Bellier Vario 50 < nie quad, ale nie wiem do jakiego dzi
Posty: 15
• Strona 1 z 1
Bellier Vario 50 < nie quad, ale nie wiem do jakiego dzi
http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C7765741 mam 13 lat. moge to prowadzic na karte motorowerową??? w końcu to 50 cc. prosze o odp. 

-
norecqi - Świeżak
- Posty: 107
- Dołączył(a): 2/11/2008, 15:59
- Lokalizacja: Okolice Wawy.
teoretycznie tak, praktycznie słyszałem, że są problemy z rejestracją, dlatego lepiej jakby sprzedający zarejestrował, a ty tylko przerejestrował.
chociaż dla mnie takie cudo nie ma sensu. 50ccm przy takiej masie to żal.pl
lepiej porzÄ…dny skuter.
chociaż dla mnie takie cudo nie ma sensu. 50ccm przy takiej masie to żal.pl
lepiej porzÄ…dny skuter.
-
wikples - Bywalec
- Posty: 969
- Dołączył(a): 24/1/2008, 20:18
- Lokalizacja: Wrocław
4rech schabów? Jak wsadzisz na tył 4rech kolesi w jego wieku to na gume jeszcze poleci
A co do jazdy tym to pewnie można na motorowerową śmigać w końcu 50tka, a to czy ma 2 czy 4 koła nie ma znaczenia wg. prawa.

Yamaha TeTetka Szyćsetka -> to już przeszłość......w oczekiwaniu na kolejne moto



-
wiklad - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 1090
- Dołączył(a): 19/6/2007, 21:52
- Lokalizacja: Trzebiatów /Szczecin
Sam jestem w czasie kupowania skutera i z ciekawości sprawdziłem co to za maszyna. Szczerze mówiąc zbłaźnił byś się na drodze z taką mocą i osiągami. Nie mówię o szybkiej jeździe, ale 50 cm' na samochód to za mało.
Oceniając konstruktorów, to mieli pomysł, lecz nie da się obejść stosunku masy do mocy.
Mając furę pieniędzy ( jako dziecko ) kupiłbym to i pojeździł tym 2 - 3 dni i postawił w "kącie".
Oceniając konstruktorów, to mieli pomysł, lecz nie da się obejść stosunku masy do mocy.
Mając furę pieniędzy ( jako dziecko ) kupiłbym to i pojeździł tym 2 - 3 dni i postawił w "kącie".
- Turbo09
- Świeżak
- Posty: 70
- Dołączył(a): 29/10/2008, 16:07
- Lokalizacja: Warszawa
No raczej na kartę można bo przepisy go nie wykluczają. Co do mocy to może być problem. Nawet w mieście.
-
pablomotors - Świeżak
- Posty: 453
- Dołączył(a): 25/3/2008, 13:06
- Lokalizacja: Maczu-Pikczu
Mimo że moc nie jest za duza prędkosci tez szałowych nie rozwija to mimo to napewno ma nie najgorsze przyspieszenie żeby poradziło sobie w mieście. Najpierw niech ktos się tym przejedzie a puźniej gadajcie. Pozatym niedługo moze przejade to obejrzeć i przejechać sie jak spełni moje wymagania to moze kupie. Puźniej wam powiem jak to jeździ jak sprawdze.
- czaju1
- Świeżak
- Posty: 1
- Dołączył(a): 23/2/2009, 00:11
No czytam i żal d... ściska od wypowiedzi. Najpierw trzeba wiedzieć po co to skonstruowano i do czego .Potem dowiedzieć się o parametry i spalanie .
Po pierwsze jeżeli kupimy jakikolwiek motorower z silnikiem do 50 cm to bez przeróbek też może toto jeździć tylko 40-45km/h . Co oczywiście jest bzdurą bo mopedy mają tak wyśrubowaną moc że niektóre przekraczają zaczarowaną granicę 50 km/h i to czasami bez przeróbek . O przeróbkach nie wspomnę bo wtedy można i zdecydowanie większe prędkości osiągnąć . Mikro-auta tak zwane kwadrycykle zaczęto produkować we Francji jakieś 30 lat temu i roczna produkcja firm AIXAM, BELLIER , MIRCROCAR , LIGIER itp i produkcja wynosi grubo ponad 120 tys aut rocznie . Waga pojazdów to zaledwie 350 kg , posiadają stalową ramę aby przeszły crasch-testy do prędkości 40 km/h . Mają wszystko to co mają "dorosłe" auta . Więc praktycznie niczym się nie różnią . Francuzi wymyślili je po to aby zmniejszyć ilość wypadków śmiertelnych wśród młodych ludzi i jako samochodziki dla wszystkich co lecą na zakupy lub do roboty na odległość do 10-20 km w ruchu miejskim. I okazało się to złotym strzałem . przy silniku 50 cm auto ma moc obecnie 5 KW - 7 KM . co spokojnie rozpędza to autko do 50 a nawet 60 km/h " mimo że ograniczenie jest do 45" . Autka posiadają automatyczną skrzynię biegów - tak zwany odśrodkowy napęd przez przekładnię pasową . proste ale bardzo funkcjonalne . dwa pedały . gaz i hamulec . Pojemność bagażnika jak w Smarcie a niektóre modele większą niż w maluchu . No i spalanie 2.8-3 l/100 PB lub 2.5-2,8 ON . No i zaleta , jadę tym w deszczu i w zimie , w pogodzie i niepogodzie . We Francji po 20 latach użytkowania tych aut sporządzono ile rocznie procentowo ginie kierowców w normalnych autach, motocyklach, skuterach , motorowerach , rowerach i mikro-autach . I jak wam się wydaje ile dawców nerek jest w mikro-autach ??? . 0,2 % !!!! . a na samych rowerach ponad 4,6 % . o motorowerach i skuterach nie wspomnę bo jest tego ponad 16 % ofiar śmiertelnych rocznie we Francji. http://www.aixam.com/securite.php.
Stwierdzono że młodzież która mając 15 lat jeżeli może jeździć mikrosamochodem to do wieku 18 lat po 4 latach jazd kiedy robi prawdziwe prawo jazdy, potrafi już bardzo dobrze poruszać się po drogach samochodem , przez co stwierdzono drastyczne zmniejszenie się ofiar śmiertelnych młodzieży w normalnych autach " bo już się wyszumi i wie czym śmierdzi wypadek drogowy". Poza tym wpaść do rowu lub zderzyć się z drzewem motorowerem jest zdecydowanie mniej bezpiecznie niż samochodem z stalową klatką. Oczywiście wiem co to jazda motorowerem czy skuterem i niestety jest zdecydowanie przyjemniejsza niż jazda kwadrycyklem . ale... kilka razy zajechałem moim "MATCHBOXEM" na plac gdzie jeździli motorowerzyści i skuterowcy i zapewniam was że zainteresowanie ich było gigantyczne , a zazdrość niekłamana i żal że nie ma w Polsce żadnego importera a tylko można ściągnąć poprzez prywatny import. Poza tym jak syn jedzie do gimnazjum swoim samochodzikiem to zapewniam was że zazwyczaj widzę że dziewczyny na drugim siedzeniu jadą, i nie wiem dlaczego ale na drodze zazwyczaj bez problemu biorę wszystkie nieprzerabiane skutery i mopedy, a miło je wyprzedzać w deszczu i widzieć zgarbionego , przemokniętego kierowcę motoroweru czy skutera. Dlatego zanim stwierdzicie że to jest pojazd bez sensu to trzeba się zastanowić jak i do czego go chcemy użytkować .
Po pierwsze jeżeli kupimy jakikolwiek motorower z silnikiem do 50 cm to bez przeróbek też może toto jeździć tylko 40-45km/h . Co oczywiście jest bzdurą bo mopedy mają tak wyśrubowaną moc że niektóre przekraczają zaczarowaną granicę 50 km/h i to czasami bez przeróbek . O przeróbkach nie wspomnę bo wtedy można i zdecydowanie większe prędkości osiągnąć . Mikro-auta tak zwane kwadrycykle zaczęto produkować we Francji jakieś 30 lat temu i roczna produkcja firm AIXAM, BELLIER , MIRCROCAR , LIGIER itp i produkcja wynosi grubo ponad 120 tys aut rocznie . Waga pojazdów to zaledwie 350 kg , posiadają stalową ramę aby przeszły crasch-testy do prędkości 40 km/h . Mają wszystko to co mają "dorosłe" auta . Więc praktycznie niczym się nie różnią . Francuzi wymyślili je po to aby zmniejszyć ilość wypadków śmiertelnych wśród młodych ludzi i jako samochodziki dla wszystkich co lecą na zakupy lub do roboty na odległość do 10-20 km w ruchu miejskim. I okazało się to złotym strzałem . przy silniku 50 cm auto ma moc obecnie 5 KW - 7 KM . co spokojnie rozpędza to autko do 50 a nawet 60 km/h " mimo że ograniczenie jest do 45" . Autka posiadają automatyczną skrzynię biegów - tak zwany odśrodkowy napęd przez przekładnię pasową . proste ale bardzo funkcjonalne . dwa pedały . gaz i hamulec . Pojemność bagażnika jak w Smarcie a niektóre modele większą niż w maluchu . No i spalanie 2.8-3 l/100 PB lub 2.5-2,8 ON . No i zaleta , jadę tym w deszczu i w zimie , w pogodzie i niepogodzie . We Francji po 20 latach użytkowania tych aut sporządzono ile rocznie procentowo ginie kierowców w normalnych autach, motocyklach, skuterach , motorowerach , rowerach i mikro-autach . I jak wam się wydaje ile dawców nerek jest w mikro-autach ??? . 0,2 % !!!! . a na samych rowerach ponad 4,6 % . o motorowerach i skuterach nie wspomnę bo jest tego ponad 16 % ofiar śmiertelnych rocznie we Francji. http://www.aixam.com/securite.php.
Stwierdzono że młodzież która mając 15 lat jeżeli może jeździć mikrosamochodem to do wieku 18 lat po 4 latach jazd kiedy robi prawdziwe prawo jazdy, potrafi już bardzo dobrze poruszać się po drogach samochodem , przez co stwierdzono drastyczne zmniejszenie się ofiar śmiertelnych młodzieży w normalnych autach " bo już się wyszumi i wie czym śmierdzi wypadek drogowy". Poza tym wpaść do rowu lub zderzyć się z drzewem motorowerem jest zdecydowanie mniej bezpiecznie niż samochodem z stalową klatką. Oczywiście wiem co to jazda motorowerem czy skuterem i niestety jest zdecydowanie przyjemniejsza niż jazda kwadrycyklem . ale... kilka razy zajechałem moim "MATCHBOXEM" na plac gdzie jeździli motorowerzyści i skuterowcy i zapewniam was że zainteresowanie ich było gigantyczne , a zazdrość niekłamana i żal że nie ma w Polsce żadnego importera a tylko można ściągnąć poprzez prywatny import. Poza tym jak syn jedzie do gimnazjum swoim samochodzikiem to zapewniam was że zazwyczaj widzę że dziewczyny na drugim siedzeniu jadą, i nie wiem dlaczego ale na drodze zazwyczaj bez problemu biorę wszystkie nieprzerabiane skutery i mopedy, a miło je wyprzedzać w deszczu i widzieć zgarbionego , przemokniętego kierowcę motoroweru czy skutera. Dlatego zanim stwierdzicie że to jest pojazd bez sensu to trzeba się zastanowić jak i do czego go chcemy użytkować .
- landszaft
- Świeżak
- Posty: 1
- Dołączył(a): 6/9/2009, 19:18
pojazdy czterokołowe bez prawa jazdy od 14 lat
A ja mam taki samochodzik i jest super. Pali to 2,5 litra na 100km. Całkowicie się zgadzam ze to wiele, wiele lepsze i bezpieczniejsze niż jakikolwiek motorower, motor czy skuter. Nie pada na główkę i jest ciepło. Graty w przepastnym bagażniku z tyłu a nie przypięte pasami na wierzchu. Normalnie centralny zamek, autoalarm więc nikt go tak łatwo nie ukradnie jak motorower. Jedyny na początku stres to cena zakupu. Jak się poszuka używanego to wychodzi tak żeby go pomalutku spłacić. Jak się spłaci to luz i satysfakcja. Współczucie tym co na 2 kółkach muszą marznąć ale czterokołowce dopiero zaczęły swą karierę w Polsce. Pomału już coraz więcej moich kumpli się przesiada. Przez 3 latka 4 kumpli już to kupiło. 3 z nich jeździ prawie codziennie. Widzę ich pod szkołą na parkingu. 2 nawet klub sobie założyło własny
Wbrew pozorom i uprzedzeniom to bezpieczny pojazd. Dużo bezpieczniejszy niż motocykl czy motorower, a tyle samo kosztuje w eksploatacji. Nawet OC ze zniżką to: 60zł na caluśki roczek.
Wiem ze jest taka nagonka na kierowców czy użytkowników czterokołowców ale to sztuczne uprzedzenia lub zawiść po prostu głupich ludzi. Narka

Wbrew pozorom i uprzedzeniom to bezpieczny pojazd. Dużo bezpieczniejszy niż motocykl czy motorower, a tyle samo kosztuje w eksploatacji. Nawet OC ze zniżką to: 60zł na caluśki roczek.
Wiem ze jest taka nagonka na kierowców czy użytkowników czterokołowców ale to sztuczne uprzedzenia lub zawiść po prostu głupich ludzi. Narka

- małolat1
- Świeżak
- Posty: 7
- Dołączył(a): 28/11/2013, 12:18
kolejny... kolego zobacz na daty, do kogo ty odpisujesz ?
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Posty: 15
• Strona 1 z 1
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości