Źle podłączony aku 12v 5ah - Yamaha RD 80
Posty: 11
• Strona 1 z 1
Źle podłączony aku 12v 5ah - Yamaha RD 80
Witam !
Nie jestem pewien czy to wina tego, że źle podłączyłem akumulator, ale teraz nie mam świateł.
Odpalając moto nie mam wogóle świateł, ani żadnych kontrolek, nawet ładowanie aku nie działa. (Wcześniej działało).
Jeżeli podłącze akumulator to z akumulatora działaja światła i kontrolki na kierownicy.
Co mogło pójść podczas złego podłączenia?
Pewnie jakieś bezpieczniki, ale ja mam tam śmieszne takie jakby wtyki. (wyglada jak bezpiecznik na zewnatrz, a w srodku to takie 2 wtyczki okrągłe, jedna wchodzi do środka drugiej czy to jest bezpiecznik?)
Nie jestem pewien czy to wina tego, że źle podłączyłem akumulator, ale teraz nie mam świateł.
Odpalając moto nie mam wogóle świateł, ani żadnych kontrolek, nawet ładowanie aku nie działa. (Wcześniej działało).
Jeżeli podłącze akumulator to z akumulatora działaja światła i kontrolki na kierownicy.
Co mogło pójść podczas złego podłączenia?
Pewnie jakieś bezpieczniki, ale ja mam tam śmieszne takie jakby wtyki. (wyglada jak bezpiecznik na zewnatrz, a w srodku to takie 2 wtyczki okrągłe, jedna wchodzi do środka drugiej czy to jest bezpiecznik?)
- tMbRaga
- Świeżak
- Posty: 13
- Dołączył(a): 25/10/2006, 21:09
-
Wiewiór81 - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 632
- Dołączył(a): 18/5/2006, 15:46
- Lokalizacja: Warszawa - Żoliborz
To on reguluje napięcie prosto z cewek i dopiero idzie prad na światła, czy bezpośrednio z cewek?
Niewiem właśnie :/.
Obawiałem się, że coś związane z ładowaniem. U mnie to co podejrzewałem za spalone jest w żeberkach takich do chłodzenia to pewnie regulator. :/
Ile kosztuje regulator taki??
Pozdrawiam, Tomasz.
Niewiem właśnie :/.
Obawiałem się, że coś związane z ładowaniem. U mnie to co podejrzewałem za spalone jest w żeberkach takich do chłodzenia to pewnie regulator. :/
Ile kosztuje regulator taki??
Pozdrawiam, Tomasz.
- tMbRaga
- Świeżak
- Posty: 13
- Dołączył(a): 25/10/2006, 21:09
Regulator działa troszkę jak prostownik - prąd przez niego idzie dopiero na akumulator. Nie wdając się w szczegóły, to właśnie to urządzenie z żeberkami
Jest dość delikatne, to prawda. Nie wiem, jak do Twojego motocykla, ale jak kiedyś próbowałem kupić regulator do mojej Suzuki GSX400F, to kosztował tyle, że taniej wyszło wziąć schemat i zlecić wykonanie elektrykowi...

Jest dość delikatne, to prawda. Nie wiem, jak do Twojego motocykla, ale jak kiedyś próbowałem kupić regulator do mojej Suzuki GSX400F, to kosztował tyle, że taniej wyszło wziąć schemat i zlecić wykonanie elektrykowi...
Black Wind always follows
Where my white horse rides
Where my white horse rides
-
Wiewiór81 - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 632
- Dołączył(a): 18/5/2006, 15:46
- Lokalizacja: Warszawa - Żoliborz
A co elektryk nie musi kupować regulatora?
Z zapałki, tranzystorka i rezystora zrobi nowy czy jak??
Do mojej Yamahy uzywany kosztuje 40 zł
.
Ni jest źle, ale chyba zanim kupie to spróbuje zobaczyć co w moim siedzi, mam nadzieje ze nic scalonego, bo na tym sie kompletnie nieznam.
Moze sypnol jakis kondenstator czy cus.
Jakoś juz szkoda mi wydawac nawet 10 zł na jakies drobnostki, bo juz kasa sie konczy, a remont szyuje sie na zime (zawsze nowe moto musi miec remont
)
Z zapałki, tranzystorka i rezystora zrobi nowy czy jak??
Do mojej Yamahy uzywany kosztuje 40 zł

Ni jest źle, ale chyba zanim kupie to spróbuje zobaczyć co w moim siedzi, mam nadzieje ze nic scalonego, bo na tym sie kompletnie nieznam.
Moze sypnol jakis kondenstator czy cus.
Jakoś juz szkoda mi wydawac nawet 10 zł na jakies drobnostki, bo juz kasa sie konczy, a remont szyuje sie na zime (zawsze nowe moto musi miec remont

- tMbRaga
- Świeżak
- Posty: 13
- Dołączył(a): 25/10/2006, 21:09
Jezu, tak to jest jak człowiek jest głupi i sie spieszy.
Dopiero co aku kupiłem, rece mi zmarzły i jak najszybciej zeby sprawdzic czy działa, a kupiłem za duzy nie wszedł i jakos instynktownie podłączyłem tak jak kable lepiej sięgały i zonk...
Pozatym, jak podłączyłem na odwrót to jakies urzadzonko ktore wisi na wiazce kabelkow kolo cylindra tak trzeszyczlo jakby jakis przekaznik, ale po co on tam to ja niewiem
Szkoda, ze nie zrobili zabezpieczenia w moim moto przed idiotrami jak ja.
Podoba mi sie twoj sprzet.
Zarypisty jest.
Dopiero co aku kupiłem, rece mi zmarzły i jak najszybciej zeby sprawdzic czy działa, a kupiłem za duzy nie wszedł i jakos instynktownie podłączyłem tak jak kable lepiej sięgały i zonk...
Pozatym, jak podłączyłem na odwrót to jakies urzadzonko ktore wisi na wiazce kabelkow kolo cylindra tak trzeszyczlo jakby jakis przekaznik, ale po co on tam to ja niewiem
Szkoda, ze nie zrobili zabezpieczenia w moim moto przed idiotrami jak ja.

Podoba mi sie twoj sprzet.

Zarypisty jest.
- tMbRaga
- Świeżak
- Posty: 13
- Dołączył(a): 25/10/2006, 21:09
regulator napiecia
Elektryk bez problemu podłączy dowolny regulator np. z malucha i nie będzie problemów a i cena nie będzie wygórowana . Regulator ma za zadanie zmniejszyć i utrzymać na odpowiednim poziomie napięcie z alternatora na poziomie ok. 13,8 V . I to ma za zadanie , więc nie będzie napewno problemów ( sam jestem elektrykiem i robiłem takie rzeczy , działają bez problemów ).
- Dj Valdi
- Świeżak
- Posty: 4
- Dołączył(a): 9/11/2006, 20:56
tMbRaga napisał(a):Podoba mi sie twoj sprzet.
Zarypisty jest.



Moja stara Suzuki była z 1983 roku i trudno było o zamienniki do niej

Weź serwisówkę do swojego moto, masz tam opisane napięcia na wszystkich kablach... zrób pomiary multimetrem, będziesz wiedział, gdzie jest błąd...
Black Wind always follows
Where my white horse rides
Where my white horse rides
-
Wiewiór81 - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 632
- Dołączył(a): 18/5/2006, 15:46
- Lokalizacja: Warszawa - Żoliborz
Hmm, a udzielbys mi rady przy dostosowyaniu innego regulatora?
Na co mam zwrocic uwage?
Na napiecie wyjsciowe w całym zakresie obrotów?
Napięcie powinno być na wyjsciu z regulatora na tym samym poziomie mniejwięcej, niezaleznie od obrotów , na max alternator daje ponad 30V a na wolnych zależnie od typu ok 18V więc powinien ładowac aku niezależnie od obrotów . Dobry będzie z malucha z alternatorem bo jest tam prosty i łatwy do podłączenia regulator .
Na co mam zwrocic uwage?
Na napiecie wyjsciowe w całym zakresie obrotów?
Napięcie powinno być na wyjsciu z regulatora na tym samym poziomie mniejwięcej, niezaleznie od obrotów , na max alternator daje ponad 30V a na wolnych zależnie od typu ok 18V więc powinien ładowac aku niezależnie od obrotów . Dobry będzie z malucha z alternatorem bo jest tam prosty i łatwy do podłączenia regulator .
- Dj Valdi
- Świeżak
- Posty: 4
- Dołączył(a): 9/11/2006, 20:56
OK przyczyna braku świateł było brak zasilania pewnej części instalacji.
Narazie tymczasowo ominełem pstryczki od świateł i zmostkowałem zasilanie z cewki prosto na kabel ktory zasila światła przód i tył, oraz podświetla licznik.
Pozwala mi to na jeżdzenie legalnie po ulicy, a instalacje elektryczna bede najprawdopodobniej kładł od nowa. Zostawie tylko te kable, które położone są fachowo, oraz nie sa zuzyte. Wogóle ktos coś tam kombinował, poniewaz kabel zasilający był oderwany i było przejście z niego do innej kostki, ale ja juz sobie z tym poradze podczas remontu zimowego. Dzieki za pomoc z góry.
Pozdrawiam, Tomasz.
Narazie tymczasowo ominełem pstryczki od świateł i zmostkowałem zasilanie z cewki prosto na kabel ktory zasila światła przód i tył, oraz podświetla licznik.
Pozwala mi to na jeżdzenie legalnie po ulicy, a instalacje elektryczna bede najprawdopodobniej kładł od nowa. Zostawie tylko te kable, które położone są fachowo, oraz nie sa zuzyte. Wogóle ktos coś tam kombinował, poniewaz kabel zasilający był oderwany i było przejście z niego do innej kostki, ale ja juz sobie z tym poradze podczas remontu zimowego. Dzieki za pomoc z góry.
Pozdrawiam, Tomasz.
- tMbRaga
- Świeżak
- Posty: 13
- Dołączył(a): 25/10/2006, 21:09
Posty: 11
• Strona 1 z 1
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości