podaje przyczyny dlaczego wyścigi się nie rozwijają i jednocześnie podaje gotowe rozwiązania typu: odbywanie zawodów na torach kartingowych - konkluzja w artykule Autora; odbywanie zawodów na lotniskach - konkluzja w artykule Autora; likwidacja monopolu AW na organizację rund w Poznaniu...
Do tych rozwiązań dodaje takie oto uwagi jak na przykład organizacja zawodów na torach kartingowych: "Da się średnio, niestety jest za ciasno. Znając ułańską fantazję naszych mistrzów do trzeciego zakrętu dotarłaby połowa, a przecież nie o to chodzi." To rozwiązanie nie wymaga odrębnego komentarza. Podał go sam Autor.
Druga propozycja to imprezy na lotniskach „... poÅ‚ożenie nowej nitki asfaltu na pasie startowym i wysypanie żwirowych poboczy, by wyrównać różnicÄ™ poziomów to koszt miliona zÅ‚otych". Już widzÄ™ jak radni gmin gdzie znajdujÄ… siÄ™ lotniska bÄ™dÄ… garÅ›ciami ze skromnych budżetów sypać pieniÄ™dzmi na budowÄ™ torów do wyÅ›cigów motocyklowych.
Automobilklub Wielkopolski gospodaruje jedynym w Polsce profesjonalnym torem nie z własnej woli lub w wyniku blokowania działań światłych naprawiaczy sportu motocyklowego, którzy wszystko wiedzą lepiej, lecz dlatego, że nikt inny nie wybudował profesjonalnego toru. Raz ze względu na koszty samej budowy, dwa z powodów kosztów utrzymania takiego toru. I jeszcze jedno: zlecenie organizacji wyścigów prywatnej firmie. Wydaje się, że właśnie taki fakt może dopiero stworzyć monopol; i tu dalszy komentarz jest tu zbyteczny.
Propozycje zgłoszenia do Głównej Komisji Sportu Motocyklowego PZM dużej liczby motocyklistów, którzy także mają uzdrowić sytuację w sporcie motocyklowym jest bardzo dobra. Szczególnie ucieszą się z niej przyszli organizatorzy wyścigów motocyklowych. Jestem pewny, że pierwszą decyzją nowej Głównej Komisji będzie obniżenie wpisowego lub jego całkowita likwidacja i zwiększenie wysokości wypłacanych nagród. Oczywiście w celu zwiększenia liczby uczestników a tym samym popularyzacji wyścigów motocyklowych.
Propozycja wydłużenia czasu wyścigów na czwartek jest jak najbardziej słuszna. Spodziewam się, że jej pomysłodawca wystąpi oficjalnie z takim wnioskiem, skonsultowanym oczywiście z zawodnikami, gestorami pucharów markowych i ich zgodą na zwiększenie wpisowego. Bo nawet dziecko wie, a zatem i Autor artykułów także, że każdy dzień zawodów kosztuje ( m.in. sędziowie, obsługa medyczna, wynajem toru, straż pożarna, służby porządkowe itp.) i ktoś musi za to zapłacić. Po obniżeniu wpisowego i zwiększeniu wysokości wypłacanych nagród na pewno znajdzie się wielu chętnych do organizacji wyścigów.
Informacja o tym, że promotorzy marek mają utrudniony dostęp do Toru Poznań bo AW organizuje "Dzień Motocyklisty" jest co najmniej kuriozalna. Dlaczego AW jako podmiot dysponujący torem nie może sam nim dysponować? Właściciel obiektu może w wolnym kraju dysponować nim wedle własnego uznania jeżeli nie łamie przepisów prawa. Wynajem obiektu jest sprawą AW i podejrzewam, że jeżeli promotorzy marek zechcą zapłacić odpowiednią cenę za wynajem to w granicach zdrowego rozsądku tor będzie im wynajmowany. Przez granice zdrowego rozsądku rozumiem między innymi możliwość organizowania na Torze Poznań działalności statutowej klubu, ochronę mieszkańców okolic toru przed nadmiernym hałasem. Pamiętajmy o tym, że my jesteśmy miłośnikami motoryzacji i wyścigów. Nie wszyscy jednak muszą nimi być. Jeżeli ktoś myśli, że wygra z protestującymi mieszkańcami nie szukając kompromisu to się grubo myli. Kto posiadający zdrowy rozsądek i poczucie ogólnej odpowiedzialności stanie przeciwko tysiącom mieszkańców broniąc grupy 200, 1000 lub nawet jeszcze większej liczby motocyklistów ?
Z posiadanych informacji: AW nie jest organizatorem Mistrzostw Polski i nigdy nie był przeciwny przekazaniu organizacji wyścigów prywatnej firmie. Tylko jak dotąd żadna taka firma się jeszcze chyba nie zgłosiła. Nawiasem mówiąc jaka prywatna firma ma odpowiednie zasoby kadrowe do organizacji wyścigów (choćby sędziowie !). Bo chyba nikt nie liczy na to że kluby które finansują koszty szkoleń osób funkcyjnych zezwolą im na zatrudnienie w innej firmie, a jeżeli ktoś liczy na to, że sędziowie sami sobie sfinansują koszty szkoleń licząc na niepewne wpływy z sędziowania to gratuluję optymizmu.
I ostatnia sprawa, którą porusza autor artykułu, to "lecące głowy w AW". Sprawdziłem na oficjalnej stronie AW - Pan Szymon Kałuża jest w składzie Władz Zawodów jako Komisarz ds. Ochrony Środowiska . Nie rozumiem dlaczego autorowi artykułu nie odpowiada Pan Jacek Molik jako Dyrektor Zawodów ? Może autor winien natychmiast zgłosić to Zarządowi Głównemu PZM ?
Na koniec jeszcze jedna uwaga. W naszej Kochanej Ojczyźnie zawsze było wielu uzdrowicieli, którzy mieli pomysły na wszystko, szczególnie jeżeli nie musieli ich realizować. Rzucanie ogólnych koncepcji zawsze nam wychodziło, a diabeł tkwił i tkwi w szczegółach. Mam nadzieję, że autor artykułów przedstawi wszystkim bardzo dokładny plan zmian w wyścigach motocyklowych, bo jeżeli nie to, można te artykuły można uznać za: autopromocję autora ? ukrytą reklamę promotorów marek ? próbę skłócenia środowiska ?...



<br><hr>Andrzej<br>
Komentatorzy napisał(a):Drogi czytelniku.
Bardzo mnie cieszy, że z takim zapaÅ‚em skomentowaÅ‚eÅ› naszÄ… publikacjÄ™ i cieszÄ™ siÄ™, że akurat przy tym tekÅ›cie pojawiajÄ… siÄ™ głównie merytoryczne wypowiedzi. Jednak interpretacja w twoim wykonaniu jest albo specjalnie przekrÄ™cona lub wynika z niezrozumienia tekstu. Nasza redakcja zadaÅ‚a sobie trud sprawdzenia możliwoÅ›ci Å›cigania siÄ™ na innych torach niż PoznaÅ„ kierowana głównie obawÄ… o przyszÅ‚ość tego obiektu. Wszyscy wiemy, jaka jest jego sytuacja (gruntowa, mieszkaÅ„cy). Najbardziej rozwijajÄ…cy siÄ™ sport motocyklowy w tym kraju nie może pozwolić sobie na obudzenie siÄ™ z rÄ™kÄ… w nocniku, gdy ktoÅ› nagle zamknie nam obiekt w Przeźmierowie. Åšciganie siÄ™ tylko na jednym torze jest też nierozwojowe sportowo i z tym zgodzi siÄ™ nawet piÄ™cioletnie dziecko. SprawdziliÅ›my, że tor kartingowy jest za maÅ‚y dla dużych motocykli. Powtarzam! SprawdziliÅ›my, a nie powiedzieliÅ›my nie, bo nie! Co do lotnisk w swoim wywodzie przekrÄ™casz fakty drogi czytelniku. Cytat o poÅ‚ożeniu nitki asfaltu dotyczy przerobienia niszczÄ…cego siÄ™ lotniska na profesjonalny tor wyÅ›cigowy i nie ma w artykule sÅ‚owa o tym, że ma za to pÅ‚acić gmina. To jest propozycja na współpracÄ™ gminy z prywatnym inwestorem. Takie dziaÅ‚ania powoli majÄ… już miejsce, wiÄ™c nie straszmy mieszkaÅ„ców gmin, że to za ich podatki ktoÅ› urzÄ…dzi sobie imprezÄ™. WrÄ™cz przeciwnie, taki projekt da pracÄ™ okolicznym mieszkaÅ„com. Budowa na lotniskach torów okazjonalnych to zupeÅ‚nie inny temat i po każdym weekendzie tor znikaÅ‚by z pasa startowego. Jak napisaÅ‚em istniejÄ… homologowane przez FIM krawężniki, za pomocom których można budować tory okazjonalne. Co do oddania wyÅ›cigów prywatnej firmie to drogi czytelniku jest to jedyne rozsÄ…dne rozwiÄ…zanie na wypromowanie tych zawodów. Widać, że krótko interesujesz siÄ™ historiÄ… polskiego Å›cigania, wiÄ™c przypomnÄ™, że pod koniec lat dziewięćdziesiÄ…tych wyÅ›cigi stanęły z kolan (na które rzuciÅ‚y je pomysÅ‚y i dziaÅ‚ania dziaÅ‚aczy) za sprawÄ… PRYWATNEJ firmy Polonia Cup. To ona zajmowaÅ‚a siÄ™ promocjÄ…, organizacjÄ… sponsorów. Wtedy relacja z wyÅ›cigów leciaÅ‚a w TVP2 w niedzielne popoÅ‚udnie prawie na żywo! PamiÄ™tasz? Prywatne firmy organizujÄ… MotoGP, Mistrzostwa Åšwiata Superbike, AMA Superbike i wiele innych. WidziaÅ‚eÅ› jak wyglÄ…dajÄ… te zawody, jakÄ… majÄ… oprawÄ™, sponsorów, publiczność itp? Nikt też nie mówiÅ‚ o likwidacji wpisowego, to jakaÅ› bzdura, którÄ… nie mogÄ™ pojąć jak wymyÅ›liÅ‚eÅ›. Widocznie przez nie uwagÄ™, lub celowo pominÄ…Å‚eÅ› punkt o „sprzedaniu” nazw klas sponsorom. To z tych pieniÄ™dzy utrzymywaÅ‚by siÄ™ wyÅ›cigi i wypÅ‚acane wyższe nagrody! Zdanie, że importerzy majÄ… utrudnienia z powodu „Dnia Motocyklisty” też jest nieuczciwym przekrÄ™ceniem z twojej strony. W artykule jest wyraźnie napisane, że motocykliÅ›ci majÄ… ograniczony dostÄ™p do toru, a wspomniane dni sÄ… bardzo potrzebne i ważne! Temat wynajÄ™cia toru dla importerów to inna sprawa, nie wiem czy widziaÅ‚eÅ› korespondencjÄ™ miÄ™dzy zainteresowanymi stronami. Raczej nie, bo wtedy miaÅ‚byÅ› inny poglÄ…d na ten temat i pieniÄ…dze sÄ… tam rzeczÄ… trzecio rzÄ™dnÄ…. Zgadzam siÄ™, tor w Poznaniu jest AW i może sobie tam klub nawet buraki posadzić, jeÅ›li ma ochotÄ™, ale nam chodzi dobro sportu i tak bÄ™dziemy formuÅ‚ować nasze oczekiwania. Co do mieszkaÅ„ców, to każdy rozsÄ…dny wie, że nie protestujÄ… tysiÄ…ce tylko kilku niezadowolonych (interesownych?) ludzi. Dlatego na ten temat szkoda siÄ™ rozpÅ‚ywać. Co do sprzeciwowi AW do przekazania organizacji/promocji WMMP prywatnej firmie to wyszÅ‚o to na jaw publicznie na spotkaniu z zawodnikami na pierwszej rundzie, taka firma siÄ™ zgÅ‚osiÅ‚a w zimie do PZM, wiÄ™c komentarz zbÄ™dny. Co do zasobów kadrowych, to tak samo jak wspomniani już promotorzy MotoGP i WSBK sÄ… wÅ‚aÅ›cicielami praw do tych zawodów i organizujÄ… to we współpracy z torami/klubami/federacjami. Nikt nie mówi, że trzeba zabrać tor z rÄ…k AW. Przy organizacji zawodów w Modlinie klubem gospodarzem byÅ‚ AMK RzemieÅ›lnik. W takiej współpracy strona sportowo-sÄ™dziowska leży po stronie jednostki statutowej. JeÅ›li ktoÅ› zorganizuje tor, który bÄ™dzie homologowany bÄ™dzie musiaÅ‚ oczywiÅ›cie pokryć koszta szkolenia swoich ludzi. Niestety u nas jest jeden tor i nie ma takiej tradycji sÄ™dziowania, jak np. we Francji, gdzie tor jako taki nie ma peÅ‚nej obsady na „wÅ‚asność”, a sÄ™dziowie pasjonaci jeżdżą za Mistrzostwami Francji po różnych torach i co tydzieÅ„ sÄ… gdzie indziej. Co do głów w AW i do sugerowanej mojej rzekomej awersji do Jacka Molika. Tu akurat sytuacja jest prosta. Pan Szymon KaÅ‚uża ma uprawnienia UEM do prowadzenia zawodów miÄ™dzynarodowych, a Jacek nie. Koniec kropka, z faktami siÄ™ nie dyskutuje! WiÄ™c jeÅ›li ktoÅ› z uprawnieniami wypisuje mandaty za maty Å›rodowiskowe, a nie chociażby pomaga w prowadzeniu zawodów to chyba każdy by siÄ™ zdziwiÅ‚. Na koniec chciaÅ‚bym powiedzieć, że dziennikarze sÄ… od pokazywania i wskazywania możliwoÅ›ci. JeÅ›li ktoÅ› podjÄ…Å‚ siÄ™ już pracy organizacyjnej to nie ma prawa na każdÄ… krytykÄ™ odpowiadać agresjÄ… i zbywajÄ…cym stwierdzeniem „to se zrób”. Nie chodzi o mojÄ… auto promocjÄ™, bo wiele pomysłów, czy spostrzeżeÅ„ z obserwacji wyÅ›cigów na Å›wiecie przekazywaÅ‚em i przekazujÄ™ bezpoÅ›rednio zainteresowanym. Wszystko, co robiÅ‚em i robiÄ™ jest z myÅ›lÄ… o dodrze mojego ukochanego sportu. KtoÅ› na jednym z forów internetowych spytaÅ‚ o moje przesÅ‚anki i mój interes. WiÄ™c odpowiadam. Moim interesem jest to, żeby WMMP rozwijaÅ‚o siÄ™ jak najlepiej, żeby byÅ‚a to impreza dobrze zorganizowana i wypromowana. Dlaczego? Bo jestem jednym z niewielu ludzi w tym kraju, którzy żyjÄ… tylko i wyłącznie z wyÅ›cigów. Dla mnie to nie dodatkowa nitka dochodu, to nie weekendowe hobby. WyÅ›cigi to caÅ‚e moje życie i dlatego zawsze bÄ™dÄ™ o nie walczyÅ‚. JeÅ›li wyÅ›cigi padnÄ… nie bÄ™dÄ™ miaÅ‚ o czym pisać, czego fotografować, za co nakarmić dzieci. Mam szczęście, że łączÄ™ pasjÄ™ z pracÄ….
<br><hr>Åšwiderek<br>
Komentatorzy napisał(a):P.S. sędziowie nie sa własnością klubów! Mają licencje PZM i mogą sedziować wszelkie zawody pod egidą tej instytucji.<br><hr>Świderek<br>
weż pod uwagę że sędziowie z licencją "O" - okręgową mogą sędziować tylko i wyłącznie w okręgu. Sędziowie z licencja "P" - państwową mogą obstawiać cała reszte zawodów i są strasznie niechętnie przyznawane bo po co przecież to potrzebne żeby być dyrektorem. Resztę sobie dopowiedzcie.<br><hr>sędzia
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35


Postprzez Komentatorzy » 9/8/2009, 14:04

Komentatorzy napisał(a):... niepokój ?

Rozumiem zaniepokojenie Autora artykułów "WMMP - diament do oszlifowania", "Po czeskich rundach mamy półmetek sezonu wyścigowego w Polsce" - o przyszłość toru w Poznaniu i wyścigów motocyklowych. Jednak podejście Autora do rozwiązania sprawy jest jeszcze dość ogólne ? Wizjonerskie ? Oderwane od rzeczywistości ?
Autor artykułów podaje przyczyny dlaczego wyścigi się nie rozwijają i jednocześnie podaje gotowe rozwiązania typu: odbywanie zawodów na torach kartingowych - konkluzja w artykule Autora; odbywanie zawodów na lotniskach - konkluzja w artykule Autora; likwidacja monopolu AW na organizację rund w Poznaniu...
Do tych rozwiązań dodaje takie oto uwagi jak na przykład organizacja zawodów na torach kartingowych: "Da się średnio, niestety jest za ciasno. Znając ułańską fantazję naszych mistrzów do trzeciego zakrętu dotarłaby połowa, a przecież nie o to chodzi." To rozwiązanie nie wymaga odrębnego komentarza. Podał go sam Autor.
Druga propozycja to imprezy na lotniskach „... poÅ‚ożenie nowej nitki asfaltu na pasie startowym i wysypanie żwirowych poboczy, by wyrównać różnicÄ™ poziomów to koszt miliona zÅ‚otych". Już widzÄ™ jak radni gmin gdzie znajdujÄ… siÄ™ lotniska bÄ™dÄ… garÅ›ciami ze skromnych budżetów sypać pieniÄ™dzmi na budowÄ™ torów do wyÅ›cigów motocyklowych.
Automobilklub Wielkopolski gospodaruje jedynym w Polsce profesjonalnym torem nie z własnej woli lub w wyniku blokowania działań światłych naprawiaczy sportu motocyklowego, którzy wszystko wiedzą lepiej, lecz dlatego, że nikt inny nie wybudował profesjonalnego toru. Raz ze względu na koszty samej budowy, dwa z powodów kosztów utrzymania takiego toru. I jeszcze jedno: zlecenie organizacji wyścigów prywatnej firmie. Wydaje się, że właśnie taki fakt może dopiero stworzyć monopol; i tu dalszy komentarz jest tu zbyteczny.
Propozycje zgłoszenia do Głównej Komisji Sportu Motocyklowego PZM dużej liczby motocyklistów, którzy także mają uzdrowić sytuację w sporcie motocyklowym jest bardzo dobra. Szczególnie ucieszą się z niej przyszli organizatorzy wyścigów motocyklowych. Jestem pewny, że pierwszą decyzją nowej Głównej Komisji będzie obniżenie wpisowego lub jego całkowita likwidacja i zwiększenie wysokości wypłacanych nagród. Oczywiście w celu zwiększenia liczby uczestników a tym samym popularyzacji wyścigów motocyklowych.
Propozycja wydłużenia czasu wyścigów na czwartek jest jak najbardziej słuszna. Spodziewam się, że jej pomysłodawca wystąpi oficjalnie z takim wnioskiem, skonsultowanym oczywiście z zawodnikami, gestorami pucharów markowych i ich zgodą na zwiększenie wpisowego. Bo nawet dziecko wie, a zatem i Autor artykułów także, że każdy dzień zawodów kosztuje ( m.in. sędziowie, obsługa medyczna, wynajem toru, straż pożarna, służby porządkowe itp.) i ktoś musi za to zapłacić. Po obniżeniu wpisowego i zwiększeniu wysokości wypłacanych nagród na pewno znajdzie się wielu chętnych do organizacji wyścigów.
Informacja o tym, że promotorzy marek mają utrudniony dostęp do Toru Poznań bo AW organizuje "Dzień Motocyklisty" jest co najmniej kuriozalna. Dlaczego AW jako podmiot dysponujący torem nie może sam nim dysponować? Właściciel obiektu może w wolnym kraju dysponować nim wedle własnego uznania jeżeli nie łamie przepisów prawa. Wynajem obiektu jest sprawą AW i podejrzewam, że jeżeli promotorzy marek zechcą zapłacić odpowiednią cenę za wynajem to w granicach zdrowego rozsądku tor będzie im wynajmowany. Przez granice zdrowego rozsądku rozumiem między innymi możliwość organizowania na Torze Poznań działalności statutowej klubu, ochronę mieszkańców okolic toru przed nadmiernym hałasem. Pamiętajmy o tym, że my jesteśmy miłośnikami motoryzacji i wyścigów. Nie wszyscy jednak muszą nimi być. Jeżeli ktoś myśli, że wygra z protestującymi mieszkańcami nie szukając kompromisu to się grubo myli. Kto posiadający zdrowy rozsądek i poczucie ogólnej odpowiedzialności stanie przeciwko tysiącom mieszkańców broniąc grupy 200, 1000 lub nawet jeszcze większej liczby motocyklistów ?
Z posiadanych informacji: AW nie jest organizatorem Mistrzostw Polski i nigdy nie był przeciwny przekazaniu organizacji wyścigów prywatnej firmie. Tylko jak dotąd żadna taka firma się jeszcze chyba nie zgłosiła. Nawiasem mówiąc jaka prywatna firma ma odpowiednie zasoby kadrowe do organizacji wyścigów (choćby sędziowie !). Bo chyba nikt nie liczy na to że kluby które finansują koszty szkoleń osób funkcyjnych zezwolą im na zatrudnienie w innej firmie, a jeżeli ktoś liczy na to, że sędziowie sami sobie sfinansują koszty szkoleń licząc na niepewne wpływy z sędziowania to gratuluję optymizmu.
I ostatnia sprawa, którą porusza autor artykułu, to "lecące głowy w AW". Sprawdziłem na oficjalnej stronie AW - Pan Szymon Kałuża jest w składzie Władz Zawodów jako Komisarz ds. Ochrony Środowiska . Nie rozumiem dlaczego autorowi artykułu nie odpowiada Pan Jacek Molik jako Dyrektor Zawodów ? Może autor winien natychmiast zgłosić to Zarządowi Głównemu PZM ?
Na koniec jeszcze jedna uwaga. W naszej Kochanej Ojczyźnie zawsze było wielu uzdrowicieli, którzy mieli pomysły na wszystko, szczególnie jeżeli nie musieli ich realizować. Rzucanie ogólnych koncepcji zawsze nam wychodziło, a diabeł tkwił i tkwi w szczegółach. Mam nadzieję, że autor artykułów przedstawi wszystkim bardzo dokładny plan zmian w wyścigach motocyklowych, bo jeżeli nie to, można te artykuły można uznać za: autopromocję autora ? ukrytą reklamę promotorów marek ? próbę skłócenia środowiska ?...



<br><hr>Andrzej<br>
ten komentarz brzmi jakby byÅ‚ pisany przez dziaÅ‚acza AW, klubu nie stać na oficjalny komentarz tylko siÄ™ bawi w podjazdy w komentarzach na forum? trochÄ™ klasy panowie…..<br><hr>czytelnik
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 6/12/2009, 18:50

Kocham motory, diamenty też kocham ale motory dostarczają więcej wrażeń<br><hr>www.diamondchand.pl
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 5/3/2010, 10:24

czy kraju ktory ma prawie 40 mln ludnosci nie stac na tor wyscigowy z prawdziwego zdarzenia?? Dlaczego jedyny nasz tor w Poznaniu jest ciagle atakowany przez grupe emerytow ktorym wszystko pzeszkadza? Moze wybudowac tor w poblizu Trojmiasta z dala od zabudowan ludzi?? Zamiast 2 kosciolow jeden tor<br><hr>korn
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 5/3/2010, 10:37

Komentatorzy napisał(a):czy kraju ktory ma prawie 40 mln ludnosci nie stac na tor wyscigowy z prawdziwego zdarzenia?? Dlaczego jedyny nasz tor w Poznaniu jest ciagle atakowany przez grupe emerytow ktorym wszystko pzeszkadza? Moze wybudowac tor w poblizu Trojmiasta z dala od zabudowan ludzi?? Zamiast 2 kosciolow jeden tor<br><hr>korn<br>
ale z kaplicÄ… na padocku?<br><hr>ciekawniÅ›
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Poprzednia strona


Powrót do Komentarze do artykułów na Ścigacz.pl



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości




na górê