Hamulce tarczowe w motocyklu...
Posty: 6
• Strona 1 z 1
Hamulce tarczowe w motocyklu...
Czytałem właśnie teraz troszkę specyfikacji motocykli..i nie wszystko jest dla mnie zrozumiałe...o co chodzi w wypadku kiedy motocykl ma "3 tarcze w tym 2 pływające jedną stałą" i jak to działa w praktyce ? to pierwsze ; )
A drugie , czy ABS w motocyklach daje rade ? czy tylko motocykle bmw tak mocno z tym walczą ( z tego co czytałem bawarczycy walczą najmocniej ) ? i czy ogólnie dużo modeli go posiada?
aa bijÄ…...
A drugie , czy ABS w motocyklach daje rade ? czy tylko motocykle bmw tak mocno z tym walczą ( z tego co czytałem bawarczycy walczą najmocniej ) ? i czy ogólnie dużo modeli go posiada?
aa bijÄ…...
- ga1deK
- Świeżak
- Posty: 25
- Dołączył(a): 11/11/2006, 16:27
Ad.1. Pociłem się i myślałem jak co to dobrze wytłumaczyć... ale postanowiłem wkleić ci linka gdzie inni się już napocili.
http://forum.motocyklistow.pl/index.php ... B1ca&st=20
Ad.2. Ja osobiście jeździłem tylko Yamahą FJ 1200 a systemem ABS. Powiem tak, nie jestem znawca tematu ale hamuje się o wiele wygodniej i nie ma szans na uślizgnięcie się koła.... W takiej sytuacji podczas hamowania w sytuacjach awaryjnych nie musisz się obawiać uślizgu koła przedniego jak i tylnego. Jeśli ktoś jest nowicjuszem lub nie chce się przejmować techniką hamowania, albo po prosrtu chce wygody podczas jazdy turystycznej z pasażerem i bagażem, to system jak najbardziej przydatny. Jeśli jednak ktoś lubi sportową jazdę to o ABS może zapomnieć z wiadomych powodów
Jeździłem na FJ 1200 z 1993 roku jedna z systemem ABS druga bez... Z innymi motocyklami nie miałem do czynienia ( jeśli chodzi o ABS).
Pozdrawiam i mam nadzieję że wyjaśniłem w miarę czytelnie.
Heniek.
http://forum.motocyklistow.pl/index.php ... B1ca&st=20
Ad.2. Ja osobiście jeździłem tylko Yamahą FJ 1200 a systemem ABS. Powiem tak, nie jestem znawca tematu ale hamuje się o wiele wygodniej i nie ma szans na uślizgnięcie się koła.... W takiej sytuacji podczas hamowania w sytuacjach awaryjnych nie musisz się obawiać uślizgu koła przedniego jak i tylnego. Jeśli ktoś jest nowicjuszem lub nie chce się przejmować techniką hamowania, albo po prosrtu chce wygody podczas jazdy turystycznej z pasażerem i bagażem, to system jak najbardziej przydatny. Jeśli jednak ktoś lubi sportową jazdę to o ABS może zapomnieć z wiadomych powodów
Jeździłem na FJ 1200 z 1993 roku jedna z systemem ABS druga bez... Z innymi motocyklami nie miałem do czynienia ( jeśli chodzi o ABS).
Pozdrawiam i mam nadzieję że wyjaśniłem w miarę czytelnie.
Heniek.
- Magik
- VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 678
- Dołączył(a): 30/9/2006, 12:38
- Lokalizacja: Chocianów
plywajace tarcze sa na przodzie jak je poruszasz to maja one luz ok 1mm sa one zamontowane na"nitach" po to ze podczas hamowanie tarcze sie nagrzewa i potrzebuje miejsce na rozprezanie w przeciwnym wypadku moze sie odksztalcic co za tym idzie piszczec lub zdzierac klocki na przodzie jest wieksza sila hamowania bo w moto hamulec podstawowy to przedni!!! mam nadzieje ze Ci to w miare zrozumiale wytlumaczylem.. pozdro!!
Motorynka Pony
WSK 125 (1983r)
MZ ETZ 251
GSX 600F
ZX 9 R (moje oczko w głowie)
WSK 125 (1983r)
MZ ETZ 251
GSX 600F
ZX 9 R (moje oczko w głowie)
-
hugo2003 - Mieszkaniec forum
- Posty: 1588
- Dołączył(a): 18/9/2006, 10:23
- Lokalizacja: Poznań
ABS w turystycznych jak najbardziej, np. właśnie taka Yamaha FJ 1200, jest to motocykl typowo turystyczny, choć kiedyś w latach swojej świetności, był uznawany za motocykl sportowy.... Osiągi, prowadzenie, oraz zadziorny wygląd....
http://www.motocykle.domeczek.pl/prezen ... fj1200.htm
To jest link do stronki na której piszą troszkę o tym motocyklu.
Ps. hugo wszystko spoko, tyle że stała tarcza może być tak samo wydajna jak pływająca.... Tarcza pływająca jest stosowana tylko przy zaciskach dwu-tłoczkowych, ponieważ techniczna specyfikacja motocykla nie pozwala na zamontowanie zacisków pływających.... Jedna z tych części zawsze jest pływająca albo zacisk albo tarcza... Przy zaciskach jedno-tłoczkowych zawsze tarcza jest stała, ponieważ zaciski jedno-tłoczkowe są zawsze pływające.
To było objaśnienie do tego kiedy i dlaczego pojawiają się różne zaciski i tarcze.
Pozdrawiam.
http://www.motocykle.domeczek.pl/prezen ... fj1200.htm
To jest link do stronki na której piszą troszkę o tym motocyklu.
Ps. hugo wszystko spoko, tyle że stała tarcza może być tak samo wydajna jak pływająca.... Tarcza pływająca jest stosowana tylko przy zaciskach dwu-tłoczkowych, ponieważ techniczna specyfikacja motocykla nie pozwala na zamontowanie zacisków pływających.... Jedna z tych części zawsze jest pływająca albo zacisk albo tarcza... Przy zaciskach jedno-tłoczkowych zawsze tarcza jest stała, ponieważ zaciski jedno-tłoczkowe są zawsze pływające.
To było objaśnienie do tego kiedy i dlaczego pojawiają się różne zaciski i tarcze.
Pozdrawiam.
- Magik
- VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 678
- Dołączył(a): 30/9/2006, 12:38
- Lokalizacja: Chocianów
magic zgadzam sie w zupelnosci ze stala jest tez wydajna jak mialem mz tam byla stala i na heble nie narzekalem;d ale wiesz ponoc jak bym mial plywajaca z tylu to bym mi nie piszczala bo podobno spalilem ja jak mi sie klocki skonczyly co w konsekwencji odksztalcila sie... tak i powiedzino mozliwe to???
Motorynka Pony
WSK 125 (1983r)
MZ ETZ 251
GSX 600F
ZX 9 R (moje oczko w głowie)
WSK 125 (1983r)
MZ ETZ 251
GSX 600F
ZX 9 R (moje oczko w głowie)
-
hugo2003 - Mieszkaniec forum
- Posty: 1588
- Dołączył(a): 18/9/2006, 10:23
- Lokalizacja: Poznań
Posty: 6
• Strona 1 z 1
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości