Co może sie stac od tego ze wlalem zly olej??
Posty: 27
• Strona 1 z 2 • 1, 2
Co może sie stac od tego ze wlalem zly olej??
Witam otóz to przez pomyłke wlałem zły olej do skutera 2t keeway hurricane 60ccm, 2006rok. wlałem zły olej a dokładniej jakis olej samochodowy;/ skuter po wlaniu oleju stopniowo tracił moc jezdził ok 75-80 km/h a teraz jezdzi 35-40km/h max ;/ zaznaczam ze gdy usiadą dwie osoby to ciezko zeby skuter ruszył szarpie nim ;/ a jak wjade nim w dziure to tez szarpie mocno tak ze skuter hamuje ;/ pomocy ludzie....
Pudzio
- pudzian152
- Świeżak
- Posty: 28
- Dołączył(a): 30/3/2009, 20:54
- Lokalizacja: Wejherowo
- pudzian152
- Świeżak
- Posty: 28
- Dołączył(a): 30/3/2009, 20:54
- Lokalizacja: Wejherowo
no niestety, trzeba uważać co się leje... musisz opróżnić zbiorniczek na olej z tego złego... i pewnie wymiana tłoka...
limit20znaków:evil:
-
maciek.046 - Bywalec
- Posty: 834
- Dołączył(a): 10/9/2007, 16:28
Może zamiast jeździć na tym złym oleju wylej go z dozownika i wlej taki jak trzeba + dodatkowo ze 3 zakrętki oleju do baku bo cylinder pewnie jest przyrysowany .
Może jeszcze będzie to jakoś jeździć .
Może jeszcze będzie to jakoś jeździć .
Motorhispania (xp6)
- krzysieg
- Bywalec
- Posty: 640
- Dołączył(a): 10/9/2008, 11:06
- Lokalizacja: Jelenia Góra
- pudzian152
- Świeżak
- Posty: 28
- Dołączył(a): 30/3/2009, 20:54
- Lokalizacja: Wejherowo
raczej jest to nie odwracalne... moc Ci nie wróci... jedynie możesz wylać zły olej i zalać jakiś dobry (odpowiedni) i troche tak pojeździć ale lepiej wymienić tłok...
limit20znaków:evil:
-
maciek.046 - Bywalec
- Posty: 834
- Dołączył(a): 10/9/2007, 16:28
Jak można wlać do mieszanki olej samochodowy to ja nie wiem... Tak to jest jak się nie czyta instrukcji obsługi.
Olej samochodowy jest bardzo gęsty w porównaniu do oleju do silników 2t. Przez to nie miesza się odpowiednio z benzyną. Zakatowałeś silnik tym sposobem, jeszcze trochę i tłok by całkowicie stanął.
Możliwe że jak spuścisz ten olej i wlejesz dobry to jeszcze pojeździsz trochę ale już osiągi Ci nie wrócą.
Szlif cylindra i wymiana tłoka to jedyne rozwiązanie na naprawę tego błędu.
Olej samochodowy jest bardzo gęsty w porównaniu do oleju do silników 2t. Przez to nie miesza się odpowiednio z benzyną. Zakatowałeś silnik tym sposobem, jeszcze trochę i tłok by całkowicie stanął.
Możliwe że jak spuścisz ten olej i wlejesz dobry to jeszcze pojeździsz trochę ale już osiągi Ci nie wrócą.
Szlif cylindra i wymiana tłoka to jedyne rozwiązanie na naprawę tego błędu.
,,De gustibus non est disputandum"(łac.)-O gustach się nie dyskutuje.
-
Landryss25 - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 6269
- Dołączył(a): 2/10/2007, 17:28
- Lokalizacja: Liw
Na pewno będzie słabszy niż na początku ale może tragicznie nie będzie .
Zrób tak jak mówiłem szanse że nie trzeba będzie robić remontu zawsze są
Wlej półsyntetyczny olej silnikowy do 2T .
Dodatkowo na tych olejach często jest napisane do stosowania z mieszaniem wstępnym lub do dozownika .
Proporcje 1:50 w przypadku samodzielnego mieszania .
Jak chcesz szybko kupić i sprawdzić to na statoilu albo orlenie .
Statoil -25zł
Orlen -16zł
Mobil 1
półsyntetyki
Full syntetyków nie ma sensu kupować do skutera .
Zrób tak jak mówiłem szanse że nie trzeba będzie robić remontu zawsze są

Wlej półsyntetyczny olej silnikowy do 2T .
Dodatkowo na tych olejach często jest napisane do stosowania z mieszaniem wstępnym lub do dozownika .
Proporcje 1:50 w przypadku samodzielnego mieszania .
Jak chcesz szybko kupić i sprawdzić to na statoilu albo orlenie .
Statoil -25zł
Orlen -16zł
Mobil 1
półsyntetyki
Full syntetyków nie ma sensu kupować do skutera .
Motorhispania (xp6)
- krzysieg
- Bywalec
- Posty: 640
- Dołączył(a): 10/9/2008, 11:06
- Lokalizacja: Jelenia Góra
Ja kupuje do Aprilia rs 50 07 syntetyk i nie zaszkodziło UP Smile
To dobrze masz markowy prawie nowy sprzęt
więc na oleju nie oszczędzaj .
Chodziło mi o to że syntetyk typu castrol r2 racing i inne drogie oleje jest sens kupować jeśli się ostro jeździ do sprzętów z lepszymi osiągami ,podrasowanych ...wtedy przedłuży on żywotność silnika .
Do chińskich skuterów nie ma co przepłacać za olej bo i tak chińskie części są tanie .
Lejąc 2-3 razy droższy olej skuterek pojeździ nie wiele dłużej albo tyle samo a taki zestaw
chińskiego tłoka i cylindra kosztuje ok 120 zł .
Motorhispania (xp6)
- krzysieg
- Bywalec
- Posty: 640
- Dołączył(a): 10/9/2008, 11:06
- Lokalizacja: Jelenia Góra
senekkorzenna napisał(a):pudzian 152 złapałeś trochę nagary na tłok i układ wydechu ponieważ olej 4T nie spala się dobrze.
Pozostaje Ci odkręcić świecę i przepłukać cały silnik naftą a potem powoli po wlaniu już właściwego oleju do 2T pojeździć aż wszystko wróci do normy.
Myślę że silnikowi nic się nie stało miał tylko lepsze smarowanie.![]()
![]()
zgodzę się z kolegą moim zdaniem nie trzeba robić szlifa ani nic bo zobił się nagar i skut nie miał siły ruszać ani jeździć. wystarczy to usunąć

Jawa 50 --> Keeway RY-8 --> Suzuki GSF 400
-
Jimi92 - Świeżak
- Posty: 158
- Dołączył(a): 14/4/2009, 19:14
- Lokalizacja: Maków Mazowiecki
Dobrze, rozkreciłem cylinder i tłok... Panowie tylko pytanie? na tłoku jest spory nagar na głowicy i cylindrze również , pierscienie ocalały ale są rysy na cylki i tłoku... 

Pudzio
- pudzian152
- Świeżak
- Posty: 28
- Dołączył(a): 30/3/2009, 20:54
- Lokalizacja: Wejherowo
Posty: 27
• Strona 1 z 2 • 1, 2
Powrót do Motorowery do 50 ccm
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości