Zobacz wątek - czy przy włączaniu zapłonu trzeba "rozłączyc" obwó
NAS Analytics TAG

czy przy włączaniu zapłonu trzeba "rozłączyc" obwó

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

czy przy włączaniu zapłonu trzeba "rozłączyc" obwó

Postprzez patryk2340 » 26/2/2009, 17:54

Witam. Czasem widuję, jak inni motocykliści włączając zapłon (kluczykiem) najpierw rozłączają obwód tym czerwonym przyciskiem przy prawej manetce. Czy ma to jakieś uzasadnienie (jakieś przepięcia czy coś), czy to tylko głupie, niepotrzebne przyzwyczajenie? Pytam z czystej ciekawości, pozdro :D
Avatar użytkownika
patryk2340
Świeżak
 
Posty: 112
Dołączył(a): 12/7/2008, 17:56
Lokalizacja: Pruszcz Gdański


Postprzez GÅ‚odny Wiedzy » 26/2/2009, 18:13

Z tego co mi wiadomo "gaszenie" motocykla powinno sie wykonywac za pomocą czerwonego kołyskowego przełacznika dopiero potem kluczyk w stacyjce na pozycję off. Nie potrafie wyjaśnić czym groźi gaszenie bespośrednio z kluczyka ale tak się nie powinno robić.
F4 00'
Avatar użytkownika
GÅ‚odny Wiedzy
Świeżak
 
Posty: 54
Dołączył(a): 17/6/2007, 22:36
Lokalizacja: okolice wawy


Postprzez patryk2340 » 26/2/2009, 18:19

Jeżeli chodzi o gaszenie, to ja też najpierw przełączam przycisk, a dopiero potem kluczyk. Pytam jednak o włączanie zapłonu, gdy chcemy odpalcic moto ;)
Avatar użytkownika
patryk2340
Świeżak
 
Posty: 112
Dołączył(a): 12/7/2008, 17:56
Lokalizacja: Pruszcz Gdański

Postprzez elco » 26/2/2009, 20:40

ehh... nie szukaj dziury w calym :?
Honda VFR 800 FI
Avatar użytkownika
elco
Moderator
 
Posty: 3014
Dołączył(a): 10/3/2007, 01:18
Lokalizacja: Wałbrzych/Wrocław

Postprzez patryk2340 » 26/2/2009, 20:51

<b>elcommendante</b>, rozumiem więc że jest to zupełnie nieistotne? :) Zaciekawiła mnie ta sprawa, dlatego pytam
Avatar użytkownika
patryk2340
Świeżak
 
Posty: 112
Dołączył(a): 12/7/2008, 17:56
Lokalizacja: Pruszcz Gdański

Postprzez hENY » 26/2/2009, 22:58

Witam
Posiadam oryginalną instrukcje obsługi do FZR 4JH nr:4jh-28199-e0
i jest w niej wyraźnie napisane ,że czrwony przycisk RUN(engine stop) służy do awaryjnego gaszenia silnika i tylko w takich sytuacjach należy go używać!
Co moim zdaniem oznacza,że zapalamy i gasimy moto za pomocą stacyjki.
hENY
Świeżak
 
Posty: 128
Dołączył(a): 11/12/2008, 22:15
Lokalizacja: Wałcz

Postprzez elco » 26/2/2009, 23:12

w schemacie elektrycznym nie widzialem nigdy zadnego zwiazku przyczynowo-skutkowego. W praktyce tez nigdy nie widze roznicy.
Honda VFR 800 FI
Avatar użytkownika
elco
Moderator
 
Posty: 3014
Dołączył(a): 10/3/2007, 01:18
Lokalizacja: Wałbrzych/Wrocław

Postprzez malyzck » 26/2/2009, 23:49

dokladnie wydaje mi sie ze to zwykle przyzwyczajenie bo nieraz zanim zgasze silnik wysune stopke i tez gasnie silnik bez zadnych konsekwencji
malyzck
Bywalec
 
Posty: 512
Dołączył(a): 31/3/2008, 08:52
Lokalizacja: Kielce

Postprzez mar111cin » 27/2/2009, 00:32

Widze że tylko ja tutaj pozostałęm z dinozaurów

viewtopic.php?t=2045&postdays=0&postorder=asc&highlight=czerwony+guzik&start=0


i potem Thrillco zrobił nawet ankiete do tego:
viewtopic.php?t=2058&highlight=czerwony+guzik
<b>Life begins at 200km/h!!!!</b>
było gsx600f, było ZX12R :(, jest V-Strom 650 AK8 :)
Avatar użytkownika
mar111cin
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 6941
Dołączył(a): 29/5/2006, 13:12
Lokalizacja: FSW (lubuskie)

Postprzez inek01 » 2/3/2009, 12:52

Thundercat 2000
Załączniki
engine stop swith.JPG
engine stop swith.JPG (82.87 KiB) PrzeglÄ…dane 2565 razy
inek01
Świeżak
 
Posty: 43
Dołączył(a): 29/2/2008, 06:22
Lokalizacja: Ciechanów

Postprzez hENY » 4/3/2009, 17:40

Na innym forum znalazłem taką informacje:Jej autorem jest Piotr Dudek

Czy to prawda a jeśli tak, to dlaczego nie powinno się gasić silnika czerwonym pstryczkiem przy manetce?

"Temat przewijał się kilka razy i nie chciał bym się powtarzać.
Ten czerwony przełącznik w wielu instrukcjach nazywany jest "awaryjnym wyłącznikiem zapłonu" i w starszych modelach z zapłonek kondensatorowym CDI używanie go prowadziło do uszkodzenia (czasami prędzej a czasami później ale prawie zawsze) tyrystora w końcówce mocy zapłonu. W najnowszych motocyklach z komputerem jest mniejsze ryzyko ale zawsze jest bo i tak to masuje sygnał zapłonu".
hENY
Świeżak
 
Posty: 128
Dołączył(a): 11/12/2008, 22:15
Lokalizacja: Wałcz

Postprzez inek01 » 27/3/2009, 14:45

Sorry za odkop, ale znalazlem przypadkiem jeszcze to:
CBR 600RR 2006 Owner's Manual:
Załączniki
engine stop.jpg
engine stop.jpg (53.69 KiB) PrzeglÄ…dane 2387 razy
inek01
Świeżak
 
Posty: 43
Dołączył(a): 29/2/2008, 06:22
Lokalizacja: Ciechanów

Postprzez Peett » 28/3/2009, 10:31

Jak dla mnie to sprawa jest prosta i może wyjaśnienie jej dziecinne ale na tym polega jego prostota.

1. nazywa siÄ™ to "przyciskiem awaryjnym" raczej z jakiegoÅ› powodu,
2. ma on kolor czerwony co w większości przypadków z życia oznacza, że nie wykorzystuje sie go w codziennym użytkowaniu tylko w konkretnych sytuacjach (awaryjnych).

Nie jest o może wyjaśnienie znawcy ale na logikę jakby przycisk miał być wykorzystywany codziennie to byłby czarny. Tak czy inaczej dla mnie służy on tylko do pozostawiania moto na postojówkach na poboczu i nic więcej. Normalne gaszenie stacyjka.
Peett
Świeżak
 
Posty: 31
Dołączył(a): 30/11/2008, 00:17
Lokalizacja: Krakow/Cork

Postprzez Adam M. » 28/3/2009, 15:42

Nie ma to zadnego znaczenia, i kluczyk i przycisk rozlaczaja ten sam obwod elektryczny - obejrzyjcie schematy. A kazdy moze robic tak jak lubi :)
Adam M.
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 786
Dołączył(a): 5/2/2008, 02:56



Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości




na górê