Zobacz wątek - Prostowanie lagów, skuteczność, trwałość itp
NAS Analytics TAG

Prostowanie lagów, skuteczność, trwałość itp

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

Prostowanie lagów, skuteczność, trwałość itp

Postprzez Traperoso » 7/4/2009, 16:48

Witam

Oddałem ostatnio lagi do prostowania, okazało się że były mocno uderzone, i skrzywienie (prawie nie dostrzegalne), ale mechanicznie duże, da się wyprostować, do tego okazało się, że półka też jest do prostowania...

Elementy były prostowane pod maszyną specjalnie do tego stworzoną. Łączny koszt prostowania 250 złotych [ :( ]

Moje pytanie. Motocykl nie jechał po puszczeniu kiery idealnie prosto, znosiło go i to sporo. Teraz jest dużo lepiej, jednak ma tendencje do znoszenia - niewielkie ale jednak. Mimo to mam wątpliwości, czy prostowanie lagów powinno przynieść idealny rezultat, czy motocykl powinien jechać po takim zabiegu idealnie prosto? Może po prostu, skoro był stuknięty kiedyś tam, to jeszcze mogą istnieć inne powody takiego zachowania motocykla. Co o tym sądzicie? Pozdrawiam!
Kawasaki ER5 2005
Avatar użytkownika
Traperoso
Mieszkaniec forum
 
Posty: 1645
Dołączył(a): 29/7/2006, 19:47
Lokalizacja: Szczecin


Postprzez elco » 7/4/2009, 16:52

a jestes pewien, ze calkowita geometria motocykla jest zachowana ?
Honda VFR 800 FI
Avatar użytkownika
elco
Moderator
 
Posty: 3014
Dołączył(a): 10/3/2007, 01:18
Lokalizacja: Wałbrzych/Wrocław


Postprzez Traperoso » 7/4/2009, 16:55

Właśnie, takiej pewności nigdy nie ma. Niemniej jednak, mechanik sprawdzał, czy wszystko jest okej. [ skoro uderzenie, było w przód, to najpierw ucierpiały by okolice główki ramy, a tam wszystko jest okej ] Jednak rama nie była sprawdzana, jakimś tam przyrządem...
Kawasaki ER5 2005
Avatar użytkownika
Traperoso
Mieszkaniec forum
 
Posty: 1645
Dołączył(a): 29/7/2006, 19:47
Lokalizacja: Szczecin

Postprzez marcyr » 23/4/2009, 21:22

A gdzie prostowałeś lagi bo ja też muszę lagę wyprostować.

Pozdrawiam
marcyr
Świeżak
 
Posty: 5
Dołączył(a): 12/11/2008, 17:22

Postprzez Raczek_6 » 23/4/2009, 22:28

A jak łożyska główki ramy ? Oraz olej w zawieszeniu i opona przód ?
Moto Theodor - nieautoryzowany serwis Ducati
Raczek_6
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 4217
Dołączył(a): 20/9/2008, 23:23
Lokalizacja: W-wa

Postprzez piotrek20060 » 24/4/2009, 19:44

Traperoso napisał(a):Właśnie, takiej pewności nigdy nie ma. Niemniej jednak, mechanik sprawdzał, czy wszystko jest okej. [ skoro uderzenie, było w przód, to najpierw ucierpiały by okolice główki ramy, a tam wszystko jest okej ] Jednak rama nie była sprawdzana, jakimś tam przyrządem...

Musisz wybrac sie na laserowa geometrie ramy. To fakt ze po dzwonie powinna dostac okolica glowki ramy ale nie tylko. Moze i wachacz ma jakies uszkodzenie, moze sie rama lekko skrzywila?! Dopoki nie zrobisz pomiarow ramy nie bedziesz mial pewnosci. Poza tym tak jak pisza inni forumowicze musisz sprawdzic stan opony stan oleju w lagach no i lozyska w glowce ramy!pozdrawiam.
piotrek20060
Świeżak
 
Posty: 38
Dołączył(a): 23/10/2008, 19:36
Lokalizacja: szczecin



Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 22 gości




na gr