wymiana rozrzadu w cbr f2
Posty: 14
• Strona 1 z 1
wymiana rozrzadu w cbr f2
borykam sie juz dluzszy czas z wymiana rozrzadu w mojej hondzie. Przeszukalem juz dosc sporo sklepow, zagladalem na inne forum, ale niestety nie znalazlem konkretnej odpowiedzi, a wiec moze zapytam kogos tutaj
mianowicie chodzi mi o to: wiadomo, ze oryginalny hydrauliczny napinacz nie jest zbyt trwaly, a jak sie dowiedzialem koszt wymiany razem z napinaczem to okolo 750zl, a spodziewam sie zmiany co 2-3 sezony wiec sie troche martwie, tym bardziej, ze zaczynam studia
czy ktos z was kombinowal z rozrzadem od Yamahy FZR 600 ? podobno mozna dopasowac ten napinacz do hondy - tylko pytanie - jakim kosztem i w jaki sposob czy lancuszek od yamahy bedzie pasowal
rozmawialem takze ze znajomym mechanikiem i zasugerowal mi napinacz od cbr 600 rr - czy ktos moze probowal w taki sposob
mianowicie chodzi mi o to: wiadomo, ze oryginalny hydrauliczny napinacz nie jest zbyt trwaly, a jak sie dowiedzialem koszt wymiany razem z napinaczem to okolo 750zl, a spodziewam sie zmiany co 2-3 sezony wiec sie troche martwie, tym bardziej, ze zaczynam studia
czy ktos z was kombinowal z rozrzadem od Yamahy FZR 600 ? podobno mozna dopasowac ten napinacz do hondy - tylko pytanie - jakim kosztem i w jaki sposob czy lancuszek od yamahy bedzie pasowal
rozmawialem takze ze znajomym mechanikiem i zasugerowal mi napinacz od cbr 600 rr - czy ktos moze probowal w taki sposob
Honda VFR 800 FI
-
elco - Moderator
- Posty: 3014
- Dołączył(a): 10/3/2007, 01:18
- Lokalizacja: Wałbrzych/Wrocław
Kolego,potrzebujesz cos takiego http://www.sudco.com/apeCamchain.html
Okolo 50 $.Pytanie czy one sa osiagalne w Polsce,,,,moze znasz kogos w U.S.,,,,
Tradycyjnie juz napinacze Hondy sa do D----,lepiej zalorzyc manualny,,,,,,,,
Okolo 50 $.Pytanie czy one sa osiagalne w Polsce,,,,moze znasz kogos w U.S.,,,,
Tradycyjnie juz napinacze Hondy sa do D----,lepiej zalorzyc manualny,,,,,,,,
- tomekd
- Świeżak
- Posty: 131
- Dołączył(a): 18/6/2006, 16:24
- Lokalizacja: chicago
no niestety nie mam nikogo znajomego w U.S, a Polska jest 100 lat za murzynami i po dluzszych poszukiwaniach i zapytaniach spotkalem sie tylko ze zdziwieniem i wielkimi oczami sprzedajacych
Honda VFR 800 FI
-
elco - Moderator
- Posty: 3014
- Dołączył(a): 10/3/2007, 01:18
- Lokalizacja: Wałbrzych/Wrocław
To ja jeszcze dodam - jak chcesz manualny napinacz łańcucha rozrządu to nie ma problemu darek@rpmotorsport.pl (www.rpmotorsport.pl) zciągniemy go dla Ciebie jak będziesz chciał. Ale pamiętaj, ze do kosztu napinacza dochodzi koszt wysyłki ze Stanów... No i jeszcze jedno - manual camchain tensioner stosuje się raczej do wyczynowych sprzętów, dlatego, ze regulacje trzeba przeprowadzać ręcznie i kontrolować stan napięcia. Przystandardowym napinaczy dzieje się to automatycznie. Więc - jak chcesz to wiesz gdzie szukać.
- musieli
- Świeżak
- Posty: 211
- Dołączył(a): 27/3/2007, 09:01
- Lokalizacja: Wa-wa zone
niiiiiiieeeeee ten manual sie nie nadaja na dłuższą skale... od fazery jest lux ja wsadziłem do f3 (niektórzy mówili że sie nie da) od fzr 1000 i jest ok.... nie wiedziałem ze ten silnik moze tak kulturalnie pracować.... trzeba tylko otwory na sruby przerobic
f3
-
lmpk - Świeżak
- Posty: 325
- Dołączył(a): 11/10/2006, 12:14
- Lokalizacja: Mazury
Witam, odkopiÄ™ trochÄ™ temat, mam ten sam problem co kolega elcommendante.
W zeszłym roku wymieniłem napinacz na oryginalny hondy, po przejechaniu 8 kkm silnik znowu chodzi jak traktor. Żeby znowu nie wyrzucac pieniędzy w błoto, poczytałem trochę net... Na allegro znalazłem takie cudo: http://www.allegro.pl/item602537164_nap ... 00_f2.html
Zastanawia mnie jedna rzecz: skoro naciąg łańcuszka reguluję sam, to skąd mam wiedziec jak bardzo go naciągnąc, żeby nie był za luźny, ani zbyt napięty? Montował już ktoś takie coś u siebie?
Napisałem maila do sprzedającego, zobaczymy co odpisze
W zeszłym roku wymieniłem napinacz na oryginalny hondy, po przejechaniu 8 kkm silnik znowu chodzi jak traktor. Żeby znowu nie wyrzucac pieniędzy w błoto, poczytałem trochę net... Na allegro znalazłem takie cudo: http://www.allegro.pl/item602537164_nap ... 00_f2.html
Zastanawia mnie jedna rzecz: skoro naciąg łańcuszka reguluję sam, to skąd mam wiedziec jak bardzo go naciągnąc, żeby nie był za luźny, ani zbyt napięty? Montował już ktoś takie coś u siebie?
Napisałem maila do sprzedającego, zobaczymy co odpisze
-
patryk2340 - Świeżak
- Posty: 112
- Dołączył(a): 12/7/2008, 17:56
- Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Przy okazji innych tematow pisalem, ze ostatenicze zamowilem amerykanski napinacz APE - ten w linku z 2-go postu. Jest zbudowany na tej samej zasadzie co ten oferowany na allegro. Bardzo proste, ale skuteczne rozwiazanie. Udalo mi sie rozwiazac problem padajacego napinacza i oczywiscie nie reklamuje w zaden sposob tego napinacza. Byla do niego zalaczona instrukcja, wg ktorej srube napinaczu po calkowitym wyciszeniu lancuszka nalezy przekrecic o 1/4 obrotu. Jezeli bedzie slychac lancuszek nalezy podkrecac srube o 1/2 obrotu. Wszystko chodzilo bardzo cicho i przez blisko 6000 km nawet nie podciagnalem tej sruby.
Honda VFR 800 FI
-
elco - Moderator
- Posty: 3014
- Dołączył(a): 10/3/2007, 01:18
- Lokalizacja: Wałbrzych/Wrocław
W takim razie będę musiał zainwestować w takie cudo. Jeszcze tylko jedna sprawa- do napinacza dochodzi kanał z olejem, jak to jest rozwiązane w tym "patentowym" napinaczu? Jest jakiś kanał wywiercony, którym ten olej poprostu sobie przepływa, czy przykręcając ten napinacz całkiem zatrzymuję dopływ oleju (czy nie jest to w jakiś sposób szkodliwe dla silnika itp)
-
patryk2340 - Świeżak
- Posty: 112
- Dołączył(a): 12/7/2008, 17:56
- Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Witam,jestem tutaj nowy. Mam takie pytanko bo kupiłem Cbr 600 f2 i przy odpaleniu motocykla słychać dziwne stuki o ile sie nie myle to z lewej strony ( jak siedze na hondzie) co może byc tego przyczyną??? Czy z tym moge śmigać normalnie?
- Cebra 600
- Świeżak
- Posty: 1
- Dołączył(a): 23/8/2011, 00:21
- Lokalizacja: O.K.L
Witam , potrzebuje pomocy!!!
Wymieniłem rozrząd ( łańcuch) i po złożeniu za nic nie moge ustawić centralnie na znaki...
albo jest tak pomiędzy T a pierwsza kreską , a jak przesunę o jeden ząbek na wale to przesuwa się w drugą stronę ... za diabła nie chce się ustawić równiutko na znaku????
może tak zostać ??? moto pali i jeździ ale....
/////////////////////////////////////////////////////////////////////////
nie uwierzycie , ale rozebrałem jeszcze raz , i po 3 ustawieniu ustawiłem równiutko na znakach , jak to zrobiłem nie wiem?????? ale moto pali lepiej , ssanie powróciło itp. także musi być na znakach równiutko!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Wymieniłem rozrząd ( łańcuch) i po złożeniu za nic nie moge ustawić centralnie na znaki...
albo jest tak pomiędzy T a pierwsza kreską , a jak przesunę o jeden ząbek na wale to przesuwa się w drugą stronę ... za diabła nie chce się ustawić równiutko na znaku????
może tak zostać ??? moto pali i jeździ ale....
/////////////////////////////////////////////////////////////////////////
nie uwierzycie , ale rozebrałem jeszcze raz , i po 3 ustawieniu ustawiłem równiutko na znakach , jak to zrobiłem nie wiem?????? ale moto pali lepiej , ssanie powróciło itp. także musi być na znakach równiutko!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
-
czubeczek1 - Świeżak
- Posty: 41
- Dołączył(a): 26/4/2013, 14:49
Posty: 14
• Strona 1 z 1
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości