Zobacz wątek - Dlaczego silniki dwusuwowe są takie nie trwałe?
NAS Analytics TAG

Dlaczego silniki dwusuwowe są takie nie trwałe?

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

Dlaczego silniki dwusuwowe są takie nie trwałe?

Postprzez emzeta » 29/1/2009, 18:27

dlaczego te silniki wytrzymuja gora 30tys km i musi byc przeprowadzony remont silnika? a cztero suwowe spokojnie wytrzymuja 100tys km? skad to sie bierze? mimo ze sa ciagle ulepszane i stosowane ceramiczne elementy silnika ktore sa najbardziej narazone na zuzycie







PS. co sie stanie jesli bedziemy jezdzic dwusuwem do 100tys km? np aprilia 250rs
emzeta
Świeżak
 
Posty: 174
Dołączył(a): 22/1/2009, 07:26


Postprzez Kedar-88 » 29/1/2009, 18:32

Ponieważ silniki 2t są smarowane paliwem z dodatkiem oleju, który oczywiście mniej chroni niż system smarowania w 4t
Po drugie silniki 2t są stosowane w małych pojemniściach przez co są bardziej obciążone.
Bandit 1200
Avatar użytkownika
Kedar-88
Stały bywalec
 
Posty: 1327
Dołączył(a): 21/8/2007, 04:54
Lokalizacja: Jaworzno


Postprzez Kenio » 29/1/2009, 21:38

a ja siÄ™ nie zgodzÄ™:PP
Ponieważ naprawdę dobry silnik w 2t wytrzyma i nawet z 40-50tys;D Oczywiscie tłok trzeba będzie zmienić już przy ok. 30tys, ale reszta jeszcze sporo potrzyma....
Wiem po sobie.... Mam Hondę nsr i mam najechane juz 37tys. km. i silniik dziala jak nowy i nic mu nie jest.... Tłok musiałem wymieniać przy 35tys, ale itak sporo wytrzymał, bo troche ciezkie zycie mial:P

A wracajac do pytania.....
Silnik 2t wytrzymuja duzo mniej, poniewaz sa to silniki wysoko obrotowe i pracuja na bardzo duzoch obr rzedu 12-13tys. obr, a taki silnik 4t nigdy takich obr nie zrobi i przez to cala konstrukcja dostaje mniej po dupie.....
A jeżeli w 2t jezdzimy przewaznie na takich obrotach to sie nie dziw ze to musi wczesniej pasc..... A sprawa smarowania to juz swoja droga....
Honda...Pasja....
Kenio
Świeżak
 
Posty: 68
Dołączył(a): 4/12/2008, 17:28
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle

Postprzez Kedar-88 » 29/1/2009, 21:45

heheh kolego 4t kręcą więcej nieraz niż 13 tys obr/min
Bandit 1200
Avatar użytkownika
Kedar-88
Stały bywalec
 
Posty: 1327
Dołączył(a): 21/8/2007, 04:54
Lokalizacja: Jaworzno

Postprzez numberuno » 29/1/2009, 23:39

No co ty, przecież Rs 125 to najlepsiejszy motór na świecie, nic nie kręci wyżej i lepiej od niej :lol:
http://bikepics.com/members/numberuno/ | | www.diety-treningi.pl Jakby ktoś potrzebował, zapraszam.
numberuno
Świeżak
 
Posty: 306
Dołączył(a): 25/1/2007, 09:49

Postprzez rumian_1989 » 30/1/2009, 02:10

Heh no właśnie przecież... Kręcisz 4t ile wyżej :)

Potwierdzam słowa kolegi... po to wymyślili 4t bo układ smarowania w 2t nie był wydajny. I zawsze jest jakiś błąd... smarowania a to zła mieszanka a to olej niedobry bo leją jakiś od pił spalinowych.. no i jak sie debil trafi, to i mixolu do dozownika naleje.. spotkałem się już kilka razy :)

Poza tym właśnie są to silniki wyżyłowane i obciążone mocno np w skuterkach naszych :)
Peugeot Speed 1 AC, Honda CBR 600F2, Yamaha R1 RN19 :)
rumian_1989
Świeżak
 
Posty: 67
Dołączył(a): 7/6/2008, 09:41
Lokalizacja: Raciąż/Warszawa

Postprzez Grzybu » 30/1/2009, 09:43

Nie tylko 2t wytrzymują mniej. Chodzi tu też o jednocylindrówki.

Pomyśl np. taki DR 650 (ok. 45KM) wszystko jest przekazywane na jedną panewkę, jeden korbowód i jeden sworzeń. Tam też przebiegi bez remontu rzadko kiedy dochodzą do 50tys. W 2t dochodzi jeszcze problem smarowania. Stąd taka żywotność.
Avatar użytkownika
Grzybu
Bywalec
 
Posty: 784
Dołączył(a): 27/4/2007, 10:43
Lokalizacja: Syc.oof

Postprzez Kedar-88 » 30/1/2009, 11:29

dr.artur napisał(a):bimota miala fajny patent 500 2 suwa z wtryskiem


to był ich jedyny silnik jaki wymyślili...perspektywa silnika była ciekawa, szczycili się tym wtryskiem ale znaleziono dość poważne błędy i wypuścili drugie wydanie "poprawione" tego silnika, które już nie miało wtrysku, a że nie miało to nie użekal jak poprzednik i zrezygnowano z niego.
Bandit 1200
Avatar użytkownika
Kedar-88
Stały bywalec
 
Posty: 1327
Dołączył(a): 21/8/2007, 04:54
Lokalizacja: Jaworzno

Postprzez Invi » 30/1/2009, 11:35

Widzę że ktoś się naczytał nowego 'Świata motocykli' :P
Avatar użytkownika
Invi
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 6277
Dołączył(a): 15/7/2008, 14:12

Postprzez Kedar-88 » 30/1/2009, 13:30

baaa masz racje
Bandit 1200
Avatar użytkownika
Kedar-88
Stały bywalec
 
Posty: 1327
Dołączył(a): 21/8/2007, 04:54
Lokalizacja: Jaworzno

Postprzez skwy » 30/1/2009, 17:56

Grzybu napisał(a):Nie tylko 2t wytrzymują mniej. Chodzi tu też o jednocylindrówki.

Pomyśl np. taki DR 650 (ok. 45KM) wszystko jest przekazywane na jedną panewkę, jeden korbowód i jeden sworzeń. Tam też przebiegi bez remontu rzadko kiedy dochodzą do 50tys. W 2t dochodzi jeszcze problem smarowania. Stąd taka żywotność.


Te jednocylindrówki nie maja panewek tylko łożysko toczne.
:idea:



Panowie muszę zmienić wasz stereotyp.
Nie jest prawdą że silniki 2T są mało żywotne.
Z historii motocyklizmu moge przytoczyć przykład motocykla ze stajni Suzuki o dumnie brzmiacej nazwie GT750.Ten motocykl potrafił wyjeździć nawet 100tyś km (na nomonalnych tłokach).

Wszystko zależy od środka smarnego jaki się używa i stylu jazdy.
Podstawowa sprawa to dać silnikowy sie rozgrzać zanim zacznie sie od niego domagać 100% mocy.
Avatar użytkownika
skwy
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 1540
Dołączył(a): 7/10/2007, 08:21
Lokalizacja: Gołdap

Postprzez rumian_1989 » 30/1/2009, 20:16

Bo sprawdzałem na dwóch skuterach.... Ja np mam swoim 70 ccm i jeździłem na Castrolu R2. Lałem w dozownik i do benzyny jeszcze bo przy 70 zwykle smarowanie nie wystarcza :) Po 6 tyś zrzuciłem głowicę.. nagar nie był straszny a w porównaniu u mojego kumpla ten sam cylek tylko olej Specjal wlasnie do pił i kosiarek (niby skuter tez na opakowaniu narysowany) wyglądał o wiele gorzej.. no i 2 razy świecę wymieniał. A do tego niezły kopeć za nim leciał :)
Zobacz sobie ile lepszą reakcje ma skuter na manetkę na lepszym oleju a jaką na zwykłym jaki się robi "młot", i zamulacz.. mój bynajmniej to odczuwał.
Peugeot Speed 1 AC, Honda CBR 600F2, Yamaha R1 RN19 :)
rumian_1989
Świeżak
 
Posty: 67
Dołączył(a): 7/6/2008, 09:41
Lokalizacja: Raciąż/Warszawa

Postprzez wiklad » 30/1/2009, 21:46

Olej jeszcze trzeba dobrze dawkować.

Silnik 2t jest bardziej obciążony i zapłon jest co 2 suwy tłoka (w końcu nazwa 2t), a nie co 4. Czyli silniczek tłok, cylek i pierścienie dostają bardziej po dupsku niż przeciętny 4t. Rekompensatą za wytrzymałość, jest moc. Spróbujcie wyciągnąć z jakiegoś 4t 125 tyle mocy, co ma yz125.
Yamaha TeTetka Szyćsetka -> to już przeszłość......w oczekiwaniu na kolejne moto :D

Obrazek
Avatar użytkownika
wiklad
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 1090
Dołączył(a): 19/6/2007, 21:52
Lokalizacja: Trzebiatów /Szczecin

Postprzez rumian_1989 » 31/1/2009, 01:24

Mój Peugeot pali ok piątki na 100 km/h :) Przy rżnięciu oczywiście :)
Peugeot Speed 1 AC, Honda CBR 600F2, Yamaha R1 RN19 :)
rumian_1989
Świeżak
 
Posty: 67
Dołączył(a): 7/6/2008, 09:41
Lokalizacja: Raciąż/Warszawa

Postprzez cycu_rsko » 31/1/2009, 09:01

To i ja cos dodam.
Teraz odchodzi sie juz od silnikow 2t poniewaz nie spelniaja norm emisji spalin i pochlaniaja wiecej benzyny.
Z trawaloscia to jest tak jak z 4t, jak sie dba to pochodzi dlugo. Przeciez dobrze eksplatowane MZ ETZ robily po 40 kkm do remontu, a jest gosc ktory zrobil nawet wiecej, a wcale nie jezdzil jak emeryt i predkosci przy ktorych jezdzil oscylowaly w granicach 90 - 100km/h (MZ ETZ 150).
Ja dwusowami jezdzilem na oleju od pilarek husqvarna, bo rozrabialem jedno paliwo do moto i pilarek. Smigaly bez problemu. Jak ktos kupuje nie wiadomo jaki olej przeznaczony do pilarek to juz lepiej niech leje mixol. Po za tym w starszych konstrukcjach nawet nie ma sensu lac lepszych olei, gdyz w chwili produkcji danego silnika nie bylo tak zaawansowanych olei, a pieniadze zaoszczedzone przez stosowanie tanszego oleju mozna przeznaczyc na remont i mamy "za darmo nowy silnik"
929
Avatar użytkownika
cycu_rsko
Moderator
 
Posty: 1145
Dołączył(a): 15/3/2008, 18:55
Lokalizacja: Radomsko

Postprzez cycu_rsko » 31/1/2009, 12:37

Jesli wkladasz chinskie czesci to tak
929
Avatar użytkownika
cycu_rsko
Moderator
 
Posty: 1145
Dołączył(a): 15/3/2008, 18:55
Lokalizacja: Radomsko

Postprzez wszok » 31/1/2009, 12:41

a ja powiem jak bylo u mnie.
miałem mz250 i zamiast lać właśnie jakieś drogie oleje robiłem remoncik kapitalny co 2 lata i wychodziło mnie to jakies 500-600zl ale to bylo z 8 lat temu:) czyli max 300zl na rok, czyli mniej niz teraz zwykly serwis. a mialem wtedy 18 lat i nie jezdzilem jak emeryt:) a kapitalki teraz w mojej kawie 4t nie chciał bym robić... wiec sa + i -
Avatar użytkownika
wszok
Świeżak
 
Posty: 178
Dołączył(a): 27/11/2007, 18:49

Postprzez cycu_rsko » 31/1/2009, 12:43

dr.artur napisał(a):chinskie czesci do mz czy cz ?


to zrob generalke w powiedzmy cb 500 i cz i porownaj koszta

Wiekszosc czesci do MZ sa teraz chinskie ktorych w wieksosci przypadkow nawet sie dopasowac nie da.

porownaj sobie przebieg MZ do remontu a przebieg CB to wielka roznica Ci nie wyjdzie. Chyba ze tlok do mz kupisz za 20 zl razem z pierscieniami.
929
Avatar użytkownika
cycu_rsko
Moderator
 
Posty: 1145
Dołączył(a): 15/3/2008, 18:55
Lokalizacja: Radomsko

Następna strona


Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości




na górê