Dziwne zachowanie sprzęgła w r6
Posty: 5
• Strona 1 z 1
Dziwne zachowanie sprzęgła w r6
Zaczne od tego że słychać kosz sprzęgłowy oraz szum łożyska a po wciśnięciu klamki sprzęgła to cichnie. Dopiero jak wrzucam pierwszy bieg słychać dość głośny trzask i jest szarpnięcie. Kiedy przy obrotach rzędu 5-7tyś. km.zmieniam bieg z 1 na 2 jest ok, dopiero przy wyższych bieg trzeba brutalnie wbić bo inaczej jest czuje jak"idzie po zębach"
. Doam że bieg nie wypada jak go si wkleszczy i dzieje się tak tylko przy zmianie na 2 reszta biegów chodzi ok. Doradzcie czy trzeba wymienić tarcze, czy cały kosz a może to normalne. moto ma przebieg 17tyś. jest to mój pierwszy sprzęt.

-
Maćko 25 - Świeżak
- Posty: 31
- Dołączył(a): 13/1/2009, 18:51
- Lokalizacja: Poznań
widzę ze masz tak jak ja z ta mimo ze inne moto (CBR FS).ale kumpel ma to samo i tak samo. poza tym różnica jest taka ze uważam to za normalne, tzn. to ze po wciśnięciu klamki jest ciszej to normalne bo wszystko jest naprężone w środku, ciężkie wbijanie z szarpnięciem mam tez ale tylko na zimnym silniku. jeżeli na ciepłym masz tak samo to nie wiem ale jeżeli powiedzmy bila się ciężko na światłach to dojeżdżając wrzucaj jedynkę przed zatrzymaniem, a będzie delikatnie wchodziła. a zmiana z jedynki na dwójkę.... to jest tez mój pierwszy motor i trzeba się tego nauczyć, tzn. zmieniać biegi z przegazówką i preloadingiem. info o tym znajdziesz na pewno tu na forum a uwierz mi ze właśnie to powoduje hałasy bo miedzy tymi biegami jest jeszcze luz i masz niszczące zębatki uderzenie w dwójkę
- Peett
- Świeżak
- Posty: 31
- Dołączył(a): 30/11/2008, 00:17
- Lokalizacja: Krakow/Cork
wydaje mi sie ze w sprawach wbijania biegow ,sprzeglo etc to dla r6 slaby punkt i trzeba o to zadbac bo moze byc bieda szczegolnie ta nieszczesna dwojka ;/ jak rozbierzesz to opisz co tam sie stało i jak wygladalo ;]
zwolnij
- RAFF
- Świeżak
- Posty: 156
- Dołączył(a): 15/11/2008, 17:27
- Lokalizacja: Białystok
Jak sprzęgło jest uszkodzone to ślizga, przy opisanym przez Ciebie objawie polecam sprawdzić ustawienie mechanizmu sprzęgła oraz sprawdzić i ewentualnie nasmarować mechanizm zmiany biegów.
Kosz sprzęgłowy to niestety standard przy tego typu motocyklach.
Przeważnie przy wrzucaniu 1-wszego biegu jak są zbyt wysokie obroty słychać puknięcie i czuć lekkie szarpnięcie do przodu.
Trzeba nauczyć się zmieniać biegi, z czasem przyjdzie.
Nie polecam zaglądać do sprzęgła, nie ma po co.
Kosz sprzęgłowy to niestety standard przy tego typu motocyklach.
Przeważnie przy wrzucaniu 1-wszego biegu jak są zbyt wysokie obroty słychać puknięcie i czuć lekkie szarpnięcie do przodu.
Trzeba nauczyć się zmieniać biegi, z czasem przyjdzie.
Nie polecam zaglądać do sprzęgła, nie ma po co.
Moto Theodor - nieautoryzowany serwis Ducati
- Raczek_6
- VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 4217
- Dołączył(a): 20/9/2008, 23:23
- Lokalizacja: W-wa
Posty: 5
• Strona 1 z 1
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości