wymiana świec
Posty: 20
• Strona 1 z 1
-
Wałek - Świeżak
- Posty: 97
- Dołączył(a): 10/4/2009, 23:48
- Lokalizacja: Warszawa
Ściągnąć owiewki, jeśli nie będzie dobrego dostępu to i bak wraz z airbox'em. Jeśli nie masz fabrycznego klucza do świec to zainwestuj w odpowiednią nasadkę do grzechotki.
,,De gustibus non est disputandum"(łac.)-O gustach się nie dyskutuje.
-
Landryss25 - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 6269
- Dołączył(a): 2/10/2007, 17:28
- Lokalizacja: Liw
Grzechotką z długą nasadką bądź kluczem to świec z zawiasami nie będzie problemu.
,,De gustibus non est disputandum"(łac.)-O gustach się nie dyskutuje.
-
Landryss25 - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 6269
- Dołączył(a): 2/10/2007, 17:28
- Lokalizacja: Liw
Jeśli rozmiar będzie dobry to tak.
,,De gustibus non est disputandum"(łac.)-O gustach się nie dyskutuje.
-
Landryss25 - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 6269
- Dołączył(a): 2/10/2007, 17:28
- Lokalizacja: Liw
Wymiana swiec w CBR (bynajmniej w F2 i F3) od gory jest sporym problemem. Jezeli ktos dysponuje profesjoanlymi narzedziami mozna zmienic swiece od boku - F1 takze ma specjalne okna serwisowe przeznaczone do tego celu. Drugim sposobem jest opuszczenie chlodnicy - odkrecic i podwiesic ja mozliwie nisko na drucikach, ewentualnie sznurkach. Od przodu jest znacznie latwiejszy dostep i nie trzeba dysponowac specjalnymi narzedziami.
Honda VFR 800 FI
-
elco - Moderator
- Posty: 3014
- Dołączył(a): 10/3/2007, 01:18
- Lokalizacja: Wałbrzych/Wrocław
nie będę zakładał nowego tematu...
wymieniał ktoś świece w R6 '06-'07
co i jak jakie narzedzia co trzeba sciagnac... mzoe jest jakis sposob od przodu
wymieniał ktoś świece w R6 '06-'07
co i jak jakie narzedzia co trzeba sciagnac... mzoe jest jakis sposob od przodu
RSIX
-
Rafal_W_wa - Świeżak
- Posty: 158
- Dołączył(a): 29/4/2009, 20:59
Moja CBF jest zrobiona na bazie CBR, mimo różnicy w roczniku (ja mam 2004) podejrzewam, że będzie odbywało się to na podobnej zasadzie.
Musisz ściągnąć bak z airboxem (ja go nie mam) i obniżyć (i podwiesić) chłodnicę, tak jak pisze EL. Następnie specjalnymi kluczami dobierasz się do świec. Taka jest kolejność wg. serwisówki.
Mi się jednak udało zrobić to zwykłą nasadką na grzechotkę i bez odkręcania chłodnicy. Ale nieźle się nagimnastykowałem
Musisz ściągnąć bak z airboxem (ja go nie mam) i obniżyć (i podwiesić) chłodnicę, tak jak pisze EL. Następnie specjalnymi kluczami dobierasz się do świec. Taka jest kolejność wg. serwisówki.
Mi się jednak udało zrobić to zwykłą nasadką na grzechotkę i bez odkręcania chłodnicy. Ale nieźle się nagimnastykowałem

MZ ETZ 251 -> Honda CBF 600 S -> YAMAHA FZS 1000 FAZER
-
sznajdi - Bywalec
- Posty: 566
- Dołączył(a): 4/3/2009, 10:20
- Lokalizacja: Poznań
hmm no włąsnie sie tak przygladalem... i chyba w moim da sie tylko poprzez opuszczenie chłodnicy... od strony baku nie ma dojscia...
duzy problem z wymiana? u mnei sa chyba fajkocewki... jak gełboko jest sruba potrzeben jakies specjlane klucze
duzy problem z wymiana? u mnei sa chyba fajkocewki... jak gełboko jest sruba potrzeben jakies specjlane klucze
RSIX
-
Rafal_W_wa - Świeżak
- Posty: 158
- Dołączył(a): 29/4/2009, 20:59
Wałek napisał(a):wiec wyjąłem świece wyczyściłem i wkręciłem motocykl chodzi jak lalka ale nie życzę nikomu tego kto ma CBR ku.....wa ale roboty
Nie lepiej nowe, skoro tyle roboty z tymi świecami u ciebie?? ja bym dał nówki sztuki.
-
nightracer - Świeżak
- Posty: 68
- Dołączył(a): 1/5/2009, 11:09
- Lokalizacja: Poznań
Rafal_W_wa napisał(a):duzy problem z wymiana? u mnei sa chyba fajkocewki... jak gełboko jest sruba potrzeben jakies specjlane klucze
To nie jest wielki problem. Swiece sa zwykle dosc gleboko umieszczone. Do tego potrzeba dlugiego, najlepiej lamanego klucza do swiec, ktory mozna kupic w castoramie albo sklepie motoryzacyjnym albo nasadki z odpowiednia przedluzka. Dla ulatwienia odkrecania uzywam czasami lamanych przegubow albo gietkich przedluzek.
Honda VFR 800 FI
-
elco - Moderator
- Posty: 3014
- Dołączył(a): 10/3/2007, 01:18
- Lokalizacja: Wałbrzych/Wrocław
no to moze sobie poradze
bede musiał odpiac weze od chlodnicy...
jak wyglada odpowietrzenie układu chłodzenia w r6 ...
sa jakies odpowietrzniki ... czy nalewam płynu zakrecam korek ... odpalam ... pochodzi uzupełniam jak wystygnie... czy na otwartym korku ciagle dolewam a przez wlew tylk osie odpowietrzy ...
nie robilem tego nigdy w motorze ale wiem ze w autach czasem sa problemy... np. w wiekszosci Bmw odpowietrzanie ( prawidłowe ) to ok 30 - 60 min. w niektorych aytach trzeba sciagac weze itp... dlatego wole zapytac niz cos spier.. dzielić .

bede musiał odpiac weze od chlodnicy...
jak wyglada odpowietrzenie układu chłodzenia w r6 ...
sa jakies odpowietrzniki ... czy nalewam płynu zakrecam korek ... odpalam ... pochodzi uzupełniam jak wystygnie... czy na otwartym korku ciagle dolewam a przez wlew tylk osie odpowietrzy ...
nie robilem tego nigdy w motorze ale wiem ze w autach czasem sa problemy... np. w wiekszosci Bmw odpowietrzanie ( prawidłowe ) to ok 30 - 60 min. w niektorych aytach trzeba sciagac weze itp... dlatego wole zapytac niz cos spier.. dzielić .
RSIX
-
Rafal_W_wa - Świeżak
- Posty: 158
- Dołączył(a): 29/4/2009, 20:59
swiece wymienione...
akurat w tej r6 jest dosc ciezko.. chlodnice najlepiej zdemontowac, inaczej to nie robota... z kluczem problem.. tak izwykly do swiec nie podejdzie tam.. zwykle nasadki przedluzki i grzechotka ... ito z motanina bo składasz nasadke przedluzke ... juz w dziurze... i potem trzeba w dziurze tez rozpinac ... ale dało sie i jest ok...
akurat w tej r6 jest dosc ciezko.. chlodnice najlepiej zdemontowac, inaczej to nie robota... z kluczem problem.. tak izwykly do swiec nie podejdzie tam.. zwykle nasadki przedluzki i grzechotka ... ito z motanina bo składasz nasadke przedluzke ... juz w dziurze... i potem trzeba w dziurze tez rozpinac ... ale dało sie i jest ok...
RSIX
-
Rafal_W_wa - Świeżak
- Posty: 158
- Dołączył(a): 29/4/2009, 20:59
Posty: 20
• Strona 1 z 1
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 16 gości