Zobacz wÄ…tek - Rozmiar opon. Opony do Hondy NSR
NAS Analytics TAG

Rozmiar opon. Opony do Hondy NSR

i inne małe pojemności
_________

Rozmiar opon. Opony do Hondy NSR

Postprzez PawulonVBK » 24/3/2009, 18:32

Witam,

Na oponach które muszę już wymienić mam wymiary przód: 100/80-17 tył:130/70-17.

Chciałem się Was zapytać czy mogą być jakieś odchylenia w którymś z wymiarów i w którym ?
Pan w sklepie proponował mi z powodu braku takiej jak wyżej na przód np 110/80-17. Taka też będzie ok czy jednak nie?
Po prostu napiszcie jakie opony sÄ… do NSRki najlepsze i tyle ;]

Pytam bo duży wybór i różny przedział cenowy...

pozdrawiam Paweł
PawulonVBK
Świeżak
 
Posty: 94
Dołączył(a): 18/10/2008, 09:28
Lokalizacja: Malbork


Postprzez C-bool » 24/3/2009, 19:00

Nie, nie będą ok, musisz szukać standardowych 100 i 130.
PS: Zaraz pod tym tematem jest temat o NSR. W szukajce też tego jest bardzo dużo
GS500F --> SV650S --> Bandit 600N --> XV535 Virago
Avatar użytkownika
C-bool
Mieszkaniec forum
 
Posty: 2915
Dołączył(a): 23/8/2007, 21:26
Lokalizacja: Poznań


Postprzez KAPELA911 » 24/3/2009, 19:51

Na innych rozmiarach może się gorzej ją prowadzić, ja bym na twoim miejscu zmienił sklep jak takich nie oferują i miał z głowy kupił o oryginalnych wymiarach.
Avatar użytkownika
KAPELA911
Bywalec
 
Posty: 868
Dołączył(a): 18/7/2008, 13:47
Lokalizacja: Z rajskiej benzyniarni

Postprzez PaÅ‚ka » 25/3/2009, 17:30

Co Wy w ogóle gadacie?
Jak się człowiek na czymś nie zna to niech lepiej swoich mądrości na forum nie wprowadza...
Na tył możesz władować nawet 150/70/17, a na przód 110/80/17 tez spokojnie powinno wejść.
I jak zmienisz tylną oponę na szerszą(np. 140/70/17) to nie pogorszysz prowadzenie, tylko polepszysz, jednak zmniejszysz osiągi. Jak na przód to nie wiem, ale na pewno się prowadzenie pogorszy...
Ostatnio edytowano 25/3/2009, 18:14 przez Pałka, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Pałka
Świeżak
 
Posty: 48
Dołączył(a): 12/11/2008, 12:47
Lokalizacja: Ostrowiec Świętokrzyski

Postprzez Bartorex70 » 25/3/2009, 17:46

Przeciez jest wiele opon o takich rozmiarach,sam do tzr zamawialem,dzisiaj przyszly
Opony michelin pilot sporty...
Avatar użytkownika
Bartorex70
Świeżak
 
Posty: 98
Dołączył(a): 23/10/2007, 09:45
Lokalizacja: Kraków

Postprzez Hellrider » 25/3/2009, 17:50

Pałka napisał(a):Jak się człowiek na czymś nie zna to niech lepiej swoich mądrości na forum nie wprowadza...


Stanowczo powinieneś to zastosować w stosunku do siebie :)


Koledzy wcześniej mają oczywiście rację. Pan Pałka niestety nie ma pojęcia o motocyklach, a się wypowiada w temacie.

Geniuszu, do NSR wejdą opony 150... Ale producent zaleca 130 i do takich opon motocykl został przystosowany.

Przy oponach 150 straci osiągi , bo szersza opona będzie miała większy opór toczenia.. Dodatkowo motocykl będzie się gorzej prowadził w zakrętach - zapytaj doświadczonych motocyklistów , czy łatwiej się złożyć w zakręt 125 tką (przykładowo NSR czy Mito) czy może R6 .. Mimo że R6 ma lepsze zawieszenie, to NSR łatwiej się kładzie w zakręty , a oba motory mają podobną masę własną.

Uświadomie Cię, że motocyklem się składasz w zakrętach, stosujesz balans ciałem i w zakrętach jedziesz raczej lekko na "boku" opony. Ale co może o tym wiedzieć skuterowy (biegów pewnie tez nie umie przerzucać) miszcz prostej, któremu opona zużywa się tylko na samym środeczku, bo w zakręcie zwalnia do 20 km/h i skręca kierownicą jak dziadki na składaku...

A jeśli chodzi o szerszą oponę - to ewentualnie może być to opona tylna... Jeśli założysz szerszą na przód, motocykl będzie fatalnie skręcał i zrobi się podsterowny
Avatar użytkownika
Hellrider
Świeżak
 
Posty: 98
Dołączył(a): 2/9/2008, 15:31

Postprzez PaÅ‚ka » 25/3/2009, 18:32

Witam. Nie jestem Pałka, pisze tylko z jego konta. Otóż zastanawiam się czy kolega Hellrider jest doświadczonym motocyklistą i czy kiedykolwiek jeździł w/w yamahą. Porównaj motórzysto mase setki i 600. Różni się w granicach 30-40 kg na sucho, a to bardzo dużo. Dwa. Zawieszenie w/w motocykli jest przystosowane do innych indeksów prędkości. Poza tym opona 130 czy 140 nie przełożyłaby na asfalt takiego momentu, w ogole o czym tu mowimy? Utrzymaj NSR na kolanie przy 140... Pozdrowienia.Poza tym, jeśli uważasz się za doświadczonego MOTOCYKLISTE powinienes wiedzieć, że balansem ciała możesz conajwyżej eLke wyprzedzić, a nie złożyć się w porzadny zakręt, bo do tego potrzebny jest akurat przeciwskręt. Kończąc- szerokości przedniej nie zmieniaj, na tył założ 140 (najwięcej pozytywnych opini). Pozdrawiam, Karol WR 450 f SM.
Avatar użytkownika
Pałka
Świeżak
 
Posty: 48
Dołączył(a): 12/11/2008, 12:47
Lokalizacja: Ostrowiec Świętokrzyski



Powrót do Motorowery do 50 ccm



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość




na górê