Problem z hamulcem przednim!!
Posty: 13
• Strona 1 z 1
Problem z hamulcem przednim!!
Witam,
Mam problem z przednim hamulcem w moim motocyklu ;/ Chodzi o to że stał on przez dłuższy czas nie ruszany i kółko nie chciało się obracać wieć myślałem że hamulce się zapiekły. Więc ściągnąłem zaciski wyczyściłem tłoczki, przeczyściłem przewody, wyczyściłem pompkę nalałem nowy płyn, odpowietrzyłem, wszystko zrobiłem dokładnie i jak należy i hamulec działa ale gdy puszczę klamkę hamulec nie chce odbić ;/ czy po prostu mogą być "kantnięte" klocki i się blokują ? Ponieważ kółko nie chce się nadal obracać;/ Może trzeba to rozjeździć? Proszę o pomoc. Z góry dziękuje za wszelki udzielone wskazówki
pozdrawiam
Mam problem z przednim hamulcem w moim motocyklu ;/ Chodzi o to że stał on przez dłuższy czas nie ruszany i kółko nie chciało się obracać wieć myślałem że hamulce się zapiekły. Więc ściągnąłem zaciski wyczyściłem tłoczki, przeczyściłem przewody, wyczyściłem pompkę nalałem nowy płyn, odpowietrzyłem, wszystko zrobiłem dokładnie i jak należy i hamulec działa ale gdy puszczę klamkę hamulec nie chce odbić ;/ czy po prostu mogą być "kantnięte" klocki i się blokują ? Ponieważ kółko nie chce się nadal obracać;/ Może trzeba to rozjeździć? Proszę o pomoc. Z góry dziękuje za wszelki udzielone wskazówki

- Mrowiec
- Świeżak
- Posty: 3
- Dołączył(a): 7/3/2009, 17:49
- Lokalizacja: Strzelce Opolskie
prawdo podobnie masz problem z zaciskiem który po zaciśnięciu nie odbija... przyczyny mogą być różne...
np. jakiś mechanizm który jest odpowiedzialny za cofanie klocków zastał się i może wystarczy go przesmarować albo w najgroszym razie wymienić...
np. jakiś mechanizm który jest odpowiedzialny za cofanie klocków zastał się i może wystarczy go przesmarować albo w najgroszym razie wymienić...
-
zenus stunter - Świeżak
- Posty: 31
- Dołączył(a): 27/2/2009, 18:57
- Lokalizacja: okolice Rogoźna Wlkp.
Zdemontuj zacisk, wcisnij klamke klika razy az tloczek sie wysunie,dokonaj inspekcji, wyczysc go (sa specjalne spray-e do konserwacji kladow hamulcowych) i kluczem francuskim,skrecajac go, wcisnij na miejsce. Moze tloczek nie odbija. Wrocic tloczek na miejsce nie jest latwo, ale francuz nadaje sie do tego idelanie.
Kiedy humor Ci sie zjebie... wsiadz na moto, bedziesz w niebie 

-
stasic - Świeżak
- Posty: 20
- Dołączył(a): 20/5/2008, 21:08
- Lokalizacja: Kolbuszowa
stasic napisał(a):Zdemontuj zacisk, wcisnij klamke klika razy az tloczek sie wysunie,dokonaj inspekcji, wyczysc go (sa specjalne spray-e do konserwacji kladow hamulcowych) i kluczem francuskim,skrecajac go, wcisnij na miejsce. Moze tloczek nie odbija. Wrocic tloczek na miejsce nie jest latwo, ale francuz nadaje sie do tego idelanie.
Tym francuzem to sobie rozumu nabij do głowy.
Za takie rady powinno się tobie język obciąć!!!!!!!

Komuna się skończyła i mamy dostęp praktycznie do wszystkich typów narzędzi na tym świecie.
A co do zacisków to trzeba je kompletnie rozebrać wymienić uszczelnienia nasmarować i złożyć z powrotem.
-
skwy - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 1540
- Dołączył(a): 7/10/2007, 08:21
- Lokalizacja: Gołdap
mar111cin napisał(a):dodam że tłoczki dobrze przesmarowane i wyczyszczone będą pracować nawet pod naciskiem łapek jak się ma siły nieco więcej niż własna żona Smile
Ja sila rak nie moglem wcisnac tloczka, na poczatku ruszyl ale pozniej to tylko stekalem, zrobilem sie czerwony i ani drgnal

skwy napisał(a):Tym francuzem to sobie rozumu nabij do głowy.
Za takie rady powinno się tobie język obciąć!!!!!!! Evil or Very Mad
Komuna się skończyła i mamy dostęp praktycznie do wszystkich typów narzędzi na tym świecie.
Skad u kolegi tyle agresji? Przeciez francuzem nie mozna niczego uszkodzic, co najwyzej jakas ryske mozna zrobic, a mozna i temu zapobiec. Przeciez nie kazdy pracuje w warsztacie i ma dostep do wszystkich mozliwych narzedzi. Wiec proste czynnosci wykonujemy narzedziami posiadanymi w garazu. Kto bedzie kupowal narzedzia do jednorazowej zabawy z zaciskami?
- Załączniki
-
- A oto klucz francuski jakby ktos mial watpliwosci
- 180px-Klucz_francuski.JPG (6.28 KiB) PrzeglÄ…dane 1933 razy
Kiedy humor Ci sie zjebie... wsiadz na moto, bedziesz w niebie 

-
stasic - Świeżak
- Posty: 20
- Dołączył(a): 20/5/2008, 21:08
- Lokalizacja: Kolbuszowa
Ziom, może wszystko jest oki tak naprawdę, po prostu źle zanalizowałeś problem
Jeździłeś coś po naprawie aby sprawdzić czy działa. Sam jak naprawiałem, też miałem wrażenie, że tłoczki się nie cofają. To nie ma znaczenia i tak nie będzie hamowania jak nie będziesz klamki wciskał (za mała siła) Bynajmiej u mnie tak było. Jak tylko wsiadłem na moto i sprawdzałem, wszystko było zajebiście 


Kawasaki ER5 2005
-
Traperoso - Mieszkaniec forum
- Posty: 1645
- Dołączył(a): 29/7/2006, 19:47
- Lokalizacja: Szczecin
Dzięki za pomoc
dzisiaj się zdenerwowałem i przystąpiłem do ponownego oczyszczenia tłoczków i zauważyłem że są na nich małe szlify ;/ wszystko wyczyściłem i poskładałem ponownie do kupy i nareszcie kółko ruszyło
fakt że jeszcze trochę opornie ale wszystko wyjdzie w jeździe. Jeszcze raz dzięki. pozdrawiam


- Mrowiec
- Świeżak
- Posty: 3
- Dołączył(a): 7/3/2009, 17:49
- Lokalizacja: Strzelce Opolskie
Stasic, patrze i oczom nie wierze, zacytowałeś kogoś innego, a podpisałeś że to jestem ja
powiedz mi jak to zrobiłeś? i weź to popraw, bo jeszcze ktoś pomyśli że to naprawde ja powiedziałem takie głupoty.
Senek, nie widze większego sensu odkręcania odpowietrznika, bo dwa razy więcej roboty potem z odpowietrzaniem, niż z wciśnięciem tego tłoczka.

Senek, nie widze większego sensu odkręcania odpowietrznika, bo dwa razy więcej roboty potem z odpowietrzaniem, niż z wciśnięciem tego tłoczka.
<b>Life begins at 200km/h!!!!</b>
było gsx600f, było ZX12R
, jest V-Strom 650 AK8 
było gsx600f, było ZX12R


-
mar111cin - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 6941
- Dołączył(a): 29/5/2006, 13:12
- Lokalizacja: FSW (lubuskie)
Posty: 13
• Strona 1 z 1
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 17 gości