Korek spustowy co zrobic???
Posty: 17
• Strona 1 z 1
Korek spustowy co zrobic???
witam.dziś niechcący przekręciłem śrube przez którą spuszcza się olej. nawet się trzyma ale nie za dobrze.da się jakoś to naprawić???
- snajper1991
- Świeżak
- Posty: 301
- Dołączył(a): 25/2/2009, 19:59
- Lokalizacja: Siedliska
trzeba spuścić olej i przewrócić moto tak???gwintowalem ale tutaj nie chce żeby czegoś nie spierniczyć...
- snajper1991
- Świeżak
- Posty: 301
- Dołączył(a): 25/2/2009, 19:59
- Lokalizacja: Siedliska
miskę zdejmę bo szkoda ryzykować.mam jeszcze takie pytanie czy można gdzieś kupić sportowe dysze i filtr powietrza do fzr1000???
- snajper1991
- Świeżak
- Posty: 301
- Dołączył(a): 25/2/2009, 19:59
- Lokalizacja: Siedliska
sruba spustowa w misce olejowej jest sruba magnetyczna, ktorej zadaniem jest zbieranie opilkow metalu i najlepiej bedzie jezeli taka pozostanie.
Udaj sie z tym do dodobrego tokarza. Niech rozwierci delikatnie otwor i wstawi tuleje redukcyjna albo zastosuje wkladke helicoil.
Uwazaj ze srubami wkrecanymi w aluminium. Nigdy nic nie dokrecaj na sile. Najelpiej kup klucz dynamometryczny. Ta sruba powinna byc wkrecana z momentem nie wiekszym niz 40 Nm
Udaj sie z tym do dodobrego tokarza. Niech rozwierci delikatnie otwor i wstawi tuleje redukcyjna albo zastosuje wkladke helicoil.
Uwazaj ze srubami wkrecanymi w aluminium. Nigdy nic nie dokrecaj na sile. Najelpiej kup klucz dynamometryczny. Ta sruba powinna byc wkrecana z momentem nie wiekszym niz 40 Nm
Honda VFR 800 FI
-
elco - Moderator
- Posty: 3014
- Dołączył(a): 10/3/2007, 01:18
- Lokalizacja: Wałbrzych/Wrocław
Ja jak przekręciłem pierwszy raz to nagwintowałem na większą sróbe i było ok,tylko pech chciał że jakiś czas po tym zrobiłem to samo xD tym razem pękła micha
Teraz kiedy poczuje opór większy dokręcam jeszcze odrobine i już nie ruszam xD Spuść olej,zdejmij miske i gwintuj najprostsze rozwiązanie:)

ADHD Squad | | http://www.bikepics.com/members/pisiu/
- Pisiu
- VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 993
- Dołączył(a): 1/8/2006, 22:00
- Lokalizacja: Czarnobyl
- snajper1991
- Świeżak
- Posty: 301
- Dołączył(a): 25/2/2009, 19:59
- Lokalizacja: Siedliska
lepiej 10 razy pomyśleć a później nie musieć naprawiać, tego co samemu się zepsuło.
Z tuleją redukcyjną może być problem, z tego względu że musi mieć odpowiednią grubość, co skutkuje znacznym odwiertem, dla tego prze gwintowanie o rozmiar więcej morze być lepszym pomysłem, ale to już Ci powie majster z zakładu.
Z tuleją redukcyjną może być problem, z tego względu że musi mieć odpowiednią grubość, co skutkuje znacznym odwiertem, dla tego prze gwintowanie o rozmiar więcej morze być lepszym pomysłem, ale to już Ci powie majster z zakładu.
Bandit 1200
-
Kedar-88 - Stały bywalec
- Posty: 1327
- Dołączył(a): 21/8/2007, 04:54
- Lokalizacja: Jaworzno
- snajper1991
- Świeżak
- Posty: 301
- Dołączył(a): 25/2/2009, 19:59
- Lokalizacja: Siedliska
no nie ma tam za bardzo miejsca zeby wiercić tam jakieś duże otwory.podejdę do jakiegoś tokarza i zapytam co będzie najlepiej zrobić.
- snajper1991
- Świeżak
- Posty: 301
- Dołączył(a): 25/2/2009, 19:59
- Lokalizacja: Siedliska
Pisiu napisał(a):Teraz kiedy poczuje opór większy dokręcam jeszcze odrobine i już nie ruszam xD Spuść olej,zdejmij miske i gwintuj najprostsze rozwiązanie:)
Jezeli przy wkrecaniu sruby w aluminium czuc duzy opor, a na dodatek sruba zaczyna wkeracac sie niesymetrycznie najlepiej jest zawsze ja wykrecic i przegwintowac gwint gwintownikiem wykanczajacym o tym samym rozmiarze.
Niestety nie mam pojecia jak wyglada otwor na srube spustowa w przypadku FZR. Wiem, ze w CBR i teraz w VFR operacja z tuleja czy wkladka helicoil nie stanowi wiekszego problemu. Jezeli nie uda sie tego zrobic profesjonalnie to sprobuj zamontowac jakas wiekszal, dobierana srube magnetyczna, tak jak radzi senek.
Honda VFR 800 FI
-
elco - Moderator
- Posty: 3014
- Dołączył(a): 10/3/2007, 01:18
- Lokalizacja: Wałbrzych/Wrocław
tutaj śruba jest kawałek od krawędzi miski.nie chce żeby mi pękła bo wtedy to wymiana miski może mnie czekać.ta śruba się nawet dość trzyma.a może się tak stać że podczas przygazówki może wydrzeć tą śrubę???
- snajper1991
- Świeżak
- Posty: 301
- Dołączył(a): 25/2/2009, 19:59
- Lokalizacja: Siedliska
zrob to raz a porzadnie i nie licz na cud. Tych, ktorzy mysleli, ze sie nie odkreci bylo juz wielu...
Czy zdajesz sobie sprawe co stanie sie jezeli ta sruba wykreci sie przy 100km/h i olej wyleje ci sie wprost pod tylnie kolo ?
Czy zdajesz sobie sprawe co stanie sie jezeli ta sruba wykreci sie przy 100km/h i olej wyleje ci sie wprost pod tylnie kolo ?
Honda VFR 800 FI
-
elco - Moderator
- Posty: 3014
- Dołączył(a): 10/3/2007, 01:18
- Lokalizacja: Wałbrzych/Wrocław
w sobotę będę chciał to zrobić.ja nie liczę na cuda.jeździłem tak wcześniej i nic się nie stało.dopiero wczoraj zauważyłem że jest niedokręcona i się okazało że jest przekręcona.nie mam zamiaru zginąć na motorze.jak coś trzeba zrobić to się zrobi.
- snajper1991
- Świeżak
- Posty: 301
- Dołączył(a): 25/2/2009, 19:59
- Lokalizacja: Siedliska
Posty: 17
• Strona 1 z 1
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 11 gości