Tuning silnika Simsona
Posty: 8
• Strona 1 z 1
Tuning silnika Simsona
Czy ktoś wie jak bespiecznie przerobić silnik simsona S51 tak aby pozostawić jego oryginalną pojemność a polepszyć znacznie osiągi ??? :twisted:
- Rajder[PL]
- Świeżak
- Posty: 1
- Dołączył(a): 22/1/2009, 19:11
- Lokalizacja: Chociw
Polerka dolotu, wydechu, korbowodu, karterów i denka tłoka
przeprofilowanie i wyrównanie krawędzi wszystkich okienek jak również i tłoka - co wiąże się z ponownym wyrównoważeniem całego zestawu - wał-tłok (nie musisz się bawić w profilowanie tłoka, bo ta czynność jest chyba najtrudniejsza)
zmniejszenie przestrzeni (pojemności) kartera
splanowanie głowicy
tłumik - zmiana na jakiś akcesoryjny (oczywiscie dedykowany)
gaźnik - zmiana dysz i regulacja
filtr powietrza - tu też ewentualnie coś dedykowanego - sam stożek to pomyłka
Po tych zabiegach moto może osiągnąć nawet kilka koni więcej, ale pod warunkiem, że wszystko zrobisz według zasad a nie na oko.
W sieci są materiały opisujące te czynności w różnych silnikach, ale czy znajdziesz tam parametry simsona (np. przesunięcia okienek, czy planowania głowicy) to nie wiem.
W dzisiejszych czasach taka zabawa to raczej kwestia własnych ambicji i pasji, bo przy dostępniości różnego rodzaju sprzętu, pakowanie kasy i czasu w taki tuning dla zwykłego użytkownika jednośladów raczej mija się z celem.
I jeszcze jedno - efekty czynności opisanych wyżej przynoszą znaczne rezultaty raczej w większych pojemnościach - od 125 w górę, co nie znaczy, że simek nie da rady
przeprofilowanie i wyrównanie krawędzi wszystkich okienek jak również i tłoka - co wiąże się z ponownym wyrównoważeniem całego zestawu - wał-tłok (nie musisz się bawić w profilowanie tłoka, bo ta czynność jest chyba najtrudniejsza)
zmniejszenie przestrzeni (pojemności) kartera
splanowanie głowicy
tłumik - zmiana na jakiś akcesoryjny (oczywiscie dedykowany)
gaźnik - zmiana dysz i regulacja
filtr powietrza - tu też ewentualnie coś dedykowanego - sam stożek to pomyłka
Po tych zabiegach moto może osiągnąć nawet kilka koni więcej, ale pod warunkiem, że wszystko zrobisz według zasad a nie na oko.
W sieci są materiały opisujące te czynności w różnych silnikach, ale czy znajdziesz tam parametry simsona (np. przesunięcia okienek, czy planowania głowicy) to nie wiem.
W dzisiejszych czasach taka zabawa to raczej kwestia własnych ambicji i pasji, bo przy dostępniości różnego rodzaju sprzętu, pakowanie kasy i czasu w taki tuning dla zwykłego użytkownika jednośladów raczej mija się z celem.
I jeszcze jedno - efekty czynności opisanych wyżej przynoszą znaczne rezultaty raczej w większych pojemnościach - od 125 w górę, co nie znaczy, że simek nie da rady

http://filmy.scigacz.pl/Julien_Dupont_trial_Ateny Inter:pediatric
-
Grzybu - Bywalec
- Posty: 784
- Dołączył(a): 27/4/2007, 10:43
- Lokalizacja: Syc.oof
Pamietam cos o wypelniaczach walu korbowego
Dziury zapelniasz korkiem i pozneij zalewasz jakas zywica
na koncu wyrownujesz powierzchnie z walem 

Dziury zapelniasz korkiem i pozneij zalewasz jakas zywica


-
Lukas_dan - Świeżak
- Posty: 116
- Dołączył(a): 4/8/2007, 19:30
- Lokalizacja: Lidzbark
Jeżeli chcesz na serio poczuć moc na 50ccm, to troche $ trzeba wyłożyc...
Znajdz kogos kto jest w tych sprawach obcykany, wyslij mu ten cylek i niech Ci go przerobi na conajmniej 4 kanały płuczące. (Możesz go przerobić na 5, bądż 6 płuków, ale pod warunkiem, że masz cyl DDR, bo tylko w nim da się wybić tuleję). Do tego jeszcze niech Ci podniesie okno wydechowe i lekko je poszeży, obniży dolot i rozwierci ten dolot na jakieś 19mm. Do tego zestawu gaźnik 19mm (16n1 da się rozwiercic do takiej średnicy, więc nie musisz wywalać kasy na nowy), do tego dobry wydech (jeżeli masz kase i chcesz iść na łatwizne o kup Leo Vinca, a jeżeli chcesz mieć liczony pod cylek to znajdź kogoś kto Ci wyspawa taki wydech. Chociaż ciężko Ci będzie kogoś znaleść). W żadną polerkę sie nie baw, bo dla mnie to daje mizerny efekt, a trochę się namęczysz...
Jeżeli chcesz namiary na kogoś kto by mógł Ci przerobić ten cylinder to napisz na gadu (6069515).
Po tych wszystkich przeróbkach gwarantuję Ci, że nie poznazs swojego silnika;) kopyto ładne będzie miał;) Pisałeś, że nie chcesz zmieniać pojemności, ale szlif na 60ccm nie jest trudny i nie trzeba nic karterów przerabiać, tylko nowy tłok i jazda. Głowica może zostać od 50ccm.
A zawsze to będzie 60ccm, a nie 50ccm więc power też będzie większy;)
Pozdrawiam;)
Znajdz kogos kto jest w tych sprawach obcykany, wyslij mu ten cylek i niech Ci go przerobi na conajmniej 4 kanały płuczące. (Możesz go przerobić na 5, bądż 6 płuków, ale pod warunkiem, że masz cyl DDR, bo tylko w nim da się wybić tuleję). Do tego jeszcze niech Ci podniesie okno wydechowe i lekko je poszeży, obniży dolot i rozwierci ten dolot na jakieś 19mm. Do tego zestawu gaźnik 19mm (16n1 da się rozwiercic do takiej średnicy, więc nie musisz wywalać kasy na nowy), do tego dobry wydech (jeżeli masz kase i chcesz iść na łatwizne o kup Leo Vinca, a jeżeli chcesz mieć liczony pod cylek to znajdź kogoś kto Ci wyspawa taki wydech. Chociaż ciężko Ci będzie kogoś znaleść). W żadną polerkę sie nie baw, bo dla mnie to daje mizerny efekt, a trochę się namęczysz...
Jeżeli chcesz namiary na kogoś kto by mógł Ci przerobić ten cylinder to napisz na gadu (6069515).
Po tych wszystkich przeróbkach gwarantuję Ci, że nie poznazs swojego silnika;) kopyto ładne będzie miał;) Pisałeś, że nie chcesz zmieniać pojemności, ale szlif na 60ccm nie jest trudny i nie trzeba nic karterów przerabiać, tylko nowy tłok i jazda. Głowica może zostać od 50ccm.
A zawsze to będzie 60ccm, a nie 50ccm więc power też będzie większy;)
Pozdrawiam;)
Honda...Pasja....
- Kenio
- Świeżak
- Posty: 68
- Dołączył(a): 4/12/2008, 17:28
- Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
założe się że kolega chciał to zrobić tanim kosztem, coś w stylu przytnij tłumik i będzie git.....bo za koszty tuningu z prawdziwego zdarzenia będzie można kupić lepszą maszyne która i tak da rade temu simsonkowi
Bandit 1200
-
Kedar-88 - Stały bywalec
- Posty: 1327
- Dołączył(a): 21/8/2007, 04:54
- Lokalizacja: Jaworzno
Możliwe, że chce to zrobić tanim kosztem... ale ja za taką przeróbkę silnika jak opisałem wyżej to wcale tak dużo nie zapłaciłem...
Cylek-przesyłka 20zł w jedną strone, robicizna wyniesie kolo 90-100zł (zależy co będzie robione i kto będzie to przebiał), Ale w 150zł powinien się zamknąć, a bez osprzętu na samych przeróbkach cylka już poczuje znaczną różnice, a już napewno większą niż jak by zrobiłem te różne polerki....
Ale dalej kosztorys...
Wydech- Leo Vince kosztuję nowy 335zł, ale ja używkę kupiłem już za 160zł, a spawany wyniesie koło 100zł z robocizną, a będzie dużo lepiej chodził, ale ciężko kogoś znaleść kto wyspawa;/
Gaźnik- jeżeli masz oryginalny 16mm to jak najbardziej może zostać i silnik będzei chodził elegancko. Ale jeżeli chcesz wydobyć max. moc to rozwiert na 19mm kosztuje tylko samo wirtło (bądź pare wierteł)
Cena za taki silnik wcale nie jest spora, a osiągi już będzei można poczuć;)
Pozdrawiam
Cylek-przesyłka 20zł w jedną strone, robicizna wyniesie kolo 90-100zł (zależy co będzie robione i kto będzie to przebiał), Ale w 150zł powinien się zamknąć, a bez osprzętu na samych przeróbkach cylka już poczuje znaczną różnice, a już napewno większą niż jak by zrobiłem te różne polerki....
Ale dalej kosztorys...
Wydech- Leo Vince kosztuję nowy 335zł, ale ja używkę kupiłem już za 160zł, a spawany wyniesie koło 100zł z robocizną, a będzie dużo lepiej chodził, ale ciężko kogoś znaleść kto wyspawa;/
Gaźnik- jeżeli masz oryginalny 16mm to jak najbardziej może zostać i silnik będzei chodził elegancko. Ale jeżeli chcesz wydobyć max. moc to rozwiert na 19mm kosztuje tylko samo wirtło (bądź pare wierteł)
Cena za taki silnik wcale nie jest spora, a osiągi już będzei można poczuć;)
Pozdrawiam
Honda...Pasja....
- Kenio
- Świeżak
- Posty: 68
- Dołączył(a): 4/12/2008, 17:28
- Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
Posty: 8
• Strona 1 z 1
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości