Zobacz wÄ…tek - Yamaha R6 serwis
NAS Analytics TAG

Yamaha R6 serwis

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

Yamaha R6 serwis

Postprzez darekszc » 18/5/2009, 18:11

Jako że przymierzam się do wymiany kilku części chciałbym się was poradzić co i jak gdyż jestem zielony w sprawach mechaniki.

Motocykl Yamaha R6 rocznik 2006 a więc:

1. Opony wyglądają na oryginalne, ale jak każde w końcu trzeba wymienić, na forum czytałem że Pilot Power są dobre, jeździł ktoś ? może coś więcej o nich powiedzieć ?

2. Chciałbym wymienić wszelkie płyny wiec moje pytanie co lejemy do : lagów, hamulców oraz jaki zalać do niego olej oraz filtr.

3. Klocki hamulcowe jakie najlepsze co założyć ? przód , tył

4. I ostatnie chyba najważniejsze po oponach, zauważyłem że sprzęgło bierze już w końcowej fazie przypuszczam że może być zużyte co proponujecie ? jaki byłby ew koszt wymiany/kupna nowego ?

trochę się tego nazbierało ale będe bardzo wdzięczny za każdą odpowiedź.
wybaczcie jeśli coś pokręciłem.

pozdrawiam
darekszc
Świeżak
 
Posty: 13
Dołączył(a): 13/4/2009, 14:11


Postprzez Landryss25 » 18/5/2009, 18:31

Odpowiedź na pytanie nr 1: viewtopic.php?t=4999
,,De gustibus non est disputandum"(łac.)-O gustach się nie dyskutuje.
Avatar użytkownika
Landryss25
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 6269
Dołączył(a): 2/10/2007, 17:28
Lokalizacja: Liw


Postprzez PrzemoR6 » 18/5/2009, 20:08

Piszesz ze opony sa jeszcze oryginalne wiec domniemam ze ten motocykl ma okolo 5000km. W moto z tym przebiegiem nie musisz wymieniac wszystkich plynow, klocki hamulcowe maja pewnie co najmniej polowe zywota przed soba, a co do sprzegla to jezeli masz prawidlowo ustawiony luz na klamce(okolo 1cm swobodnego ruchu na samym koncu) i pracuje ono poprawnie to nie ma sie czego czepiac. Zmien przede wszystkim opony i olej z filtrem, a to jakie produkty wybierzesz to kwestia "gustu" i tego do jakich celow glownie uzywasz moto (miasto i przejazdzki-opony drogowe jak wspomniane przez Ciebie michalki, olej polsyntetyczny dobrej firmy- czy sportowa jazda i tor-opony z okreslonych komponentow, olej syntetyczny).
Oczywiscie jezeli masz za duzo pieniedzy, albo koniecznie chcesz wszystko pozmieniac, badz Ci sie poprostu nudzi to podjedz z ta lista do sklepu motocyklowego, a oni juz Ci doradza, bedziesz mogl zapytac o ceny, obejrzec produkty, itd.
PrzemoR6
Świeżak
 
Posty: 205
Dołączył(a): 1/3/2008, 04:25
Lokalizacja: JAWOR/Niedaszów

Postprzez darekszc » 18/5/2009, 21:41

może coś pomyliłem z oponami, ale moto ma przejechane juz 20k wiec chyba najwyższy czas. Z niektórymi pytaniami wyjechałem trochę do przodu przyda mi sie na przyszłość. Z tym sprzęgłem może faktycznie nie jest jeszcze tak źle co do luzu jest nieduzy gdyz później klamka lata i tłucze sie troche.

biorąc pod uwage te 20.000km nie muszę wymieniać wymienionych wyżej rzeczy ?

edit// w serwisówce wyczytałem ze olej 10w30 ale nie jestem pewny jaki wlany był do niego syntetyk czy pół jak można to sprawdzic ?
darekszc
Świeżak
 
Posty: 13
Dołączył(a): 13/4/2009, 14:11

Postprzez PrzemoR6 » 19/5/2009, 20:19

Klamka sprzegla powinna sie ruszac bez oporu w granicach 1 cm od calkowitego odpuszczenia do momentu gdy zaczyna stawiac opor. Jezeli lata i sie tlucze to moze ten luz masz za duzy. I sprawdz czy jest ona dobrze dokrecona do uchwytu-najpierw srubokretem plaskim od gory a potem 10mm plaskim kluczem nakretke pod spodem.
Jezeli uszczelniacze lag nie ciekna, a zawieszenie pracuje bez zarzutu oleju nie musisz jeszcze wymieniac. Plyn hamulcowy powinno sie wymieniac co dwa lata lub X km podanych w serwisowce, wiec ten zabieg mozesz wykonac przy wymianie klockow hamulcowych(wg. mnie oryginalne klocki Yamahy sa rewelacyjne, a plyn-dot4 dobrej firmy z przeznaczeniem do moto). Bez wzgledu na to jaki olej silnikowy byl uzywany wczesniej bez obaw mozesz zalac olej polsyntetyczny.
Jezeli juz wymieniasz gruntownie wszystkie plyny to mozesz tez pomyslec o cieczy chlodzacej-najlepiej gotowy do uzycia plyn calosezonowy, sprawdzonej firmy z przeznaczeniem do motocykli(yamaha powinna miec cos takiego, honda ma i jest b dobry)
PrzemoR6
Świeżak
 
Posty: 205
Dołączył(a): 1/3/2008, 04:25
Lokalizacja: JAWOR/Niedaszów

Postprzez darekszc » 19/5/2009, 20:37

z lagów nie cieknie chociaż jak przejadę palcem po tej gładkiej powierzchni troche na nich jest oleju. Co do klocków nie bardzo wiem gdzie mógłbym zaopatrzyć się w oryginalne yamahy tak samo jak z płynem chłodzącym wiec w sprawie klocków znalazłem dość ciekawy produkt firmy sbs podobno b. dobre boli jedynie fakt ze trzeba kupić aż 3 komplety (po 2 sztuki) :lol:
co do płynu chłodzącego motul ma w swojej ofercie dobre. W którym miejscu w r6 znajduje się pojemnik na owy płyn ? domniemam że trzeba będzie głębiej w motocykl zajrzeć .
darekszc
Świeżak
 
Posty: 13
Dołączył(a): 13/4/2009, 14:11

Postprzez Rafal_W_wa » 19/5/2009, 21:02

mozesz sciagnac oryginaly przez mitsui motor polska w Warszawie wysla ci to.
Zbiorniczek od plynu masz z prawej strony motoru za owiewkami bocznymi.
Avatar użytkownika
Rafal_W_wa
Świeżak
 
Posty: 158
Dołączył(a): 29/4/2009, 20:59

Postprzez darekszc » 20/5/2009, 07:47

czyli wymiana sprowadza się do odkręcenie owiewek wypompowania starego i zalania nowego płynu ?

a co możecie powiedzieć o tych klockach sbs i płynach motula ? do hamulców i chłodzenia ?


PrzemoR6 napisał(a):Klamka sprzegla powinna sie ruszac bez oporu w granicach 1 cm od calkowitego odpuszczenia do momentu gdy zaczyna stawiac opor. Jezeli lata i sie tlucze to moze ten luz masz za duzy.


Co do samej klamki sprzęgła: nic sie nie tłucze elegancko pracuje. Natomiast na postoju(przy wyłączonym silniku) gdy właśnie poruszam nią na 1cm luzie to tam po prawej stronie przy silniku lekko się tłucze ten "cypelek" a np jak za niego złapie i poruszam to klamka tez się rusza myślałem ze nie powinno być luzu stąd dociągnąłem linkę. No ale skoro mówicie żeby był luz to lece do garazu cos pokombinować.
darekszc
Świeżak
 
Posty: 13
Dołączył(a): 13/4/2009, 14:11

Postprzez PrzemoR6 » 20/5/2009, 18:11

Wymiana cieczy chlodzacej-odkrecasz korek chlodnicy, nastepnie srubke spustowa cieczy chlodzacej z bloku silnika, oraz oprozniasz zbiorniczek wyrownawczy. Silnik mozesz przeplukac kranowa z weza ogrodowego. Zalewasz nowy plyn do chlodnicy pod korek, zakrecasz chlodnice, a zbiorniczek wyrownawczy napelniasz do polowy miedzy min a max. Rozgrzewasz maszyne do 90-100st, wylaczasz i pozwalasz ostygnac. Sprawdzasz stan plynu w chlodnicy pod korkiem i w zbiorniczku. Dolewasz jesli brakuje.
Plyny Motula sa bardzo dobre, a jezeli potrzebujesz klocki nie w kompletach to oprocz BSB mozesz poszukac produktow firm EBC, Ferodo albo Bendix.
Jezeli ten luzny "cypelek" to ramie wychodzace z pokrywy sprzegla do ktorego przyczepiona jest linka sprzegla to nie powinien on latac, ale byc stale napiety przez sprezyne naciagajac linke i utrzymujac klamke w max rozlozeniu.
PrzemoR6
Świeżak
 
Posty: 205
Dołączył(a): 1/3/2008, 04:25
Lokalizacja: JAWOR/Niedaszów



Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości




na górê