Dlaczego silniki dwusuwowe są takie nie trwałe?
Posty: 24
• Strona 2 z 2 • 1, 2
To i ja cos dodam.
Teraz odchodzi sie juz od silnikow 2t poniewaz nie spelniaja norm emisji spalin i pochlaniaja wiecej benzyny.
Z trawaloscia to jest tak jak z 4t, jak sie dba to pochodzi dlugo. Przeciez dobrze eksplatowane MZ ETZ robily po 40 kkm do remontu, a jest gosc ktory zrobil nawet wiecej, a wcale nie jezdzil jak emeryt i predkosci przy ktorych jezdzil oscylowaly w granicach 90 - 100km/h (MZ ETZ 150).
Ja dwusowami jezdzilem na oleju od pilarek husqvarna, bo rozrabialem jedno paliwo do moto i pilarek. Smigaly bez problemu. Jak ktos kupuje nie wiadomo jaki olej przeznaczony do pilarek to juz lepiej niech leje mixol. Po za tym w starszych konstrukcjach nawet nie ma sensu lac lepszych olei, gdyz w chwili produkcji danego silnika nie bylo tak zaawansowanych olei, a pieniadze zaoszczedzone przez stosowanie tanszego oleju mozna przeznaczyc na remont i mamy "za darmo nowy silnik"
Teraz odchodzi sie juz od silnikow 2t poniewaz nie spelniaja norm emisji spalin i pochlaniaja wiecej benzyny.
Z trawaloscia to jest tak jak z 4t, jak sie dba to pochodzi dlugo. Przeciez dobrze eksplatowane MZ ETZ robily po 40 kkm do remontu, a jest gosc ktory zrobil nawet wiecej, a wcale nie jezdzil jak emeryt i predkosci przy ktorych jezdzil oscylowaly w granicach 90 - 100km/h (MZ ETZ 150).
Ja dwusowami jezdzilem na oleju od pilarek husqvarna, bo rozrabialem jedno paliwo do moto i pilarek. Smigaly bez problemu. Jak ktos kupuje nie wiadomo jaki olej przeznaczony do pilarek to juz lepiej niech leje mixol. Po za tym w starszych konstrukcjach nawet nie ma sensu lac lepszych olei, gdyz w chwili produkcji danego silnika nie bylo tak zaawansowanych olei, a pieniadze zaoszczedzone przez stosowanie tanszego oleju mozna przeznaczyc na remont i mamy "za darmo nowy silnik"
929
-
cycu_rsko - Moderator
- Posty: 1145
- Dołączył(a): 15/3/2008, 18:55
- Lokalizacja: Radomsko
a ja powiem jak bylo u mnie.
miałem mz250 i zamiast lać właśnie jakieś drogie oleje robiłem remoncik kapitalny co 2 lata i wychodziło mnie to jakies 500-600zl ale to bylo z 8 lat temu:) czyli max 300zl na rok, czyli mniej niz teraz zwykly serwis. a mialem wtedy 18 lat i nie jezdzilem jak emeryt:) a kapitalki teraz w mojej kawie 4t nie chciał bym robić... wiec sa + i -
miałem mz250 i zamiast lać właśnie jakieś drogie oleje robiłem remoncik kapitalny co 2 lata i wychodziło mnie to jakies 500-600zl ale to bylo z 8 lat temu:) czyli max 300zl na rok, czyli mniej niz teraz zwykly serwis. a mialem wtedy 18 lat i nie jezdzilem jak emeryt:) a kapitalki teraz w mojej kawie 4t nie chciał bym robić... wiec sa + i -
-
wszok - Świeżak
- Posty: 178
- Dołączył(a): 27/11/2007, 18:49
dr.artur napisał(a):chinskie czesci do mz czy cz ?
to zrob generalke w powiedzmy cb 500 i cz i porownaj koszta
Wiekszosc czesci do MZ sa teraz chinskie ktorych w wieksosci przypadkow nawet sie dopasowac nie da.
porownaj sobie przebieg MZ do remontu a przebieg CB to wielka roznica Ci nie wyjdzie. Chyba ze tlok do mz kupisz za 20 zl razem z pierscieniami.
929
-
cycu_rsko - Moderator
- Posty: 1145
- Dołączył(a): 15/3/2008, 18:55
- Lokalizacja: Radomsko
Posty: 24
• Strona 2 z 2 • 1, 2
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Majestic-12 [Bot] i 9 gości