łańcuszek rozrządu - zaklepanie
Posty: 9
• Strona 1 z 1
łańcuszek rozrządu - zaklepanie
Witojcie
Zaklepywał ktoś sam łańcuszek rozrządu? Oczywiści liczę na rzeczowe porady a nie hasło "dwa młotki i po sprawie."
Wiem, że najlepiej mieć zakuware, ale brak dostępu - myślicie, że mogę się za to wziąć sam, czy lepiej serwis :/... (unikam i nie lubię
)
Jak ktoś ma rzeczowe doświadczenia, to chętnie posłucham i podyskutuję.
Pozdr.
Zaklepywał ktoś sam łańcuszek rozrządu? Oczywiści liczę na rzeczowe porady a nie hasło "dwa młotki i po sprawie."
Wiem, że najlepiej mieć zakuware, ale brak dostępu - myślicie, że mogę się za to wziąć sam, czy lepiej serwis :/... (unikam i nie lubię

Jak ktoś ma rzeczowe doświadczenia, to chętnie posłucham i podyskutuję.
Pozdr.
http://filmy.scigacz.pl/Julien_Dupont_trial_Ateny Inter:pediatric
-
Grzybu - Bywalec
- Posty: 784
- Dołączył(a): 27/4/2007, 10:43
- Lokalizacja: Syc.oof
Wymieniałem łańcuch rozrządu w cbr f2,łańcuch powinien być zaklepany tak jak na pozostałych ogniwach czyli nie za ciasno mósi chodzić lużno,narzędzia jakie były mi potrzebne do wymiany to,opaska samo zaciskowa która zaciskam to ogniwo które zaklepuje wrazie czego żeby nie wpado do silnika i odpowiednim punktakiem zaklepuje tak samo jak na pozostałych ogniwach,z drugiej strony przykładamy oczywiście kawałek metalu,wykonałem to sam,motor chodzi bez zarzutu,jerzeli ktoś ma troche pojęcia o takich sprawach to nie będzie problemu z tego rodzaju naprawą,jerzeli nie proponuje serwis.Pozdrawiam.
- Thhomas
- Świeżak
- Posty: 25
- Dołączył(a): 25/12/2008, 18:06
- Lokalizacja: żyrardów
W motocyklach w których łańcuszek rozrządu jest po prawej stronie lepiej demontować wałki (Honda CBR 600 F2, F3, Yamaha R6, R1, Suzuki GSX-R), w innym przypadku lepiej mieć zakuwarkę, 2-ma młotkami nie jest tak łatwo zakuć łańcuszka, szczególnie jak jest po środku silnika.
A co to za motocykl ?
A co to za motocykl ?
Moto Theodor - nieautoryzowany serwis Ducati
- Raczek_6
- VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 4217
- Dołączył(a): 20/9/2008, 23:23
- Lokalizacja: W-wa
CBR 1000F - łańcuszek po środku
http://filmy.scigacz.pl/Julien_Dupont_trial_Ateny Inter:pediatric
-
Grzybu - Bywalec
- Posty: 784
- Dołączył(a): 27/4/2007, 10:43
- Lokalizacja: Syc.oof
Pamiętaj o nowym napinaczu (ponoć ten z ostatniego modelu SC24 nie miał już wady, a pasuje również do SC21).
Zawsze możesz poszukać mechanika który będzie miał taki zakuwacz i zakuje łańcuszek (może masz jakiś serwis niedaleko i ktoś za drobną opłatą zakuje przy Tobie łańcuszek).
Ja zawsze używałem zakuwacza.
Zawsze możesz poszukać mechanika który będzie miał taki zakuwacz i zakuje łańcuszek (może masz jakiś serwis niedaleko i ktoś za drobną opłatą zakuje przy Tobie łańcuszek).
Ja zawsze używałem zakuwacza.
Moto Theodor - nieautoryzowany serwis Ducati
- Raczek_6
- VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 4217
- Dołączył(a): 20/9/2008, 23:23
- Lokalizacja: W-wa
grzybu juz zdazyl przerobic stary napinacz
co do lancuszka. jezdzac na CBR F2 zakuwalismy lancuszek precyzyjnie przy pomocy punktaka i mlotka. Z drugiej strony metalowa podkladka. Jak sie to zrobi precyzyjnie i z czuciem wszystko bedzie okej. Lancuszek rozrzadu nie przenosi duzych obciążeń zatem ryzyko zerwania nawet przy mniej dokladnym zakuciu jest male.
Calkiem niedawno znajomi mechanicy skonstruowali wlasna zakuwarke. Wycieli z kawalka stali cos na ksztalt litery C. Z jednej strony nawiercili maly otwor, w ktory wlutowali niewielki bolec. Z drugiej wywiercili otwór, nagwintowali i następnie wkręcili zaostrzoną śrubę. Konstrukcja jest prosta i można coś takiego we własnym zakresie sobie zrobić. Do zakuwania łańcuszkow rozrzadu wystarcza.

co do lancuszka. jezdzac na CBR F2 zakuwalismy lancuszek precyzyjnie przy pomocy punktaka i mlotka. Z drugiej strony metalowa podkladka. Jak sie to zrobi precyzyjnie i z czuciem wszystko bedzie okej. Lancuszek rozrzadu nie przenosi duzych obciążeń zatem ryzyko zerwania nawet przy mniej dokladnym zakuciu jest male.
Calkiem niedawno znajomi mechanicy skonstruowali wlasna zakuwarke. Wycieli z kawalka stali cos na ksztalt litery C. Z jednej strony nawiercili maly otwor, w ktory wlutowali niewielki bolec. Z drugiej wywiercili otwór, nagwintowali i następnie wkręcili zaostrzoną śrubę. Konstrukcja jest prosta i można coś takiego we własnym zakresie sobie zrobić. Do zakuwania łańcuszkow rozrzadu wystarcza.
Honda VFR 800 FI
-
elco - Moderator
- Posty: 3014
- Dołączył(a): 10/3/2007, 01:18
- Lokalizacja: Wałbrzych/Wrocław
No właśnie... bo nie miałem przyjemności - taka zakuwarka działa na zasadzie samego ściskania, czy pomaga jej się przy pomocy młotka? - na zasadzie dokręcić do oporu - puknąć, znów dokręcić - puknąć 

http://filmy.scigacz.pl/Julien_Dupont_trial_Ateny Inter:pediatric
-
Grzybu - Bywalec
- Posty: 784
- Dołączył(a): 27/4/2007, 10:43
- Lokalizacja: Syc.oof
zakuwarki dzialaja na zasadzie samego sciskania. Nity do zakuwania sa wykonane ze stosunkowo plastycznego materialu i pod wplywem sciskania dobrze sie zaciskaja na ogniwie. Juz po sciagnieciu zakuwarki mozna delikatnie puknac mlotkiem, ale nie ma takiej potrzeby.
Honda VFR 800 FI
-
elco - Moderator
- Posty: 3014
- Dołączył(a): 10/3/2007, 01:18
- Lokalizacja: Wałbrzych/Wrocław
Posty: 9
• Strona 1 z 1
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 9 gości