Zobacz wątek - Świece,regulacja gaźnika,pierścienie podstawowe pytania
NAS Analytics TAG

Świece,regulacja gaźnika,pierścienie podstawowe pytania

i inne małe pojemności
_________

Świece,regulacja gaźnika,pierścienie podstawowe pytania

Postprzez krzysieg » 13/7/2009, 20:12

witam

Jaki kolor świecy powinien być ?

co oznacza jeśli świeca jest czarna ,lub ma kolor "kawy z mlekiem" lub inne możliwości ...?

Jak pracuje silnik jak dostaje za dużo lub za mało powietrza (2T) ?
Ostatnio edytowano 15/7/2009, 10:24 przez krzysieg, łącznie edytowano 1 raz
Motorhispania (xp6)
krzysieg
Bywalec
 
Posty: 640
Dołączył(a): 10/9/2008, 11:06
Lokalizacja: Jelenia Góra


Postprzez Dandi93 » 13/7/2009, 20:39

Jak za dużo powietrza to może dostawać duże obroty, jak za mało to na ciepłym silniku nie zapalisz go bez odkręcenia manetki i na zimno będzie lepiej palił. Świeca powinna być kakaowa, jak jest czarna to za dużo oleju ma. Pozdrawiam
nsr>zzr>zx6r>r6>cbr f4i?
Avatar użytkownika
Dandi93
Bywalec
 
Posty: 910
Dołączył(a): 24/5/2008, 11:43
Lokalizacja: Biała Podlaska


Postprzez krzysieg » 13/7/2009, 21:23

Świeca powinna być kakaowa, jak jest czarna to za dużo oleju ma.

Czyli kolor nie zależy od regulacji tylko od zawartości oleju w mieszance ,im więcej oleju doleje do benzyny tym świeca będzie ciemniejsza .

Jak za dużo powietrza to może dostawać duże obroty

Zmniejszając dopływ paliwa też są wyższe niż normalnie ,można to zobaczyć odpalając i zakręcić kranik .
Ale za bardzo do jazdy się tego nie wykorzystuje bo spada moc na takich obrotach ,dany silnik jest przystosowany pod niższe ...


Przy okazji zapytam , mam problem z obrotami (silnik minareli ac holizontal 2T) .
Silnik dławi się na najwyższym odkręceniu manetki przerywa muli ,przerywa chyba tak jakby nie zawsze dostawał iskre .
Co ciekawe jest w stanie osiągnąć bardzo wysokie obroty (na 3/4 manetki ,na full zawsze przerywa) ,na 3/4 ma wysokie przez to że zdjąłem filtr powietrza i kręciłem obrotami przy gaźniku .
Robiłem to na podniesionym kole i oczywiście nie jeździłem bez filtra .
Jeśli silnik jest w stanie wogóle się "rozkręcić" to z elektryką chyba wszystko ok ?
Podmieniałem fajkę i świece nic nie dało .
Motorhispania (xp6)
krzysieg
Bywalec
 
Posty: 640
Dołączył(a): 10/9/2008, 11:06
Lokalizacja: Jelenia Góra

Postprzez balchan1 » 13/7/2009, 22:02

Mam super książkę wpdf o gaźnikach, a objawy które wymieniłeś są właśnie skutkiem złego ustawienia gaźnika. Daj meila do Ci podeśle.
komar 2 biegi ;) ->derbi vamos 50 fl ->derbi senda Bi3 80 ->kawasaki klx 650c ->Honda CB450s
->Kawasaki ZZR600e

"ZIEMIE RWIE"
balchan1
Bywalec
 
Posty: 507
Dołączył(a): 4/3/2008, 15:10
Lokalizacja: Lubuskie

Postprzez krzysieg » 15/7/2009, 10:22

Sprawa druga dotyczÄ…ca drugiego motorka ,malaguti.

Mam przydźwięk w silniku tak jakby coś było nie dokręcone i brzęczało ale to raczej nie to...
kompresji nie mam super bo 8,5 bar , czy jeśli są zużyte pierścienie mogą tak brzęczeć ?
obawiam się żeby nie zatrzęć silnika.
Dzisiaj trochę przegrzałem silnik przez nie uwage ,miałem 105 stopni ,termometr mam podłączony pod głowice (mój patent oryginalnie nie było) , teraz jakby się te dzwonienie nasiliło .
Motorhispania (xp6)
krzysieg
Bywalec
 
Posty: 640
Dołączył(a): 10/9/2008, 11:06
Lokalizacja: Jelenia Góra

Postprzez talta » 15/7/2009, 11:01

http://www.motocykl-online.pl/artykuly/swiece_zaplonowe to do swiec (mam nadzieje, ze nie dostane warna za reklame)
nikt wrozka nie jest, rozbierz cylek i zobacz stan pierscieni
talta
Mieszkaniec forum
 
Posty: 2439
Dołączył(a): 26/1/2009, 21:14

Postprzez kacperKM » 17/7/2009, 10:37

Mam pewne pytanie. Ma ktoś może schemat silnika w keeway'u matrix'sie??? Jeżeli tak to czy mógłby zamieścić link lub ten schemat... będę wdzięczny. Pozdrawiam
:wink:
kacperKM
Świeżak
 
Posty: 1
Dołączył(a): 17/7/2009, 10:18
Lokalizacja: Trzcianka

Postprzez krzysieg » 17/7/2009, 21:18

Jeździłem na starej iskrze aż zaczął przerywać , wkręciłem
nowÄ… NGK typ dedykowany do tego skuterka.
Przerwa ustawiona szczelinomierzem wg. katalogu NGK ,nadal przerywał na wysokich obrotach ,więc myślałem że coś z zapłonem cewką nie tak.
Wymieniłem cewkę-nic nie dało .

O tej świecy NGK pewnie myślicie że wszystko super,markowa dobrze dobrana ,przerwa odpowiednio ustawiona itd....

Znalazłem jakąś starą zasyfioną świece wkręciłem tak z ciekawości.....szok skuterek chodzi jak burza ani razu nie przerwało :)
Na razie koło domu jeździłem dwa razy ale wygląda na to że wszystko ok ,bez porównania lepiej chodzi .
Motorhispania (xp6)
krzysieg
Bywalec
 
Posty: 640
Dołączył(a): 10/9/2008, 11:06
Lokalizacja: Jelenia Góra

Postprzez Tokash » 17/7/2009, 21:55

NGK są dobre ALE nie te podstawowe świece z czarnym kodem. Jasny niebieski (platynowe/irydowe) są bardzo dobre. Ale stare świece i tak mają bardzo dobrego kopa.
"Komu mam wierzyć? co nazwać zaufaniem?
Czym jest - honor, szacunek, duma, prawda ponad prawem?"
O.S.T.R. - Mówiłaś mi...
Tokash
Świeżak
 
Posty: 107
Dołączył(a): 1/7/2007, 21:49

Postprzez krzysieg » 17/7/2009, 23:05

NGK są dobre ALE nie te podstawowe świece z czarnym kodem. Jasny niebieski (platynowe/irydowe) są bardzo dobre. Ale stare świece i tak mają bardzo dobrego kopa.

Ja mam z jasno niebieskimi oznaczeniami na świecy ale to jest zwykła za 15 zł .francuska nie japońska .
Ważne są te wartości cieplne ?
Jeśli silnik chodzi dobrze na świecy mimo że zalecana jest inna to co może się stać ? silnikowi chyba nic tylko świeca się szybciej zużyje .
Motorhispania (xp6)
krzysieg
Bywalec
 
Posty: 640
Dołączył(a): 10/9/2008, 11:06
Lokalizacja: Jelenia Góra

Postprzez Dandi93 » 18/7/2009, 09:25

Ja już 3 sezon mam NGK, od nowości była założona i nadal jest, odkręciłem ją tylko raz, jak wymieniałem cylinder
nsr>zzr>zx6r>r6>cbr f4i?
Avatar użytkownika
Dandi93
Bywalec
 
Posty: 910
Dołączył(a): 24/5/2008, 11:43
Lokalizacja: Biała Podlaska

Postprzez talta » 18/7/2009, 09:45

ja tez mam NGK i nie narzekam, jest bardzo dobra
co prawda katalog NGK nie jest super dokladny bo do virago podaja takie swiece na ktorej moto sie dusi i strzela, ojciec wkrecil inne swiece tez NGK i jest ok
talta
Mieszkaniec forum
 
Posty: 2439
Dołączył(a): 26/1/2009, 21:14

Postprzez krzysieg » 18/7/2009, 15:20

Zmniejszałem dzisiaj przerwę od 0,25 do 0,5mm na początku było 0,7mm.....
i silnik w ogóle się nie odzywa na żadnym ustawieniu przerwy -
takie to są te super świece :lol:
Wkręciłem tą starą dobrą i na dotyk odpalił ,jest na niej lepsza większa iskra jest nawet przy wolnym naciskaniu kopki .

Nie chce słyszeć o firmie ngk już nie chodzi o te 15 zł w błoto tylko o to że się namęczyłem kilka dni przy tym skuterku wierząc że świeca jest na pewno ok bo markowa nowa odpowiedni typ itp ...
Teraz kupie taką uniwersalną m in. do simsona B8HS za 5 zł drugim motorkiem zrobiłem 1000km na takiej i jest wszystko ok a nawet nie ustawiałem przerwy .

Po za tym ta wadliwa ngk wygląda tak samo jak ta chińska za 5 zł
może trafiłem na podróbkę ...
Motorhispania (xp6)
krzysieg
Bywalec
 
Posty: 640
Dołączył(a): 10/9/2008, 11:06
Lokalizacja: Jelenia Góra

Postprzez laser » 18/7/2009, 16:57

ja tam nie narzekałem na NGK never, może trafiłeś na wadliwą choc nie zdarzyło mi to sie nigdy tak czy siam mogłeś zareklamować
Avatar użytkownika
laser
Bywalec
 
Posty: 859
Dołączył(a): 8/5/2009, 19:12
Lokalizacja: KaliszCity



Powrót do Motorowery do 50 ccm



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości




na górê