Zobacz wÄ…tek - kawasaki 250r a aprilia 125 rs
NAS Analytics TAG

kawasaki 250r a aprilia 125 rs

Wszelkie dyskusje o motocyklach onroad.
Milośnikow enduro, crossu, skuterów motorowerów oraz motocykli o pojemności do 125 ccm zapraszamy do działów niżej.
_________

kawasaki 250r a aprilia 125 rs

Postprzez vespkon » 27/5/2009, 20:33

chce porownac wady i zalety obu motocykli i prosze o informacje na temat tych maszyn osoby, ktore mialy okazje nimi jezdzic. Ktory bardziej polecacie. Dodam, ze mam 190 cm wzrostu - czy uda mi sie na nich zmiescic??
vespkon
Świeżak
 
Posty: 30
Dołączył(a): 27/5/2009, 14:31


Postprzez rybek6 » 29/5/2009, 09:41

napewno sie zmiescisz a jak nie to mozesz siedziec na miejcu pasazera tylko troche smiesznie by to wygladalo :D
rybek6
Świeżak
 
Posty: 20
Dołączył(a): 24/4/2009, 18:45
Lokalizacja: Galeonki


Postprzez szybki90 » 29/5/2009, 13:22

kawa zx250 r (od 2009 roku) to całkiem przyjemny sprzęt, mam 180 cm wzrostu i nie czułem się na niej jakiś za duży. całkiem wygodna pozycja za kierownicą, silniczek to istne marzenie, wprawdzie był na dotarciu ale do 6 tyś można jeździć nim spokojnie i z małym spalaniem. Powyżej 6 tys silnik pokazuje że nie jest jakąś tam jednostką napędową, ma w sobie charakter małej ninji!!
Aprilia Rs to zupełnie inny sprzęt, wydaje się bardziej masywna od kawy. 125 2t i 250 4t nie ma co porównywać 2t ma mocne wysokie obory i trzeba ją mocno kręcić żeby porządnie przyspieszała, a to wiąże się z duzym spalaniem.
Wizualnie oba sprzęty (aprilia od 2007 i kawa od 2009) mają w sobie to coś co przykuwa oko zwykłego przechodnia, a wybór wg mnie należy tylko i wyłącznie do osoby która będzie jeździła tym sprzętem, jak sie będzie na nim czuć i co będzie bardziej się mu podobać.
peugeot zenith -> yamaha dt 125-> ktm sx 125-> suzuki rm 250 -> Malagutii f12-> Yamaha aerox -> Aprilia sr -> Yamaha yz 125 -> KTM sx 250 -> KTM sx 400 -> Husqvarna te 250
szybki90
Świeżak
 
Posty: 205
Dołączył(a): 28/5/2009, 16:41
Lokalizacja: Grudziadz

Postprzez Frugos » 29/5/2009, 18:59

Ja bym się nawet nie zastanawiał. Oczywiście, że wolałbym Kawę. Aprilia to 2T, jeździ normalnie dopiero u góry, trzeba się bawić z mieszankami, dużo pali. Kawa pali mniej, ma ładniejszy dźwięk, większa przyjemność z jady.
Avatar użytkownika
Frugos
Bywalec
 
Posty: 602
Dołączył(a): 5/11/2008, 17:05

Postprzez vespkon » 31/5/2009, 10:03

pozostaje tylko kwestia ceny, bo aprilie mozna kupic uzywana, za duzo mniejsze pieniadze. Czy wiecie cos na temat niezawodnosci tych motorow, tzn czy inwestycja w 7 czy 8 letnia maszyne nie skoncyz sie tym,ze bedzie stala caly czas u mechanika?
vespkon
Świeżak
 
Posty: 30
Dołączył(a): 27/5/2009, 14:31

Postprzez grzybol » 31/5/2009, 10:44

tego typu sprzęty kupuje się zazwyczaj jako pierwszy motocykl, więc 7-8 letnie egzemplarze mogą mieć sporo przygód za sobą.
781228 <3
grzybol
Świeżak
 
Posty: 172
Dołączył(a): 4/6/2008, 13:59
Lokalizacja: Poznań

Postprzez C-bool » 31/5/2009, 11:14

Jeśli masz 190 cm wzrostu to Apki nie kupuj, bo nowsza RS 125 jest tego samego rozmiaru co RS 50. Gwarantuję, że haczył byś nogami o owiewki.
GS500F --> SV650S --> Bandit 600N --> XV535 Virago
Avatar użytkownika
C-bool
Mieszkaniec forum
 
Posty: 2915
Dołączył(a): 23/8/2007, 21:26
Lokalizacja: Poznań

Postprzez Frugos » 31/5/2009, 15:17

8 letni motocykl przecież nie jest taki stary.
Mogą się zdarzyć niezłe egzemplarze, które zazwyczaj są trochę droższe.
Avatar użytkownika
Frugos
Bywalec
 
Posty: 602
Dołączył(a): 5/11/2008, 17:05

Postprzez gba4 » 31/5/2009, 16:58

Ja bez zastanawiania się brałbym 4T.. 2T jednak za dużo pali..
XL 125 Varadero
Avatar użytkownika
gba4
Bywalec
 
Posty: 543
Dołączył(a): 12/9/2007, 19:29

Postprzez szybki90 » 1/6/2009, 12:36

czasem trafisz dobry sprzęt.
Staraj kupić się motor z suchymi lagami, dobrym napędem i dobrymi klockami.
Zawsze możesz kupić dobry tłok i jeździć cały czas na pewnym sprzęcie. Często można kupić motor na dotarciu lecz nie popieram tego ruchu. Lepiej zrobić remont samemu.
tłok to około350 zł więc często w granicach negocjacji ceny takiego motoru.

Frugos w Rs nie musisz robić mieszanki, masz tam dozownik!!
peugeot zenith -> yamaha dt 125-> ktm sx 125-> suzuki rm 250 -> Malagutii f12-> Yamaha aerox -> Aprilia sr -> Yamaha yz 125 -> KTM sx 250 -> KTM sx 400 -> Husqvarna te 250
szybki90
Świeżak
 
Posty: 205
Dołączył(a): 28/5/2009, 16:41
Lokalizacja: Grudziadz

Postprzez Frugos » 1/6/2009, 13:58

Wiem, że jest dozownik. Raczej chodziło mi o to, że trzeba doliczyć do kosztów paliwa (które też szybko schodzi, jak to w 2T) koszty oleju.
Avatar użytkownika
Frugos
Bywalec
 
Posty: 602
Dołączył(a): 5/11/2008, 17:05

Postprzez szybki90 » 1/6/2009, 16:17

koszta nie są jakieś wielkie bo to max 60 zł za olej... a na 800 km wystarczy więc nie jest to dużo.
Ogólnie 2T wg. mnie ma ładniejszy dźwięk bardziej mnie urzeka, 4T w 250 chodzi troszkę cicho. Nie słychać tego dźwięku z tłumika;)
I najważniejsza rzecz. 125 2T sprzedasz szybciej niż 250 4T nie utopisz się z tym motorem;)
peugeot zenith -> yamaha dt 125-> ktm sx 125-> suzuki rm 250 -> Malagutii f12-> Yamaha aerox -> Aprilia sr -> Yamaha yz 125 -> KTM sx 250 -> KTM sx 400 -> Husqvarna te 250
szybki90
Świeżak
 
Posty: 205
Dołączył(a): 28/5/2009, 16:41
Lokalizacja: Grudziadz

Postprzez C-bool » 1/6/2009, 17:16

szybki90 napisał(a):koszta nie są jakieś wielkie bo to max 60 zł za olej... a na 800 km wystarczy więc nie jest to dużo.

Co nie zmienia faktu, że tworzą się dodatkowe koszta.

szybki90 napisał(a):Ogólnie 2T wg. mnie ma ładniejszy dźwięk bardziej mnie urzeka, 4T w 250 chodzi troszkę cicho. Nie słychać tego dźwięku z tłumika;)

Każdy ma swój gust, ale 99,9% ludzi woli poważny dźwięk 4T, niż pierdzący niemiłosiernie i hałasujący 2T.

szybki90 napisał(a):125 2T sprzedasz szybciej niż 250 4T nie utopisz się z tym motorem;)

Z tym to po części prawda... 250cc ludzie rzadko kupują, a jeśli już to najczęściej do nauki jazdy (np. YBR 250). Jednak 125cc też nie jest tak łatwo sprzedać. Za cenę np. RS 125 z 2002 r. można by już mieć GSa... i wiadomo, że nie powinien się on rozwalić szybko, tak jak wyżyłowany 2T. Do sprzedania to w sumie nie ma różnicy, czy coś się lepiej sprzedaje, czy gorzej, potrzebny jest tylko klient.
GS500F --> SV650S --> Bandit 600N --> XV535 Virago
Avatar użytkownika
C-bool
Mieszkaniec forum
 
Posty: 2915
Dołączył(a): 23/8/2007, 21:26
Lokalizacja: Poznań

Postprzez vespkon » 3/6/2009, 19:03

a czy jest ktos, kto jezdzi taka aprilia, ktora ma ok 10 lat i moglby powiedziec, czy warto inwestowac w takie podstarzale 2t
vespkon
Świeżak
 
Posty: 30
Dołączył(a): 27/5/2009, 14:31

Postprzez Invi » 3/6/2009, 20:45

Ja nie jeżdżę 2T ale z pewnością jak to 2T będzie wymagała remontu silnika.

Ja bym tam wolał Aprilię! Ja ogólnie lubię 2T. Fakt psuje się, wydechem wypluwa część benzyny, trzeba często remontować, brzmi jak romet, ale za to jakie to dzikie!
Szkoda że nikt normalny nie zrobi sportowej 2T 600cc ;). R1 była by przy tym jak potulny baranek.
Avatar użytkownika
Invi
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 6277
Dołączył(a): 15/7/2008, 14:12

Postprzez szybki90 » 4/6/2009, 09:31

A co powiecie o aprili rs 250?? To jest wymiot w 2T;)

A wracając do rs 125 to remontów nie robi się aż tak strasznie często, to nie jest jakiś wyczynowy cross. Masz w niej silinik rotax'a które są bardzo wytrzymałe. Jak wstawisz dobry tłok i będziesz miał dobry olej, to spokojnie pojeździsz na nim cały rok. A nawet dłużej. Kumpel jeździ rs 125 i już od zeszłego sezony nic nie robił, poza zmienianiem klocków, napędu i wymianie oleju w skrzyni.
peugeot zenith -> yamaha dt 125-> ktm sx 125-> suzuki rm 250 -> Malagutii f12-> Yamaha aerox -> Aprilia sr -> Yamaha yz 125 -> KTM sx 250 -> KTM sx 400 -> Husqvarna te 250
szybki90
Świeżak
 
Posty: 205
Dołączył(a): 28/5/2009, 16:41
Lokalizacja: Grudziadz

Postprzez Konio » 4/6/2009, 10:00

dr.artur napisał(a):wlasnie tez sie dziwie ze w 2t jest tak malo moto i dlaczego nie ma duzych pojemnosci


Z tego co kiedys czytalem zostala wyprodukowana 600tka w 2T ale tylko na tor wyscigowy i z tego co pamietam lykala literki ;p
Produkcja, dystrybucja, masturbacja
Blady 900 puk puk puk
Avatar użytkownika
Konio
Mieszkaniec forum
 
Posty: 2925
Dołączył(a): 6/11/2008, 21:47
Lokalizacja: Nadejdzie Chuck? Tego nikt nie wie;/ Kielce/Krk

Postprzez vespkon » 4/6/2009, 12:21

a moze jestescie w stanie podac mi informacje, jaka kwote moze wessac taki remont silnika, ktory z tego co rozumiem w tych motorkach mozna uznac za standardowa procedure ( jak tankowanie czy wymiane oleju)?
vespkon
Świeżak
 
Posty: 30
Dołączył(a): 27/5/2009, 14:31

Postprzez Invi » 4/6/2009, 14:06

dr.artur napisał(a):wlasnie tez sie dziwie ze w 2t jest tak malo moto i dlaczego nie ma duzych pojemnosci


Pie******e przepisy dotyczące czystości spalin...

A 2T 500cc w motoGP były fajne. Tylko kto nad tym panował? :lol:
Avatar użytkownika
Invi
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 6277
Dołączył(a): 15/7/2008, 14:12

Następna strona


Powrót do Motocykle



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 24 gości




na górê