TDM
Posty: 24
• Strona 1 z 2 • 1, 2
TDM
Genji napisal, ze cisza zapanowala, napiszcie cos na temat Yamaha TDM, jesli macie jakies doswiadczenia z jazdy.
- kondzior1410
- Świeżak
- Posty: 183
- Dołączył(a): 8/4/2006, 21:09
- Lokalizacja: Dublin
Lovtza napisał(a):Ja mam trochę doświadczeń. Fajne moto, ale raczej do turystyki niz do wyglupiania sie. Fajny silnik, niezle zawieszenie. Wysoka niezawodnośc.
dzieki, wlasnie szukam czegos do turystyki
- kondzior1410
- Świeżak
- Posty: 183
- Dołączył(a): 8/4/2006, 21:09
- Lokalizacja: Dublin
No w końcu mój temat
Chłopie - nic lepszego do turystyki!
Moja TDM 850 to ślicznotka z 1999 r. - mam ją od 3 sezonów i nie zamierzam zamieniać na inny... no chyba, że na TDM 900
3,5 s. do setki, 5-7 l./100 km., świetne zawieszenie dostosowane do dużego bagażu i podróży we dwoje, wygodna pozycja za kierą - 300 km. bez bólu.
Jak coś to wal śmiało...

Chłopie - nic lepszego do turystyki!
Moja TDM 850 to ślicznotka z 1999 r. - mam ją od 3 sezonów i nie zamierzam zamieniać na inny... no chyba, że na TDM 900

3,5 s. do setki, 5-7 l./100 km., świetne zawieszenie dostosowane do dużego bagażu i podróży we dwoje, wygodna pozycja za kierą - 300 km. bez bólu.
Jak coś to wal śmiało...
Aprilia RSV 1000R Tuono 2007
Play it safe or play it cool!
Play it safe or play it cool!
-
Genji - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 508
- Dołączył(a): 17/1/2007, 14:10
- Lokalizacja: Wrocek
ok, podobno, przynajmniej tak mi sie obilo o uszy, ze tdm ma jakies slabe punkty, niewiem do konca co, moze ty slyszales cos na ten temat (cos z zaworami????).
czy to prwda, ze TDM-y, wczesniejsze modele (z okraglymi swiatlami) nie sa najlepsze?
nie moge sie doszukac zadnego testu tego sprzetu.
czy to prwda, ze TDM-y, wczesniejsze modele (z okraglymi swiatlami) nie sa najlepsze?
nie moge sie doszukac zadnego testu tego sprzetu.
- kondzior1410
- Świeżak
- Posty: 183
- Dołączył(a): 8/4/2006, 21:09
- Lokalizacja: Dublin
kondzior1410 napisał(a):ok, podobno, przynajmniej tak mi sie obilo o uszy, ze tdm ma jakies slabe punkty, niewiem do konca co, moze ty slyszales cos na ten temat (cos z zaworami????).
czy to prwda, ze TDM-y, wczesniejsze modele (z okraglymi swiatlami) nie sa najlepsze?
nie moge sie doszukac zadnego testu tego sprzetu.
... bo testów w necie jest jak na lekarstwo
... nie wierz w pierdy o zaworach - prawda - troszkę hałasuje jedynka ale to Yamaha - ten typ tak ma
... okularniki wcale nie są złe - (chociaż jak patrzę im w oczy to chce mi się po chwili wymiotować

... jedynym słabym punktem jest apetyt na olej, ciężki dostęp do łańcucha i akumulatora
Poza tym same plusy. TDM to przede wszystkim moc pięknie oddawana od dołu.
Kilka filmów o możliwościach tego moto (wersja 900 ccm)
http://video.google.pl/videoplay?docid= ... &q=tdm+900
Aprilia RSV 1000R Tuono 2007
Play it safe or play it cool!
Play it safe or play it cool!
-
Genji - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 508
- Dołączył(a): 17/1/2007, 14:10
- Lokalizacja: Wrocek
niezle ten sprzet wymiata, czy oby nie zadobrze? Zawieszenie chyba niezabardzo ma dostosowane do takiej jazdy
znaczy szybkiej 


- kondzior1410
- Świeżak
- Posty: 183
- Dołączył(a): 8/4/2006, 21:09
- Lokalizacja: Dublin
maszyna jest przyzwoita, bardziej podobaja mi sie male uliczniki ale z racji mojego wzrostu ciezko mi sie na nich smiga.


- kondzior1410
- Świeżak
- Posty: 183
- Dołączył(a): 8/4/2006, 21:09
- Lokalizacja: Dublin
kondzior1410 napisał(a):niezle ten sprzet wymiata, czy oby nie zadobrze? Zawieszenie chyba niezabardzo ma dostosowane do takiej jazdyznaczy szybkiej
Zaskoczę Cię: skok amorów przód to 20 mm więcej od fazera a tył tylko 3 mm. Średnica tarcz - patrz: fazer 600, i świetne hamulce z R6 (w modelu TDM 900). Jak potrzebujesz strzału adrenaliny to odkręć odważniej manetkę - emocje gwarantowane

Sęk w tym, że to nie ścigacz a taki "allrounder". Jak dla mnie, nie ma lepszego motocykla. Świetny w dalszą trasę a i na światłach do maruderów nigdy nie należałem. Mówi się, że "jak się nie ma co sie lubi to się lubi co się ma"... ale ja mam co lubię i nie zamienię na nic innego - polecam i Tobie

Aprilia RSV 1000R Tuono 2007
Play it safe or play it cool!
Play it safe or play it cool!
-
Genji - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 508
- Dołączył(a): 17/1/2007, 14:10
- Lokalizacja: Wrocek
ok,
Da sie tym sprzetem w teren wjechac, tzn lekki teren? Da sie kazdym, kiedys, hornetem wjechalem w dosc wyboista droge, przejechal ale to byla straszna meczarnia
Chwilowo szukam czegos straszego wypatrzylem w Anglii z 1995 za 1500 funciakow.
Czy wiesz cos na temat tych starszych TDM, cos mi sie obilo, ze nie byly najlepsze?
Jak juz pisalem nie ma zadne info w necie

Da sie tym sprzetem w teren wjechac, tzn lekki teren? Da sie kazdym, kiedys, hornetem wjechalem w dosc wyboista droge, przejechal ale to byla straszna meczarnia

Chwilowo szukam czegos straszego wypatrzylem w Anglii z 1995 za 1500 funciakow.
Czy wiesz cos na temat tych starszych TDM, cos mi sie obilo, ze nie byly najlepsze?
Jak juz pisalem nie ma zadne info w necie


- kondzior1410
- Świeżak
- Posty: 183
- Dołączył(a): 8/4/2006, 21:09
- Lokalizacja: Dublin
Z tym terenem to raczej ciężko będzie - to nie Africa Twin - enduro z TDMki żadne. W 1996 roku wyjeżdżał już model po liftingu (po korekcie zeza
) i polecałbym ten model (dużo kosmetycznych zmian wpływających in plus na całość - lepszy materiał kanapy, plastiki i ochrona przed wiatrem - a nawet, co ciekawe, przed deszczem - nie mokną nogi podczas jazdy
- serio! - taki chyba niezamierzony sukces projektantów Yamahy..) Silnik pozostał praktycznie bez zmian więc nie wiem o jakich wadach mówisz ale jeśli ten model z 95 Tobie pasuje i jest mechanicznie "bez zarzutu" - take it!


Aprilia RSV 1000R Tuono 2007
Play it safe or play it cool!
Play it safe or play it cool!
-
Genji - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 508
- Dołączył(a): 17/1/2007, 14:10
- Lokalizacja: Wrocek
Jasne, ze wolalbym 900 najlepiej z 2007
ale narazie jakis wiekowy sprzet bedzie ok.
Powalilo mi sie z tymi cenami i rocznikami za 1400 byla z 95 a za 1800 z 1998.
Wlasnie, te problemy to wczesniej juz pisales, aby w to niew ierzyc, to jakies problemy z zaworami, cos,ze jakis duzy,kosztowny przeglad trzeba robicpo 45tys.


Powalilo mi sie z tymi cenami i rocznikami za 1400 byla z 95 a za 1800 z 1998.
Wlasnie, te problemy to wczesniej juz pisales, aby w to niew ierzyc, to jakies problemy z zaworami, cos,ze jakis duzy,kosztowny przeglad trzeba robicpo 45tys.

- kondzior1410
- Świeżak
- Posty: 183
- Dołączył(a): 8/4/2006, 21:09
- Lokalizacja: Dublin
kondzior1410 napisał(a):Jasne, ze wolalbym 900 najlepiej z 2007ale narazie jakis wiekowy sprzet bedzie ok.
Powalilo mi sie z tymi cenami i rocznikami za 1400 byla z 95 a za 1800 z 1998.
Wlasnie, te problemy to wczesniej juz pisales, aby w to niew ierzyc, to jakies problemy z zaworami, cos,ze jakis duzy,kosztowny przeglad trzeba robicpo 45tys.
A co? RozdajÄ… 900 z 2007? Gdzie do kolejki??!!

Zostaw bracie zezulę i bierz model z 98. To niecałe 11 tys. - u nas nie kupisz w tej cenie - oby tylko nie za mocno wyrąbany. (polookaj tu i tam - może ze stówkę da się skuć..

Nic nie słyszałem o problemie z zaworami (nie wykluczam, że go nie ma - po prostu o nim nie słyszałem). Mój znajomy ma nawinięte 65 tys - i ciągle gna koniki bez większych kłopotów i kosztów...
Aprilia RSV 1000R Tuono 2007
Play it safe or play it cool!
Play it safe or play it cool!
-
Genji - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 508
- Dołączył(a): 17/1/2007, 14:10
- Lokalizacja: Wrocek
Jeżdżę 850 '96 od dwóch sezonów.
Kupiłem w Niemczech od kolesia który ją sprowadził z Włoch.
Nie dałem dużo bo miała jakąś usterkę silnika.
Silnik wibrował jak cholera nawet przy małych obrotach.
Okazało się że czop na wale korbowym się starł, panewek prawie nie było :]
Nie wspomnę o zanidebaniu sprzętu przez Włocha, trochę podrapany i brudny strasznie, jakąś smołą obryzgany.
W każdym razie przez zimnę go rozebrałem, kupiłem zestaw uszczelek do silnika, wszystko przeczyściłem. Chciałem kupić używany wał korbowy, ale nie mogłem znaleźć odpowiedniego. (Są dwa różne wały do 3 rodzajów korbowodów, więc znalezienie odpowiedniego wału to 1:6 a kompletu wał-korbowody 1:2) Znalazłem dwa wały ale też były uszkodzone :]
Dowiedziałem się że pod Poznanien regenrują wały, zrobili mi to w kilka dni, dorobili panewki z oryginalnych japońskich materiałów. Po złożeniu silnik chodzi jak nowy
nawet bez tej śruby która mi została :]
Piszę o tym wszystkim żeby was uczulić na dolewanie oleju do TDMek i staranie się utrzymać go na możliwie maksymalnym poziomie.
Wygląda na to, że Włoch popsuł sprzęt,bo nie lał oleju. Już tłumaczę.
Rozmawiałem z kilkoma ludźmi, którzy siedzą w silnikach.
Otóz przy niskim poziomie oleju mogą powstać w nim pęcherzyki powietrza, które poprowadzone przez pompę pod panewki nie chłodzą jej odpowiednio a dodatkowo nie amortyzują, albo mniej, uderzenia korbowodu, przez co szybciej się zużywają. Pierwsza panewka zawsze leci od strony pompy olejowej. Jest to (ponoć) wada konstrukcyjna silnika.
Co do wcześniejszy postów:
Akumulator też już zmieniałem i polecam zainwestować w żelowy, żeby nie musieć całej akcji za szybko powtarzać.
Zmiana łańcucha chwilę trwa ale nie jest najgorsza, przy okazji można sprawdzić i nasmarować łożyska wachacza. A jak ktoś się nie boi jeździć na łańcuchu, który sam zamknął to można stary przeciąć flexą i po prostu przeciągnąć i zamknąć nowy bez odkręcania jednej śruby.
Tak więc uważam, że jedynym minusem TDMki jest problem z niskim stanem oleju. W necie widziałem kiedyś jak ktoś to rozwiązał własnoręcznie zrobionym pływakiem, jeśli poziom spadał trochę poniżej maxa to zapalała się dioda.
Kupiłem w Niemczech od kolesia który ją sprowadził z Włoch.
Nie dałem dużo bo miała jakąś usterkę silnika.
Silnik wibrował jak cholera nawet przy małych obrotach.
Okazało się że czop na wale korbowym się starł, panewek prawie nie było :]
Nie wspomnę o zanidebaniu sprzętu przez Włocha, trochę podrapany i brudny strasznie, jakąś smołą obryzgany.
W każdym razie przez zimnę go rozebrałem, kupiłem zestaw uszczelek do silnika, wszystko przeczyściłem. Chciałem kupić używany wał korbowy, ale nie mogłem znaleźć odpowiedniego. (Są dwa różne wały do 3 rodzajów korbowodów, więc znalezienie odpowiedniego wału to 1:6 a kompletu wał-korbowody 1:2) Znalazłem dwa wały ale też były uszkodzone :]
Dowiedziałem się że pod Poznanien regenrują wały, zrobili mi to w kilka dni, dorobili panewki z oryginalnych japońskich materiałów. Po złożeniu silnik chodzi jak nowy

Piszę o tym wszystkim żeby was uczulić na dolewanie oleju do TDMek i staranie się utrzymać go na możliwie maksymalnym poziomie.
Wygląda na to, że Włoch popsuł sprzęt,bo nie lał oleju. Już tłumaczę.
Rozmawiałem z kilkoma ludźmi, którzy siedzą w silnikach.
Otóz przy niskim poziomie oleju mogą powstać w nim pęcherzyki powietrza, które poprowadzone przez pompę pod panewki nie chłodzą jej odpowiednio a dodatkowo nie amortyzują, albo mniej, uderzenia korbowodu, przez co szybciej się zużywają. Pierwsza panewka zawsze leci od strony pompy olejowej. Jest to (ponoć) wada konstrukcyjna silnika.
Co do wcześniejszy postów:
Akumulator też już zmieniałem i polecam zainwestować w żelowy, żeby nie musieć całej akcji za szybko powtarzać.
Zmiana łańcucha chwilę trwa ale nie jest najgorsza, przy okazji można sprawdzić i nasmarować łożyska wachacza. A jak ktoś się nie boi jeździć na łańcuchu, który sam zamknął to można stary przeciąć flexą i po prostu przeciągnąć i zamknąć nowy bez odkręcania jednej śruby.
Tak więc uważam, że jedynym minusem TDMki jest problem z niskim stanem oleju. W necie widziałem kiedyś jak ktoś to rozwiązał własnoręcznie zrobionym pływakiem, jeśli poziom spadał trochę poniżej maxa to zapalała się dioda.
- piMezon
- Świeżak
- Posty: 1
- Dołączył(a): 28/5/2007, 10:45
Witam,
Proszę właścicieli o odpowiedź na pytanie:
Jak wyglÄ…da komfort jazdy w dwie osoby o wzroscie ~ 175cm?
Czy jest badzo komfortowo, czy raczej średnio?
Jak to wyglÄ…da w prownianiu do np Vstroma?
Teraz mam SV i we dwoje do dramat dla pleców?
Proszę właścicieli o odpowiedź na pytanie:
Jak wyglÄ…da komfort jazdy w dwie osoby o wzroscie ~ 175cm?
Czy jest badzo komfortowo, czy raczej średnio?
Jak to wyglÄ…da w prownianiu do np Vstroma?
Teraz mam SV i we dwoje do dramat dla pleców?
- Bartman
- VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 228
- Dołączył(a): 30/8/2006, 21:48
- Lokalizacja: Krosno
Co prawda nie jeździłem TDM (już prawie ja kupiłem ale niestety okazało sie ze silnik był zajechany).
Przejechałem kilka setek (jednego dnia) na V-strom-ie i jak dla mnie 189 + moja zona 170 byl idealny. Praktycznie zero zmęczenia. Jedyne obrażenia to poparzenie słoneczne rak
.
Jedyne co mogę powiedzieć (jesli chodzi o porównanie) to po tym jak trochę posiedziałem na TDM-ie
i trochę pojeździłem na V-strom-ie, jeśli brał bym pod uwagę przede wszystkim komfort, wybrałbym V-strom-a.
Przejechałem kilka setek (jednego dnia) na V-strom-ie i jak dla mnie 189 + moja zona 170 byl idealny. Praktycznie zero zmęczenia. Jedyne obrażenia to poparzenie słoneczne rak

Jedyne co mogę powiedzieć (jesli chodzi o porównanie) to po tym jak trochę posiedziałem na TDM-ie

- kondzior1410
- Świeżak
- Posty: 183
- Dołączył(a): 8/4/2006, 21:09
- Lokalizacja: Dublin
Jak dla mnie TDM to straszne moto. Dla mnie siedzi sie na nim jak na kozie ;/ Niby to 850 a jakies takie waskie i niezbyt wygodnie. Ja bym w zyciu nie zakupil tego modelu ale to tylko moje zdanie
Produkcja, dystrybucja, masturbacja
Blady 900 puk puk puk
Blady 900 puk puk puk
-
Konio - Mieszkaniec forum
- Posty: 2925
- Dołączył(a): 6/11/2008, 21:47
- Lokalizacja: Nadejdzie Chuck? Tego nikt nie wie;/ Kielce/Krk
Posty: 24
• Strona 1 z 2 • 1, 2
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 14 gości