Zobacz wątek - Grubość ścianki cylindra. Teoretyczne rozważanie.
NAS Analytics TAG

Grubość ścianki cylindra. Teoretyczne rozważanie.

i inne małe pojemności
_________

Grubość ścianki cylindra. Teoretyczne rozważanie.

Postprzez garu47 » 6/5/2009, 13:44

Witam wszystkich serdecznie.

Mam taki dylemat. Jaki wpływ na działanie układu cylindrowego ma grubość ścianek cylindra?

To sprawa dość powszechna, bo dotycząca sytuacji gdy robimy szlif cylindra pod tłok. Ze szlifu na szlif jak wiadomo zwiększa się rozmiar tłoka, a co za tym idzie ścianki cylindra są coraz cieńsze. Jaki to ma wpływ na trwałość, ilość przejechanych km, temperaturę itp? Przy ostatnim szlifie, nieraz 44,5 mm ścianki są już na prawdę cienkie i co wtedy?

Pozdrawiam
Adam
garu47
Świeżak
 
Posty: 4
Dołączył(a): 26/4/2009, 16:06


Postprzez darkzito » 6/5/2009, 13:55

trzeba kupić nowy cylinder.
darkzito
Świeżak
 
Posty: 26
Dołączył(a): 29/4/2009, 20:06
Lokalizacja: Kalisz


Postprzez talta » 6/5/2009, 14:47

i po sprawie, ale ja tez mam pytanie, jesli robie szlif to wiadomo ze zmieniam tlok na wiekszy i czy zmieniam glowice ? bo mi wydaje sie ze nie i jeszcze wiadomo ze jak sie zmienia cylek na wiekszy to daje sie wzmocniony wal wiec do jakiej wielkosci mozna miec seryjny wal ( chodzi mi o wielkosc tloka)
talta
Mieszkaniec forum
 
Posty: 2439
Dołączył(a): 26/1/2009, 21:14

Postprzez Dandi93 » 6/5/2009, 15:10

talta źle mówisz, to bzdura że trzeba wzmacniany, jak ktoś chce to może, ja mam cylinder 80ccm i oryginalny wał i jakoś się trzyma już dużo czasu. Głowica tłoka zostaje ta sama, tylko jest ciut większy tłok.
nsr>zzr>zx6r>r6>cbr f4i?
Avatar użytkownika
Dandi93
Bywalec
 
Posty: 910
Dołączył(a): 24/5/2008, 11:43
Lokalizacja: Biała Podlaska

Postprzez talta » 6/5/2009, 15:59

moze ci sie urabac po jakims czasie ale to tez zalezy tz. nie ze tzreba ale jest to zalecane tj. np. w kompach gra musi miec co najmniej 1024 ram, a ktos ma 512 i dziala (wiem ze dziwne porownanie)
dobra teraz juz wszystko wiem, dzieki ;)
talta
Mieszkaniec forum
 
Posty: 2439
Dołączył(a): 26/1/2009, 21:14

Postprzez Landryss25 » 6/5/2009, 16:28

Czy wymieniać wał czy nie zależy od tego jakiej klasy jest cylinder.

Gdy cylinder się ,,skończy" niekoniecznie trzeba go wymieniać na nowy. Można wprasować nową tuleję ale nie zawsze się da.
,,De gustibus non est disputandum"(łac.)-O gustach się nie dyskutuje.
Avatar użytkownika
Landryss25
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 6269
Dołączył(a): 2/10/2007, 17:28
Lokalizacja: Liw

Postprzez garu47 » 6/5/2009, 16:59

To wszystko ważne co piszecie i ciekawe.

Czy mógłby jednak ktoś napisać czy taki "kończący się", cieńszy cylinder w sensie grubości ścianek po kilku szlifach inaczej się zachowuje? Czy ma skłonności do przegrzania, do zatarcia, czy wymaga specjalnego traktowania? No wiecie o co chodzi.

Mój cylek ma już ostatni szlif 44 mm (wyszło prawie 65ccm) i mechanik straszył, że długo nie pociągnie. To po co produkują takie duże tłoki do 50 ccm skoro miałby cylek nie wytrzymać? Nic nie kumam. Inni znów mówią, że wystarczy jeździć na dobrych olejach i to wystarczy aby nie zajeździć takiego "kończącego się" cylka. Czy to prawda?

Pozdro
garu47
Świeżak
 
Posty: 4
Dołączył(a): 26/4/2009, 16:06

Postprzez wiktorgre » 6/5/2009, 17:16

Nie nie musisz głowicy zmieniać . Jak ścianka będzie już bardzo cienka to trzeba zmieniać cylinder . Szlif to ograniczona sprawa .
Yamaha YZ 125 , Ducati 848 ;d
wiktorgre
Świeżak
 
Posty: 207
Dołączył(a): 22/6/2008, 23:12
Lokalizacja: Toruń



Powrót do Motorowery do 50 ccm



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 15 gości




na górê