Po co takie mocne moto?
Posty: 14
• Strona 1 z 1
Po co takie mocne moto?
Witam.
Co prawda jestem troszkę po wypiciu - ale tak mi się zebrało na przemyślenia. Obecnie ujeżdżam Yamahę XJ600S 1998r, "tylko" 61KM. Co skłania niektórych ludzi, aby kupować sobie bardzo mocne, turystyczne moto? Co im to daje? Mnie naprawdę, od 2 sezonów, wystarczają osiągi tej Yamaszki, turystyczne wypady w 2 osoby za miasto - żaden problem, wczoraj zrobiłem z plecaczkiem 300km ze średnią prędkością 140km/h i motorek nie dostawał zadyszki, a przy tym spalił ok. 4,2l / 100km. O dziwo - nic się nie chce psuć, motorek jeździ i jeździ (a szkoda, bo lubię sobie podłubać przy silnikach), przebieg już 65tys. km.
A wy jakie macie odczucia, co do turystyki motocyklowej? Czy warto do niej brać mocny sprzęt, powyżej 100KM?
Co prawda jestem troszkę po wypiciu - ale tak mi się zebrało na przemyślenia. Obecnie ujeżdżam Yamahę XJ600S 1998r, "tylko" 61KM. Co skłania niektórych ludzi, aby kupować sobie bardzo mocne, turystyczne moto? Co im to daje? Mnie naprawdę, od 2 sezonów, wystarczają osiągi tej Yamaszki, turystyczne wypady w 2 osoby za miasto - żaden problem, wczoraj zrobiłem z plecaczkiem 300km ze średnią prędkością 140km/h i motorek nie dostawał zadyszki, a przy tym spalił ok. 4,2l / 100km. O dziwo - nic się nie chce psuć, motorek jeździ i jeździ (a szkoda, bo lubię sobie podłubać przy silnikach), przebieg już 65tys. km.
A wy jakie macie odczucia, co do turystyki motocyklowej? Czy warto do niej brać mocny sprzęt, powyżej 100KM?
BMW F650 Funduro.
-
qadrat - Świeżak
- Posty: 276
- Dołączył(a): 21/4/2008, 21:25
- Lokalizacja: Ozorków
Ja Cię proszę... srednia 140kmph? Niemożliwe. Może chodzi Ci o przelotową? w to uwierzę. Średnią pewnie miałeś koło 80kmph.
Co do mocy - przejedz sie mocniejszym sprzętem - zrozumiesz. Przyspieszenia, wygodna przelotowa 160-180 - tego nie masz w XJ
Co do mocy - przejedz sie mocniejszym sprzętem - zrozumiesz. Przyspieszenia, wygodna przelotowa 160-180 - tego nie masz w XJ
No hope. no cure. No problem.
-
Terror - Administrator
- Posty: 1466
- Dołączył(a): 25/8/2005, 11:06
- Lokalizacja: WW-WWa
Oprócz powiększenia penisa motocykle powyżej 100km dają możliwość konkretnego świrowania Wszystko zależy z jaką prędkością chcesz latać, jeśli starczy Tobie 140-150 km/h to akurat 60KM zapewni szybkie osiągnięcie tej prędkości. Co innego jak ktoś lubi latać ponad 180 Zresztą wszystko także zależy od masy motocykla, Twoja Yamaszka w porównaniu do turystycznego "lytra" jest leciutka, a jak wiadomo- większa masa - więcej mocy potrzeba.
Yamaha TeTetka Szyćsetka -> to już przeszłość......w oczekiwaniu na kolejne moto
-
wiklad - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 1090
- Dołączył(a): 19/6/2007, 21:52
- Lokalizacja: Trzebiatów /Szczecin
Na większym sprzęcie do turystyki masz imo mniejsze obroty przy wyższej prędkości, i np. przy 160kph zamiast ~8k na mniejszym masz ~6k(?) na większym. Jazda jest mniej męcząca, łatwiej się wyprzedza itd.
- devxx
- Świeżak
- Posty: 294
- Dołączył(a): 11/6/2008, 15:28
- Lokalizacja: siÄ™ biorÄ… tacy debile...?
Większym turystykiem zapakuje się duże kufry, przy czym nie będzie się męczył. Wyprzedzanie nie będzie sprawiało problemu, bo gdy w XJ trzeba by redukować, żeby dynamicznie wyprzedzić, to w większym turystyku z większym momentem redukcja byłaby zbędna.
GS500F --> SV650S --> Bandit 600N --> XV535 Virago
-
C-bool - Mieszkaniec forum
- Posty: 2915
- Dołączył(a): 23/8/2007, 21:26
- Lokalizacja: Poznań
No i przy wyższej mocy jest ta wygoda że rzadziej machasz nogą. Bo odkręcasz gaz i moto na wysokim biegu żwawo przyśpiesza ze stosunkowo niskich obrotów.
,,De gustibus non est disputandum"(Å‚ac.)-O gustach siÄ™ nie dyskutuje.
-
Landryss25 - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 6269
- Dołączył(a): 2/10/2007, 17:28
- Lokalizacja: Liw
W motocyklu turystycznym wszystko rozchodzi się o pojemność, pojemność, pojemność... pojemność. Coś mi się nie chce wierzyć w spalanie xj 600 przy 140km/h w 2 osoby 4,2l, coś źle chłopie liczysz. A tak po za tym w turystyce liczy się pojemność, bo co z tego że jedziesz szlifierą, która osiąga swój moment bardzo wysoko a jest Ci on potrzebny nisko żeby wygodnie podróżować i nie redukować biegów.
Więc się nagadałem o pojemności, chyba za dużo się naczytałem o cb 1300, może po plastiku będzie czas na coś innego.
Więc się nagadałem o pojemności, chyba za dużo się naczytałem o cb 1300, może po plastiku będzie czas na coś innego.
- Demotywatrrro
- Świeżak
- Posty: 387
- Dołączył(a): 22/6/2009, 17:59
co Ty gadasz ja z plecakiem 140 i juz przy wyprzedaniu musze sie lekko rozpedzic... chodz niejezdizelm autem pol roku to moze dlatego <lol2> i teraz mi sie chce tysiaca bo moja 600 nie jedzie
ten co sobie nie żałuje
-
SzpiceR - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 3773
- Dołączył(a): 8/8/2006, 18:46
- Lokalizacja: SÅ‚upsk
po pierwsze to XJ nie jest rasowym turystą jest wygodnym małym motocyklem poza miasto lub w miasto jak kto woli.
po drugie to cięższe rasowe globtrotery np FJR 1300,GTR 1400 i inne to motocykle stworzone i przystosowane do turystki, odpowiednie szyby, kufry pozycja oraz ilość miejsca, uchwyty, rozsuwane osłony itd mnóstwo gadżetów przydatnych w dalekiej turystyce. a pojemność jest jakby adekwatna do wagi gtr-a czy fjr-ke silnik o pojemności 600 nie pociągnie. poza tym im cięższy motocykl tym lepszy w prowadzeniu w długie trasy. moc elastyczność silnika są bardzo przydatne w dalekich trasach...
po drugie to cięższe rasowe globtrotery np FJR 1300,GTR 1400 i inne to motocykle stworzone i przystosowane do turystki, odpowiednie szyby, kufry pozycja oraz ilość miejsca, uchwyty, rozsuwane osłony itd mnóstwo gadżetów przydatnych w dalekiej turystyce. a pojemność jest jakby adekwatna do wagi gtr-a czy fjr-ke silnik o pojemności 600 nie pociągnie. poza tym im cięższy motocykl tym lepszy w prowadzeniu w długie trasy. moc elastyczność silnika są bardzo przydatne w dalekich trasach...
-
YZF R1 - Moderator
- Posty: 2765
- Dołączył(a): 14/5/2008, 12:16
- Lokalizacja: Warszawa
Też mnie zaskakuje spalanie (na forum XJ każdy potwierdzi niskie spalanie, w trasie niektórzy w pojedynkę schodzą ponoć do 3,9l i powoli zaczynam w to wierzyć). W cyklu miejskim wychodzi niecałe 5l.
Właśnie myślałem nad zmianą Yamahy na coś mocniejszego, większego - ale po ostatnim wypadzie do Ciechocinka jakoś mi odeszła ochota na zmianę, bo motorek przyjemny, plecaczek nie narzekał na ból tyłka i zbyt wiele oleju nie muszę dolewać, przy ok. 9tys sezonowo spokojnie mi starcza 700ml na dolewkę. Bardzo podoba mi się Thundercat, ale nie wiem czy na nim można komfortowo jeździć.
Miałem 2 sezony temu Bandita 600N, osiągi lepsze niż XJ, ale do turystyki się nie nadawał z racji braku owiewki, a swoje potrafił spalić, i apetyt na olej miał duży.
Właśnie myślałem nad zmianą Yamahy na coś mocniejszego, większego - ale po ostatnim wypadzie do Ciechocinka jakoś mi odeszła ochota na zmianę, bo motorek przyjemny, plecaczek nie narzekał na ból tyłka i zbyt wiele oleju nie muszę dolewać, przy ok. 9tys sezonowo spokojnie mi starcza 700ml na dolewkę. Bardzo podoba mi się Thundercat, ale nie wiem czy na nim można komfortowo jeździć.
Miałem 2 sezony temu Bandita 600N, osiągi lepsze niż XJ, ale do turystyki się nie nadawał z racji braku owiewki, a swoje potrafił spalić, i apetyt na olej miał duży.
BMW F650 Funduro.
-
qadrat - Świeżak
- Posty: 276
- Dołączył(a): 21/4/2008, 21:25
- Lokalizacja: Ozorków
Zebys mogl lepiej zrozumiec dlaczego ludzie decyduja sie na wieksze i mocniejsze motocykle turystyczne proponuje ci dluzszy wypad. 300 km to niewielki dystans. Tym bardziej jezeli jechales drogami krajowymi.
Podczas dluzszych wycieczek - przynajmniej 600 km, gdzie czasami trzeba zjechac na droge ekspresowa albo autostrade przecietne osiagi motocykla nie wystraczaja. Tutaj potrzebny jest elastyczny silnik i zapas mocy przy wyprzedzaniu. Jezeli wyjezdzasz na dluzej z plecaczkiem motocykl trzeba soildnie obladowac. Podejrzewam, ze nawet przy kilkudziesieciu kilogramowym ladunku XJ zacznie byc niestabilna.
Podczas dluzszych wycieczek - przynajmniej 600 km, gdzie czasami trzeba zjechac na droge ekspresowa albo autostrade przecietne osiagi motocykla nie wystraczaja. Tutaj potrzebny jest elastyczny silnik i zapas mocy przy wyprzedzaniu. Jezeli wyjezdzasz na dluzej z plecaczkiem motocykl trzeba soildnie obladowac. Podejrzewam, ze nawet przy kilkudziesieciu kilogramowym ladunku XJ zacznie byc niestabilna.
Honda VFR 800 FI
-
elco - Moderator
- Posty: 3014
- Dołączył(a): 10/3/2007, 01:18
- Lokalizacja: Wałbrzych/Wrocław
Elcommendante dobrze mowi... z malymi wypadami nie ma problemu ale w dluzsza trase trzeba cos tam spakowac a wtedy raz ze niestabilna sie staje maszynka ze wzgledu na mase wlasna a dwa ze osiagi beda juz gorsze i moga byc problemy z wyprzedzaniem na autostradzie i drogach szybkiego ruchu ogolnie.
Po tym co napisales widze ze Ty szukales motocykla poza miasto i dobrze trafiles. Lecz on z turystyka nie ma za wiele zwiasku. Mylisz male wypady z prawidziwa turystyka bo chyba mowiac o turystyce mowimy o dystansach troszke wiekszych niz 300 km??
Po tym co napisales widze ze Ty szukales motocykla poza miasto i dobrze trafiles. Lecz on z turystyka nie ma za wiele zwiasku. Mylisz male wypady z prawidziwa turystyka bo chyba mowiac o turystyce mowimy o dystansach troszke wiekszych niz 300 km??
Bo maszyna to nie wszystko, najwazniejsza jest pasja!!
- sebekmelior
- Świeżak
- Posty: 368
- Dołączył(a): 5/6/2008, 16:31
No to chyba ja inaczej od was definiuję pojęcie "turystyka" - bo dla mnie to jest jakiś wypad za miasto (głównie weekendowy), zamiast samochodem
Ja akurat kupiłem motocykl, który wydał mi się uniwersalny (miasto i poza miasto), a zarazem niedrogi w utrzymaniu oraz w miarę udany konstrukcyjnie. Jak na razie nie narzekam.
Co prawda dzisiaj odczułem lekki niedosyt, jadąc przez 50km/h autostradą, przy 160km/h zdarzyło mi się być wyprzedzonym przez kilka aut, lecz tragedii nie ma.
Ja akurat kupiłem motocykl, który wydał mi się uniwersalny (miasto i poza miasto), a zarazem niedrogi w utrzymaniu oraz w miarę udany konstrukcyjnie. Jak na razie nie narzekam.
Co prawda dzisiaj odczułem lekki niedosyt, jadąc przez 50km/h autostradą, przy 160km/h zdarzyło mi się być wyprzedzonym przez kilka aut, lecz tragedii nie ma.
BMW F650 Funduro.
-
qadrat - Świeżak
- Posty: 276
- Dołączył(a): 21/4/2008, 21:25
- Lokalizacja: Ozorków
Ja mam w sumie podobne zdanie do qadrata. Ale jest jedna rzecz którą cholernie kocham. Te zrzucanie z fotela jak dasz ostro po manecie na 1,2 i 3 biegu na mojej CBR 900. Bezcenne ;D Dlatego nast. motor będzie miał prawdopodobnie tylko 100km, ale za to moment 100Nm (Bandit 1200). Ma być wogodne, zrzucać z siedzenia, mieć całkiem fajny zasięg i nie trza tego będzie kręcić do 10k rpm ;D
-
lonewolf - Bywalec
- Posty: 588
- Dołączył(a): 29/5/2008, 19:48
Posty: 14
• Strona 1 z 1
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości