Zobacz wÄ…tek - Problem z hamulcem przednim!!
NAS Analytics TAG

Problem z hamulcem przednim!!

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

Problem z hamulcem przednim!!

Postprzez Mrowiec » 7/3/2009, 18:04

Witam,
Mam problem z przednim hamulcem w moim motocyklu ;/ Chodzi o to że stał on przez dłuższy czas nie ruszany i kółko nie chciało się obracać wieć myślałem że hamulce się zapiekły. Więc ściągnąłem zaciski wyczyściłem tłoczki, przeczyściłem przewody, wyczyściłem pompkę nalałem nowy płyn, odpowietrzyłem, wszystko zrobiłem dokładnie i jak należy i hamulec działa ale gdy puszczę klamkę hamulec nie chce odbić ;/ czy po prostu mogą być "kantnięte" klocki i się blokują ? Ponieważ kółko nie chce się nadal obracać;/ Może trzeba to rozjeździć? Proszę o pomoc. Z góry dziękuje za wszelki udzielone wskazówki :) pozdrawiam
Mrowiec
Świeżak
 
Posty: 3
Dołączył(a): 7/3/2009, 17:49
Lokalizacja: Strzelce Opolskie


Postprzez zenus stunter » 7/3/2009, 18:50

prawdo podobnie masz problem z zaciskiem który po zaciśnięciu nie odbija... przyczyny mogą być różne...
np. jakiś mechanizm który jest odpowiedzialny za cofanie klocków zastał się i może wystarczy go przesmarować albo w najgroszym razie wymienić...
Avatar użytkownika
zenus stunter
Świeżak
 
Posty: 31
Dołączył(a): 27/2/2009, 18:57
Lokalizacja: okolice Rogoźna Wlkp.


Postprzez stasic » 7/3/2009, 23:37

Zdemontuj zacisk, wcisnij klamke klika razy az tloczek sie wysunie,dokonaj inspekcji, wyczysc go (sa specjalne spray-e do konserwacji kladow hamulcowych) i kluczem francuskim,skrecajac go, wcisnij na miejsce. Moze tloczek nie odbija. Wrocic tloczek na miejsce nie jest latwo, ale francuz nadaje sie do tego idelanie.
Kiedy humor Ci sie zjebie... wsiadz na moto, bedziesz w niebie :D
Avatar użytkownika
stasic
Świeżak
 
Posty: 20
Dołączył(a): 20/5/2008, 21:08
Lokalizacja: Kolbuszowa

Postprzez skwy » 8/3/2009, 09:10

stasic napisał(a):Zdemontuj zacisk, wcisnij klamke klika razy az tloczek sie wysunie,dokonaj inspekcji, wyczysc go (sa specjalne spray-e do konserwacji kladow hamulcowych) i kluczem francuskim,skrecajac go, wcisnij na miejsce. Moze tloczek nie odbija. Wrocic tloczek na miejsce nie jest latwo, ale francuz nadaje sie do tego idelanie.




Tym francuzem to sobie rozumu nabij do głowy.
Za takie rady powinno się tobie język obciąć!!!!!!! :evil:

Komuna się skończyła i mamy dostęp praktycznie do wszystkich typów narzędzi na tym świecie.

A co do zacisków to trzeba je kompletnie rozebrać wymienić uszczelnienia nasmarować i złożyć z powrotem.
Avatar użytkownika
skwy
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 1540
Dołączył(a): 7/10/2007, 08:21
Lokalizacja: Gołdap

Postprzez zomodj » 8/3/2009, 11:41

dodam że tłoczki dobrze przesmarowane i wyczyszczone będą pracować nawet pod naciskiem łapek jak się ma siły nieco więcej niż własna żona :)
Avatar użytkownika
zomodj
Świeżak
 
Posty: 256
Dołączył(a): 2/7/2008, 21:33

Postprzez mar111cin » 8/3/2009, 13:06

tak szczerze to z tym francuzem nie jest taki głupi pomysł, tylko nie wiem czy tak łatwo by szło skręcanie.
<b>Life begins at 200km/h!!!!</b>
było gsx600f, było ZX12R :(, jest V-Strom 650 AK8 :)
Avatar użytkownika
mar111cin
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 6941
Dołączył(a): 29/5/2006, 13:12
Lokalizacja: FSW (lubuskie)

Postprzez stasic » 8/3/2009, 14:49

mar111cin napisał(a):dodam że tłoczki dobrze przesmarowane i wyczyszczone będą pracować nawet pod naciskiem łapek jak się ma siły nieco więcej niż własna żona Smile


Ja sila rak nie moglem wcisnac tloczka, na poczatku ruszyl ale pozniej to tylko stekalem, zrobilem sie czerwony i ani drgnal ;) Nawet probowalem sila ciala ,a raczej masa ciala go wisnac, polozylem go na trzonku mlotka i nic. A za pomoca klucza frnacuskiego schowal sie caly, wystarczylo lekko skrecac, wiec polecam.

skwy napisał(a):Tym francuzem to sobie rozumu nabij do głowy.
Za takie rady powinno się tobie język obciąć!!!!!!! Evil or Very Mad

Komuna się skończyła i mamy dostęp praktycznie do wszystkich typów narzędzi na tym świecie.


Skad u kolegi tyle agresji? Przeciez francuzem nie mozna niczego uszkodzic, co najwyzej jakas ryske mozna zrobic, a mozna i temu zapobiec. Przeciez nie kazdy pracuje w warsztacie i ma dostep do wszystkich mozliwych narzedzi. Wiec proste czynnosci wykonujemy narzedziami posiadanymi w garazu. Kto bedzie kupowal narzedzia do jednorazowej zabawy z zaciskami?
Załączniki
180px-Klucz_francuski.JPG
A oto klucz francuski jakby ktos mial watpliwosci
180px-Klucz_francuski.JPG (6.28 KiB) PrzeglÄ…dane 1933 razy
Kiedy humor Ci sie zjebie... wsiadz na moto, bedziesz w niebie :D
Avatar użytkownika
stasic
Świeżak
 
Posty: 20
Dołączył(a): 20/5/2008, 21:08
Lokalizacja: Kolbuszowa

Postprzez Traperoso » 8/3/2009, 16:01

Ziom, może wszystko jest oki tak naprawdę, po prostu źle zanalizowałeś problem :D Jeździłeś coś po naprawie aby sprawdzić czy działa. Sam jak naprawiałem, też miałem wrażenie, że tłoczki się nie cofają. To nie ma znaczenia i tak nie będzie hamowania jak nie będziesz klamki wciskał (za mała siła) Bynajmiej u mnie tak było. Jak tylko wsiadłem na moto i sprawdzałem, wszystko było zajebiście :D
Kawasaki ER5 2005
Avatar użytkownika
Traperoso
Mieszkaniec forum
 
Posty: 1645
Dołączył(a): 29/7/2006, 19:47
Lokalizacja: Szczecin

Postprzez hENY » 8/3/2009, 17:37

Jeśli przeczyściłeś zaciski i dobrze wszystko złożyłeś-odpowietrzyłeś i nadal nie masz hamulca to pozostaje ci kupić zestaw naprawczy pompy!
Oczywiście zakładając że przewody są w dobrym stanie.
hENY
Świeżak
 
Posty: 128
Dołączył(a): 11/12/2008, 22:15
Lokalizacja: Wałcz

Postprzez Mrowiec » 8/3/2009, 18:43

Dzięki za pomoc :) dzisiaj się zdenerwowałem i przystąpiłem do ponownego oczyszczenia tłoczków i zauważyłem że są na nich małe szlify ;/ wszystko wyczyściłem i poskładałem ponownie do kupy i nareszcie kółko ruszyło :D fakt że jeszcze trochę opornie ale wszystko wyjdzie w jeździe. Jeszcze raz dzięki. pozdrawiam
Mrowiec
Świeżak
 
Posty: 3
Dołączył(a): 7/3/2009, 17:49
Lokalizacja: Strzelce Opolskie

Postprzez mar111cin » 10/3/2009, 20:52

Stasic, patrze i oczom nie wierze, zacytowałeś kogoś innego, a podpisałeś że to jestem ja :| powiedz mi jak to zrobiłeś? i weź to popraw, bo jeszcze ktoś pomyśli że to naprawde ja powiedziałem takie głupoty.

Senek, nie widze większego sensu odkręcania odpowietrznika, bo dwa razy więcej roboty potem z odpowietrzaniem, niż z wciśnięciem tego tłoczka.
<b>Life begins at 200km/h!!!!</b>
było gsx600f, było ZX12R :(, jest V-Strom 650 AK8 :)
Avatar użytkownika
mar111cin
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 6941
Dołączył(a): 29/5/2006, 13:12
Lokalizacja: FSW (lubuskie)



Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 17 gości




na górê