Zobacz wątek - Jak kupić motocykl żeby nie trafić na minę.
NAS Analytics TAG

Jak kupić motocykl żeby nie trafić na minę.

Enduro, Cross
_________

Jak kupić motocykl żeby nie trafić na minę.

Postprzez Landryss25 » 13/5/2009, 19:50

Temat odnośnie zakupu motocykli, zadajemy pytania co sprawdzać itp.
,,De gustibus non est disputandum"(łac.)-O gustach się nie dyskutuje.
Avatar użytkownika
Landryss25
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 6269
Dołączył(a): 2/10/2007, 17:28
Lokalizacja: Liw


Postprzez przemo11 » 13/5/2009, 22:03

od kogo lepiej kupic crossa od handlarza czy od kogos kto na nim jezdzil??
przemo11
Świeżak
 
Posty: 16
Dołączył(a): 10/5/2009, 12:01
Lokalizacja: RbK


Postprzez Landryss25 » 13/5/2009, 22:17

Lepiej kupić od kogoś kto nim jeździł bo on wie co jest w nim robione, choć czasem ludzie lubią wciskać kit. Handlarz chce kupić jak najtaniej i sprzedać jak najdrożej co nie zawsze jest dobre.
,,De gustibus non est disputandum"(łac.)-O gustach się nie dyskutuje.
Avatar użytkownika
Landryss25
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 6269
Dołączył(a): 2/10/2007, 17:28
Lokalizacja: Liw

Postprzez gba4 » 13/5/2009, 22:51

Najlepsze wyjście to chyba jak ja zrobiłem, chociaż na pewno nie każdy ma taką możliwość.

Mam wujka, który zna się na motorach, jezdzi nimi juz od 4 lat, wczesniej byl lakiernikiem, mechanikiem itd. poszukał mi po znajomych i załatwił mi EXC 125 z 2000 za 4800 z papierami w super stanie ;] mysle że nie przepłaciłem
XL 125 Varadero
Avatar użytkownika
gba4
Bywalec
 
Posty: 543
Dołączył(a): 12/9/2007, 19:29

Postprzez henio12323 » 14/5/2009, 13:48

dokładnie kumpel ma znajomego w krakowskim serwisie hondy. i kiedy on kupował motor najpierw on mu go sprawdził i wszystko było okej kupił i półsezonu przesmigał bez tknięcia palcem
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Pewne moocykle to nowe w salonach

Postprzez jołasia » 15/5/2009, 13:51

i i też nie zawsze ;)
jołasia
Świeżak
 
Posty: 8
Dołączył(a): 13/5/2009, 21:30

Postprzez kuba086 » 21/8/2010, 08:29

Witam, jestem tu nowy i proszę o propozycję co mam zrobić. Otóż zamieżam kupić crossa KTM 125 sx z 2006 roku. Upolowałem już jednego na allegro dla mnie całkiem fajnego, ale co mam sprawdzić przy kupnie aby niezrobić ogromnego błędu, ja się zastanawiam aby z crossem przed kupnem pojechać do dobrego mechanika na przegląd. Co wy o tym sądzicie. Proszę o jak najszybszą odpowiedź. Poniżej zamieszczam linka do aukcji jeżeli nie wolno to przepraszam i proszę o usunięcie linka.


http://allegro.pl/item1194410687_ktm_12 ... oncie.html
kuba086
Świeżak
 
Posty: 1
Dołączył(a): 21/8/2010, 08:21
Lokalizacja: Pabianice

Postprzez mentorsct » 21/8/2010, 08:39

Zeby kupić dobry motocykl to byś musiał pozyczyć go od właściciela dać do mechanika ale takiego ci sie zna na motocyklach bo raczej mechanik samochodowy mało ci powie, a ten mechanik powienien rozłożyć silnik i sprawdzić co i jak w nim wygląda. Bo głównie to o silnik chodzi zeby był zdrowy.
Np. ja kupiłem motocykl w nie najlepszym stanie ale pośmigam na nim do końca sezonu a potem kapitalny remont i bede wiedział co było robione, a poprzedni właściciel mi nie ściemniał ze moto jest w idealnym stanie. I powiedział co po sezonie warto wymienić, ale ja wole kapitalny remont.
A druga sprawa to pamiętaj ze ideału nie kupisz, to motocykl wyczynowy, który dostaje ostro w piz....
Ostatnio edytowano 21/8/2010, 11:32 przez mentorsct, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
mentorsct
Bywalec
 
Posty: 582
Dołączył(a): 8/7/2009, 17:37
Lokalizacja: Iłowo-Osada

Postprzez Killaz » 21/8/2010, 11:20

Ja powiem Ci tak. Zwracaj uwagę na każdy drobny szczegół. Nawet na śrubki. Gdy zacząłem rozkręcać swoje moto aż mi gęba opadła, praktycznie wszystkie śruby były inne i nieoryginalne. Swoją drogą, moto padło po 2 tyg. i przez kolejne 2 tyg. mechanicy nie wiedzieli co mu jest, bo mimo szlifu cylindra, wymiany tłoka i pierścieni nadal nie jeździł.
Na przyszłość biorę ze sobą manometr i sprawdzam kompresję cylindra.
Przed kupnem warto sprawdzić, czy właściciel rozgrzał silnik. Trochę dziwne, że skoro idealny sprzęt a odpala go na ciepłym. Żałuję, że nie wybrałem innego moto, po które przyjechałem obejrzeć nie informując właściciela. Na zimnym silniku odpalił na raz ze startera, no ale cóż, uparłem się na 'te jedyne' i teraz mam bubla ;)
Killaz
Świeżak
 
Posty: 206
Dołączył(a): 13/8/2009, 00:23

Postprzez henio12323 » 21/8/2010, 17:05

ale raczej nikt nie rozkreci silnika przy sprzedawcy xD wiec co tu pisac takie głupoty. idziesz z kims kto sie zna i na słuch ci oceni czy moto sprawne. kto sie zna wyczai czy korba stuka, czy tłok nie puszcza, pozatym przejechal by sie i po mocy ocenił zuzycie tłoczka. a reszta na oko :D
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez henio12323 » 27/9/2010, 12:11

troche zaspamuje. niech to bedzie tez i tu moze komus kiedys sie przyda.


a wiec tak hamulce:
jak jedziesz zobacz czy klamka nie faluje albo czy nie faluje po lekkim nacisnięciu. jak faluje to tarcza krzywa. nawet na postoju nacisnij hamulec i potrzymaj chwile jezeli zrobi sie miękki i zejdzie do konca znaczy ze pompka nie trzyma. co do bębnowych hebli zobacz na regulacji ile jeszcze zostało. no i wiadomo jak sprawdzic klocki w tarczówkach. widac je i ile jeszcze zostało. mozna jeszcze zobaczyc w jakim stanie tarcza hamulcowa rózne tarcze maja rózne minimalne grubosci ale widac jak jest poprzecierana wzdłużnie znaczy ze nie jest najlepiej ;D

luzy:
no to jest wazne. musisz zobaczyc czy nie ma luzów na wahaczy czyli łapiesz wahacz i na boki ruszasz jak ma luz trzeba zmieniac kilka łozysk moze tulejek uszczelniaczy. łozyska w kołach sprawdzasz tak samo tylko ze na kole. potem głowka ramy. czyli naciskasz przedni hebel i ruszasz moto przód tył i wtedy czuc jak jest luz na głowce ramy. potem luz na zawieszeniu tył. łapiesz moto i podnosisz do góry. powinien do konca isc tak samo. jak bedzie luz to najpierw zawieszenie sie rozpręzy a potem bedzie lekko chodził sam motor. nie wiem jak to opisac słowami xD po prostu podnosisz tył motocykla i nie ma byc luzu miedzy na maxa rozpręzone zawieszenie a podniesieniem juz kołą w góre. to głownie tyle. mozna jeszcze zobaczyc luzy na poduszkach silnika ale to czuc po odpaleniu nawet Razz

zawieszenie:
przód:
ma gładko chodzic, nie moze miec na tych srebrnych rurkach oleju. jezeli ma olej znaczy ze sie poci i zawieszenie jest do regeneracji. ale moze byc lekko wilgotne. generalnie tyle na przód

tył:
jak motor stoi pod swoim cięzarem nie moze byc moto ugięty tak jak np na stopce bocznej czy centralnej czy na podnosniku. fakt zawsze troszke sie ugnie ale nie moze byc za nisko. to samo z tobą jak siądziesz to nie moze od razu isc w dół. tam są normy i to tez kwestia regulacji ale jak siadziesz to moze osiąsc tylko troche. mozesz tez ręką sprawdzic docisnąc. no i kolejna sprawa naciskasz i puszczasz jak robi sie katapulta to znaczy że tez cos jest nie tak. albo źle wyregulowany albo brak mu oleju albo gazu. zalezy tez z jakim zawieszeniem mamy doczynienia. a najlepszy test to jest taki. jak jest troche miekki i wydaje ci sie to podejzane to zobacz czy spręzyna jest skręcona na maxa. jezeli jest znaczy ze zawieszenie jest do wymiany lub regeneracji. tylko ze to tez niektórzy odkręcaja tą spręzyne i tak i tak Very Happy no i tez mozesz zobaczyc czy nie cieknie czyli w srodku amortyzatora idzie niklowany goleń i tez nie moze byc mokry.

elektryka:
no to wiadomo sprawdzasz czy wszystkie swiatła działaja. tu juz chyba rozpisywac sie nie musze


rama:
to jest wazne ale rzadko sie zdarza że cos jest tu grzebane choc i takie przypadki sie zdarzaja. obejz dokłądnie główke ramy. czy spawy nie wydaja sie podejrzane. widac jak jest to robione oryginalnie a jak ktos w domu dospawywał sam. bo moto moze byc powypadkowe i moze miec peknietą głowke ramy. wtedy taki moto dyskwalifikuje sie z dalszego uzytkowania. no i powiedz zeby własciciel sie przejechał a ty zobacz czy nie stawia 2 śladów. i czy koła są w stosunku do siebie 1 linii. (haha od razu przypomniałą mi sie historia jak kumpel sprzedawał CRMke i była krzywa okropnie i kupujący mówi do kolegi że on sie przejedzie a koleja sprzedający zeby zobaczył czy prosta - kolega patrzy no i krzywa jak nic ;D wraca kupujący i sie pyta i jak kolega mówi prosciutka Very Happy i sprzedał Razz )
wiec na to tez nalezy zwrócic uwage
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN



Powrót do Offroad



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości




na gr