Zobacz wątek - Dziura w wydechu, czym zakleić ?
NAS Analytics TAG

Dziura w wydechu, czym zakleić ?

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

Dziura w wydechu, czym zakleić ?

Postprzez Michal_burnout » 27/6/2009, 20:47

Witam. Mam dziurę w wydechu znajduje sie w okolicy wahacza, ponieważ ucho podtrzymujące kolektor wydechowy(tą ostatnią część przed tłumikiem) bylo przygięte i tłumik tarł o wahacz :( no i dziura sie zrobiła odsłaniająca "watę " wygłuszającą i tą wewnętrzna dziurkowaną blachę. Spaliny idą na wahacz i brudzą go. Chciałem to zakleić(tłumik jest już we właściwej pozycji) no i użyłem tego co miałem pod ręką- Poxipolu, przejechałem się i kleju już nie ma, albo popękał albo się stopił, w każdym bądź razie nie ma go i spaliny bokiem uchodzą. Dodam, że to standardowy tłumik od GSXRa(SRAD 600 99) Pospawać go raczej nie mam czym(nie wiem co to za materiał), myślę o kupnie drugiego ale to tez wydatek a ta dziura nie jest na widocznym miejscu więc pięknie nie musi wglądać jej zaklejenie :)
Avatar użytkownika
Michal_burnout
Świeżak
 
Posty: 101
Dołączył(a): 4/5/2009, 21:04
Lokalizacja: MÅ‚awa


Postprzez elco » 27/6/2009, 22:18

mozesz owinac tlumik blacha aluminiowa i dobrze ja znitowac. Niedawno jeden kolega pisal na forum o przerobce cbr 1000f. Mozesz w tym temacie zobaczyc efekt.
Honda VFR 800 FI
Avatar użytkownika
elco
Moderator
 
Posty: 3014
Dołączył(a): 10/3/2007, 01:18
Lokalizacja: Wałbrzych/Wrocław


Postprzez YZF R1 » 28/6/2009, 00:20

Ja bym pospawał. pogadać z dobrym spawaczem który zna się na fachu i migomatem ci to zespawa. jeśli już sięgasz po takie metody jak klej to zdecydowanie poxilina a nie poxipol ale to metoda z deka tak no sam rozumiesz...
Avatar użytkownika
YZF R1
Moderator
 
Posty: 2765
Dołączył(a): 14/5/2008, 12:16
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez wiklad » 28/6/2009, 12:26

Jak nie chce ci się spawać, to możesz kupić taśmę do zaklejania wydechów i dodatkowo uszczelnić to cementem do wydechów.
Yamaha TeTetka Szyćsetka -> to już przeszłość......w oczekiwaniu na kolejne moto :D

Obrazek
Avatar użytkownika
wiklad
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 1090
Dołączył(a): 19/6/2007, 21:52
Lokalizacja: Trzebiatów /Szczecin

Postprzez Obserwator » 28/6/2009, 12:53

umyj i zaklej wahacz taśmą tak by ją brudziło i do czasu spawania jeździj w ten sposób. potem tylko odkleisz brud:)
Obserwator
Świeżak
 
Posty: 38
Dołączył(a): 28/6/2009, 11:07

Postprzez m3ody » 28/6/2009, 16:17

w castoramie sprzedaja specjalna paste znaczy dziwna gume za 13zl kupilem i smiga wyglada jak duza puszka na paste do butów :P
m3ody
Świeżak
 
Posty: 27
Dołączył(a): 15/4/2009, 16:40
Lokalizacja: Nowy Targ

Postprzez mario26011 » 28/6/2009, 16:41

ja bym zdemontowal tłumnik i podjechał do jakiegoś warsztatu blacharskiego tam napewno tobie pospawają.zapłacisz 20-30zł i masz pewne że jest dobrze, a pasta do wydechu kosztuje ze 20zł i nie wiadomo czy da rade
mario26011
Świeżak
 
Posty: 15
Dołączył(a): 1/4/2009, 19:35
Lokalizacja: toruń

Postprzez Przemo_rene » 29/6/2009, 09:44

ja do zalepienia otworów po nitach w wydechu (2 mi się ruszały to je wywaliłem bo gruchotały) użyłem kleju do kominków, a dokładniej do przyklejania uszczelnień szyb kominkowych - i do tego ww miejsce nitów włożyłem dwie śrubki o płaskich łebkach (wygląda bdb). Klej ten jest odporny na wysoki temperatury nawet do 1100*C.

Druga sprawa to jednak to, że w Twoim wypadku lepiej zanieś do spawacza i nie ma co kombinować.
http://www.tinyurl.pl?PlJBVNPo PrzeglÄ…d Twojego moto w P-N!
Avatar użytkownika
Przemo_rene
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2982
Dołączył(a): 11/3/2009, 13:27
Lokalizacja: Poznań / TL1000R

Postprzez Michal_burnout » 1/7/2009, 18:57

Przemo_rene napisał(a):Druga sprawa to jednak to, że w Twoim wypadku lepiej zanieś do spawacza i nie ma co kombinować.


Pokombinować można ale z głową i nie z poxipolem :) Idąc za radą kupie klej do kominków i nitownice. Wezmę kawałek blachy posmaruje wszystko klejem dla uszczelnienia i zanituje. A oto zdjęcie owego tłumika:

Obrazek

Jak go załatam to opiszę spostrzeżenia i wrzucę zdjęcia. Dzięki chłopaki :)
Avatar użytkownika
Michal_burnout
Świeżak
 
Posty: 101
Dołączył(a): 4/5/2009, 21:04
Lokalizacja: MÅ‚awa

Postprzez balchan1 » 1/7/2009, 19:56

Ja bym to jednach pospawał u jakiegoś dobrego fachowca. Będzie pewniej i po szlifowaniu bardziej estetycznie.
komar 2 biegi ;) ->derbi vamos 50 fl ->derbi senda Bi3 80 ->kawasaki klx 650c ->Honda CB450s
->Kawasaki ZZR600e

"ZIEMIE RWIE"
balchan1
Bywalec
 
Posty: 507
Dołączył(a): 4/3/2008, 15:10
Lokalizacja: Lubuskie

Postprzez Michal_burnout » 1/7/2009, 21:57

Ale co to za materiał jest? Bo znajomy mówi, że ciężko to pospawać bo to tytan czy coś na po dobę, nie znam sie na metalu, a w Mławie spawają ale nie ma nikogo kto by był jakimś specem :( Może i macie racje po co wydawać na pierdoły jak lepiej dać w dobre ręce i żeby to kupy się trzymało. Jutro się rozejrzę za spawaczem jakimś dobrym i zapytam się czy da radę.
Avatar użytkownika
Michal_burnout
Świeżak
 
Posty: 101
Dołączył(a): 4/5/2009, 21:04
Lokalizacja: MÅ‚awa

Postprzez balchan1 » 1/7/2009, 22:36

Tytan?? xD Bądź poważny, tytan by się tak przetarł?? Tytan w motocyklowym tłumiku?? Chyba nie.... Dla mnie to wygląda na alu albo jakiś stop alu. To da się pospawać.
komar 2 biegi ;) ->derbi vamos 50 fl ->derbi senda Bi3 80 ->kawasaki klx 650c ->Honda CB450s
->Kawasaki ZZR600e

"ZIEMIE RWIE"
balchan1
Bywalec
 
Posty: 507
Dołączył(a): 4/3/2008, 15:10
Lokalizacja: Lubuskie

Postprzez Przemo_rene » 2/7/2009, 08:20

balchan1 napisał(a):Tytan?? xD Bądź poważny, tytan by się tak przetarł?? Tytan w motocyklowym tłumiku?? Chyba nie.... Dla mnie to wygląda na alu albo jakiś stop alu. To da się pospawać.


Kolego, jak nie jesteś zorientowany to się nie wypowiadaj. Ze stopów z tytanem (gdyż z samego tytanu nie bo tylko w stopach ma wpływ na twardość metalu) jak najbardziej są kominy do moto.

W Twoim przypadku skoro tłumik jest seryjny (a na taki wygląda) to jest to alu (tam gdzie przeszlifowano jest miejscami małe lusterko jak po polerce ;) ). Lepszym i NAJLEPSZYM rozwiązaniem by ten ogólnie poniszczony tłumik był jak nowy to rozcięcie gumówką wzdłuż całego tłumika blachy co jest przedarta i zniszczona oraz na nitach rozwiercenie. Zdejmiesz (troche siłowo) samo to zniszczone owinięcie, kupisz blachę alu takiej samej długości i daj to do nawinięcie na wnętrzności wydechu.



Przy tak zniszczonym wydechu to albo bym tak zrobil albo szukał używki.
http://www.tinyurl.pl?PlJBVNPo PrzeglÄ…d Twojego moto w P-N!
Avatar użytkownika
Przemo_rene
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2982
Dołączył(a): 11/3/2009, 13:27
Lokalizacja: Poznań / TL1000R

Postprzez to_jaaaaaa » 2/7/2009, 12:25

ja też miałem podobną dziure w tłumniku i dałem blaszke i uszczelniłem silikonem do silników i nie miałem już tym problemów :)
to_jaaaaaa
Świeżak
 
Posty: 33
Dołączył(a): 11/6/2009, 20:24

Postprzez balchan1 » 2/7/2009, 13:32

Tylko że ja patrząc na ten tłumik stwierdziłem że jest to pewnie fabryczny, a nie sportowy (tuningowy) wydech. I wątpię żeby w fabrycznej końcówce użyto tytanu, a szczególnie w czystej postaci.
komar 2 biegi ;) ->derbi vamos 50 fl ->derbi senda Bi3 80 ->kawasaki klx 650c ->Honda CB450s
->Kawasaki ZZR600e

"ZIEMIE RWIE"
balchan1
Bywalec
 
Posty: 507
Dołączył(a): 4/3/2008, 15:10
Lokalizacja: Lubuskie

Postprzez Michal_burnout » 2/7/2009, 16:28

Przemo_rene napisał(a):W Twoim przypadku skoro tłumik jest seryjny (a na taki wygląda) to jest to alu
Przy tak zniszczonym wydechu to albo bym tak zrobil albo szukał używki.


Ale to jest od wewnątrz wiec czy pospawam czy zakleję to tragedii w wyglądzie nie będzie :)

Co do balchan1 to o czysty tytan mi nie chodziło, a mówił mi to znajomy co ma haje i też musiał spawać tłumik, trochę go to kosztowało bo tak normalnie nie dało sie to pospawać.
Avatar użytkownika
Michal_burnout
Świeżak
 
Posty: 101
Dołączył(a): 4/5/2009, 21:04
Lokalizacja: MÅ‚awa

Postprzez balchan1 » 2/7/2009, 20:04

W motocyklach typu hayabusy i innych w których technologia stoi na tak wysokim poziomie że wykorzystywane sa materiały "kosmiczne" jak tytan itp wiadomo że będą problemy z tym. Stop z tytanem też powinien być dośc problematyczny. Idź do najbardziej profesjonalnego zakładu spawalniczego na jaki natrafisz i tam pytaj o koszta i mozliwości. Jeżeli jednak nie zależy Ci na estetyce to tak jak juz padło wcześniej- uszczelniacz i nitownica. Ale wg mnie to tylko w ostatecznosci i gdy cena za takie spawanie nie będzie odpowiadała.
komar 2 biegi ;) ->derbi vamos 50 fl ->derbi senda Bi3 80 ->kawasaki klx 650c ->Honda CB450s
->Kawasaki ZZR600e

"ZIEMIE RWIE"
balchan1
Bywalec
 
Posty: 507
Dołączył(a): 4/3/2008, 15:10
Lokalizacja: Lubuskie

Postprzez wiklad » 2/7/2009, 22:59

Namieszaliście trochę z tym tytanem :D

Wydech na 99% jest ze stali nierdzewnej, która jest dobrze spawalna. Domieszek tytanu raczej nie zawiera, bo to nie kwasówka/maraging/itp. , a w 99 roku nikt raczej o wydechach ze stopów tytanu do "ulicznych maszyn" nie myślał (co innego teraz).

PS: Stop tytanu to nie to samo co stal z domieszkÄ… tytanu :-]


Tymczasowo możesz zalepić to taśmą, a potem pospawać/wymienić obudowę
Yamaha TeTetka Szyćsetka -> to już przeszłość......w oczekiwaniu na kolejne moto :D

Obrazek
Avatar użytkownika
wiklad
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 1090
Dołączył(a): 19/6/2007, 21:52
Lokalizacja: Trzebiatów /Szczecin

Postprzez Michal_burnout » 2/7/2009, 23:23

wiklad napisał(a):Tymczasowo możesz zalepić to taśmą, a potem pospawać/wymienić obudowę


Taśma nie da rady, bo mam niewyregulowane gaźniki i wydech troszkę wypruty, strzela jak mam duże obroty i odejmę gazu wiec wypluje ja po chwili jazdy.

Wątpię, żeby w kumpla Hayabusie miał coś innego niż ja, bo tłumiki choć ma 2 to wyglądają tak samo jak mój, ale może zbyt przesadził z tym tytanem, no ale mówił, że ciężko to pospawać(tak ciężko jak gpz na gume postawić/w dziale Technika jazdy :twisted: ) , mam namiary na gości co maja sprzęt do spawania/ nadlewania(jak zawał, tak zwał, ale mają maszyny) aluminium i zapytam się ich. Dzięki za zainteresowanie tematem. O przebiegu napraw będę informował.
Avatar użytkownika
Michal_burnout
Świeżak
 
Posty: 101
Dołączył(a): 4/5/2009, 21:04
Lokalizacja: MÅ‚awa

Postprzez YZF R1 » 3/7/2009, 07:01

Przemo_rene napisał(a):ja do zalepienia otworów po nitach w wydechu (2 mi się ruszały to je wywaliłem bo gruchotały) użyłem kleju do kominków, a dokładniej do przyklejania uszczelnień szyb kominkowych - i do tego ww miejsce nitów włożyłem dwie śrubki o płaskich łebkach (wygląda bdb). Klej ten jest odporny na wysoki temperatury nawet do 1100*C.

Druga sprawa to jednak to, że w Twoim wypadku lepiej zanieś do spawacza i nie ma co kombinować.


A nie łatwiej ponownie było to zanitować 20 sekund roboty....?

Co do Tytanu to ktoś się dziwił "tytan w motocyklu" tak kolego w moim motocyklu seryjnie jest tytanowy tłumik bardzo lekki. a w Gixxach z tego roku nie było seryjnych układów z tytanu. jest to zapewne jakiś lekki stop który bez problemu pospawa się migomatem... :wink:

Mój pomysł to wyciąć uszkodzenie w kształt np prostokąta i wspawać tam taki sam element z blachy alu. po wypolerowaniu bezie git produkcja. a kleje taśmy to weź ze sobą na ZPT.

Obrazek (otwórz link)
Avatar użytkownika
YZF R1
Moderator
 
Posty: 2765
Dołączył(a): 14/5/2008, 12:16
Lokalizacja: Warszawa

Następna strona


Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość




na górê